Jäin lapsettomaksi koska en löytänyt miestä
Muita joilla sama tilanne? Olen siis jo 35-v, eli aika huonot mahdollisuudet enää löytää ennestään lapsetonta miestä joka haluaisi kanssani lapsia. Haluan ettei miehellä ole esim päihdehistoriaa, vakavia mielenterveysongelmia tms mitkä voisivat haitata normaalia elämää. Toki moni tilanteessani hommaa yksin lapsen lapsettomuushoidoilla, mutta itse haluasin sen koko paketin...
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset vielä 35-vuotiainakin etsivät sitä komeaa, menevää, 183 senttistä rahoituspäällikköä, joka pelaa lätkää vapaa-ajalla? Eikö naiset tosiaan opi kokemuksistaan mitään?
t. 40v mies, joka haluaisi perheen jonkun ihanan naisen kanssa. Eikä ole ulkonäkökeskeinen eikä päihde-/ mt-ongelmainen, muttei myöskään komea eikä jännä.
Mitä tarkoitat, mun ongelmani suhteissa ei ole ollut se, että mies on komea, menevä, yli 180 ja ylempi toimihenkilö, jolla on harrastuksia? Mun ongelma oli miesten päihdeongelmat, alhainen sosioekonominen asema, näköalattomuus ja haluttomuus saada lapsia. Vasta vanhempana löysin miehen, joka on kaltaiseni hyvin toimeentuleva kivan näköinen ylempi toimihenkilö, joka pitää lapsista ja eläimistä. Olisin mieluummin jäänyt yksin, kuin ottaisin muun kuin sen rahoituspäällikön.
Jep, itse olen myös törmännyt varsinkin niihin näköalattomiin elämäntapatyöttömiin tai niihin joilla on päihdeongelma jota yrittävät epätoivoisesti peitellä. Ja myös itselleni tärkeää että mies pitää sekä lapsista että eläimistä.
Hienoa että löysit miehen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vielä aikaa. Toista se on tädilläni.. Kuulemma vuodet vain vieri eikä ketään sopivaa osunut kohdalle. Syynä saattoi olla syrjäinen asuinpaikka sekä mummin omaishoitajana toiminen. Mieletön persoona, mutta aika tuli vastaan. Kaikille ei vaan löydy tässä elämässä sitä oikeaa jonka kanssa voisi perustaa perheen.
Sanon samaa kuin muutkin, harkitse hoitoja tai laajenna hakua ulkomaille Suomi on kumminkin vähän turhan pieni maa.Kiitos tsempistä! Jep pitää harkita hakua myös suomen rajojen ulkopuolelle.
Mä muutin 30veenä ulkomaille, nyt olen 38 ja edelleen yksin. Kun on viallinen miesten mielestä, on sitä muuallakin kuin Suomessa... Valitettavasti.
Ikävä kuulla kokemuksestasi... Mihin päin maailmaa muutit?
Pisimpään olen viihtynyt Keski-Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaisela asenteella ei kannata hengitystä pidätellä odotellessa. Mitä olen lukenut, olet haluamassa parisuhdetta, mutta et viitsi tehdä sen eteen mitään. Vaatimuksia on kyllä, mutta mitä sinulla on tuon vaikean asenteen ja olemattoman itsetunnon lisäksi tuoda suhteeseen?
Mistä päättelit etten olisi tehnyt mitään sen eteen? Nyt on ollut deittailu täysin tauolla, mutta olen välillä ollut hyvinkin aktiivinen itse.
Ja onko väärin vaatia että kumppanilla olisi esimerkiksi samanlaiset elintavat, samanlaiset tulevaisuuden toiveet ja samankaltainen huumorintaju? Olen mielummin täysin yksin jos en löydä sopivaa kumppania. En myöskään itse toivo että kukaan ottaisi minut kun ei vaan satu parempaa löytymään. Yritäpä sellaisista lähtökohdista sitten jotain perhe-elämää kehitellä, saa lapsetkin todella terveen parisuhteen mallin...
Vierailija kirjoitti:
Tehkää nyt naiset k8uten täällä uhoatte ja tehkää lapset ilman miehiä
eli samat sanat kuin te heitätte MGTOW-miehille: ryhtykää nyt vihdoin sanoista tekoihin ja pitäkää se naama ummessa
Minkä ihmeen takia pitäisi olla puhumatta aiheesta? Eihän mgtaukeillekaan niin sanota vaan että tällaisella palstalla asiasta öyhöttäminen on ristiriidassa tämän rakkaan suuntauksensa kanssa. Sen sijaan tämä on juuri oiva palsta lapsettomuuden harmitteluun ja kokemusten jakamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jäin miehettömäksi koska en ole koskaan halunnut omia lapsia saati sitten hyystätä muiden tuotoksia.
Hei, ainakin itselleni on tullut paljonkin vastaan sellaisia miehiä jotka eivät halua lapsia lainkaan. Sanoisin että olet paremmassa asemassa kuin ne jotka haluavat lapsia, sinkkumiehissä tuntuu vapaaehtoisesti lapsettomia olevan hyvinkin suuri osa.
Toivottavasti löydät vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vielä aikaa. Toista se on tädilläni.. Kuulemma vuodet vain vieri eikä ketään sopivaa osunut kohdalle. Syynä saattoi olla syrjäinen asuinpaikka sekä mummin omaishoitajana toiminen. Mieletön persoona, mutta aika tuli vastaan. Kaikille ei vaan löydy tässä elämässä sitä oikeaa jonka kanssa voisi perustaa perheen.
Sanon samaa kuin muutkin, harkitse hoitoja tai laajenna hakua ulkomaille Suomi on kumminkin vähän turhan pieni maa.Kiitos tsempistä! Jep pitää harkita hakua myös suomen rajojen ulkopuolelle.
Mä muutin 30veenä ulkomaille, nyt olen 38 ja edelleen yksin. Kun on viallinen miesten mielestä, on sitä muuallakin kuin Suomessa... Valitettavasti.
Ikävä kuulla kokemuksestasi... Mihin päin maailmaa muutit?
Pisimpään olen viihtynyt Keski-Euroopassa.
Milloin Tinderiin meno on tarkoittanut suoraa muuttoa? Senhän takia sinne mennäänkin katsomaan onko siellä mitään ja jos ei, jatkuu elämä kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Onneksi elämässä on muutakin. Olen itse alkanut myös kyseenalaistaa kaiken. Olisin varmasti ollut hyvä äiti, mutta olisinko ajanut itseni burn outiin sen kanssa. Olisinko osannut? Olisiko tämä kuitenkin kokonaisuutena minulle parempi polku?
On joo elämässä paljon muuta, ja elämäni onkin erittäin hyvää ja mielenkiintoista. Olen nähnyt ja tehnyt paljon sellaista mikä olisi jäänyt kokematta lasten kanssa.
Lapsettomuutta en oikeastaan sure ollenkaan enää, eihän siitä ole mitään takeita että kumppaninkaan kanssa olisi lapsia saanut. Tai lapset olisivat voineet sairastua, itse jäädä leskeksi ynnä muuta suurta vastoinkäymistä.
Mutta puolisottomuutta suren. Sen kun pitäisi olla itsestä kiinni. Mutta niin vain lähes nelikymppisenä, hoikkana, perusnättinä, älykkäänä naisena olen jäänyt ilman tätä elämänkokemusta. Jaksoin olla ihan viime vuosiin asti aktiivinen, mutta nyt voin sanoa rehellisesti että olen luovuttanut. En jaksa enää jatkuvia pakkeja kun ei edes treffeille pääse. Kavereita kyllä miehistä saan joten sen täytyy riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miehettömäksi koska en ole koskaan halunnut omia lapsia saati sitten hyystätä muiden tuotoksia.
Hei, ainakin itselleni on tullut paljonkin vastaan sellaisia miehiä jotka eivät halua lapsia lainkaan. Sanoisin että olet paremmassa asemassa kuin ne jotka haluavat lapsia, sinkkumiehissä tuntuu vapaaehtoisesti lapsettomia olevan hyvinkin suuri osa.
Toivottavasti löydät vielä!
Miehet pyörtää päänsä 99% tapauksista tavatessaan sen oikean. T. Kokemusta on.
Mitäpä jos etsisit itsellesi naisen kumppaniksi, ja jättäisitte tukihakemuksen spermapankkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mikään mahdoton tilanne, Ap, pariutumisen ja lasten saamisen suhteen! Oikein hyvin voit vielä ehtiä! Meillä oli tuossa iässä se tilanne, että oli juuri diagnosoitu miehestä johtuva lapsettomuus ja siihen päälle pamahti miehen syöpädiagnoosi. Leikkaus, hoidot ja siitä kahden vuoden varoaika, että lasta ei saa edes yrittää. Aika pohjalla tuli joskus oltua, mutta toivo eli - eikä turhaan! Saimme kaksi lasta, ekan saadessani olin 42 ja tokan 44. Terveet lapset, poika ja tyttö :)
Miehet eivät halua lapsia yhtä paljon kuin naiset, jos ovat tuossa iässä vielä lapsettomia niin ylensä lapset eivät kiinnosta. Suurin osa 35+ sinkkumiehistä on esim. alkoholisteja, väkivaltaisia tai mielenterveysongelmaisia. Ongelma tulee siinä, kos haluaa löytää tervepäisen miehen.
Monella naisella on sama ongelma. Iän puolesta ap voisi saada lapsia, mutta vastaan tulee tuo kohtaamisongelma.
No kieltämättä tälle vaikuttaa. Vaikea löytää suunnilleen samanikäistä miestä jolla olisi mitenkään sama elämäntilanne ja samoja suunnitelmia sille että mitä toivoo tulevaisuudelta.
Ehkä tästä syystä niin monet miehet kuitenkin pääsevät sitten toiselle kierrokselle? Ainakin tilasto tukevat sitä.
Jos miehet keskimäärin haluavat perustaa perheen vanhempana, niin ei nainen vain voi pitää kiinni tuosta kriteeristä "suunnilleen samanikäinen" Tai ainakin pitää ymmärtää, että silloin välttämättä perheeseen halukasta miestä ei löydy.
Miksi luulette, että etelämaalaisten parisuhteissa mies voi olla paljonkin näistä vanhempi
Onneksi suomessa yhdelläkään naisella ei ole mitään velvollisuutta ottaa vanhaa kurppaa riesakseen. Suomessa nainen voi kouluttautua itse ja mennä töihin ja halutessaan hankkia lapset vaikka yksin jos ei kelvokkaita miehiä ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Mistä sinä sitä parisuhdetta olet viimeiset 15 vuotta etsinyt vai onko asia vasta nyt ajankohtainen?
Esim Suomi24, Tinder, Okcupid jne. Ei vaan ole tärpännyt, aina jompi kumpi ei kiinnostu tai kumpikaan. Myös työt ja harrastukset olleet sellaiset että valtaosa ollut naisia. Enkä ole koskaan etsinyt seuraa baareista/yökerhoista. Pisimmässä parisuhteessani oli paljon hyvää, mutta mies petti. En päässyt siitä yli, yritettiin kyllä.
Me löydettiin miehen kanssa toisemme bussipysäkiltä, systeri löysi omansa kirjaston lukusalista.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Mitä teit nuorena, ku olis pitäny ettii miestä?
Elin elämääni, ja samalla etsin miestä. Ei löytynyt.
Usein käy niin, että se oikea mies löytyy etsimättä, sattumalta. Jossain "epätodennäköisessä" paikassa/ tilanteessa. Vaikka junassa tai taidenäyttelyssä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kirjoittamasi aloitus uudestaan ap. Kirjoitit ettet saa miestä ja miehellä ei saisi olla mt-ongelmia ja päihdeongelmaa. Nyt saat joko tyhjää tai juuri sen ongelmallisen tyypin, ei näin. Kokeile manifestointia ja kirjoita päiväkirjaasi, että sinä saat miehen, miehen joka on kaikkea sitä mitä olet aina halunnut. Minä olen rakkaus, minä olen parisuhde jne.. kuvittele mielessäsi minkälainen rakkaus ja mies on.
Uskooko joku tosissaan tällaiseen? Ei mihinkään päiväkirjaan kirjoittamalla elämän tapahtumat muutu. Voi olla vaikka kuinka hyvä ja positiivinen ihminen ja silti jää yksin ja lapsettomaksi. Kaikille vain ei ole paria. Kokemusta todellakin on.
Olin itsekin aluksi skeptininen, mutta todellakin toimii. Sinulle ei ole paria koska itse sanot niin ja oikein toitotat ja vedät puoleesi tyhjyyttä. Muuta asennetta ja tee kuten neuvoin niin johan löytyy miehiä jonoksi asti. Sinä itse teet päätöksen. Jos haluat tyhjyyttä niin mikä siinä mutta turha katkeroitua kun voit valita toisin.
SvenskHurri kirjoitti:
No jotkut naiset on semmosia että miehen täytyy aina olla täydellinen, fiksu, komea, hauska, rikas muttei liian rikas, mukava, siisti, päihteetön, ongelmaton, nuori muttei liian nuori, miehekäs mutta ymmärtäväinen, feministi, innokas, avulias, kokkaaja, lempeä, hieno jne. Sitten on niitä facebook kavereita sanomassa "girrll ansaitset jonku Leonardo Dicaprion älä deittaile mitään normi miestä" niin ei ihme ettei ikinä sitä miestä löydä. Tietenkin voi jotkut rajat pitää ettei mitään narkkareita deittaile mutta joskus pitää naisten kuin miesten tajua että te ette saa etkä ansaitse mitään supermallia joten tyydytkää johonkin suht normaaliin tyyppiin.
Suurin osa meistä lapsellisesti pariutumista on jotakuinkin " taviksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten hedelmällisyys ylipäänsä on laskenut globaalisti. Monet miehet elävät harhassa että voisivat hommata lapsia vaikka eläkeikäisenäkin, mutta todellisuudessa se on erittäin, erittäin harvinaista. Tässä uutisjuttu:
Keski-ikäisillä suomalaisilla on edelleen laadukasta. Nuorilla ei.
Ap:kin varmasti löytää baarista laadukasta omaavan keski-ikäisen. Eri asia sitten jollei laadukas kelpaa eli itsetunto niin kehno että pitää olla laaduton.
Esim. Sveitsissä vedenpuhdistamot myös lääkejämiä puhdistavat, Suomessa ei asiaa ole huomioitu. Lapsille lähdevettä, ruokaan ei oikein voi vaikuttaa jollei maalla asu mutta ei kannata teollisia tuotteita juottaa ja syöttää.
Edelleen, ette te vanhat miehet tuolla todistelulla yhtään houkuttelevimmiksi muutu. Juna meni jo.
eikös ketju ole vanhasta naisesta joka kuolee yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää nyt naiset kuten täällä uhoatte ja tehkää lapset ilman miehiä
eli samat sanat kuin te heitätte MGTOW-miehille: ryhtykää nyt vihdoin sanoista tekoihin ja pitäkää se naama ummessa
Äiti jäi kanssani yksin jossain vaiheessa ja on täysin selvää, etten hanki lasta yksin. Ajattelen lapseni parasta enemmän kuin omia halujani.
Palstatotuus on kuitenkin naisten piirissä se, ettei miestä tarvita mihinkään.
Mihin se uho nyt jää kun olisi mahdollisuus ryhtyä sanoista tekoihin?
Sopiva mies voi löytyä vaikka harrastuspiiristä. Ja harrastuksia löytyy jos jonkinlaista. Vinkiksi, esim useilla paikkakunnilla on retkeilijöillä oma yhdistys ja olettaisi, että aika tervepäistä porukkaa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen nainenhan voi saada lapsen, tarvitaan vain spermanluovuttaja. Omia lapsia haluava mies ei mitenkään.
Kyllä käsittääkseni myös mies voi adoptoida, alkaa sijaisvanhemmaksi tai alkaa seurustella naisen kanssa jolla on jo lapsia. Saati että etsiä naista joka on samanlaisessa tilanteessa kuin minä.
Tiedätkö mitä "oma lapsi" tarkoittaa?
Omia lapsia... omia...
mutustele tuota sanaa hetki ja yritä uudestaan.
Ei ihme että 20% lapsista on käenpoikasia kun teistä naapurin penan lapsi on puolisonne. Ei se ihan noin mene.
No kivasti tuntuu nuoret kumminkin tykkävän, vaikka sinä et. Ei kaikki voi olla fiksuja.