En onnittele äitiäni äitienpäivänä, koska hän ei kohdellut minua arvoisellani tavalla
Äitini suuttui, kun en onnitellut häntä 14-vuotiaana äitienpäivänä. En onnitellut häntä sen takia, että hän oli niin ilkeä minulle aina, ajattelin, ettei hän kaipaa inhoamansa ihmisen onnitteluja.
Äitinipä suuttuikin, kun ei iltapäivään mennessä ollut saanut onnitteluja. Sanoin varmaan, että no onnea. Se ei riittänyt, äitini pakotti että mun täytyy poimia hänelle valkovuokkoja.
En tajua tänä päivänäkään, kuinka hän kehtasikin olla sitten tyytyväinen, kun sai niitä kukkia.
Kommentit (234)
Eiks teitä pitäny olla ainakin kolkyt. Missäs ne muut nyt on kun ei tuu sinua puolustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko sinun lapsesi onnitelleet sinua tänään?
Eivät vielä. Vietämme äitienpäivää sitten, kun menen sinne. He eivät ole koskaan varmaan sanoneet, että hyvää äitienpäivää. Mitä hyvää siinä on? Samanlainen päivä, kuin jokainen äitipäivä on.
ApTeidän perheessä ilmiselvästi, ei koskaan mikään hetkeäkään hyvin. Lapsiparat.
Millä perusteilla? Ei nyt aivan auennut viestistäsi.
Ap
Minusta on vain sääli, jos äitini on ihrannut jotain ollessaan äiti. Se on täysin hänen vastuullaan ja hänen oma vikansa. En suostu lapsenaan tuntemaan minkäänlaista empatiaa siitä, eli että onnittelisin, koska hän joutui olemaan kanssani, niin ilkeä hän oli minua kohtaan.
Ymmärrän kyllä, että vanhemmuus voi olla rasittavaa ja onkin, mutta on todella häiriintynyttä vaatia lapsia käyttäytymään jollain tietyllä tavalla siksi, että itse kärsii vanhemmuudesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vain sääli, jos äitini on ihrannut jotain ollessaan äiti. Se on täysin hänen vastuullaan ja hänen oma vikansa. En suostu lapsenaan tuntemaan minkäänlaista empatiaa siitä, eli että onnittelisin, koska hän joutui olemaan kanssani, niin ilkeä hän oli minua kohtaan.
Ymmärrän kyllä, että vanhemmuus voi olla rasittavaa ja onkin, mutta on todella häiriintynyttä vaatia lapsia käyttäytymään jollain tietyllä tavalla siksi, että itse kärsii vanhemmuudesta.
Ap
...siis että lasten pitää onnitella ilkeästi käyttäytynyttä äitiä, koska hänelle vanhemmuus oli niin raskasta. En varmana onnittele sen takia. Siitähän kärsivät lapset, vaikka se on VANHEMMAN SYY.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi sanoo oma-aloitteisesti ja opettamatta, että hyvää äitienpäivää, vaikka vasta 3-kymppisenä, silloin äiti voi kokea olevansa onnistunut ainakin jossain!
Sehän ei kerro mistään yhtään mitään, että lapsille opetetaan, että ”tänään on sellainen päivä, jolloin pitää sanoa hyvää äitienpäivää ja onnitella”. Se kuulostaa sille, kuin ajateltaisiin lapsen olavan täysin imbesilli.
Ap
Typerykset, joiden perheissä on opetettu näin, alapeukuttaa :D
Eikö teille ole opetettu, että onnittelujen ja muun ilon on tultava aina sydämestä!?
Ap
Onks tää äitihullu oikeasti vapaalla jalalla? Vai päästetäänkö suljettujen laitostenkin asukit kerran vuodessa vierailemaan lastensa luona?
Minusta ois todella vinoutunutta onnitella itseäni satuttanutta k a k k a päätä vain sen takia, että sitten se ei ajattelis, että MÄ oon k a k k apää. Koska siis en ole, vaan hän OTSE on. Kuten useimmat naiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onneksi sä et koskaan vaadi omia lapsiasi käyttäytymään millään tietyllä tavalla, koska itse kärsit vanhemmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää äitihullu oikeasti vapaalla jalalla? Vai päästetäänkö suljettujen laitostenkin asukit kerran vuodessa vierailemaan lastensa luona?
Mikä hullu? Puolusteletko sä äitini käytöstä 14-vuotiasta minua kohtaan? OMG
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnneksi sä et koskaan vaadi omia lapsiasi käyttäytymään millään tietyllä tavalla, koska itse kärsit vanhemmuudesta.
No en vaadi.
Ap
Voi vain kuvitella, millainen riemu repeää lapsilla, kun ap tuossa mielentilassa paukkaa niiden luo viettämään äitienpäivää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnneksi sä et koskaan vaadi omia lapsiasi käyttäytymään millään tietyllä tavalla, koska itse kärsit vanhemmuudesta.
Tätä juuri nimenomaan vältän kaikin tavoin. Sä et ole vissiin omien lastesi kanssa onnistunut siinä, katkeruudestasi päätellen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinulle sopiva "arvoisesi tapa" olisi ollut työntää naamasi paskaläjään ja hieroa siihen kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Voi vain kuvitella, millainen riemu repeää lapsilla, kun ap tuossa mielentilassa paukkaa niiden luo viettämään äitienpäivää...
Kuule, se ei ole mikään erityinen päivä. Se vain tarkoittaa sitä, että pöydässä on enemmän pullaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinulle sopiva "arvoisesi tapa" olisi ollut työntää naamasi paskaläjään ja hieroa siihen kunnolla.
Terveistä ihmisistä puhuttaessa 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos äitini olisi HYVÄ JA OIKEANLAINEN ÄITI, JOKA KOHTELISI LASTAAN tämän ansaitsemalla tavalla, niin äiti ottaisi siitä vastuun, että on ollut lapselleen niin hirveä, että tämä kokee, ettei sellainen hirviö mitenkään voisi kaivata lapselta jotain onnitteluja . Minusta on täysin tekopyhää tänäkin päivänä, että ei nähny omaa viallisuuttaan äitinä, eikä suostu katumaan sitä, että vielä KEHTAISIKIN PAKOTTAA LAPSEN poimimaan itselleen kukkia! Sen SIJAAN, että olisi selvittänyt syntinsä lastaan kohtaan!!!!!
Millainen äiti itse mielestäsi olet? Hyvä ja oikeanlainen, joka kohtelee lapsiaan heidän ansaitsemallaan tavalla?
Äitini kehtaa tosiaan edelleen arvostella ja tuomita minua, jos en onnittelisi äitienpäivänä, vaikka oma käytöksensä on ollut tuollaista. Sitä on pitänyt pitkään kouluttaa siihen, että hän ei itse tule saamaan mitään rakkautta, arvostusta eikä glooriaa, jos oma taso ei siihen eiitä. Myös lasteni isä on toiminut valaisijana tässä. Eli on sanonut äidilleni, että hän ainakin arvostaa minua ja antanut ymmärtää, että äitini satuttaa minua omilla vaatimuksillaan.
Äidin on ollut sitten pakko vähän nöyrtyä sietämään sitä, ettei saa onnitteluja.
Toki jos ne olisivat oikeasti täekeitä ja yhteys omaan lapseen, hänelle on kerrottu, miten asiat korjaantuisivat. Eli että pyytämällä anteeksi saisi nostettua tasoaan siihen, missä KUVITTELI sen olevan, mutta niskansa ei taivu. Matokasa, mikä matokasa.
Ap
Paskaläjälle eli äitihullulle sontaa äitienpäivälahjaksi valkovuokkojen kera!
T. Palsta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitini olisi HYVÄ JA OIKEANLAINEN ÄITI, JOKA KOHTELISI LASTAAN tämän ansaitsemalla tavalla, niin äiti ottaisi siitä vastuun, että on ollut lapselleen niin hirveä, että tämä kokee, ettei sellainen hirviö mitenkään voisi kaivata lapselta jotain onnitteluja . Minusta on täysin tekopyhää tänäkin päivänä, että ei nähny omaa viallisuuttaan äitinä, eikä suostu katumaan sitä, että vielä KEHTAISIKIN PAKOTTAA LAPSEN poimimaan itselleen kukkia! Sen SIJAAN, että olisi selvittänyt syntinsä lastaan kohtaan!!!!!
Millainen äiti itse mielestäsi olet? Hyvä ja oikeanlainen, joka kohtelee lapsiaan heidän ansaitsemallaan tavalla?
En ikinä syytä heitä. Siinä on jo sata kertaa enemmän parempaa äitiyttä, kuin äitini ikinä antoi minulle. Vai onko sinusta oikein suuttua muka lapselleen, jos tämä ei onnittele äitienpäivänä, siis sanotaan aikuisena? Eikö se ole ennemminkin merkki siitä, että jotain on mennyt pieleen, eli olit p a s k a äiti, ei suinkaan niin, että lasta saa syyttää!!!?
Mikä ihmeen enkelikuvitelma sinulla oikein on äidesitä? Äidot voivat satuttaa lapsiaan usein todellakin pahasti.
Ap
Eivät he ala. Eihän täällä juuri kukaan puhu vanhemmistaan.
Ap