Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla

Vierailija
07.04.2024 |

Ei kyllä ole reilua. Kukahan näitä eläkeasioita hoiti aiemmin? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, työttömien ja tt-saajien etuudet kokonaan tämänhetkisillä verorahoilla.

Vierailija
2/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän ne ainakin työeläkjeiden kohdalla on aina tehty.  Työnantajilta kerättiin x% maksuja ja niillä maksettiin eläkkeitä heille jotka jäivät eläkkeelle.   Miksi pidät alotustasi uutisena?

Vierailija
4/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs uutta tai ihmeellistä tässä nyt on? Etkö halua eläkettä aikanaan vai?

Vierailija
5/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävisi jos kaikki kertyneet eläkevarat jaettaisiin siinä suhteessa paljonko sitä rahaa kukin on kerryttänyt? Tilastotieteen on helppo laskea eläkkeen suuruus nykyisille eläkeläisille. Voittajina olisi siis ne jotka elävät keskiarvoa pidempään ja häviäjinä nuorena kuolevat.

Tästä eteenpäin kukin ikäluokka rahastoisi oman eläkkeensä.

Vierailija
6/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nykyiset eläkeläiset ollaan maksettu työeläkemaksuina meitä vanhemman työeläkkeet. Kun itse vanhenette, teidän lapsenne maksaa vuorostaan teidän työeläkkeet. Niin se vaan menee.

Vierailija
7/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee joka tilistä veroja 1000€ ja eläkemaksuja 397€. Yli 53-vuotiailla on eläkemaksuissa vielä korotettu syrjintämaksu nuorempiin verrattuna. Työssäkäyvien selkänahasta ryövätään ylläpito kaikille muille. Lisäksi vaaditaan että pitäisi maksaa ylläpito vielä nuorille terveille opiskelijoillekin, joten kyllä työssäkäyvän kelpaa heh. Mikäs tässä nyt 36 vuotta töissä käynyttä väsyttäis. Ihan vaan nuorenee ja vertyy koko ajan ja oikeastaan koko nettopalkkahan pitäisi sosialisoida muille.

Vierailija
8/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassariedustaja Kimmo Kiljunen ihan vakavissaan väitti, että itse ovat suuret ikäluokat eläkkeensä maksaneet. Noin monta vuotta politiikassa, eikä silti ymmärrä. 23-vuotias taloustieteen opiskelija opetti hänelle miten asiat ovat.

Vierailija
9/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on aina ollut miinkauan kuin eläkejärjestelmä Suomessa on ollut, minäkin jouduin maksamaan silloin kun työelämässä olin muiden eläkkeitä.

Vierailija
10/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa öyhötystä, jotain uutta.

Vierailija
11/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
12/12 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on aina toiminut, palkoista on maksettu tyel .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän