Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko sinä miehestä, joka on ulkoistanut itsensä perhe-elämästä?

Vierailija
08.05.2021 |

Eli miehestä, jonka kanssa sinulla on yhteisiä lapsia ja jonka kanssa olet ollut ehkä pitkäänkin naimisissa, mutta joka elelee pitkälti vain omaa elämäänsä osallistumatta sinun ja yhteisten lasten asioihin juurikaan? Vai jatkaisitko liittoa siksi, ettei lasten tarvisi kokea eroa ja joutua osaksi uusperhesotkuja?

Omaa tilannettani tässä mietin, että mitäköhän kannattaisi tehdä... ja mitähän muut ajattelisi jos olisivat vastaavassa tilanteessa. Ei tämä nimittäin taida niin harvinaista edes olla... Mieheni on järjestänyt työaikansa niin, että on aika vähän kotona lasten hereilläoloaikana (itse teen lyhennettyä työaikaa joten palaan töistä aikaisin ja samalla haen lapset hoidosta). Kun mies tulee töistä, hän lähtee mieluummin lenkille tai salille kuin on kotona meidän kanssa. Menee mieluummin pitkään suihkuun kuin syö lasten kanssa iltapalaa. Puhuu mieluummin työkaverin kanssa pitkään puhelimessa kuin leikkii lasten kanssa. Jää mieluummin yksin kotiin katsomaan telkkaria kuin lähtee meidän kanssa ulos viikonloppuisin. Kun saan lapset nukkumaan niin mies vetäytyy tietokoneensa kanssa jonnekin. Mitään yhteistä hänellä ei siis minun tai lasten kanssa juuri ole, ei edes ilman minua halua tehdä lastensa kanssa oikein mitään (sillä lähtee mieluummin lenkille, työkaverille tai vain ajelemaan jos on vapaa-aikaa). Toisaalta osallistuu kyllä kotitöihin ja sellaiseen, eli ei ns. elä kuin hotellissa tai kaipaa minusta vain jotain kodinhoitajaa.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen tapauksessa mies on jo itse itsensä ulkoistanut teidän perheestä. Elää hotellielämää, käy vaihtamassa paitaa ja istuu valmiiseen pöytään sillin kun on ruoka-aikaan paikalla. Itse en näe tollasella elämänkumppanilla mitään virkaa. Tukea tuskin tulee ja vähitellen alkaa lipsua yhteisten lasten menojen/kulujen maksamisesta. Ehkä olet jo huomannut kantavasi yksinään ruokalaskujen jne. kustannukset?

Se on tiukan ja pitkällisen keskustelun paikka. Varaudu itkupotkuraivareihin ja syytöksiin mutta toisaalta myös siihen, että kuvioissa on toinen nainen. Faktahan on, että mies on jo tehnyt itsestään eksäsi, sinä et vaan ole vielä tilanteeseen herännyt. Eikä äijällä ole munaa tehdä lopullista liikettä kohti eroa. 

Vierailija
102/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi. Hän kuulostaa ihan samalta kuin 14 v teinipoikani.

Seuraava kysymys onkin, miten voin varmistaa, ettei pojastani tule sellaista miestä?

Opettamalla, että perheessä jokainen osallistuu yhteisesti kaikkiin hommiin vaikka aina ei huvittaisikaan. 14 v toki on murkkuikäinen ja saattaa elää sellaista ängstivaihetta, mutta kasvaa myös siitä ulos. Ainakin toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut samanlaisesta tilanteesta. Työmäärä väheni (vähemmän pyykkiä, sotkua, ruokaa) ja mielenrauha palasi. Eron jälkeen ex on hoitanut omalla vuorollaan lasta ja kantaa omat velvollisuutensa (pyykkäys, siivous, ruoka..) kun on pakko. En ymmärrä miten muuttui tasa-arvoisesta kumppanista passiiviseksi valmista odottavaksi omat tarpeet kaiken edelle laittavaksi, tuntemattomaksi. Avioliitto loppui kuin seinään yhtenä päivänä kun tulin kotiin: lapsi itkien juoksi vastaan ja selitti että on nälkä - isänsä oli kotona, pelasi jotain tietokonepeliä kuulokkeet päässä. Että sellaista. Sain niin kovat traumat että olen ollut sinkku erosta lähtien. Ei kiitos enää itsekkyyttä kodissani.

Vierailija
104/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli tuollainen,eleli vaan pitkälti omaa elämää,lapset ja lasten ääni ärsytti,isä piti vaan kotiorjana ja huomioi vasta sitten jos oli itse jotakin vailla. En ymmärrä miksi teki lapsia,sitä ärsytti jos äiti antoi liikaa huomiota meille.

Lapset pitää olla statuksen vuoksi ja jotta oma äiti saisi vaatimansa lapsenlapset.

Vierailija
105/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi. Hän kuulostaa ihan samalta kuin 14 v teinipoikani.

Seuraava kysymys onkin, miten voin varmistaa, ettei pojastani tule sellaista miestä?

En ole varma, onko jo myöhäistä, mutta vaadi samaa vastuunkatoa omista ja kotiin liittyvistä asioista, samaa osallistumista kuin vaatisit tytöltä, kuin itseltäsi on aikanaan vaadittu.

Mä kasvatin omani näin, tosin hän on nainen. Myös mun mieheni on kasvatettu näin, kiitos leskiäidin ja sisarten. Noita oma napa ensin -itsensäulkoistajia on nähty ja kuultu, eivät sovi perhe-elämään.

Vierailija
106/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia miehiä on paljon, jotka ensin vaikuttavat hyviltä, osallistuvilta isiltä, mutta sitten jotenkin tajuavat, että miksi nähdä vaivaa kun nainen voi tehdä minunkin puolestani kaiken. Mun mielestä kyse on itsestäänselvyytenä ottamisesta. Se toinen hoitaa kuitenkin niin itse voi ottaa rennommin. Ei tajuta välttämättä, että se tappaa suhteen. Siksi monet miehet ovat ymmällään, kun naiset ottavat eron.

Vierailija
107/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin eroaisin.

Vierailija
108/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli tuollainen enkä käsitä, mitä hyötyä lapselle on päivittäin nähdä, kuinka merkityksetön on omalle isälle. Äitini siis aina julisti, että lasten takia oli pysyttävä yhdessä. Itse toivoin, että olisivat eronneet.

Kamala äiti sinulla, otan osaa. Lasta ei koskaan saisi asettaa vastuuseen vanhempien ratkaisuista. Siis vaikka olen sitä mieltä, että usein lasten vuoksi nimenomaan kannattaisi pysyä yhdessä vähän epätäydellisessäkin liitossa, mutta sitä ei KOSKAAN saa sanoa lapsille itselleen. 

Vierailija
109/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kannata erota. Ilmeisesti lapsenne ovat vielä aika pieniä. Monilla miehillä on vaikeuksia kiinnostua sen ikäisten seurasta. Kunhan lapsenne vähän kasvavat, miehesi ja sinä kyllä lähennytte taas, ja lastenkin asiat alkavat miestä kiinnostaa, kun heidän kanssaan voi kommunikoida älyllisellä tasolla. Teillä on kuitenkin todennäköisesti vielä kymmeniä vuosia elämää edessä, tämä on vain yksi ohimenevä vaihe suhteessanne. 

Vierailija
110/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi.

Nyt ap:lla on vain yksi ongelma. Eron jälkeen on kymmenen ongelmaa; uusperheen ongelmat, elaririidat yms yms.

Been there done that.

Vierailija
111/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva ja muksut lähti fillarilenkille, eivät edes kysyneet minua kun tietävät etten pidä mistään fyysisestä jolla ei ole selvää näkyvää lopputulosta. Ja juuri tulivat kotiin, pölinästä päätellen oikein hyvä lenkki taisi ollakin.

Samaan aikaan minä sain luettua automaatiojärjestelmiin liittyvää ammattilehteä.

Kaikki siis saivat mitä halusivat ja ovat tyytyväisiä.

Vierailija
112/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna Porvoosta saapuu raiteelle 2.

😂😂😂

Vierailija
113/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kuvittelee, että synnyttämisen jälkeen valta kaikesta siirtyy hänelle ja miehestä tulee hänen pikku apulaisensa. Tämä ei miehelle käy. Mies pakenee ja alkaa elää omaa elämäänsä. Usein mies vielä elättää perheensä ja voimia vie työkin. Menkää nyt itseenne, naiset.

Tuollainen mies pääsee hyvin mies elämään sitä sinkkuelämää, jota tuntuu kaipaavan. Huojentavaa on myös tieto, että vaimo ja lapset eivät jää kaipaamaan.

Vierailija
114/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli tuollainen enkä käsitä, mitä hyötyä lapselle on päivittäin nähdä, kuinka merkityksetön on omalle isälle. Äitini siis aina julisti, että lasten takia oli pysyttävä yhdessä. Itse toivoin, että olisivat eronneet.

Kamala äiti sinulla, otan osaa. Lasta ei koskaan saisi asettaa vastuuseen vanhempien ratkaisuista. Siis vaikka olen sitä mieltä, että usein lasten vuoksi nimenomaan kannattaisi pysyä yhdessä vähän epätäydellisessäkin liitossa, mutta sitä ei KOSKAAN saa sanoa lapsille itselleen. 

Olen eri. Minäkin olen tullut kymmenen vuoden ajan joka ainoa päivä isäni mitätöimäksi omassa kodissani. En tajua, miksei äitini pelastanut minua, eihän heilläkään ollut enää mitään suhdetta mikä olisi pidätellyt. Näitä haavoja sitten kannetaan mukana edelleen. Mielestäni äitini olisi pitänyt suojella minua. 

Vierailija
115/118 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna Porvoosta saapuu raiteelle 2.

Minä tunnen perheen, joka on tällainen. Mies ei tee yhtään mitään, vain käy töissä, harrastuksissa, on tietokoneella tai katsoo televisiota. Ei pistä rikkaa ristiin kotona. Poissa iltaisin ja viikonloppuisin tuntikaupalla. Nainen vaativassa työssä, paljon työmatkoja. Lapset harrastavat. Ilman sukulaisen apua ei toimisi tämä. Miksi nainen suostuu tähän järjestelyyn, en tiedä. En ole kehdannut kysyä. Kukaan ei tajua, miksei jättänyt miestä. Mies tällainen alusta asti.

Vierailija
116/118 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää huoli myös omasta jaksamisestaan - ja etenkin siitä.

Jätä lapset miehen seuraan kun lähdet lenkille, kauppaan, ystävän luokse tai minne vaan.

Miten jätät, jos mies ei ole ikinä kotona? Tai vaikka sanot, että lähden kauppaan YKSIN, niin vastaus on:" haluatteko miisa ja manu lähteä äidin kanssa kauppaan?" Ja totta kai he haluavat.

Vierailija
117/118 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, otin rakastajan. Ihmeesti alkoi miestä perhe-elämä ja kotityöt sen jälkeen kiinnostaa.

Vierailija
118/118 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap viikosta 3 iltaa omaa aikaa. Harrastele ja ota salarakas.

Osta ruokaa kaappiin vaan se mitä annat lapsille.

Aja autoista aina tankit tyhjäksi.

Jätä koti siivoamatta ja ehdota siivoojaa minkä mies maksaa.

Kerran kuussa tyttöjen reissu esim. Leville, risteilylle, ulkomaille jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan