Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
221/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämässä nyt vaan on välillä epämiellyttäviä asioita. Et varmaankaan henkeäsi menetä, jos muutaman päivän ja yön ajan joustat omista rutiineistasi muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
222/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pari yötä vanhan ihmisen mieliksi pitää olla. Muuten olet kohtuuton itsekäs nirppanokka. Pari yötä anopin kanssa ja sitten menette omille teillenne. Kaikki ovat tyytyväisiä ja sukurauha säilyy. :)

Onko jossain mainittu anopin ikä? Luultavasti ei ole mikään silkkihansikkain käsiteltävä hauras vanhus.

Jos ap ja miehensä ovat päälle 40, niin laskepa siitä noin suunnilleen.

65-75 noin. Oma 75-vuotias anoppi on täysissä voimissaan. Valitettavasti.

Mihin tämä anopin ikä tässä kyseisessä tapauksessa muuten liittyy? Ettei tarvitse olla mieliksi, kun ei ole riittävän vanha ja hauras?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä ilma, niin lapsi pyörii pihalla, ap on kirjan kanssa lepotuolissa ja mies sekä anoppi touhuavat omiaan. Ap ottaa lapsen kanssa päiväunet. Kyllähän tuo lomasta kävisi jos kukaan ei tulisi vihjailemaan, että kasvimaa pitää kitkeä ja matot pestä.

Ja olet ihan varma, ettei taapero mene veteen, kun äiti (ap) keskittyy kirjaan?

Eihän siinä lapsen vieressä tarvitse koko ajan kököttää kuten tuolla aiemmin sanottiin. Mökillä on myös mies ja anoppi, kyllä hekin voivat lapsen perään katsoa, kun itse lapsen mökille halusivat.

No tuosta lapsen vieressä olemisesta oli aiemmin varsin eriävät mielipiteet. Olen edelleen sitä mieltä, että pienet lapset voi jättää yksin rannalle, jos niitä on perheessä ylimääräisiä.

Luulisi, että taapero pääsee kotonaankin ulos.  Ja taaperoita nyt on vahdittava silloinkin, joten ei mitään eroa, paitsi että taaperolla voi olla oikein inspiroivaa ja hauskaa uudessa ympäristössä.

Vierailija
224/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä ilma, niin lapsi pyörii pihalla, ap on kirjan kanssa lepotuolissa ja mies sekä anoppi touhuavat omiaan. Ap ottaa lapsen kanssa päiväunet. Kyllähän tuo lomasta kävisi jos kukaan ei tulisi vihjailemaan, että kasvimaa pitää kitkeä ja matot pestä.

Eihän siinä lapsen vieressä tarvitse koko ajan kököttää kuten tuolla aiemmin sanottiin. Mökillä on myös mies ja anoppi, kyllä hekin voivat lapsen perään katsoa, kun itse lapsen mökille halusivat.

No tuosta lapsen vieressä olemisesta oli aiemmin varsin eriävät mielipiteet. Olen edelleen sitä mieltä, että pienet lapset voi jättää yksin rannalle, jos niitä on perheessä ylimääräisiä.

Luulisi, että taapero pääsee kotonaankin ulos.  Ja taaperoita nyt on vahdittava silloinkin, joten ei mitään eroa, paitsi että taaperolla voi olla oikein inspiroivaa ja hauskaa uudessa ympäristössä.

Kotona voi olla suojaisa ja turvallinen leikkipiha eikä jyrkkä ranta ja vaarallisia työkoneita. Pikkuisen eri asia.

Vierailija
225/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele vähitellen irtautumaan miehen tahdosta. Vaikka olette perhe, sulla on oma tahto päättää ja oma elämäkin. Kyllä mies vähitellen sopeutuu. Ja kannattaa opettaa se mies hoitamaan omaa lastaan niin, että pärjäävät ilman suakin. Ethän sä aina voi olla paikalla. Pienistä jutuista voi aloittaa miehen totuttelun, jos vain itse pystyt luopumaan ajatuksesta ettet ole korvaamaton lastenhoidossa. 

Vierailija
226/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Kuuluu samaan lokeroon muiden anoppiketjujen kanssa. Provo. En usko että korona-aikana tällaista tapahtuu. Mikä teitä sekopäitä laittaa kirjoittelemaan valheita tänne.

Vai onko kyllästytty vauva hoitaa anoppia-ketjuun. Näitä tosin yp:Kon joskus keksii ja nostelee vanhoja ketjuja. Menee maku.

Mistään vakavista aiheista ei saa puhua, kuten esim elytyspaketista, jossa Suomi on ainoastaan maksaja ja tulee olemaan sitä aina jos tässä annetaan periksi. Ei ole kertaluonteinen. Me kokuumusäänestäjät emme hyväksy tätä.

Pidetään ihmisiä tyhminä ja ajatellaan että naisilla ei muuta puhuttavaa kuin lasten ruokailut ja anopit. Ainoastaan nainen itse voi tähän vaikuttaa.

Aihe on ihan hyvä ja joka vuosi uusi, koska tulee uusia miniöitä/vävyjä, jotka kohtaavat tämän ongelman.

Jos haluat jahkata elvytyspaketista, mene jonnekin muualle, missä on kaltaisiasi.   Täällä ei ole aiheesta kiinnostuneita,  Ei, vaikka kuinka vaatisi siitä keskustelemaan ja pyrkisit diktatoorisesti kieltämään  ihmissuhdeaiheet.

Vierailija
227/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppia en tässä niin miettisi, parisuhdettasi kyllä.

Onko tämä miehelle tärkeä asia? Onko hän odottanut, että saa esitellä lapselleen mökkimaisemaa ja puuhastella siellä yhdessä?

Jos on, teidän pitää löytää kompromissi. Kovin monta päivää et ymmärrettävästi noissa olosuhteissa viihdy, mutta onnistuisiko pari yötä? Sitten jatkatte pariksi yöksi (jos siis on kesälomasta kysymys) johonkin sinulle mieleiseen kohteeseen. 

Olen samaa mieltä, mutta en ymmärrä miksi ei mies voi viedä lasta yksin sinne mökille? Jos ei nyt imetettävästä ole kysymys. Ja jos mies vastaa, että lapsi on liian hankala siellä mökillä, niin eiköhän itse vastaa sitten siihen ap:n kysymykseen...

Vierailija
228/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi mennä lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Anoppi on tyytyväinen kun oikeasti sitä ei miniän kuulumiset kiinnosta vaan saa olla ”omalla” porukalla. Miehellä kissanpäivät kun äiti laittaa ruokaa ja hoitaa lapsen.

Ei mies suostu ilman minua (anoppi ei pärjää lapsen kanssa eikä mies halua yksin hoitaa lasta mökillä). Ap

No sitten mieskään ei mene. Hänen valintansa. Tai mies menee ja sinä ja lapsi jäätte kotiin tai minne ikinä menettekin.

Tämä käy minulle hyvin, mutta ei miehelle. Ap

voi voi. Onko sinulla omaa tahtoa vai oliko tämä aloitus valhetta. Epäilen jälkimmäistä.

Kuka tahansa aikuinen osaa kieltäytyä lähtemästä. Sinulla ei ole mitään syytä korona-aikana lähteä kitumaan mökille. Ero pystyyn jos et osaa pitää puolisosi.

Ai et voi erota koska mies ei halua. Niinpä. Eli provoaloitus.

Jos jostain syystä olet tosissasi niin missä itsekunnioitus. Aiotko lapsellesi opettaa myös että sinun tahtosi päältä voi astua ja niin myös hänenkin tahdon kun kasvaa aikuiseksi.

Kieltäydy tai antaudu tallottavaksi. Sinusta kiinni. Korona-aikana ei edes vaikea kieltäytyä.

Vierailija
229/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee, jos päästetään. Mökillä vain se on mukavampaa, helpompaa ja rentouttavampaa, kun on muutakin puuhaa kuin tutut pihat.

Vierailija
230/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä miehelle tärkeä asia? Onko hän odottanut, että saa esitellä lapselleen mökkimaisemaa ja puuhastella siellä yhdessä?

Jos on, teidän pitää löytää kompromissi. Kovin monta päivää et ymmärrettävästi noissa olosuhteissa viihdy, mutta onnistuisiko pari yötä? Sitten jatkatte pariksi yöksi (jos siis on kesälomasta kysymys) johonkin sinulle mieleiseen kohteeseen. 

Olen samaa mieltä, mutta en ymmärrä miksi ei mies voi viedä lasta yksin sinne mökille? Jos ei nyt imetettävästä ole kysymys. Ja jos mies vastaa, että lapsi on liian hankala siellä mökillä, niin eiköhän itse vastaa sitten siihen ap:n kysymykseen...

Eiköhän hän ajattele, että enemmän saa tehtyä, jos on toinen (tai kolmas) aikuinen mukana.

Vierailija
231/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pari yötä vanhan ihmisen mieliksi pitää olla. Muuten olet kohtuuton itsekäs nirppanokka. Pari yötä anopin kanssa ja sitten menette omille teillenne. Kaikki ovat tyytyväisiä ja sukurauha säilyy. :)

Miksi ihmeessä pitää mennä tikkuaskiin viikonlopun mummelin mieliksi? Ja mikä ihme on sukurauha?

Jotain on kyllä mennyt kohdallasi pahasti pieleen, jos et ymmärrä lainkaan vanhemman tunnetta lastaan ja lasten lastaan kohtaan. Normaalit vanhemmat kyllä kaipaavat molempia silloin tällöin tai jopa useammin.

Sen sijaan kaikki eivät välitä lastenhoidosta, koska ovat saaneet hoidella jo tarpeeksi omiaan.  Jos valittaa siitä, että isovanhemmat eivät hoida, niin sopii katsoa itseään.  Isovanhemmat ovat tehneet osansa, sen puolison kasvattaessaan,  joten nyt oma vuoro.

Ihmisyyteen kuuluu muidenkin kuin vain itsen huomioon ottaminen. Edes vähän.  Edes yhtenä päivänä vierailu.  Asia on toki sitten aivan toinen, jos mökki on satojen kilometrien päässä ja vaikeasti saavutettavissa.

AP mainitsi, että lapsella taipumusta matkapahoinvointiin ja matka viisi tuntia suuntaansa. Paikanpäällä saa nukkua vuodesohvalla, ja saa herätä varhain aamulla, kun anopilla ei ole kykyä ennakoida kahviveden tarvetta. Tilaa ei ole kuin seisoa paikallaan, mies puuhailee omiaan. Hyttysiäkään ei varmaan ole yhtään. Anopista en ole kesä, mutta jos hän ei voi katsoa sekuntiakaan lapsen perään, niin tuskin jaksaa kokata kolmelle ylimääräiselle ihmiselle. Eli sitä saa vielä kokata ja tiskata lapsi koivessa roikkuen alueellisissa oloissa. Ei kiitos.

Vierailija
232/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo miltään unelmalomalta kuulosta, mutta menisin jos on miehelle tärkeä asia. Toisaalta ihmettelen minäkin miksei mies selviä ilman sinua lapsensa hoidosta; ettei vaan kumminkin olisi huolissaan äitinsä tunteista. Meilläkin veljen vaimo ei tykkää käydä meidän mökillä ja tympeältä se tuntui koko perheestä silloin, kun niiden lapset oli pieniä. Olisi haluttu lapsille samoja kokemuksia, jotka on rakkaita muistoja muulle suvulle. Lisäksi veljen vaimosta tuli mielikuva itsekeskeisenä hienohelmana.

Vierailija
233/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä naurettavaa että 40+v. mies ei pärjää yksin lapsen kanssa. On väärin haluta emäntä lapsenvahdiksi ja äireensä seuraneidiksi. Täytyy kyllä anopinki olla aika seniili jos ei ymmärrä miniää ja kehota poikaansa kasvattamaan palleja. Omaki mutsi pitää meitä poikakultinaan mutta myös aikuisina joilla on oma elämä. Toki tästä on keskusteltu, näyttää olevan vaan nykypäivänä katoava luonnonvara. Hän ei ikinä haluaisi miniälle pahaa oloa vaikka ei tästä pitäisikään. Täs voi olla taustalla anopin ilkeily miniälle mieslapsipoikansa kautta.

Itse ottaisin nappulan mukaan ja hakisin hyvää kuplivaa emännälle ennrn lähtöä mökille. Antaisin nauttia mini kaupunki lomastaan vaikka itse menenki työleirille. Miksi hänen pitäisi kärsiä? Muutenkin naiset pääsääntöisesti vieläkin kasvattaa ja hoitaa lapset joten ei pari täyttä päivää miehelle ja anopille luulisi olevan paha. Miesten pitää oppia myös itse pärjäämään lasten kanssa, ei se nainen ole sun henkilökohtainenavustaja.

Mies30vpohjanmaa

Vierailija
234/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain mainittu anopin ikä? Luultavasti ei ole mikään silkkihansikkain käsiteltävä hauras vanhus.

Jos ap ja miehensä ovat päälle 40, niin laskepa siitä noin suunnilleen.

65-75 noin. Oma 75-vuotias anoppi on täysissä voimissaan. Valitettavasti.

Mihin tämä anopin ikä tässä kyseisessä tapauksessa muuten liittyy? Ettei tarvitse olla mieliksi, kun ei ole riittävän vanha ja hauras?

Ei tarvitse olla anopille mieliksi, kun tämä ehdottaa typeriä. Ihan sama onko vastassa hapertunut mummeli vai super-granny!

Vierailija
235/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä itsekään lähtisi noihin olosuhteisiin kärsimään. En ole muutenkaan mikään suuri mökkielämän ystävä, kun en ymmärrä miksi mukavista oloista pitää lähteä ankeisiin oloihin lomaa viettämään. 

Vierailija
236/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, ehkä lapsen mielestä olis kiva olla mummolassa koko perheen kesken?

Tarviiko siellä olla koko kesää, eikö voi sopia lyhyen ajan?

Miten tuo on niin kamalaa, mene sinne sen lapsen takia. Joudut samaan tilanteeseen vielä myöhemminkin.

Vierailija
237/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hän ajattele, että enemmän saa tehtyä, jos on toinen (tai kolmas) aikuinen mukana.

No jos ei mene ollenkaan, saa vielä vähemmän tehtyä....

Vierailija
238/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:tä. Meillä vaimo yrittää raahata perheen aina etelään lomalle. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa ja oon kieltäytynyt lähtemästä. Vaimo mököttää aina viikon verran kun yrittää ehdottaa matkaa, mutta onneksi olen ollut oikeassa. Ei tarvitse lähteä jos ei kiinnosta.

Vierailija
239/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, ehkä lapsen mielestä olis kiva olla mummolassa koko perheen kesken?

Tarviiko siellä olla koko kesää, eikö voi sopia lyhyen ajan?

Miten tuo on niin kamalaa, mene sinne sen lapsen takia. Joudut samaan tilanteeseen vielä myöhemminkin.

Mä en lähtisi piinaamaan pientä lasta pitkällä automatkalla yön tai parin takia.

Vierailija
240/667 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Kuuluu samaan lokeroon muiden anoppiketjujen kanssa. Provo. En usko että korona-aikana tällaista tapahtuu. Mikä teitä sekopäitä laittaa kirjoittelemaan valheita tänne.

Vai onko kyllästytty vauva hoitaa anoppia-ketjuun. Näitä tosin yp:Kon joskus keksii ja nostelee vanhoja ketjuja. Menee maku.

Mistään vakavista aiheista ei saa puhua, kuten esim elytyspaketista, jossa Suomi on ainoastaan maksaja ja tulee olemaan sitä aina jos tässä annetaan periksi. Ei ole kertaluonteinen. Me kokuumusäänestäjät emme hyväksy tätä.

Pidetään ihmisiä tyhminä ja ajatellaan että naisilla ei muuta puhuttavaa kuin lasten ruokailut ja anopit. Ainoastaan nainen itse voi tähän vaikuttaa.

Aihe on ihan hyvä ja joka vuosi uusi, koska tulee uusia miniöitä/vävyjä, jotka kohtaavat tämän ongelman.

Jos haluat jahkata elvytyspaketista, mene jonnekin muualle, missä on kaltaisiasi.   Täällä ei ole aiheesta kiinnostuneita,  Ei, vaikka kuinka vaatisi siitä keskustelemaan ja pyrkisit diktatoorisesti kieltämään  ihmissuhdeaiheet.

Mitä sinä sekoilet. Älä puhu toisten puolesta. Minua ja ystäviäni kiinnostaa kovastikin. Ei tarkoita etteikö muustakin voi puhua. Eli ihan tottahan toi on.