Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko sinä miehestä, joka on ulkoistanut itsensä perhe-elämästä?

Vierailija
08.05.2021 |

Eli miehestä, jonka kanssa sinulla on yhteisiä lapsia ja jonka kanssa olet ollut ehkä pitkäänkin naimisissa, mutta joka elelee pitkälti vain omaa elämäänsä osallistumatta sinun ja yhteisten lasten asioihin juurikaan? Vai jatkaisitko liittoa siksi, ettei lasten tarvisi kokea eroa ja joutua osaksi uusperhesotkuja?

Omaa tilannettani tässä mietin, että mitäköhän kannattaisi tehdä... ja mitähän muut ajattelisi jos olisivat vastaavassa tilanteessa. Ei tämä nimittäin taida niin harvinaista edes olla... Mieheni on järjestänyt työaikansa niin, että on aika vähän kotona lasten hereilläoloaikana (itse teen lyhennettyä työaikaa joten palaan töistä aikaisin ja samalla haen lapset hoidosta). Kun mies tulee töistä, hän lähtee mieluummin lenkille tai salille kuin on kotona meidän kanssa. Menee mieluummin pitkään suihkuun kuin syö lasten kanssa iltapalaa. Puhuu mieluummin työkaverin kanssa pitkään puhelimessa kuin leikkii lasten kanssa. Jää mieluummin yksin kotiin katsomaan telkkaria kuin lähtee meidän kanssa ulos viikonloppuisin. Kun saan lapset nukkumaan niin mies vetäytyy tietokoneensa kanssa jonnekin. Mitään yhteistä hänellä ei siis minun tai lasten kanssa juuri ole, ei edes ilman minua halua tehdä lastensa kanssa oikein mitään (sillä lähtee mieluummin lenkille, työkaverille tai vain ajelemaan jos on vapaa-aikaa). Toisaalta osallistuu kyllä kotitöihin ja sellaiseen, eli ei ns. elä kuin hotellissa tai kaipaa minusta vain jotain kodinhoitajaa.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin samanlaisessa tilanteessa. Elämä helpotti ja keventyi.

Vierailija
2/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis saa miehetkin tähän kommentoida, jos oma vaimo sattuu olemaan tuollainen. Ei kai tämä mikään sukupuolikysymys ole, vaikka ehkä yleisempää niin päin kuin minun tilanteessa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä hän oli lapsille eron jälkeen?

Ap

Vierailija
4/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa. Miehestä on kuitenkin jotain hyötyä, kun hän tekee kotitöitä. Isäksi miehestä ei valitettavasti ole. Erotessa olisi kamalaa, kun joutuisi lapset laittamaan ventovieraan miehen luo, mahtaisiko mies edes pitää huolta lapsista. Luultavasti en vielä tuossa vaiheessa eroaisi, eläisin vain lasten kanssa omaa elämää. Miehestä on kuitenkin hyötyä myös taloudellisesti.

Vierailija
5/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna Porvoosta saapuu raiteelle 2.

Vierailija
6/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhe ja lapset merkitsevät käytännössä noin vähän, niin pyytäisin kyllä miestä joko muuttamaan asennettaan ko lastensa hyvinvoinnin nimissä tai nostamaan kytkintä.

Vierailija
7/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 20 vuoden suhteen jälkeen. Ex muuttui todella itsekkääksi, ja minulla alkoi nousta jo jonkinlainen inho häntä kohtaan. Kieltäytyi kaikesta mitä ehdotin. Tein lomareissutkin yksin lasten kanssa ja maksoinkin ne yksin. Kävin tapahtumissa yksin. Huolehdin lasten asiat yksin. Ex vain harrasti juttujaan ja halusi minut niistäkin pitää erossa.

Ex oli kaikessa kivireki ja aina piti miettiä miten asiat hänelle esittäisi ja miten hän suhtautuisi. Lopulta hän ulkoisti itsensä yhteisestä sängystäkin. Sen jälkeen ihastuin toiseen mieheen ja kahden vuoden eropähkäily oli selvä.

Vierailija
8/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä hän oli lapsille eron jälkeen?

Ap

Parempi kuin avioliiton aikana. Nyt hänen on pakko kantaa vastuuta.

Vierailija
9/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka halusi hankkia perheeseen lapsia? Oliko mies innoissaan perheen lisäyksestä? Oletko puhunut miehen kanssa tilanteestanne? Mitä hän vastaa?

Vierailija
10/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ei kannata luopua porvoolaisesta kultakimpaleesta kun sellaisen kerran löytää <3

Vierailija
11/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehestä on kuitenkin hyötyä myös taloudellisesti.

Tämähän se suomalaisen mamman suurin motiivi on.

Ihan samalla tavalla mies hyötyy siitä, että on toinen maksamassa kuluja puoliksi.

Vierailija
12/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko puhunu miehes kanssa asiasta ja mitä hän sanoi?

Vierailija
13/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko puhunu miehes kanssa asiasta ja mitä hän sanoi?

En tietenkään. Parisuhde asiat ratkotaan aina av:lla. Ei miestä tähän kannata sotkea.

t. AP

Vierailija
14/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaadajaadajaada. 

Vierailija
15/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka halusi hankkia perheeseen lapsia? Oliko mies innoissaan perheen lisäyksestä? Oletko puhunut miehen kanssa tilanteestanne? Mitä hän vastaa?

Molemmat haluttiin lapsia ja perhe, mies jopa ehkä enemmän kuin minä tai ainakin hän puhui asiasta enemmän kuin minä.

Ollaan me puhuttu. En saa oikein järkeviä vastauksia, selittelee jotain työkiireistä ja väsymyksestä mutta minusta ne on tekosyitä tai yritys tukkia minun suu aiheesta.

Ap

Vierailija
16/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap keskustellut miehen kanssa tuosta? Jotkut miehet voi olla todella puusilmiä; tuohan voi olla hänen opittu käsitys siitä millaista on olla isä jos oma isä on toiminut niin.

Yleensä sitten ero tai muu tilanne pakottaa havahtumaan, että isänä pitäisi olla enemmän läsnä eikä luottaa siihen että äiti hoitaa. Jos joudut sairaalaan niin pärjäisikö mies lasten kanssa?

Mutta puhuminen ensin, miehelle kysymys millaisia välejä haluaa lastensa kanssa tulevaisuudessa sillä nyt sitä pedataan.

Ja toinen asia on teidän välit, jos mies ei anna sinullekaan aikaansa.

Ja vielä se, ettö saatko sinäkin vastaavasti omaa aikaa lenkille ym. että jaksat?

Vierailija
17/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat haluttiin lapsia ja perhe, mies jopa ehkä enemmän kuin minä tai ainakin hän puhui asiasta enemmän kuin minä.

Ollaan me puhuttu. En saa oikein järkeviä vastauksia, selittelee jotain työkiireistä ja väsymyksestä mutta minusta ne on tekosyitä tai yritys tukkia minun suu aiheesta.

Ap

Onko tätä ollut aina? Olen itse ollut töissä kiinni paljon, on ollut kovaa stressiä ja unettomuutta ja tietysti väsymystä sen vuoksi ja ollut hyvinkin etäinen. Mutta ei koko ajan, vuosia.

T. 17

Vierailija
18/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tuollainen enkä käsitä, mitä hyötyä lapselle on päivittäin nähdä, kuinka merkityksetön on omalle isälle. Äitini siis aina julisti, että lasten takia oli pysyttävä yhdessä. Itse toivoin, että olisivat eronneet.

Vierailija
19/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko tätä ollut aina? Olen itse ollut töissä kiinni paljon, on ollut kovaa stressiä ja unettomuutta ja tietysti väsymystä sen vuoksi ja ollut hyvinkin etäinen. Mutta ei koko ajan, vuosia.

T. 17

Ollut pari vuotta tällaista. Ja mies ei kiellä asiaa eli tietää jättäytyvänsä ulkopuolelle mutta mikään ei muutu. Ap

Vierailija
20/118 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ollaan, kolmas lapsi tulossa ja mies on ollut juuri kuvailemasi kaltainen. Suurin helpotus oli oma asennemuutos; en odota mieheltä yhtään mitään muuta kuin satunnaista kotitöihin osallistumista ja laskujen maksua. Enkä näinollen enään suutu tai ole surullinen siitä, että ei ole läsnä.

Lapsetkaan eivät enään hirveästi kysele isän perään, enkä minä selittele miehen puolesta miksi ei ole kotona tai lomilla meidän kanssa, mies sitten selittelee itse ja lupailee pilvilinnoja lapsille, jotka useimmiten romahtavat.

Odotan kovasti omaa aikaa, kun toinenkin lapsi menee syksyllä päivähoitoon..en aio uhrata siitä hetkeäkään miehelle, ihan vain ollakseni samanlainen kuin hän. Teen omia juttuja joihin minulla on päivähoidon ansiosta aikaa. Aion siis olla itsekäs sen 3kk ennenkuin kolmas syntyy.

Mies ei ole yksistään taloudesta vastuussa, minä teen kotihoidontuesta ja lapsilisistä lapsille kaikki hankinnat ja kustannan lomamatkat, sekä käyn myös ruokaostoksilla. Mies on vaan saanut sellaisen kasvatuksen, että raha ja materiaalin omistaminen ratkaisee sen, kuka pärjää elämässä. Itse olen eri kastia, minusta on tärkeämpää olla läsnä lapsille. Ei mies mitenkään täysin huono puoliso ole, se nyt vaan on sellainen, enkä ketään muuta huolisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän