Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri puristeli töissä perseestä. Miksen pysty jättämään sitä taakseni?

Vierailija
08.05.2021 |

Olen alle 30-v nainen ja yksi työkavereistani on 50+ mies, joka oli ruvennut hakeutumaan seuraani töissä aina sopivan tilaisuuden tullen ja vääntämään vaikka tikusta asiaa. Mies oli mielestäni täysi ääliö, mutta olin sille tietysti asiallinen ja ystävällinen, koska työyhteisössä täytyy tulla kaikkien kanssa toimeen. Aluksi myös miehen käytös oli asiallista. Koin välillä jotkut jutut ahdistavina, mm. toistuvat maininnat siitä kuinka monissa maissa jopa kymmenien vuosien ikäerot parisuhteissa on täysin normaaleja. En kuitenkaan huomannut, että mies olisi varsinaisesti yrittänyt iskeä mua tms., vaan ajattelin että se vaan kokeilee varovasti lämpenenkö sille yhtään. Olin sille aina kylmä kuin kivi.

Yhtenä päivänä mies sai yhtäkkiä päähänsä ruveta puristelemaan mua perseestä kesken töiden. En silloin reagoinut asiaan mitenkään, koska paikalla oli myös tärkeitä asiakkaita enkä kehdannut tehdä asiasta niiden kuullen mitään numeroa. Poistuin vaan paikalta heti kun tilanne salli, ja ilmoitin tapahtuneesta heti sopivan tilaisuuden tullen esimiehelle.

Firmassa on häirinnän suhteen nollalinja, ja mies otettiin heti puhutteluun. Sen jälkeen asiaa käytiin läpi myös niin, että paikalla oli mun ja miehen lisäksi 2 firman edustajaa. Mies pyysi anteeksi, sanoi pitäneensä perseestä puristelua pelkkänä hauskana läppänä joka piristäisi päivääni ja ymmärtävänsä nyt puhuttelun jälkeen, että sellainen on sopimatonta käytöstä.

Kuukausi on kulunut ja kaiken pitäisi olla selvää. Mies on käyttäytynyt sen jälkeen asiallisesti ja lopettanut turhanpäiväisen kahdenkeskisen jutustelusta kanssani melkein kokonaan. Isomman porukan kesken jutellaan tietysti enemmän, mutta se on eri asia. En kuitenkaan pysty jättämään tapahtunutta taakseni, vaan koen miehen seurassa olemisen vastenmielisenä. Mokomakin ällöttävä limanuljaska, ties mitä sen likaisessa mielessä liikkuu vaikka se onkin ottanut muhun etäisyyttä.

Mistäköhän johtuu, että tällainen pieni asia on jäänyt vaivaamaan näin paljon? Pitäisikö hakeutua ammattilaisen juttusille vai meneekö tämä ohi itsekseen?

Kommentit (415)

Vierailija
261/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaikki nähty kun heikkolahjainen palstamies kuvittelee että maksamalla onlyfansille lunastaa itselleen oikeuden kyseisen naisen kroppaan 😱.

Vierailija
262/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku perseen puristelut piristää mukavasti päivää. Seuraavaksi puristan tissistä.

Älä purista kovaa, kyllä siihen sun miestissiinkin sattuu jos liian kovaa puristaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kaikki nähty kun heikkolahjainen palstamies kuvittelee että maksamalla onlyfansille lunastaa itselleen oikeuden kyseisen naisen kroppaan 😱.

Tuskin siitä oli kyse. Vaan siitä että osa naisista mainostaa ja kauppaa itsensä katselua maksua vastaan. Ja se tuskin on setämiesten keksimä bisnes. Joku ostaa, moni ei, mutta kai silläkin elää. Tai ainakin voimaantuu. Mitä tarkoitusta varten, ken tietää.

Vierailija
264/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24 vuotias kun jouduin erään miehen kähmimäksi eräissä juhlissa johon menin kaverini kanssa avuksi auttamaan,tilanne oli se,että juhlapaikalle päästyämme,kaverin isä mukaan lukien oli mukana,juhlapaikan isäntä määräsi tehtäviä,puhui lipevällä tavalla yms, juhlien päätyttyä olin tiskaamassa kun tämä lipevä, rasvainen Ja limainen +55 vuotias äijä tarras takaapäin mun vyötäröstä kiinni!

Järkytyin ja menin lukkoon,harmittaa jälkikäteen etten mitään uskaltanut sanoa,monta päivää tavallaan mielestäni poistin asian,mutta viikko tapahtuman jälkeen tajusin että olin kokenut seksuaalista ahdistelua,kun tämä äijä rikkonut fyysistä koskemattomuutta tarraten lujasti kiinni vyötäröstä ja pitäen kiinni,ihmettelin myös että vaikka siellä keittiö tilassa oli mun kaveri ja sen isä niin mitään ne ei sanonut,ei puolustanut mua tai mitään,kaveri vaan olla möllötti ja kaverin isä jutteli miehelle kuin mitään kummempaa siinä ei olisi että toinen näyttää järkyttyneeltä.

Siihen mennessä en ollut kokenut mitään ahdistelua keneltäkään,ainoastaan huutelua mutta toi oli ensimmäinen kerta kun mua ahdisteltiin.

Vierailija
265/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nykyään vyötäröstä kiinni ottaminen on seksuaalista ahdistelua?

Vierailija
266/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit tosijaan tykätä pikku puristelusta?

-Ykä-

Vierailija
267/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelua tapahtuu eniten ujoille ja herkille naisille. Ulkonäöstä viis.

Vierailija
268/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ahdistelut noudattaa aina samanlaista kaavaa. Ensin ollaan huomaavaisia ja kohteliaita. Tuijotetaan, mutta kun vastapuoli huomaa, käännetään katse pois. Seuraavaksi tuijotetaankin jo avoimesti, eikö käännetä katsetta pois. Sitten aloitetaan koskettelu. Aluksi olkapää tai käsivarsi. Sitten siirrytään selkään ja kohta jo alaselkä tai reidet. Tämän jälkeen ehdotetaan seksiä ja kosketaan intiimialueille. Tottakai on joitakin poikkeuksia, jotka koskettelevat kaikkia, niin mies- kuin naispuolisia olkavarteen puheen lomassa. Nämä miehet ovat eriasia.

Juuri näin! Juuri tuolla kaavalla se meni minullakin, kun jouduin työssä ahdistelluksi. Ihmeellistä että kuvasit juuri sen saman kaavan, en ole tajunnut, että se on niin yleinen.

Se alkoi tuijottelusta ja sitten ohimennen ohikävellessä olkapäähän/käsivarteen koskettamista ja siitä yläselän koskettamista ja sitten alaselän. Ne kaikki koskettelut tapahtuivat lisäksi aina vain tilanteissa, joissa oli paljon yleisöä ja jotka olivat vähän noloja minulle. Ei koskaan missään yksityisesti, kun kukaan ei näe. Se varmisti sen eron, että kyse oli ahdistelusta ja vallankäytön osoituksesta muille, eikä normaalista oikeasta kiinnostuksesta. Muutenhan periaatteessa ne kaksi voisi sekoittaakin toisiinsa, sen erottaminen, mistä on kyse, ei ole välttämättä helppoa.

Vallankäyttöä tuo on. Ihastunut harvoin häiritsee. Katselee kauempaa ja siirtää katseen pois, kun kohde huomaa. Ihastunut ei halua satuttaa kohdetta epätoivotulla kosketuksella.

Vierailija
269/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen jotkut miehet luulevat, että epätoivottu koskettelu on flirttiä.

Vierailija
270/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siitä oli kyse. Vaan siitä että osa naisista mainostaa ja kauppaa itsensä katselua maksua vastaan. Ja se tuskin on setämiesten keksimä bisnes. Joku ostaa, moni ei, mutta kai silläkin elää. Tai ainakin voimaantuu. Mitä tarkoitusta varten, ken tietää.

Heikkolahjaisten miesten logiikka osa 12765: jos Mirkku myy netissä seksikkäitä kuvia, siitä seuraa että kirjanpitäjä-Mirvan pitää antaa ällöttävien vanhojen ukkojen käpälöidä itseään.

Vierailija
271/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nykyään vyötäröstä kiinni ottaminen on seksuaalista ahdistelua?

Jos et ole ammattitanssija, niin sinulla ei ole mitään syytä ottaa ketään kiinni vyötäröstä.

Vierailija
272/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielenkiintoinen keskustelu. Olen joutunut häirityksi useita kertoja työyhteisössä. Tuo kaava, josta joku kertoi, on itsellekin valitettavan tuttu. Saattaahan siellä jotain tunteita olla taustalla, mutta vallankäyttö on pääasia. Yleensä aina ahdistelija on vanhempi, dominoivampi ja ylempänä arvoasteikolla.

Vierailija
273/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen keskustelu. Olen joutunut häirityksi useita kertoja työyhteisössä. Tuo kaava, josta joku kertoi, on itsellekin valitettavan tuttu. Saattaahan siellä jotain tunteita olla taustalla, mutta vallankäyttö on pääasia. Yleensä aina ahdistelija on vanhempi, dominoivampi ja ylempänä arvoasteikolla.

Juuri näin.

Vierailija
274/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ahdistelut noudattaa aina samanlaista kaavaa. Ensin ollaan huomaavaisia ja kohteliaita. Tuijotetaan, mutta kun vastapuoli huomaa, käännetään katse pois. Seuraavaksi tuijotetaankin jo avoimesti, eikö käännetä katsetta pois. Sitten aloitetaan koskettelu. Aluksi olkapää tai käsivarsi. Sitten siirrytään selkään ja kohta jo alaselkä tai reidet. Tämän jälkeen ehdotetaan seksiä ja kosketaan intiimialueille. Tottakai on joitakin poikkeuksia, jotka koskettelevat kaikkia, niin mies- kuin naispuolisia olkavarteen puheen lomassa. Nämä miehet ovat eriasia.

Juuri näin! Juuri tuolla kaavalla se meni minullakin, kun jouduin työssä ahdistelluksi. Ihmeellistä että kuvasit juuri sen saman kaavan, en ole tajunnut, että se on niin yleinen.

Se alkoi tuijottelusta ja sitten ohimennen ohikävellessä olkapäähän/käsivarteen koskettamista ja siitä yläselän koskettamista ja sitten alaselän. Ne kaikki koskettelut tapahtuivat lisäksi aina vain tilanteissa, joissa oli paljon yleisöä ja jotka olivat vähän noloja minulle. Ei koskaan missään yksityisesti, kun kukaan ei näe. Se varmisti sen eron, että kyse oli ahdistelusta ja vallankäytön osoituksesta muille, eikä normaalista oikeasta kiinnostuksesta. Muutenhan periaatteessa ne kaksi voisi sekoittaakin toisiinsa, sen erottaminen, mistä on kyse, ei ole välttämättä helppoa.

Vallankäyttöä tuo on. Ihastunut harvoin häiritsee. Katselee kauempaa ja siirtää katseen pois, kun kohde huomaa. Ihastunut ei halua satuttaa kohdetta epätoivotulla kosketuksella.

Upea mies lähestyy = kiinnostunut

Vähemmän upea mies lähestyy = ahdistelu

Miten siis erottaa onko mies upea vai vähemmän upea, kiinnostunut vai ahdistelija?

Monta kysymystä, vähän vastauksia.

Vierailija
275/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin sanoa, että ne harvat kerrat kun olen hymyillyt, tuijotellut tai kosketellut ,(neutraaliin paikkaan, ei perseeseen) on aina ollut tunteita mukana. Ei todellakaan ole ollut mitään vallankäyttöä tai sovinismia. Olen itse asiassa ollut todella ihastunut. Työpaikalla en aloitetta tee. Nämä tapahtuivat sitten illanvietossa, jos on tapahtuakseen. Olettaen, että kumpikin osapuoli on sinkku. M40

Vierailija
276/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt kosketus vaikka alaselälle (mutta ei liian alas!) on aika aistikas tapa osoittaa mielenkiintoa, jotkut on nyt vaan keksinyt, että siitäkin voi ahdistua, traumatisoitua ja uhriutua.

Vierailija
277/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin sanoa, että ne harvat kerrat kun olen hymyillyt, tuijotellut tai kosketellut ,(neutraaliin paikkaan, ei perseeseen) on aina ollut tunteita mukana. Ei todellakaan ole ollut mitään vallankäyttöä tai sovinismia. Olen itse asiassa ollut todella ihastunut. Työpaikalla en aloitetta tee. Nämä tapahtuivat sitten illanvietossa, jos on tapahtuakseen. Olettaen, että kumpikin osapuoli on sinkku. M40

Sama. Ihan puhtaat ajatukset ovat olleet minullakin. Olen sortunut tuijottamaan, kun vastapuoli on vaan ollut niin ihana, etten saa silmiäni irti.

Vierailija
278/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyt kosketus vaikka alaselälle (mutta ei liian alas!) on aika aistikas tapa osoittaa mielenkiintoa, jotkut on nyt vaan keksinyt, että siitäkin voi ahdistua, traumatisoitua ja uhriutua.

Minusta tuo tuntuu liian intiimiltä kosketukselta. Pitäisi tuntea toinen hyvin. N34

Vierailija
279/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea mies lähestyy = kiinnostunut

Vähemmän upea mies lähestyy = ahdistelu

Miten siis erottaa onko mies upea vai vähemmän upea, kiinnostunut vai ahdistelija?

Monta kysymystä, vähän vastauksia.

Jos tämä kyseinen mies olisi upea, ja hän olisi lähestynyt ap:tä kuten ap kuvaili, eli aloittanut flirttailevalla juttelulla, ap olisi näyttänyt vihreää valoa flirttailemalla takaisin ja jossain vaiheessa kun kädet olisivat hakeutuneet pepulle, mies olisi tiennyt olevansa tervetullut jo ennen koskemista. Se olisi tapahtunut yöllä ap:n makuuhuoneessa eikä asiakaspalaverissa. Ole hyvä, siinä sinulle vastaus. Menikö nyt perille?

Vierailija
280/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta kyllä, muista ei. Varsinkin sellainen kouraisu alaselässä tuntuu tosi ahdistavalta.