Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte käydä kokopäiväisesti töissä?

Vierailija
07.05.2021 |

Itse teen 1-3 päivää viikossa töitä, enkä ikimaailmassa jaksaisi olla töissä 5 päivää viikossa. Miten te varsinkin perheelliset oikein jaksatte?? Eihän elämään mahdu muutakuin työnteko!

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun asuntolaina on maksettu, tekisin mielelläni vaikka neljäpäiväistä viikkoa.

Vierailija
2/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään jaksanut kunnolla kun kävin töissä 5 kertaa viikossa. Kaikki vapaa-aika meni palautumiseen eikä oikein riittänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vaan vingut. Muut maksaa sun laskut. Silti vingut. Siksi

Kuka maksaa mun laskut? :o huonosti on tehnyt työnsä kun itse joudun maksamaan...

Ap

Vierailija
4/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ajaa tekeemään 5 päiväistä viikkoa, jos ei henkisesti tai fyysisesti sitä jaksa, on mielenterveysongelmia tiedossa. Ihminen jaksaa oikeasti juuri sen verran kuin jaksaa, ihan sama, vaikka työviikko olisi 6-7 päiväinen, sitä ei jaksa. Aihetta ei juurikaan mietitä, lyhennettyä työviikkoa on SDP yrittänyt ehdottaa, mutta se ei ota tuulta siipien alle. Itsestäni huomaan, kun teen 8 tunnin päiviä, olen virkeä, aikaansaava, luova ja parhaimmillani vain noin 5 tuntia, sen jälkeen ei oikein ideat enää lennä. Ihminen ei ole kone, eikä kaikki 8 tunnin tai 5 päivän työntekijöitä. 

Vierailija
5/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan, mutta onneksi ei ole enää velkaa ja asuntokin on vastikkeeltaan edullinen niin teen 2/3 työviikkoa.

Vierailija
6/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen osa-aikatöitä vain joka toinen viikko koska arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin rahaa:)

Vierailija
7/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun asuntolaina on maksettu, tekisin mielelläni vaikka neljäpäiväistä viikkoa.

Kannattaa tehdä, eikä vain miettiä.

Vierailija
8/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan jaksa jatkuvasti töitä. Niin odotan kun työsopimus loppuu toukokuun 28 päivä. Onni ja autuus päästä takaisin työttömäksi mikä on niinku ihmisen normaali tila. Ehtii elää ja käydä pesullakin toisin kuin töissä ollessa.

Vierailija
9/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työelämä on niin hirveää, että mielelläni jättäytyisin kokonaan sen ulkopuolelle.

Vierailija
10/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti monet jaksaa, ilman ongelmia. Just luin 70-vuotiaista, jotka haluavat edelleen tehdä töitä, vaikka pärjäisivät hyvin eläkkeellään. Tämmöiseen ketjuun vastaavat ne, joilla on ongelmia asian suhteen.

Itse ole jäävi, kun jouduin burnoutin takia sairaseläkkeelle jo kolmekymppisenä.

Vierailija
11/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun tulisi 4 päiväinen työviikko, ja 3 päivän pitkä viikonloppu. 

Vierailija
12/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työelämä on niin hirveää, että mielelläni jättäytyisin kokonaan sen ulkopuolelle.

Kylls suomalainen työkulttuuri on tiukka ja kylmä. Tulos tai ulos. 

Vierailija
13/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin toimistossa, joten ei onnistu.

Vierailija
14/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onneksi työttömänä. Ainoastaan talous on paha :-( 

Vierailija
15/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on intohimotyö, niin varmaan jaksaa.

Itse gonahdin työelämä suhteen jo opintoihin liittyvissä työharjoitteluissa ja sivarissa. En ole yli vuosikymmeneen tehnyt kokopäivätöitä. Eipä noita työvuoroja saa edes sen enempää, vaikka kyselisinkin. Paljon säästyy rahaa, kun ei ole autoa ja autottomuuteen vedoten voi kieltäytyä monista paskaduuneista.

Vierailija
16/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 80% työaikaa ja olen todella tyytyväinen. En jää palkallisestikaan pahasti jälkeen, sillä teen pyhiä aina silloin tällöin jolloin palkka on oikeastaan lähes sama kuin 100% ma-pe työtä tekevällä alani ihmisellä.

Vierailija
17/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvä työpaikkoja vähän ja paljon huonoja työpaikkoja, missä ihmiset voivat huonosti. Kiusataan ja kohdellaan ala-arvoisesti, ihmetellään miksi ihmiset eivät jaksa. Ihmiset jaksavat työssä, kun heitä arvostetaan ja kohdellaan kunnioittavasti, ei kohdella koneina vaan ihmisinä, ihmisillä on tunteet ja kaikki päivät eivät ole samanlaisia, on aivan turha odottaa ihmiseltä koneen kaltaista työtehoa. Olen itse kyllästynyt tähän huonoon kohteluun, yleensä kun huomaan sellaista, perävalot vilkkuvat, en jää katselemaan sellaista, en pilaa elämääni joidenkin idioottien vuoksi. Olen lähtenyt myös hyväpalkkaisesta työstä sen vuoksi, että työpaikka muistuttaa enemmän lastentarhaa kuin aikuisten työpaikkaa.

Vierailija
18/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin toimistossa, joten ei onnistu.

Osa-aikaisille toimistotyöntekijöille on runsaasti kysyntää.

Vierailija
19/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylls suomalainen työkulttuuri on tiukka ja kylmä. Tulos tai ulos. 

Voi olla myös tulos ja ulos, mikäli työt siirretään kustannustasolta halvempaan maahan.

Vierailija
20/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa hakea töitä, kun niitä ikinä saa. Olen ihan vääränlainen perusluonteeltani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi