S-ryhmä aikoo syrjäyttää Lidlin pois Suomen markkinoilta
Yhtiön suunnitelma kilpailevan ketjun häätämiseksi Suomesta on viimein monen vuoden jälkeen valmis ja selvä:
https://www.talouselama.fi/uutiset/s-ryhma-lyo-lidlia-carrefourilla/55d…
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin rainbow tai extra kurasta kun samalla hinnalla saa lidlistä normaali merkkistä ruokaa joka täyttää Euro standardin?
S-pärjää hintavertailuissa vain näennäisesti kuramerkeillään. Ei niitä voi ostaa kuin kerran kun ei niitä voi syödä.
Oikeasti pitäisi vertailla oikeisiin tuotteisiin, jolloin Lidl pesee 30 prosentin kaulalla.
Jep, kyllä nauratti kun jossain hintavertailussa verrattiin xtra-kahvia Lidlin Bellarom kahviin. Nehän on ihan eri planeetalta!
Saadakseni maidon menen Lidliin jossa ei ole ensin kilometri tolkulla vaatteita ja kodinkoneita joihin muka yllättäen hurahtaisin.
Toisekseen voin luottaa Lidlin tuoreuteen. Katsomatta päiväystä saan kolmeksi päiväksi vähintään sen maidon. Toista on ässä tai koo, jos et ole tarkkana niin voit helposti ostaa sellaisen missä viimeinen (tuore)myyntipäivä on tänään.
Vierailija kirjoitti:
Aion edelleen käydä Lidlissä.
Kannatat siis Saksan politiikkaa, vihreää ideologiaa ja EU:n liittovaltiota? Minä en. Jos S-ryhmä alkaa laskea hintansa Lidl:n tasolle tai alle, miksi kannattaa ulkomaalaista kauppaa eikä suomalaista?
Vierailija kirjoitti:
Saisivat parantaa laatuun näissä omissa merkeissään. Rainbow ja kotimaista jäätelöt on varsinkin ihan kuraa vaikkakin edullisia. Sama tauti vähän muissakin oman merki tuotteissa. Pirkka tuotteet taas on hyvä laatuisia ja hyvän makuisia. Lidlissä ei ole omia merkkejä mutta tietyt tuotteet on edullisia ja hyviä.
Lidlissä vasta onkin omia merkkejä!!! Varmaan noin puolet kaikesta.
Meidän K-kauppias oli Hymyn vapaamuurarilistalla.
Vierailija kirjoitti:
Saadakseni maidon menen Lidliin jossa ei ole ensin kilometri tolkulla vaatteita ja kodinkoneita joihin muka yllättäen hurahtaisin.
Toisekseen voin luottaa Lidlin tuoreuteen. Katsomatta päiväystä saan kolmeksi päiväksi vähintään sen maidon. Toista on ässä tai koo, jos et ole tarkkana niin voit helposti ostaa sellaisen missä viimeinen (tuore)myyntipäivä on tänään.
Hah, kuinkahan usein liiteri on joutunut poistaa esimerkiksi salmonellaa sisältäviä tuotteita myynnistä, se siitä tervellisyydestä ja tuoreudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatat siis Saksan politiikkaa, vihreää ideologiaa ja EU:n liittovaltiota? Minä en. Jos S-ryhmä alkaa laskea hintansa Lidl:n tasolle tai alle, miksi kannattaa ulkomaalaista kauppaa eikä suomalaista?
Siksi että se ulkomaalainen maksaa suomalaiselle tuottajalle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Prismaan voi mennä ainakin täällä siitä ruokapuolen sisäänkäynnistä ja ostaa ruuat käymättä lainkaan muilla osastoilla. Teen näin kiireessä.
Sitten on taas välillä kiva mennä shoppailemaan just niitä vaatteita ja kenkiä, tai astioita. Ja samalla reissulla ruuat. Olen ostanut järkyttävän paljon marketista vaatteita koronan aikana. Ja hyvä vaan että niitä on sieltä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat parantaa laatuun näissä omissa merkeissään. Rainbow ja kotimaista jäätelöt on varsinkin ihan kuraa vaikkakin edullisia. Sama tauti vähän muissakin oman merki tuotteissa. Pirkka tuotteet taas on hyvä laatuisia ja hyvän makuisia. Lidlissä ei ole omia merkkejä mutta tietyt tuotteet on edullisia ja hyviä.
Lidlissä vasta onkin omia merkkejä!!! Varmaan noin puolet kaikesta.
Noi omat merkit on valmistettu ties missä ja kaikkein halvimmista raaka-aineista, joku hölmö kuvitttelee noita sitten laadukkaiksi ja turvallisiksi tuotteiksi.
Lidlilläkään ei ole muu kuin isot tuotot tärkeintä.
Mua pelottaa se että täällä kaupunginjohtaja on samaan aikaan paikallisen S-ryhmän toimari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa, vai onko sulla antaa esimerkki hinnoittelusta tai muuta totuudenmukaista tietoa antaa?
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa se että täällä kaupunginjohtaja on samaan aikaan paikallisen S-ryhmän toimari.
S-ryhmähän voitelee puolueita isolla rahalla.
Tämän uutisen myötä alankin käydä enemmän Lidlissä.
Lidlissä asioin jatkossakin, Pirkka iskukuumennettu maito 1 litra 1,49€, Kotimaista iskukuumennettu maito 1 litra, 1,25€ ja Lidlin iskukuumennettu maito 1 litra, 0,85€. Nämä hintatiedot omalta paikkakunnalta.
Koska Walmart ja Target Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä asioin jatkossakin, Pirkka iskukuumennettu maito 1 litra 1,49€, Kotimaista iskukuumennettu maito 1 litra, 1,25€ ja Lidlin iskukuumennettu maito 1 litra, 0,85€. Nämä hintatiedot omalta paikkakunnalta.
Nyttenkin Walmartissa ollut tarjouksessa iskukuumennettua maitoa 2 litran säästökaniserissa hintaan 0.99 dollaria kupongilla.
Jos S-ryhmä onnistuu tässä, niin kirjoitan kyllä heille listan, mitkä tuotteet pitää kopioida Lidlistä, jos se lähtee Suomesta. Jään muuten kaipaamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa, vai onko sulla antaa esimerkki hinnoittelusta tai muuta totuudenmukaista tietoa antaa?
Seuraa itse tuottajajärjestöjen kannanottoja, niin ei tarvitse elää harhaluuloissa. S on pahin kaikista tuottajan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin niin että esim. Aldi tulisi Suomeen, sitten alkaisi todellinen kilpailu! Tuntuu siltä, että nytkin tilanne on jotenkin jämähtänyt.
Monilla pienillä maalaispaikkakunnilla ÄÄS-ryhmä määrää kaiken, kunnanjohtajan kalsarien väriä myöten.
Aldi on omassa kotimaassani vertailuissa lähes aina viimeisenä (hinta, laatu, valikoima). Itse ostan sieltä lähinnä halpoja pesu- ja siivousaineita, mutta esimerkiksi lihatuotteita ei voi ostaa (eivät ole kotimaisia) ja jos jokin hyvä tuote löytyy, niin ei se ole paljon halvempi kuin Lidlissäkään. Täällä on 3 halpisruokaketjua ja 2 kilpailevaa ruokamarketketjua, ja kaikissa käyn kyllä tasaisin väliajoin.
Hyvä hyvä, häädetään lapinpolttajat huitsin nevadaan.