Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston hitaus

Vierailija
07.05.2021 |

Olen nyt odotellut puolitoista kuukautta lausuntoa siitä, että olen työtön. Menetin jo vuokra-asuntoni, koska tuloni ovat olleet vuoden alusta alkaen yhteensä 129€. Vuokravelkaa on 1800€.

Kela myönsi parille viime kuukaudelle asumistukea 150€, koska heidän mukaansa olen muka saanut ansiosidonnaista. Lähetin kyllä heille paperit siitä, etten saa ansiosidonnaista. Hain heiltä työttömyyskorvausta. En saa sitäkä, koska TE-toimisto ei anna Kelallekaan lausuntoa tilanteestani.

TE-toimistoon ei voi soittaa prepaid-numerosta, ei myöskään Kelaan. Molempiin olen jättänyt soittopyyntöjä jo vaikka kuinka monta. Kelasta sanotaan, että edes toimeentulotukea en voi saada, kun TE-toimisto ei tee sitä päätöstä. TE-toimiston virkailija sanoi puhelimessa, että minähän olen jo työtön. Sen kuin tulostan heidän lausuntonsa netistä. Tulostin sen ja lähetin Kelalle. Ei kelvannut. Heidän järjestelmässään ei näy, että olen työtön.

Aion mennä maanantaina istumaan TE-toimiston aulaan. En lähde pois ennen kuin siellä on tehty selkeä lausunto työttömyydestäni. Saavat myös soittaa Kelaan ja kertoa lausunnostaan. Poistun paikalta, kun Kela soittaa minulle ja kertoo, että asia on kunnossa ja voin saada toimeentulotukea.

Miten puhuttelen TE-toimiston virkailijaa? Ystävällisesti ja lempeästi - eihän ole hänen vikansa, että TE-toimisto ei pysty hoitamaan tehtäviään? Napakasti ja hieman vihaisestikin - onhan minulla oikeus saada työvoimapoliittinen lausunto tilanteestani?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai te-lausuntoa voi laittaa takaperoisena alkamaankaan.

Jos tekevät tänään lausunnon niin olet työtön TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ alkaen. Aiemmilta viikoilta tulosi on 0e.

Siksi on tärkeää saada työttömyys HETI alkamaan juuri siltä päivältä kuin työttömyys oikeasti alkaa!

Älä nyt sotke kun et ymmärrä. Kyllä lausunto annetaan takautuvasti jos on ollut hakijana ja edellytykset täyttyvät.

Ap nyt kertoo mitä siellä työttömyysturvatiedoissa lukee.

Missä on todisteet että edellytykset täyttyvät ja että AP on kirjattu työttömäksi.

Jos olisi, niin tieto olisi ollut jo kelalla 1/2 vuotta sitten (jo joulukuussa 2020).

Ei tiedon välittäminen vien 0.5v vaan kulkeutuu HETI. Sekunnissa.

Jos ap:n tiedoissa näkyy, että hän on ilmoittautunut työnhakijaksi joulukuussa niin kaikki on siltä osin kunnossa. Hänellä on nyt jokin asia selvittelyssä, mistä syystä tämä mättää.

Vierailija
42/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärtänyt, kysyit näin: "ei ole TE-toimiston virkailijan vika, ettei ole laittanut lausuntoa kuntoon". Ai niinkö, kenen vika se sinun mielestäsi sitten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mitä sun tulostamassa lausunnossa sanottiin?

Kun menen TE-toimiston sivustolle ja katson sieltä oman tilanteeni, siellä lukee, että olen työtön ja olen ollut työtön viime vuoden joulukuusta alkaen.

Mutta Kelalle tämä ei nyt jostain syystä riitä, vaan heidän täytyy saada joku ihmeen toinen lausunto.

Ja minä en siis ymmärrä ollenkaan, mistä tässä kaikessa on kysymys.

Mikä on se lausunto, minkä tulostit? Mitä sun työttömyysturvatiedot sanoo työkkärin sivuilla? Oikeasti ratkaisen sun ongelman jos vastaat näihin kysymyksiin.

Lausunto on 02 "työtön työnhakija" ja työnhaku on ollut voimassa 4.12.2020 alkaen. Tämän lausunnon pystyn siis itse tulostamaan ja olen lähettänyt sen Kelaan ja kassalle useita kertoja.

Se ei ole lausunto vaan sun status. Mene katsomaan omat työttömyysturvatiedot, sieltä näkyy sulle annettu lausunto.

No nyt löytyikin 23.3. 2021 tehty merkintä, jossa lukee: "Lausunto annetaan asiantuntijakäsittelyssä."

Mitäs tuo tarkoittaa? Ja miten pitkään tuollainen käsittely oikein kestää? Ja miksei asiaa ole käsitelty vaikkapa tammikuussa, sillä ilmoittauduinhan työttömäksi jo 4.12.2020.

Sulle on siis tehty selvityspyyntö jostain, mistä ja oletko vastannut siihen?

Ei siellä ole mitään selvityspyyntöjä. Ja kävin asiaa vielä tiedustelemassa TE-toimistollakin maaliskuussa. Viimeisin lausunto, jonka näen on: "Työttömyysetuuden maksamiselle ei ole työvoimapoliittista estettä 8.3. 2021 -" Tämä lausunto on tehty 2.4.

Miksi tämä lausunto ei näy Kelalla?

Vierailija
44/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou Nou! kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt, kysyit näin: "ei ole TE-toimiston virkailijan vika, ettei ole laittanut lausuntoa kuntoon". Ai niinkö, kenen vika se sinun mielestäsi sitten on?

Eli pitäisikö TE-toimistolla olla aina ystävällinen ja nöyrä? Kun eivät ne virkailijat siellä saa mitään päätöksiä tehdä, vaan aina pitää olla joku ihmeen asiantuntijajoukko pohtimassa ihmisten tilanteita.

Vierailija
45/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai te-lausuntoa voi laittaa takaperoisena alkamaankaan.

Jos tekevät tänään lausunnon niin olet työtön TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ alkaen. Aiemmilta viikoilta tulosi on 0e.

Siksi on tärkeää saada työttömyys HETI alkamaan juuri siltä päivältä kuin työttömyys oikeasti alkaa!

Älä nyt sotke kun et ymmärrä. Kyllä lausunto annetaan takautuvasti jos on ollut hakijana ja edellytykset täyttyvät.

Ap nyt kertoo mitä siellä työttömyysturvatiedoissa lukee.

Missä on todisteet että edellytykset täyttyvät ja että AP on kirjattu työttömäksi.

Jos olisi, niin tieto olisi ollut jo kelalla 1/2 vuotta sitten (jo joulukuussa 2020).

Ei tiedon välittäminen vien 0.5v vaan kulkeutuu HETI. Sekunnissa.

Jos ap:n tiedoissa näkyy, että hän on ilmoittautunut työnhakijaksi joulukuussa niin kaikki on siltä osin kunnossa. Hänellä on nyt jokin asia selvittelyssä, mistä syystä tämä mättää.

Kukaan ei vain suostu kertomaan, että mikä asia siellä selvittelyssä on. Tätä minulle ei kerrottu, kun kävin TE-toimistolla, eikä myöskään yhdenkään puhelun aikana.

Vierailija
46/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vain kysymys siitä, että TE-toimistolla kukaan ei ole viitsinyt laittaa asiaasi eteenpäin. Eli menet vaan sinne maanantaina tiukkana, etkä suostu todellakaan poistumaan ennen kuin joku on hoitanut asiasi kuntoon!

Vierailija
47/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menen TE-toimiston sivustolle ja katson sieltä oman tilanteeni, siellä lukee, että olen työtön ja olen ollut työtön viime vuoden joulukuusta alkaen.

Mutta Kelalle tämä ei nyt jostain syystä riitä, vaan heidän täytyy saada joku ihmeen toinen lausunto.

Mikä on se lausunto, minkä tulostit? Mitä sun työttömyysturvatiedot sanoo työkkärin sivuilla? Oikeasti ratkaisen sun ongelman jos vastaat näihin kysymyksiin.

Lausunto on 02 "työtön työnhakija" ja työnhaku on ollut voimassa 4.12.2020 alkaen. Tämän lausunnon pystyn siis itse tulostamaan ja olen lähettänyt sen Kelaan ja kassalle useita kertoja.

Se ei ole lausunto vaan sun status. Mene katsomaan omat työttömyysturvatiedot, sieltä näkyy sulle annettu lausunto.

No nyt löytyikin 23.3. 2021 tehty merkintä, jossa lukee: "Lausunto annetaan asiantuntijakäsittelyssä."

Mitäs tuo tarkoittaa? Ja miten pitkään tuollainen käsittely oikein kestää? Ja miksei asiaa ole käsitelty vaikkapa tammikuussa, sillä ilmoittauduinhan työttömäksi jo 4.12.2020.

Ei siellä ole mitään selvityspyyntöjä. Ja kävin asiaa vielä tiedustelemassa TE-toimistollakin maaliskuussa. Viimeisin lausunto, jonka näen on: "Työttömyysetuuden maksamiselle ei ole työvoimapoliittista estettä 8.3. 2021 -" Tämä lausunto on tehty 2.4.

Kyllä sen pitäisi näkyä jos se on annettu Kelaan. Ongelma on nyt muualla kuin työkkärissä.

Vierailija
48/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle tehty joku selvityspyyntö? Oletko vastannut siihen?

Työtyömyyskorvausta maksetaan max 3kk takautuvasti.

Miten passiivisesti joku jaksaa istua ja odottaa että asiansa hoidetaan ja asiat tapahtuu? Koulutettu ihminen, ja printtailee korvauksen maksajalle paperin, että on työtön? Eikä maksulausunnosta riviäkään missään.

Miksi siis et saa ansiosidonnaista kasssltasi? Mikä syy siihen on?

Vierailija
49/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, akateeminen? Mikähän ala?

Vierailija
50/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulle on annettu 8.3. alkaen lausunto vasta? Mihin asti sait kassasta rahaa? Mitä tuossa välissä on tapahtunut?

Vierailija
51/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vielä iittosi sivuilla ja katso, mitä sinne on sinusta kirjattu asian suhteen. Josko te-toimisto odottaa työttömyyskassaltasi tietoa.

Vierailija
52/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että otsikon laatijan vika tämä taitanee olla!?

Vierailija
53/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen pitäisi näkyä jos se on annettu Kelaan. Ongelma on nyt muualla kuin työkkärissä.

Montako kertaa tää pitää sanoa: NE LAUSUNNOT EI MEE AUTOMAATTISESTI YHTÄÄN MIHINKÄÄN!

Eli jos Kela sanoo, että työkkäristä ei oo tullu lausuntoa niin sitten ei oo tullu. Ja Kela odottaa tätä lausuntoa vaikka hamaan tulevaisuuteen asti. Eli tällöin hakijan pitää itse pyytää työkkäriltä, että laittavat lausunnon menemään Kelalle.

Aloittajan tapauksessa se lausunto on ensin mennyt kassaan, mutta kun hän siirtyikin Kelan asiakkaaksi, niin se lausunto pitää erikseen laittaa menemään myös Kelalle. Jostain syystä työkkäri ei tätä nyt tee.

Vierailija
54/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivotaan, että Kelan puhelu ensi tiistaina toisi asiaan jotain tolkkua. Menen silti maanantaina vielä käymään TE-toimistolla. Jospa osaisivat siellä kertoa jotain uutta.

Vierailija
55/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa tää pitää sanoa: NE LAUSUNNOT EI MEE AUTOMAATTISESTI YHTÄÄN MIHINKÄÄN!

Eli jos Kela sanoo, että työkkäristä ei oo tullu lausuntoa niin sitten ei oo tullu. Ja Kela odottaa tätä lausuntoa vaikka hamaan tulevaisuuteen asti. Eli tällöin hakijan pitää itse pyytää työkkäriltä, että laittavat lausunnon menemään Kelalle.

Aloittajan tapauksessa se lausunto on ensin mennyt kassaan, mutta kun hän siirtyikin Kelan asiakkaaksi, niin se lausunto pitää erikseen laittaa menemään myös Kelalle. Jostain syystä työkkäri ei tätä nyt tee.

Olen kyllä kysynyt monia kertoja, että voisivatko laittaa tiedon Kelalle. Mutta tosiaan, jostain kumman syystä eivät ole sitä tehneet.

Vierailija
56/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, nöyrä ja ystävällinen, ottaapa pattiin. Jos joku henkilö TARVITSEE jonkun lausunnon tai päätöksen, että sellaista pitää hakea nöyristellen ja ystävällisesti hymyillen, nyt en taas tajua mitään. Hoida se lausunto kuntoon jos sellaista tarvitset. Nyt haiskahtaa vähän siltä, että sinun status ei ole oikein kelvollinen tai sitten on karenssi päällä tai jokin muu "syy". Ei TE-toimisto jätä lausuntoja tekemättä, niitä on tullut kuulemani mukaan vaikka ei ole edes pyytänyt erikseen.

Vierailija
57/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta venkoilu! kirjoitti:

Mitä ihmettä, nöyrä ja ystävällinen, ottaapa pattiin. Jos joku henkilö TARVITSEE jonkun lausunnon tai päätöksen, että sellaista pitää hakea nöyristellen ja ystävällisesti hymyillen, nyt en taas tajua mitään. Hoida se lausunto kuntoon jos sellaista tarvitset. Nyt haiskahtaa vähän siltä, että sinun status ei ole oikein kelvollinen tai sitten on karenssi päällä tai jokin muu "syy". Ei TE-toimisto jätä lausuntoja tekemättä, niitä on tullut kuulemani mukaan vaikka ei ole edes pyytänyt erikseen.

Olen kyllä tässä ketjussa kertonut, miten olen koittanut sitä lausuntoa saada jo pitkään. Ja se onkin jo tehty, mutta eivät ole sitä laittaneet Kelalle, pyynnöistäni huolimatta.

En aio nöyristellä, mutta eipä se suuttuminenkaan auta, kun en kuitenkaan pääse tapaamaan ketään, jolla olisi varsinaista päätösvaltaa asioihini. Päättäjille voi vain varata puhelinaikoja, eivätkä he silloinkaan siinä hetkessä tee asioille mitään, vaan kirjaavat vain koneelle, että mistä on keskusteltu. Sitten joskus myöhemmin kokoontuvat yhteen pohtimaan, että minkälaisia kohtaloita ihmisille laitetaan tulemaan.

Mutta tulipahan tämän ketjun kautta nyt selväksi, että vaadin nyt vain yksinkertaisesti sitä, että TE-toimisto laittaa lausuntonsa tiedoksi Kelalle.

Vierailija
58/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa tarkemmin tuntematta, oletukseni on, että olet saamassa karenssin ja sitä käsitellään TE:n "karenssi" lautakunnassa.

Vierailija
59/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt. Sinun pitää alkaa tekemään jotain aivan muuta kuin anella, monettako kertaa jo, että laittavat lausunnon Kelaan, se nyt ei vaan mene niin. Tapaus on niin erikoinen, etten tajua muuta kuin sen, että oleko ehkä turhautuneena nimitellyt, kiroillut tai haistatellut TE-toimiston porukalle, sekin on sallittua ja täysin ymmärrettävää, mutta voivat vittumaisuuttaan pitkittää prosessia. Jos lausunto ei mene sinne heti-miten, otat seuraavan stepin, sinullakin on oikeutesi, vaikka sitten olisitkin meuhkannut heille. Kyllä maailmaan mölinää mahtuu, mutta siitä huolimatta ei töitä jätetä tekemättä ja lausuntoja antamatta. Sen lausunnon lähettäminen ei kestä kuin sekunnin, siis napinpainalluksen verran, kun se kestää, on siihen jokin syy, aivan kaikkea totuutta et siis ole täällä kertonut, eikä ehkä pidäkään. Morjens!

Vierailija
60/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan ettei tuon oikesitohallituksen aikana ollut te lle sitäkään budjetissa mitä nyt; ja keppiä yritettiin antaa ja aukesi paikka oppositiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi