Miten on mahdollista että ystäväni rinnat ovat kiinteät ja kauniit, minun eivät vaikka olemme samoissa mitoissa, kumpikaan ei ole synnyttänyt ja tämä ystävä ei käytä koskaan rintaliivejä
Minä käytän lähes aina urheiluliivejä kun liikun kodin ulkopuolella. Poislukien nyt joka postin haku tai roskien vienti.
Ystävä sanoo, etttei käytä ikinä minkäänlaisia liivejä, eikä ole käyttänyt yläasteen jälkeen. Olemme nyt kolmekymppisiä.
Kommentit (45)
Minä olen 53-vuotias ja noin 7 vuotta elämästäni imettänyt, mutta rinnat eivät roiku. Liivejä tosin käytän yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 53-vuotias ja noin 7 vuotta elämästäni imettänyt, mutta rinnat eivät roiku. Liivejä tosin käytän yötä päivää.
Miksi käytät yötä päivää liivejä?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on pitkään jo tiedetty, että naisten rintoihin kehittyy enemmän kollageenia ja elastisiteettia(joustavuutta), sekä veri kiertää paremmin, heillä jotka eivät käytä liivejä. Tottakai geenit ja elämäntavat (tupakointi, juominen, lihavuus jne.) osaltaan vaikuttavat ihoon. Sama homma kuin rasvaamisessa, kun alat rasvata ihoa, kehon oma rasvatuotanto hiipuu, tai testojen turha käyttö miehillä vähentää kehon omaa tuotantoa, samoin rintoihin ei kerry kollageenia, koska rinnat ovat epäluonnollisesti tuettu. Naiset ovat kuitenkin länsimaissa käyttäneet liivejä vain ~500 vuotta. Lähellä samaa kuin aloimme käyttää vaatteita, niin ihomme karvoitus oli tarpeeton ja se väheni, tämä kuitenkin tapahtui hyvin hitaasti, joten hieman eri asia.
Itseasiassa ihoa rasvaamalla voi jopa kasvattaa tai vähentää ihon rasvoittumista, riippuen rasvasta. Eli ihon rasvaaminen siis saattaa sekoittaa ihon omaa rasvatuotantoa, eikä vähennä sitä, joten väite on vain osittain totta. Muuten olen kyllä samaa mieltä.
Empiiristen havaintojen perusteella kudostyyppi ja muoto tekevät suurimman eron rinnan malliin. En tiedä voiko noihin vaikuttaa itse kovinkaan paljon. Koolla ja ihmisen iällä on jopa vähemmän merkitystä.
Sellainen pehmeä vesi-ilmapallomainen kudos roikkuu usein koosta huolimatta. Joillakin rinnat ovat taas todella tiivistä kudosta, suorastaan kovat. Tällaiset rinnat eivät välttämättä roiku suurenakaan (esim 75G). Suomalaisissa pehmeämpää mallia on enemmän.
Jos rinnan profiili on sellainen, joka tulee vartalosta paljon "ulos", niin tämä tietysti roikkuu fysiikan laeista johtuen. Jos taas rinta on laajemmalla pinta-alalla ja enemmän vartalon myötäinen, se säilyttää muotonsa paremmin.
Ollaan erilaisia ja hyvä niin. Kahder täysin erilaiset rinnat voivat olla aivan yhtä kauniit.
Oli ne oikeaa kokoa. En vaan kestä minkäänlaista "napakkaa" liiviä, kun en ole sellaisia vuosikausiin käyttänyt.