S-ryhmä aikoo syrjäyttää Lidlin pois Suomen markkinoilta
Yhtiön suunnitelma kilpailevan ketjun häätämiseksi Suomesta on viimein monen vuoden jälkeen valmis ja selvä:
https://www.talouselama.fi/uutiset/s-ryhma-lyo-lidlia-carrefourilla/55d…
Kommentit (108)
Jos täällä todella olisi kaupan monopoli, niin hinnat pomppaisivat taivaaseen. Mahdollisimman monipuolinen kilpailu pitää hinnat kurissa.
Lidliä käytän jatkossakin pääasiassa, mutta kyllä ostaisin, jos tulisi jotain Carrefourin erikoisempaa tavaraa Suomeenkin, minkään oman halpismerkin takia en lähtisi edes katsomaan.
Norjan nettinorsu tömähtää Suomeen syksyllä ja näyttää nykyisten "verkkomyyjien" naurettavuuden.
Olen liitin vakkari mutta nettisvujen puuttuminen on kyllä iso miinus.
Siirryn norjalaiseen nettiruokakauppaan kun se tulee, hintatason mukaan tosin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Norjan nettinorsu tömähtää Suomeen syksyllä ja näyttää nykyisten "verkkomyyjien" naurettavuuden.
Saa olla lähes ilmaiset kuljetukset ruokakassille, itse käyn kotimatkalla Lidlissä 10min.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin kaupan alalle enemmän toimijoita. Onneksi on varaa ostaa torilta ja kauppahallista, mutta ikävä kyllä saa nähdä koska nämäkin kielletään. Maitoahan ei ole enää saanut vuosikymmeniin hakea suoraan tuottajalta. Munia vielä saa tuottajat myydä suoraan, saa nähdä kauanko. Sekin on arvoitus, kauanko vielä marjoja saa poimia jokamiehen oikeudella. Sitä on ennustettu, että EU:n myötä se vielä tullaan kieltämään, sitä mukaa kun ulkomaalaisomistus Suomessa lisääntyy.
Jyväskylässä Keskimaa ajoi kauppahallin lopettamista ja sai lopulta tahtonsa myös läpi. Nyt se vastustaa toreja vetoamalla että Prismat ovat 2000-luvun kaupunki keskustoja, pysäköinti ilmaista ja kauppojen parkkipaikat ajavat samaa asiaa kuin tori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla lähes ilmaiset kuljetukset ruokakassille, itse käyn kotimatkalla Lidlissä 10min.
Minä haluan suunnitella jo kotona. Siis mitä löytyy,mitä sisältää, mitä maksaa. Lidl luovuttaa ;-(
Ei tule onnistumaan. S ei tajua kuinka suuri Lidl on kansainvälisessä mittakaavassa.
Eihän tänne myynninhylkäämään erämaahan kukaan tule. Muutetaan Suomi tuonne keskieurooppaan niin johan alkaa kauppa kilpailla.
Vierailija kirjoitti:
Siirryn norjalaiseen nettiruokakauppaan kun se tulee, hintatason mukaan tosin tietysti.
Siis millainen puusilmä olet jos et ole Lidlin verkkosivuja löytänyt? Netistä minä katson Lidlin tarjoukset. Sitten mietin mikä lähistöllä olevista 10 Lidlistä osuu sopivasti reitilleni ja käyn siellä.
Ässää ärsyttää kun se ei enää pääse k usemaan suomalaista linssiin täysillä.
Lidli muuten maksaa parempaa liksaakin työntekijöilleen, että siitä mallia ässä.
Lidl poistaa Veikkauksen pelikoneet kaupoistaan. Se on ihan järjettömän hyvä syy suosia Lidliä. Ässästä on ihan totaalisesti mennyt maku mutta taidanpa tsekata Carrefourin kurssin ja ostaa sitä salkkuun.
Saisivat parantaa laatuun näissä omissa merkeissään. Rainbow ja kotimaista jäätelöt on varsinkin ihan kuraa vaikkakin edullisia. Sama tauti vähän muissakin oman merki tuotteissa. Pirkka tuotteet taas on hyvä laatuisia ja hyvän makuisia. Lidlissä ei ole omia merkkejä mutta tietyt tuotteet on edullisia ja hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millainen puusilmä olet jos et ole Lidlin verkkosivuja löytänyt? Netistä minä katson Lidlin tarjoukset. Sitten mietin mikä lähistöllä olevista 10 Lidlistä osuu sopivasti reitilleni ja käyn siellä.
Ihapaskaa.
Liitin sivuilla on murto-osa valikoimasta ja niissäkään ei tietoa sisällöstä. Pyydäpä että joku täysijärkinen näyttää malliksi vaikka foodie-sivuston. Hakukone, ravintosisällöt...
Pitää muistaa että poliitikkoja istuu S- ja K-ryhmän hallintoneuvostoissa nostamassa kokouspalkkioita. Itse olen siirtänyt jo ostoksiani LIDL:iin ja tankkauksia pois ABC:ltä.
Kannattaa ladata ja päivitellä "TANKILLE" sovellusta niin saa aina edullisempaa polttoainetta kun näkee hinnat kännystä,
Lidl on aina vaan parempi, nyt sieltä saa jo kaipaamaani kauramaitoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin sovellus/applikaatio on myös mainio, näet siitä normitarjoukset, mutta se antaa sinulle myös erikoistarjouksia, suosittelen.
Hyttynen tappaa norsun? Lidlin liikevaihto on puolitoistakertainen Suomen vuosibudjettiin verrattuna.
Kyllä niitä varmaan nyt kovasti pelottaa ;-)
Lidlissä käyn koska sieltä saa jotain erilaisia juttuja.
S marketissa käyn hyvin harvoin.
K ssa eniten.