Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menisin töihin, tienasin 800€ enemmän kuin nyt työttömänä

Vierailija
08.05.2021 |

800€ on summa verojen jälkeen.

Kannattaako työnteko vai työttömyys?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa töihin ja saan ehkä 600-700 enemmän kuin kotona ollessa. Ja mielellään menen. Bensaan menee varmaan 150e lisää kuussa. On määräaikainen sopimus. Ja vähän pakkokin mennä, ei nää liitonrahat loputtomiin kestä. Tuon työn ansiosta ne taas nollaantuukin. Ja jos nytkin jää säästöön rahaa, jää sitä sitten n. 500e enemmän.

Vierailija
22/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moni miettii noin kuin ap, pitää toimeentuloturvaa alentaa. Asumistuki pois ja kommuuniasumista lisättävä työttömillä. Niin mamutkin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin töihin, tienaisin 600e enemmän.

Vierailija
24/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan omista arvoista. Joku nauttii työttömyydestä ja siitä kun saa loikoilla, eikä kaipaa arkeen mitään pieniä luksuksia. Itse taas haluan tehdä töitä, koska työttömänä rapistun ja vapaa-aika ei enää tunnu yhtään miltään. Työ ei koskaan ole mitään "ihanaa", mutta se saa minut arvostamaan ihan hulluna vapaa-aikaa ja nautin täysillä joka hetkestä kun saa istua sohvalla jäätelöä syöden ja telkkaria katsellen. Olen varmaan just sellainen "lammas" mitä moni elämäntapatyötön vähän halveksuu. 

Vierailija
25/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista jos joku oikeasti haluaa elää 500 euron elintasolla kun on tarjolla 800€ korkeampikin. 

Työttömäksi jäävistä ihmistä puolet työllistyy 3kk sisään, lopuistakin puolet 6kk sisään ja loput on sitten niitä joista pikkuhiljaa aina joku työllistyy vuoden sisään ja sitten ollaankin jo pitkäaikaistyöttömiä eli vaikeasti työllistettäviä, ja työllistyminen on joka päivä harvinaisempaa. Itse en missään nimessä päästäisi itseäni pitkäaikaistyöttömäksi koska kun ikää tulee lisää vuosi vuodelta työttömänä, aina vaan huonommat mahdollisuudet on koskaan päästä töihin, ja se taas tietää lopuksi ikää köyhyyttä, ensin työttömänä ja sitten eläkkeellä.

Vierailija
26/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v työeläke. Onneksi ehdin olla reilun 20v töissä. Ei tarvitse kituuttaa. Tähän saisi tehdä vielä aika paljon töitä päälle ennenkuin vaikuttaisi eläkkeeseen. Mutten viitsi.

Vierailija
27/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä ei suunnitella ikinä toiseen suuntaan? Eli käyn töissä, jos jäisin kotiin saisin käteen 500€ vähemmän, pitäisikö lopettaa työnteko??

Vierailija
28/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä se työ olisi. Ei pelkkä palkka kerro sitä, kannattaako työ ottaa vastaan.

Vierailija
29/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti töihin. Palkan lisäksi ansaitset eläkettä, työterveyshuollon, paikalliset lomat ja moni työnantaja jakaa harrastusseteleitä.

Vierailija
30/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista jos joku oikeasti haluaa elää 500 euron elintasolla kun on tarjolla 800€ korkeampikin. 

Työttömäksi jäävistä ihmistä puolet työllistyy 3kk sisään, lopuistakin puolet 6kk sisään ja loput on sitten niitä joista pikkuhiljaa aina joku työllistyy vuoden sisään ja sitten ollaankin jo pitkäaikaistyöttömiä eli vaikeasti työllistettäviä, ja työllistyminen on joka päivä harvinaisempaa. Itse en missään nimessä päästäisi itseäni pitkäaikaistyöttömäksi koska kun ikää tulee lisää vuosi vuodelta työttömänä, aina vaan huonommat mahdollisuudet on koskaan päästä töihin, ja se taas tietää lopuksi ikää köyhyyttä, ensin työttömänä ja sitten eläkkeellä.

Riippuu täysin siitä, mitä pitäisi tehdä saadakseen sen paremman elintason. Itse mietin aina kokonaisuutta - millainen työ, kuinka mielellään sitä teen, onko joustavuutta lomien ja vapaa-ajan suhteen, saanko pitää kesäloman haluamaani aikaan, jne. Pelkkä raha ei kerro kaikkea. 

Vierailija
31/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenessä vuodessa reilu sata donaa

Vierailija
32/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti töihin. Palkan lisäksi ansaitset eläkettä, työterveyshuollon, paikalliset lomat ja moni työnantaja jakaa harrastusseteleitä.

Jos työstä jää käteen vain 800 enemmän kuin työttömänä, voi työ hyvin suurella todennäköisyydellä olla sellaista, mihin ei kuulu mitään mainitsemiasi asioita. tai no loma kyllä, mutta loma-aikojen suhteen ei välttämättä ole kauheasti sananvaltaa työntekijällä.

Vierailija
33/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 € stressiä duunissa + veroja italian.

VS stressitöntä lomaa tosin ilman pientä materialistista luxusta. Tee omat päätökset, itse olen tehny omani.

Mielestäni työttömänä oleminen on äärimmäisen stressaavaa. En yksinkertaisesti keksi niin paljon mielekästä tekemistä, menee helposti shoppailuksi ja netin selaamiseksi koko päivä.

Vierailija
34/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti menisin töihin. 800 enemmän kuussa on jo paljon sitäpaitsi.

Vierailija
35/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 on aika paljon rahaa

Vierailija
36/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro saako kotona 500€ vai 2500€, eli onko 800€ kuinka suuri lisä nykyiseen elintasoon? Oli miten oli, jos tätä täytyy miettiä, kehoitan jättämään tuon työmahdollisuuden/palkan henkilölle joka sitä tarvitsee ja arvostaa.

Vierailija
37/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on hyvä olla, olo on kuin täysi nolla.

Vierailija
38/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellainen, joka ei kiinnosta ei kannatta uhrata vapaa-aikaa noin pienen summan vuoksi. Jos työ on kiinnostava niin kannattaa.

Vierailija
39/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteolla mahdollistaa parempipalkkaiset työt tulevaisuudessa. Työttömänä kotona maaten elintaso ei koskaa nouse.

Tämä! Tein itse apurahalla tutkimusta ja jouduin käymään 2-3 kertaa viikossa junalla eli mitään ei jäänyt käteen. Sinnittelin ja hain samaan aikaan uutta työtä, jonka sainkin pian. Nyt olen valtiolla kovapalkkaisessa, todella kiinnostavassa työssä ja vakivirassa. Pointti: tauko cv:ssä on pahempi kuin hetkellinen työnteko ilman suurempaa voittoa. Kannustan jatkuvaan työnhakuun samalla.

Vierailija
40/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteolla mahdollistaa parempipalkkaiset työt tulevaisuudessa. Työttömänä kotona maaten elintaso ei koskaa nouse.

Tämä! Tein itse apurahalla tutkimusta ja jouduin käymään 2-3 kertaa viikossa junalla eli mitään ei jäänyt käteen. Sinnittelin ja hain samaan aikaan uutta työtä, jonka sainkin pian. Nyt olen valtiolla kovapalkkaisessa, todella kiinnostavassa työssä ja vakivirassa. Pointti: tauko cv:ssä on pahempi kuin hetkellinen työnteko ilman suurempaa voittoa. Kannustan jatkuvaan työnhakuun samalla.

Apurahalla tehty tutkimustyö onkin kiinnostavaa ja se näyttää hyvältä CV:ssä. Ainakin tuntemani tutkijat suhtautuvat työhönsä intohimoisesti ja pääsevät siinä toteuttamaan itseään. Vähän eri asia tehdä sellaista työtä kuin vastaavalla summalla jotain, minkä kokee epämieluisaksi ja inhottavaksi työksi, joka joko tylsistyttää aivoja ja mieltä tai tuntuu muuten vaan epämukavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi