Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
241/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Kuuluu samaan lokeroon muiden anoppiketjujen kanssa. Provo. En usko että korona-aikana tällaista tapahtuu.

Provo tai ei, mutta ei näin "korona-aikana" kaikki kuitenkaan ole mitenkään linnoitautuneet. Omaa äitiä ja anoppia ollaan tavattu koko ajan lukuunottamatta sitä aikaa kun äidin hoivakodissa oli kielto.

Vierailija
242/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi kyllä painajainen! Minulla on erittäin vaikea uniongelmat, joka alkoi perussairaiteni pahetessa ja lapsen sairastuessa vakavasti. Ongelma on kestänyt jo kymmenen vuotta ja tilanne on se, että välttämättä saa nukuttua lainkaan vieraissa paikoissa. Viikonloppu vierailut anoppilassa ja vanhempieni (asuvat kesämökillä) luona ovat yhtä tuskaa kun voin olla, että en nuku koko viikonloppuna lainkaan.

Herään jokaiseen vieraaseen ääneen (talo narisee, postinjakaja kaasuttaa äänekkäästi, isovanhempien yskiminen, wc-käynnit, tuuli jne) ja lisäksi jo valmiiksi jännitän vierailuja, niin ettei uni tule lainkaan. Yhden vierailun jälkeen saatan toipua kuukauden, varsinkin jos ollaan tehty pihatöitä jne.

Kukaan ei tunnu ymmärtävän uniongelmaista. Toki eläkeläiset pustyvät nukkumaan univelkoja päivällä pois, mutta työssäkäyvälle se ei toimi. On kamalaa tunnustaa, että viihtyisin vanhempieni mökillä paremmin, jos voisimme käydä siellä oman perheen kesken joskus harvoin kun vanhemmat ovat kaupunkiasunnollaan. Nukkuisin paremmin ja ei jatkuvasti tarvitsisi noudattaa jonkun muun aikatauluja, eikä kuunnella kun noustaan ylös viiden kuuden välillä ja olla itsekin valmis singahtamaan aamupalalle ennen kahdeksaa. Ymmärrän kyllä hyvin ap:tä. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vain päiväksi. Kuvahan sielläkin on hetken aikaa. Ottakaa sitten hotellihuone, jos kotimatka on liian pitkä.

Vierailija
244/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas aikuisilla aikuisten ongelmat.

Ukko voi valita vaimonsa ja seksin tai äiteensä ja ------ mitä tällä sitten tarjona onkaan. Nalkutusta, holhousta ja essunnauhoissa roikuttamista.

Ja sinä olet ihan vapaa vaikka eroamaan tuosta lapsellisesta vänikästä.

Vierailija
245/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi kyllä painajainen! Minulla on erittäin vaikea uniongelmat, joka alkoi perussairaiteni pahetessa ja lapsen sairastuessa vakavasti. Ongelma on kestänyt jo kymmenen vuotta ja tilanne on se, että välttämättä saa nukuttua lainkaan vieraissa paikoissa. Viikonloppu vierailut anoppilassa ja vanhempieni (asuvat kesämökillä) luona ovat yhtä tuskaa kun voin olla, että en nuku koko viikonloppuna lainkaan.

Herään jokaiseen vieraaseen ääneen (talo narisee, postinjakaja kaasuttaa äänekkäästi, isovanhempien yskiminen, wc-käynnit, tuuli jne) ja lisäksi jo valmiiksi jännitän vierailuja, niin ettei uni tule lainkaan. Yhden vierailun jälkeen saatan toipua kuukauden, varsinkin jos ollaan tehty pihatöitä jne.

Kukaan ei tunnu ymmärtävän uniongelmaista. Toki eläkeläiset pustyvät nukkumaan univelkoja päivällä pois, mutta työssäkäyvälle se ei toimi. On kamalaa tunnustaa, että viihtyisin vanhempieni mökillä paremmin, jos voisimme käydä siellä oman perheen kesken joskus harvoin kun vanhemmat ovat kaupunkiasunnollaan. Nukkuisin paremmin ja ei jatkuvasti tarvitsisi noudattaa jonkun muun aikatauluja, eikä kuunnella kun noustaan ylös viiden kuuden välillä ja olla itsekin valmis singahtamaan aamupalalle ennen kahdeksaa. Ymmärrän kyllä hyvin ap:tä. .

Tuskin se apn taaperokaan 11 nukkuu, joten ylöshän hänen pitää nousta joka tapauksessa. Ja uniongelmasi on paikasta riippumaton, tarviiko sen rajoittaa myös toisten ihmisten elämää?

Vierailija
246/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, ehkä lapsen mielestä olis kiva olla mummolassa koko perheen kesken?

Tarviiko siellä olla koko kesää, eikö voi sopia lyhyen ajan?

Miten tuo on niin kamalaa, mene sinne sen lapsen takia. Joudut samaan tilanteeseen vielä myöhemminkin.

Mä en lähtisi piinaamaan pientä lasta pitkällä automatkalla yön tai parin takia.

Koskaan tauoista kuullut? Minkä ikäisen lapsen kanssa sä lähdet reissuun? Aika ankeeta on, jos ei voi lähteä naapuria pidemmälle vain siksi, että ei osaa lapsen kanssa matkustaa.

Vierailija
247/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä varmaan menisin vähäksi aikaa. Tykkään luonnosta ja viihdyn mökillä. Minusta olisi myös kurja jos lapsi ei saisi kokemuksia mökiltä. Tosin ymmärrän sen kuinka ahdasta siellä varmaan on. Pitäisi jotenkin sopia säännöistä. Toisten vieraana olo on usein hankalaa. Muistan monet kerrat sukulaisten tyköni ollessa toisilla oli aivan eri rytmi ja ruokailut yms olivat hyvin vaikeita. Ei menty sitten monestikaan uudestaan ja toisaalta ei halunnut sanoa mitään pahaa, kun toiset kerran majoittivat. Tuli tästä vielä mieleen, että jos majouttuisitte jossakin lähellä ( esim toisella mökillä, hotellissa yms) pari yötä ja kävisitte sieltä anopin mökillä. Tai sitten vaan jokin päivän reissu. Ihmettelen myös miksei mies mene lapsen kanssa mökille vähäksi aikaa jos on kerran tärkeää.

Vierailija
248/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa itse sanoa oikein mitään hyviä neuvoja, mutta tässä muutama:

•Lähtekää koko perheellä jonnekkin ja ottakaa anoppikin mukaan, lapsi saa viettää aikaa jokaisen kanssa ja voitte valita vaikka ihan lähellä olevia kivoja kohteita jotka sitten sopisivat kaikille.

•Muotoilet perustelut tässä asiassa niin, että niistä on mahdotonta kenenkään loukkaantua, ehdotat anopille, että voisitte vaikka viettää aikaa niin, että anoppi itse tulisi vaikka teille kylään, voisitte käydä vaikka kävelemässä jossakin?

•Sanot, että olet ylirasittunut, etkä haluaisi enempää hälyä, sillä pienessä tilassa tunteet paukkautuvat yhteen ja riidatkin alkavat paljon helpommin, lapsi saattaisi myös saada ulkoilmaa ja mökkielämää jossain muuallakin, pahoittelet anopillesi tapahtunutta ja asia unohdetaan kumminkin vähän ajan päästä.

Sori, en ole kovin hyvä tällaisissa asioissa, mutta yritän silti parhaani mukaan.

Vierailija
249/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton. Pieni lapsi, ei juoksevaa vettä ja ulkohuussi. Jos te menette mökille, niin anoppi kotiin.

😂 Voi luoja miten ihmiset on typeriä. Miten juokseva vesi ja sisävessa muka olisi pienen lapsen kanssa välttämättömyys? Sä varmaan istut lapsesi kanssa kotona 24/7 ettei vaan vessahätä iske missään ”epäsopivassa” paikassa.

Onko se nyt noin suuri synti olla mukavuudenhaluinen? Jos mä joudun huolehtimaan lapsesta yksin koko viikonlopun miehen puuhastellessa, niin en halua sitä hoitokeikkaa huolehtia vaikeimman kautta.

Lapsetkin mökkeilee, ei silloin tarvitse koko ajan olla sisällä niitä vahtimassa. Isommat touhuihin mukaan, pienemmät pihalla leikkimässä ja uimassa. Jos vielä vauva, niin vaikka se retkisänky ulos ja itsekin touhuamaan. Onpas kauheeta. Meidän kesät menee mökillä, aina menneet, vauva-ajasta lähtien. Kannettu vesi, ulkohuussi, ei mitään ongelmaa koskaan.

Tässähän oli kyse yhdestä lapsesta joka on siinä iässä että saa vahtia koko ajan, ei isompia lapsia auttamassa ja mies joka haluaa puuhata omiaan niin että hoitovastuu jää äidille. Ei pientä lasta voi laittaa yksin uimaan tai rantapaikkaan leikkimään.

No jopas oli tulkintaa.

Ei kukaan ole laittamassa taaperoa yksikseen valvomatta touhuilemaan mitään, ei mökillä, kuten ei kotonakaan.

No niinhän tuossa sanottiin että mökillä on kivaa ja helppoa kun lapset uivat ja puuhailevat keskenään. No niin varmaan on, mutta eihän se päde mitenkään AP:n tilanteessa jossa on yksi koko ajan vahdittava taapero.

Keskenään? Mistähän sä sen keksit? Mökillä on kivaa ja helppoa, kun lapset voivat leikkiä ja uida. Kyllä. Millainen on koko ajan vahdittava ja vierestä ohjailtava taapero? ADHD taapero? Meillä on neljä lasta, nuorin on nyt 1,5v. eikä mun tarvii häntäkään koko ajan olla kädestä pitämässä mökillä.

Kyllä minä vaan vahtisin tuon ikäistä koko ajan rannassa ja paikassa missä on työkoneita ja muutenkaan ei ole lapsiturvallisuutta ajateltu kuten sinun mökkisi pihapiirissä ehkä on. Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
250/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa itse sanoa oikein mitään hyviä neuvoja, mutta tässä muutama:

•Lähtekää koko perheellä jonnekkin ja ottakaa anoppikin mukaan, lapsi saa viettää aikaa jokaisen kanssa ja voitte valita vaikka ihan lähellä olevia kivoja kohteita jotka sitten sopisivat kaikille.

•Muotoilet perustelut tässä asiassa niin, että niistä on mahdotonta kenenkään loukkaantua, ehdotat anopille, että voisitte vaikka viettää aikaa niin, että anoppi itse tulisi vaikka teille kylään, voisitte käydä vaikka kävelemässä jossakin?

•Sanot, että olet ylirasittunut, etkä haluaisi enempää hälyä, sillä pienessä tilassa tunteet paukkautuvat yhteen ja riidatkin alkavat paljon helpommin, lapsi saattaisi myös saada ulkoilmaa ja mökkielämää jossain muuallakin, pahoittelet anopillesi tapahtunutta ja asia unohdetaan kumminkin vähän ajan päästä.

Sori, en ole kovin hyvä tällaisissa asioissa, mutta yritän silti parhaani mukaan.

Miksi se anoppi pitäisi ottaa reissuun mukaan, kun hänen mökilleen ei haluta ilmeisen tilanpuutteen vuoksi.

Vierailija
251/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on niin kamalaa, mene sinne sen lapsen takia. Joudut samaan tilanteeseen vielä myöhemminkin.

Mä en lähtisi piinaamaan pientä lasta pitkällä automatkalla yön tai parin takia.

Koskaan tauoista kuullut? Minkä ikäisen lapsen kanssa sä lähdet reissuun? Aika ankeeta on, jos ei voi lähteä naapuria pidemmälle vain siksi, että ei osaa lapsen kanssa matkustaa.

En ole kuullut. Mitä ne tauot ovat? Ensimmäisellä reissulla lapsi ollessaan n. 2 kk. Sinne ei tosin ollut 5 h matkaa, eikä lapsiaan ollut tuolloin vielä kärsinyt matkapahoinvoinnista. On muuten sen verran v-mainen ongelma, että rajoittaa kovasti matkustusintoa.

Vierailija
252/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltta? Asuntoauton vuokraus?

Vierailija
253/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona hyvä syy kieltäytyä menemästä.

Vierailija
254/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan menisin lyhyeksi aikaa, joku kaksi yötä nyt voi ihan hyvin olla ilman omaa rauhaakin ja nukkua anopin aikataulun mukaan.

Minä en. Minulle oma rauha ja oma tila ovat niin tärkeitä, etten niistä luovu edes työmatkoilla vaikka meillä on periaate, että samaa sukupuolta olevat samaan huoneeseen. Mieluummin maksan 1hh lisän tai annan pidättää sen päivärahasta.

Puoliso tietää, etten lähde hänen sukulaisilleen enkä kavereilleen yökylään.

Tällainen asenne on nykyisin tosi yleistä, enkä kyllä voi ymmärtää, että ollaan noin ehdottomia. Toki samahan se on jos puolisostasi on mukavampi mennä yksin vierailuille. Olen introvertti ihminen ja kaipaan omaa tilaa ja omaa rauhaa, mutta käyn kyllä miehen sukulaisilla vierailuilla tai ystävien kanssa esimerkiksi purjehtimassa, jossa ollaan kuitenkin usein 2-3 päivää samassa paatissa. Teen nämä puolisoni vuoksi ja vastavuoroisesti puolisoni tekee sitten minun vuokseni joitain asioita, joista ei ole itse niin innoissaan. Tuollainen minä minä -asenne kummastuttaa kyllä.

Vierailija
255/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi mennä seuran vuoksi joskus vaikka yhdeksi yöksi,mutta usein ei ole pakko mennä,kun ei ole enempää tilaa.

Vierailija
256/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin pahasta matkapahoinvoinnista 12-vuotiaaksi asti. Automatkat oli kurjia, olisin mieluummin ollut kotona kuin oksentanut sappea pihalle vähän väliä. Mitään maisemia en ehtinyt ihailla, kun silmät kiinni yritin pidättää oksennusta.

Vierailija
257/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan menisin lyhyeksi aikaa, joku kaksi yötä nyt voi ihan hyvin olla ilman omaa rauhaakin ja nukkua anopin aikataulun mukaan.

Minä en. Minulle oma rauha ja oma tila ovat niin tärkeitä, etten niistä luovu edes työmatkoilla vaikka meillä on periaate, että samaa sukupuolta olevat samaan huoneeseen. Mieluummin maksan 1hh lisän tai annan pidättää sen päivärahasta.

Puoliso tietää, etten lähde hänen sukulaisilleen enkä kavereilleen yökylään.

Tällainen asenne on nykyisin tosi yleistä, enkä kyllä voi ymmärtää, että ollaan noin ehdottomia. Toki samahan se on jos puolisostasi on mukavampi mennä yksin vierailuille. Olen introvertti ihminen ja kaipaan omaa tilaa ja omaa rauhaa, mutta käyn kyllä miehen sukulaisilla vierailuilla tai ystävien kanssa esimerkiksi purjehtimassa, jossa ollaan kuitenkin usein 2-3 päivää samassa paatissa. Teen nämä puolisoni vuoksi ja vastavuoroisesti puolisoni tekee sitten minun vuokseni joitain asioita, joista ei ole itse niin innoissaan. Tuollainen minä minä -asenne kummastuttaa kyllä.

Minä olen aina ollut kova kuorsaamaan enkä todellakaan halua kuulla aamulla, miten kukaan ei saanut nukuttua minun kuorsauksen takia. Miksi se oma paha olo piti purkaa minuun, kun en itse tuolle mahtanut mitään?

Vierailija
258/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton. Pieni lapsi, ei juoksevaa vettä ja ulkohuussi. Jos te menette mökille, niin anoppi kotiin.

😂 Voi luoja miten ihmiset on typeriä. Miten juokseva vesi ja sisävessa muka olisi pienen lapsen kanssa välttämättömyys? Sä varmaan istut lapsesi kanssa kotona 24/7 ettei vaan vessahätä iske missään ”epäsopivassa” paikassa.

Onko se nyt noin suuri synti olla mukavuudenhaluinen? Jos mä joudun huolehtimaan lapsesta yksin koko viikonlopun miehen puuhastellessa, niin en halua sitä hoitokeikkaa huolehtia vaikeimman kautta.

Lapsetkin mökkeilee, ei silloin tarvitse koko ajan olla sisällä niitä vahtimassa. Isommat touhuihin mukaan, pienemmät pihalla leikkimässä ja uimassa. Jos vielä vauva, niin vaikka se retkisänky ulos ja itsekin touhuamaan. Onpas kauheeta. Meidän kesät menee mökillä, aina menneet, vauva-ajasta lähtien. Kannettu vesi, ulkohuussi, ei mitään ongelmaa koskaan.

Tässähän oli kyse yhdestä lapsesta joka on siinä iässä että saa vahtia koko ajan, ei isompia lapsia auttamassa ja mies joka haluaa puuhata omiaan niin että hoitovastuu jää äidille. Ei pientä lasta voi laittaa yksin uimaan tai rantapaikkaan leikkimään.

No jopas oli tulkintaa.

Ei kukaan ole laittamassa taaperoa yksikseen valvomatta touhuilemaan mitään, ei mökillä, kuten ei kotonakaan.

No niinhän tuossa sanottiin että mökillä on kivaa ja helppoa kun lapset uivat ja puuhailevat keskenään. No niin varmaan on, mutta eihän se päde mitenkään AP:n tilanteessa jossa on yksi koko ajan vahdittava taapero.

Keskenään? Mistähän sä sen keksit? Mökillä on kivaa ja helppoa, kun lapset voivat leikkiä ja uida. Kyllä. Millainen on koko ajan vahdittava ja vierestä ohjailtava taapero? ADHD taapero? Meillä on neljä lasta, nuorin on nyt 1,5v. eikä mun tarvii häntäkään koko ajan olla kädestä pitämässä mökillä.

Kyllä minä vaan vahtisin tuon ikäistä koko ajan rannassa ja paikassa missä on työkoneita ja muutenkaan ei ole lapsiturvallisuutta ajateltu kuten sinun mökkisi pihapiirissä ehkä on. Mutta jokainen tavallaan.

Kiva loma lapsen äidille, koko ajan katse lapsessa.

Vierailija
259/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkä matka ja tilanpuute ovat ihan hyviä syitä kieltäytyä,kutsu vaikka anoppi teille,ettei hän luule ettei hänen seuransa kelpaa.

Vierailija
260/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttamajoitus pihalla?