Käyttääkö kukaan teistä "aina" samoja vaatteita?
Olen ihan normaali ihminen, mutta minulla on 10 samanlaista t-paitaa ja muutama muu, keskenään melko samankaltainen vaate, ja kuljen niissä. Se on minusta helppoa ja kätevää ja pidän niistä vaatteista, vaikka tavallisia ovatkin.
Yleensähän ihmiset kaiketi tykkäävät vaihdella ulkonäköään vaatteiden avulla. Niin minäkin nuorempana. Nyt en enää viitsi.
Kommentit (17)
Tyypillisesti jotkut vaatteet ovat aina jonkin aikaa aktiivisessa kierrossa. Yleensä pari vaatekertaa. Yhdet vaatteet heitän pesuun ja toiset päälle. Parin päivän päästä vaihdan pestyt päälle ja heitän toiset koneeseen.
Sukat ja alushousut tietenkin vaihdan vähintään kerran päivässä.
Vapaa-ajalla, lenkillä, kaupassa jne ihan sama. Kunhan jotakin on vaan päällä. (aina samat)
Töissä työhön sopivat siistit vaatteet. (aina samat)
Häihin, hautajaisiin ja juhliin etiketin mukaiset vaatteet. (aina samat)
Vaateteollisuus(kin) valtavan saastuttava ala. Kirpparilat ostan vaatteita, mutta vain jos oikeasti tarvitsee.
Huvittavaa, kun ihmiset kuvittelee olevansa jotenkin erityisiä ja ainutlaatuisia.
Juu, minä. Käytän vain mukavia vaatteita ja yritän pitää siistimmät hyvänä mahdollisimman pitkään. Rahat käytän mieluummin teinien tarpeisiin, ostan sitten itselleni kun on pakko uusia vaatteita. Nämä kestänevät vielä pari vuotta... Kaapissa on paljonkin vaatteita, mutta suurin osa on epämukavia tai liian tyköistuvia mielestäni. Putket jäätyvät vanhassa talossa muutaman kerran talvessa niin on hyvä olla varavaatetta viikoksi kahdeksi. Käytän silloin niitä muitakin.
Itse en osta vaatteita nykyään enää juuri koskaan. Ja kaikki kaapit silti ihan täynnä vaatteita. Mitenhän niillä ihmisillä, jotaka tyyliin kerran kuukaudessa ostaa jonakun uuden rätin.Missä ne kaikki entiset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun ihmiset kuvittelee olevansa jotenkin erityisiä ja ainutlaatuisia.
Koetko useinkin negatiivisia tunteita?
Sama juttu, luottovaatteet pyörivät yllä. Niitä on niin monta, etteivät kulu millään.
Kolmet talvihousut, muutama neule, niiden alustrikoot. Kesällä teepaidat ja tunikat.
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta vaatteita nykyään enää juuri koskaan. Ja kaikki kaapit silti ihan täynnä vaatteita. Mitenhän niillä ihmisillä, jotaka tyyliin kerran kuukaudessa ostaa jonakun uuden rätin.Missä ne kaikki entiset ovat?
Mulla on siellä kaapissa. Ostan tosin vain käytettyjä rättejä. Metsästän 100% puuvillaa viskoosia ja silkkiä kaapit täyteen siltä varalta, että niitä ei tosiaan jatkossa saa ihan helpolla tai halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisen tunteen kokeminen ole erityistä tai ainutlaatuista.
"Itse en osta vaatteita nykyään enää juuri koskaan. Ja kaikki kaapit silti ihan täynnä vaatteita. Mitenhän niillä ihmisillä, jotaka tyyliin kerran kuukaudessa ostaa jonakun uuden rätin.Missä ne kaikki entiset ovat?"
Nurkkiinhan niitä kertyy. Ja osa päätyy kesämökille tai ulkohommiin ja sitten roskiin. Mutta valitettavan paljon niitä lojuu nurkissa. Roskiin ei raaski heittää, ja tällä hetkellä en taida tietääkään, missä on kierrätyspiste.
Työvaatteina työpaikan tarjoamat hivis-vermeet ja kotona poikkeuksetta pierukolleget ja joku random t-paita. Niillä mennään.
Minä. Minulla on viisi samanlaista mustaa trikoomekkoa. Niillä pärjään hyvin.
Inhoan yli kaiken vaateostoksilla olemista, siksipä kun löydän mukavan ja siistin paidan pyrin ostamaan niitä sitten useamman. Kesä 2023 olikin hupaisaa kun olin ostanut kolme mustaa lyhythihaista kauluspaitaa ja kolme lyhythihaista mustaa pikeepaitaa. Iltaan mennessä paita oli aina sen verran hikinen, että paitaa kykeni pitämään vain sen yhden päivän ja pesuun. Käytännössä siis näytti, että käytän töissä vain kahta paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö huvittuneisuus mene enemmän positiivisen tunteen puolelle?
Jep. Vaatekaappini on täysin monokromaattinen, ja vaihtelua tulee vain muodoista.
Kapeat mustat housut ja ylisuuri harmaa neule.
Leveät mustat housut ja kapea harmaa neule.
Suorat harmaat housut ja (jännitystä... valintaa... ) kapea tai ylisuuri musta neule.
Oikeastaan pukeutumistyyliäni voisi mallintaa tiimalasilla jota käännetään päivittäin ylösalaisin 😁
Jos joku vaate kulahtaa toivottomasti, ostan samanlaisen vaihtarin. Minulla ei ole yhtään kuviollista vaatetta raitoja lukuunottamatta.
Muistan teininä käyttäneeni värejä ja kokeilleeni kaikkea hauskaa, mutta tämä nykyinen tapa on jotenkin kasvanut minuun.
Toimistopäivinä pidän huolen etten ole aina samana päivänä samassa asussa, meillä on hurjan tyylikästä porukkaa joten en halua olla se jolla on "aina se valkoinen ylisuuri toppi". Säväytän harmaalla ylisuurella topilla että saavat hätkähtää 🤭
55v toimistorotta, nainen.
Talvisin on käytössä yleensä samat ulkoiluvaatteet, kesäisin vaihdan usein jotain kivaa, paitapuseroa ja muuta.
Käytän niin kauan että kuluu puhki ja sitten ostan uusia, tottakai pesen aina välillä. Nyt on noin viikoksi vaatteita.