milloinkohan otetaan maskit pois?
Kommentit (29)
En jaksa koko maski showta enää. Pitkäaikainen käyttö tekee elimistölle enemmän haittaa kun tuo hyötyä
Veikkaan että jäävät pysyviksi ainakin lentoliikenteeseen.
Ettekö te oo muka jo ottanu? Poikkeustilakin loppui jo pari viikkoa sitten.
Jätin maskin heti kakkosrokotuksen jälkeen. Välillä tulee vihaisia katseita ja yks ukkeli huusikin mulle, mutta en välitä.Media uutisoi vaan ensimmäisen piikin saaneista, joten ihmiset ei ymmärrä että meitä toisen piikin saaneitkin on nuoria hoitoalan ihmisiä., eikä vaan pelkkiä ysikymppisiä.
THL:n ohjeistuksen mukaan rokotettujen pitäisi maskia käyttää "yhdenvertaisuusperiaatteen vuoksi" ja "psykologisisya syistä, jotta muilla ihmisillä olisi turvallisempi olo", mutta ei käy. Ei se mun vika ole että sain ensimmäisten joukossa täyden rokotesuojan ja pääsin palaamaan normaaliin. En siis käytä maskia siitä huolimatta, että jollekin tuntemattomalle ihmiselle kaupan kassajonossa tulisi paha mieli. Olen oman osuuteni tämän pandemian tukahduttamiseksi jo tehnyt, se riittäköön.
Vuoden vaihteessa kun Suomessa vielä ollut rokotteita, sanottiin hyvin selvästi että joukko suojan pitää olla yli 70% koko väestöstä ennen kuin voidaan turvallisesti poistaa kaikki rahoitukset mm maskin käytöstä. Sitä ennen rajoitettujen pitää noudattaa kaikkia voimassa olevia rajotuksia ja suosituksia kuin muidenkin.
Suositeltu maksimiaika kertakäyttömaskille on noin 4 tuntia. Lisäksi sen maski tulee peittää myös nenä eikä vain suu kuten joillakin näkyy olevan tapana niitä käyttää.
Käyttäjä34229 kirjoitti:
Vuoden vaihteessa kun Suomessa vielä ollut rokotteita, sanottiin hyvin selvästi että joukko suojan pitää olla yli 70% koko väestöstä ennen kuin voidaan turvallisesti poistaa kaikki rahoitukset mm maskin käytöstä. Sitä ennen rajoitettujen pitää noudattaa kaikkia voimassa olevia rajotuksia ja suosituksia kuin muidenkin.
Mutta sitten huomattiin, että sitä ei saavuteta vioden loppuun mennessä. Vastuutonta on jättää suositus tässä vaiheessa pois, mutta eipä tää nyt muutenkaan ole mennyt ihan nappiin. Todennäköisesti kesällä kukaan ei maskia käytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä maskia mihinkään tarvi. Kannattais varmaan herätä lampaat ja lopettaa tää pelleily
Herää itse, emakko ja hae vainhulluuteesi apua.
Ristiriitaista, että baarit ovat auki - ja niissä tietenkin ollaan ilman maskia vaikka tuntikausia - mutta sitten 10 minuutin kauppareissulla pitäisi olla maski, vaikka on helppo pitää etäisyyttä muihin.
Sehän on jo lipsautettu, että maskeja pitää käyttää vaan sen vuoksi, että ylläpidetään tietoisuutta pandemiasta, vaikka koronan leviämisen kannalta niiden merkitys on olematon.
Tartuntakäyristä näkee, ettie maskisuositus ole vaikuttanut tartuntamääriin, mutta joiden muiden rajoitusten tai höllennysten voi selvästi huomata vaikuttaneen koronakäyriin.
Eli me käytetään maskeja nyt ihan huvin vuoksi, jotta pandemiatunnelma säilyisi :)
Eipä ole maskeja tullut pideltyä. Kädet voisin ensi viikolla pestä.
Mulla nykyään maski mukana kun esim nousen bussiin. Sitten menen takapenkille ja vedän sen alas.
Samoin kaupassa aina hyllyjen välissä vedän alas ja kassoilla viimeistään naamalle.
Typerää. Mutta en minä tätä pakkoa keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista, että baarit ovat auki - ja niissä tietenkin ollaan ilman maskia vaikka tuntikausia - mutta sitten 10 minuutin kauppareissulla pitäisi olla maski, vaikka on helppo pitää etäisyyttä muihin.
Jo nää on näitä Korona ajan kaksinaamaisia hullutuksia jotka joku voisi koota vaikka kirjaksi tai omaksi ketjuksi.
Kysyisin että kun kaupasta ei löydy kuin kiinasta tulleita maskeja. Onko niitä tutkittu, että mitä siitä irtoaa vai onko puhdas henkäys. Astmaatikoille tärkeä tieto. Entä onko eri merkeillä eroa.
En ole naamarättiä käyttänyt tähänkään asti. Jos joku katsoo paheksuvasti, katson takaisin tonnin seteli-ilmeellä. Ei paljon napostele joku ryhmäpaineen vuoksi alistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Jätin maskin heti kakkosrokotuksen jälkeen. Välillä tulee vihaisia katseita ja yks ukkeli huusikin mulle, mutta en välitä.Media uutisoi vaan ensimmäisen piikin saaneista, joten ihmiset ei ymmärrä että meitä toisen piikin saaneitkin on nuoria hoitoalan ihmisiä., eikä vaan pelkkiä ysikymppisiä.
THL:n ohjeistuksen mukaan rokotettujen pitäisi maskia käyttää "yhdenvertaisuusperiaatteen vuoksi" ja "psykologisisya syistä, jotta muilla ihmisillä olisi turvallisempi olo", mutta ei käy. Ei se mun vika ole että sain ensimmäisten joukossa täyden rokotesuojan ja pääsin palaamaan normaaliin. En siis käytä maskia siitä huolimatta, että jollekin tuntemattomalle ihmiselle kaupan kassajonossa tulisi paha mieli. Olen oman osuuteni tämän pandemian tukahduttamiseksi jo tehnyt, se riittäköön.
Rokote ei vapauta maskeista eikä turvaväleistä ja myös sun pitää mennä testeihin jos tulee oireita ja pitää odottaa kotona eristyksissä tulosta. Joudut karanteeniin jos tulos on positiivinen ja sulla on oireita. Vain siinä tapauksessa et joudu karanteeniin jos tulos on positiivinen mutta olet oireeton sekä ei sitä rokotetutkaan saa levittää tietoisesti. Yhtä rangaistavaa se on kuin jos rokottamaton levittää. Kannattaa nuo asiat kuitenkin pitää mielessä.
Se on ihan vapaaehtoista. En kyllä ymmärrä miksi vielä niitä näkee kun kaikki tietää, että niistä ei ole mitään hyötyä. Minä tiedän sen ihan ammattinikin puolesta. Tosin ihmiset on suurin osa tyhmiä, joten ne tekee sen mitä viereinenkin eikä yhtään ajattele. Siihen ei sitten tieto auta kun pään sisällä ei ole mitään mihin se jäisi kiinni.
Minä otan yleensä heti kun olen tullut kaupasta ulos parkkipaikalle.