Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri puristeli töissä perseestä. Miksen pysty jättämään sitä taakseni?

Vierailija
08.05.2021 |

Olen alle 30-v nainen ja yksi työkavereistani on 50+ mies, joka oli ruvennut hakeutumaan seuraani töissä aina sopivan tilaisuuden tullen ja vääntämään vaikka tikusta asiaa. Mies oli mielestäni täysi ääliö, mutta olin sille tietysti asiallinen ja ystävällinen, koska työyhteisössä täytyy tulla kaikkien kanssa toimeen. Aluksi myös miehen käytös oli asiallista. Koin välillä jotkut jutut ahdistavina, mm. toistuvat maininnat siitä kuinka monissa maissa jopa kymmenien vuosien ikäerot parisuhteissa on täysin normaaleja. En kuitenkaan huomannut, että mies olisi varsinaisesti yrittänyt iskeä mua tms., vaan ajattelin että se vaan kokeilee varovasti lämpenenkö sille yhtään. Olin sille aina kylmä kuin kivi.

Yhtenä päivänä mies sai yhtäkkiä päähänsä ruveta puristelemaan mua perseestä kesken töiden. En silloin reagoinut asiaan mitenkään, koska paikalla oli myös tärkeitä asiakkaita enkä kehdannut tehdä asiasta niiden kuullen mitään numeroa. Poistuin vaan paikalta heti kun tilanne salli, ja ilmoitin tapahtuneesta heti sopivan tilaisuuden tullen esimiehelle.

Firmassa on häirinnän suhteen nollalinja, ja mies otettiin heti puhutteluun. Sen jälkeen asiaa käytiin läpi myös niin, että paikalla oli mun ja miehen lisäksi 2 firman edustajaa. Mies pyysi anteeksi, sanoi pitäneensä perseestä puristelua pelkkänä hauskana läppänä joka piristäisi päivääni ja ymmärtävänsä nyt puhuttelun jälkeen, että sellainen on sopimatonta käytöstä.

Kuukausi on kulunut ja kaiken pitäisi olla selvää. Mies on käyttäytynyt sen jälkeen asiallisesti ja lopettanut turhanpäiväisen kahdenkeskisen jutustelusta kanssani melkein kokonaan. Isomman porukan kesken jutellaan tietysti enemmän, mutta se on eri asia. En kuitenkaan pysty jättämään tapahtunutta taakseni, vaan koen miehen seurassa olemisen vastenmielisenä. Mokomakin ällöttävä limanuljaska, ties mitä sen likaisessa mielessä liikkuu vaikka se onkin ottanut muhun etäisyyttä.

Mistäköhän johtuu, että tällainen pieni asia on jäänyt vaivaamaan näin paljon? Pitäisikö hakeutua ammattilaisen juttusille vai meneekö tämä ohi itsekseen?

Kommentit (415)

Vierailija
221/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ahdistelut noudattaa aina samanlaista kaavaa. Ensin ollaan huomaavaisia ja kohteliaita. Tuijotetaan, mutta kun vastapuoli huomaa, käännetään katse pois. Seuraavaksi tuijotetaankin jo avoimesti, eikö käännetä katsetta pois. Sitten aloitetaan koskettelu. Aluksi olkapää tai käsivarsi. Sitten siirrytään selkään ja kohta jo alaselkä tai reidet. Tämän jälkeen ehdotetaan seksiä ja kosketaan intiimialueille. Tottakai on joitakin poikkeuksia, jotka koskettelevat kaikkia, niin mies- kuin naispuolisia olkavarteen puheen lomassa. Nämä miehet ovat eriasia.

Lisäksi myös vahinkokosketukset. Mies kävelee liian läheltä naista, jolloin vartalo osuu esim. perseeseen. Jos ojennetaan tavaraa, sormet osuvat naisen sormiin. Pitkään luulin näitä täysin vahingoiksi, mutta sitten mietin, että miksi minulle ei käy noin, että vahingossa koskisi toiseen. Miksi kävellä niin läheltä? Ei ne ole vahinkoja, vaan tarkkaan harkittua lähentelyä.

Vierailija
222/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on nussinutkyseisen miehen kanssa ja suuttui kun mies ei jättänytkään vaimoaan-kiukustuneena keksi sitten tällaisen ja vei asiaa eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä työyhteisössä kaverilleen koskettelu on ihan ok. Eikä ap:n provonnut kaltaisia lumihiutaleita edes siedetä.

Vierailija
224/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali nainen sanoisi tuossa tilanteessa että älä koske ja nauraisi perään.

Mutta lumihiutalenaisille tulee kahden vuoden ajan ”itkuinen ja paha olo” ja käyvät saamassa ”keskusteluapua” muutaman vuoden. kelan rahoilla tietysti.

Vierailija
225/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kova perseenpuristelija töissä nuorempana. Mutta nyt on jäänyt eläkkeellä ollessani vähiin (= 0).

Jotkut antoivat kovaakin palautetta puristelusta. Sanoipa muutamat, että seuraava kertaa jääkin viimeiseksi puristeluksi.

Ehkä lapsesi tai lapsenlapsesi saa "nauttia" vastaavan kohteena olemisesta.

Eli isien pahat teot tulee kostaa aina kolmanteen ja neljänteen polveen? Raiskaajan lapset ja lapsenlapset tulee raiskata ja tappajan lapset tappaa. Niinkö?

Vierailija
226/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ilmeisesti pelkäävät meitä ja suhtautuvat siksi niin hysteerisesti kaikkeen ei-toivottuun lähestymiseen. Jos naiset tuntisivat olevansa turvassa miesten keskuudessa, ei ahdisteltu nainen jähmettyisi pelosta vaan läväyttäisi äijää naamaan.

Vierailija
227/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi! Siis asiakkaitten läsnäollessa tulee puristelemaan sinua ja sinä ääliö vaan hymyilet? Ei hyvä tyttö se niin voi mennä. Ei muuta kuin rätkäiset korville kovalla kädellä ja samalla karjaiset karkeimmalla äänellä mitä osaat. Ihan sama, onko paikalla firman tärkeimmät asiakkaat, suurimmat pomot vai tv-uutisten kuvaajat.

Työterveydessä kannattaa käydä juttelemassa ihan oman terveytesi takia.

Sen vuoksi miehet verhoavat näitä huumoriin ja tekevät asiakkaiden edessä, koska tietävät, ettei ihminen voi nostaa äläkkää. Itse tietävät, että toimivat väärin. Sen vuoksi yrittävät saada mahdollisimman hyvät olosuhteet tekemiselleen.

Varmasti antaakin hyvän kuvan asiakkaalle, kun henkilökunta kourii toisiaan.

Vierailija
228/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kova perseenpuristelija töissä nuorempana. Mutta nyt on jäänyt eläkkeellä ollessani vähiin (= 0).

Jotkut antoivat kovaakin palautetta puristelusta. Sanoipa muutamat, että seuraava kertaa jääkin viimeiseksi puristeluksi.

Ehkä lapsesi tai lapsenlapsesi saa "nauttia" vastaavan kohteena olemisesta.

Eli isien pahat teot tulee kostaa aina kolmanteen ja neljänteen polveen? Raiskaajan lapset ja lapsenlapset tulee raiskata ja tappajan lapset tappaa. Niinkö?

Ei tietenkään. Mutta kun tuo ihminen käy täällä kannustamassa miehiä toimimaan samoin, tsäänssit on että isoisän silmäterä saa piankin takapuolelleen setämiehen kourivat kädet.

Vierailija
229/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisteluun ei välttämättä tarvita ees kosketusta tai sanoa mitään. Olin kaverin kanssa rannalla teininä ja joku mies tuli siihen muutaman metrin päähän tuijottamaan ja kourimaan housunetumustaan. Hyi että oksettaa tollanen eläimen käytös.

Vierailija
230/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi! Siis asiakkaitten läsnäollessa tulee puristelemaan sinua ja sinä ääliö vaan hymyilet? Ei hyvä tyttö se niin voi mennä. Ei muuta kuin rätkäiset korville kovalla kädellä ja samalla karjaiset karkeimmalla äänellä mitä osaat. Ihan sama, onko paikalla firman tärkeimmät asiakkaat, suurimmat pomot vai tv-uutisten kuvaajat.

Miksi syyllistät? Ootko joku friikki?

Vierailija
231/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikalla yksi mies ihastui naispuoliseen työkaveriin yksipuolisesti. Ensin oli tuijottelua, sitten kylkeen kiehnäämistä ja sanallista ehdottelua. Nainen teki miehestä muutaman valituksen ja mies joutui puhutteluun. Mies ei ottanut opikseen vaan kävi naiseen kiinni. Miehen työsuhde purettiin ja hänelle tuli pikainen lähtö, vartija saattoi portin ulkopuolelle. Juttu päättyi hyvin vaikka oli naiselle ahdistavaa aikaa.

Vierailija
232/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
233/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vuoksi miehet verhoavat näitä huumoriin ja tekevät asiakkaiden edessä, koska tietävät, ettei ihminen voi nostaa äläkkää. Itse tietävät, että toimivat väärin. Sen vuoksi yrittävät saada mahdollisimman hyvät olosuhteet tekemiselleen.

Varmasti antaakin hyvän kuvan asiakkaalle, kun henkilökunta kourii toisiaan.[/

Se asiakkaiden seurassa kourimisen idea on se että ne eivät tietenkään näe kuorintaa, mutta kuorittu ei voi puolustaa itseään sanallisesti tai vaikka antamalla avokämmennellä niin kuin kahdenkesken voisi käydä.

Vierailija
234/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
235/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://livexgirls.com/wp-content/uploads/2020/12/gersgfd.jpg

Noista pepuista kyllä paatuneemmankin kalu kangistuu.

Vierailija
236/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
237/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EiVITTUte olette autistisia_vajakkeja! Ette pystyisi tekemään päivääkään työtä esim eteläisen Euroopan asiantuntijatöissä joissa työkaverit ovat oikeasti ystäviä ja on normaalia kosketella spontaanisti kuin kaveria.

Ei Etelä-Euroopassa persettä kosketella.

Vierailija
238/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmasti on. Harvoin sitä Nainen äityy kun lähestyjä on komea, rikas mies. Saattaa olla jopa toivottavaa.

Ihmeellisen moni nainen on myös löytänyt sen OnlyFanssin. Mikähän senkin tarkoitus on? Lieneekö voimaantuminen. Vai mahtaako patriarkaatti sellaiseen pakottanut.

Vierailija
239/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi jäädä kaipuu.

Vierailija
240/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkomustainen kirjoitti:

Näin varmasti on. Harvoin sitä Nainen äityy kun lähestyjä on komea, rikas mies. Saattaa olla jopa toivottavaa.

Ihmeellisen moni nainen on myös löytänyt sen OnlyFanssin. Mikähän senkin tarkoitus on? Lieneekö voimaantuminen. Vai mahtaako patriarkaatti sellaiseen pakottanut.

On sitten teikäläiseltä mennyt ohi se kuinka viime aikoina moni rikas ja komea mies on menettänyt aika isoja juttuja lähdettyään kajoamaan naisten koskemattomuuteen ilman vastapuolen suostumusta.