Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menisin töihin, tienasin 800€ enemmän kuin nyt työttömänä

Vierailija
08.05.2021 |

800€ on summa verojen jälkeen.

Kannattaako työnteko vai työttömyys?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista jos joku oikeasti haluaa elää 500 euron elintasolla kun on tarjolla 800€ korkeampikin. 

Työttömäksi jäävistä ihmistä puolet työllistyy 3kk sisään, lopuistakin puolet 6kk sisään ja loput on sitten niitä joista pikkuhiljaa aina joku työllistyy vuoden sisään ja sitten ollaankin jo pitkäaikaistyöttömiä eli vaikeasti työllistettäviä, ja työllistyminen on joka päivä harvinaisempaa. Itse en missään nimessä päästäisi itseäni pitkäaikaistyöttömäksi koska kun ikää tulee lisää vuosi vuodelta työttömänä, aina vaan huonommat mahdollisuudet on koskaan päästä töihin, ja se taas tietää lopuksi ikää köyhyyttä, ensin työttömänä ja sitten eläkkeellä.

Riippuu täysin siitä, mitä pitäisi tehdä saadakseen sen paremman elintason. Itse mietin aina kokonaisuutta - millainen työ, kuinka mielellään sitä teen, onko joustavuutta lomien ja vapaa-ajan suhteen, saanko pitää kesäloman haluamaani aikaan, jne. Pelkkä raha ei kerro kaikkea. 

Vai mietit kokonaisuutta, että "mitä tykkään tehdä, lomat haluamaani aikaan..." Työttömänä työstäkieltäytyjänä olet takuulla byrokratian vanki . Eipä sulta kysytä, milloin haluat minkäkin anomuksen tehdä. Siinä nöyristelet hattu kourassa. Eri asia, jos mies tai vanhempasi elättää, tai lottovoitto. Muuten saat köyhäillä olan takaa.

.

Vierailija
42/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Kannattaa. Eikä kannata ajatella asiaa niin mustavalkoisesti. Kun olet töissä, sinulla on mahdollisuus päästä mielekkäämpiin hommiin tai saada vaikka ylennys. Työttömänä tuo chäänsit eivät satu kohdalle. 

Lässyn lässyn. Mistä sinä tiedät vaikka pääsisi hyviinkkn hommiin jos on alalla jossa työvoimapula?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti töihin. Palkan lisäksi ansaitset eläkettä, työterveyshuollon, paikalliset lomat ja moni työnantaja jakaa harrastusseteleitä.

Jos työstä jää käteen vain 800 enemmän kuin työttömänä, voi työ hyvin suurella todennäköisyydellä olla sellaista, mihin ei kuulu mitään mainitsemiasi asioita. tai no loma kyllä, mutta loma-aikojen suhteen ei välttämättä ole kauheasti sananvaltaa työntekijällä.

Kyllä mulle 800 on tärkeä raha. Sä sanot, että vain 800 enemmän käteen. Paljonko sä niitä tukia sitten nostat?

Vierailija
44/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti töihin. Palkan lisäksi ansaitset eläkettä, työterveyshuollon, paikalliset lomat ja moni työnantaja jakaa harrastusseteleitä.

Ihanaa, matalapalkkaraadannasta saa etusetelin ja loman syyskuussa jeee! Ja pätkäpaskaduunien eläke ei juuri takuueläkettä isompi ole

Vierailija
45/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen lähtenyt töihin, kunhan saan kolmisensataa käteen enemmän kuin työttömänä. Sillä saa jo hurjan määrän kaikkea kivaa.

Vierailija
46/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteolla mahdollistaa parempipalkkaiset työt tulevaisuudessa. Työttömänä kotona maaten elintaso ei koskaa nouse.

Tämä! Tein itse apurahalla tutkimusta ja jouduin käymään 2-3 kertaa viikossa junalla eli mitään ei jäänyt käteen. Sinnittelin ja hain samaan aikaan uutta työtä, jonka sainkin pian. Nyt olen valtiolla kovapalkkaisessa, todella kiinnostavassa työssä ja vakivirassa. Pointti: tauko cv:ssä on pahempi kuin hetkellinen työnteko ilman suurempaa voittoa. Kannustan jatkuvaan työnhakuun samalla.

Apurahalla tehty tutkimustyö onkin kiinnostavaa ja se näyttää hyvältä CV:ssä. Ainakin tuntemani tutkijat suhtautuvat työhönsä intohimoisesti ja pääsevät siinä toteuttamaan itseään. Vähän eri asia tehdä sellaista työtä kuin vastaavalla summalla jotain, minkä kokee epämieluisaksi ja inhottavaksi työksi, joka joko tylsistyttää aivoja ja mieltä tai tuntuu muuten vaan epämukavalta.

Työ kuin työ näyttää CV:ssä aina paremmalta kuin tyhjyys. Eikö koulutuksesi riitä jonkin alan tutkijaksi?

Vierailija
47/47 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kolme vuotta sitten sain työpaikan n.8kk työttömyyden jälkeen. Palkasta jäi n. 90€/kk enemmän käteen kuin työttömyyskorvauksesta ja työmatka n.250km päivässä. Ei oo kaduttanut, että otin paikan vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi