Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?
Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun juutuuppiin pääsee niin paljon väärää tietoa. Olen seurannut useampaakin tohtoritasoisen ihmisen ohjelmia jossa nykyiset ravintosuositukset heitetään romukoppaan, Olen pyytänyt tytärtänikin Googlailemaan näitä asiantuntijoita nimeltä niin kyllä vain he löytyvät lääketiteen asiantuntijoina. Niin nämä minun seuraamani asiantuntijat suosittelevat välttämään siemenöljyjä, liiallisia hiilihydraatteja ja pätkäpaasto on näitten asiantunjoitten mielestä tehokasta hyvinvoinnin kannalta. Näillä opeilla itseltä on paino pudonnut yli kymmenen kiloa ja nälkä ei ole ollut. Muut voivat laskea kaloreita, syödä vähärasvaisia jugurtteja ja margariineja, minä en näihin koske niin jääpä
Ne suositukset suosittelevat sokerin syöntiä jopa 2tyypin diabeetikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin aloittaa pistokset, mutta en uskalla sivuvaikutusten takia. Onko niitä paljon vai vain joillain harvoilla? En ole enää mikään karkkihiiri (aiemmin olin) olen jo vuosia ollut melkein kokonaan ilman. Pari kolme kertaa vuodessa kokeilen ostaa jotain, mutta ei tee mieli. En syö pitsaa tai sipsejä tai oikeastaan mitään muutakaan kovin epäterveellistä kuin ehkä kesällä, kerran pari vuodessa. Limsoja en juo ikinä. Light-siiderin juon yhden tölkin viikossa. Harrastan liikuntaa ainakin joka toinen päivä.
En ole kuitenkaan saanut kiloja pois, vaikka olen syönyt kaikkien suositusten mukaan. Kiloja ei ole tullut kuitenkaan 10 vuoteen yhtään lisää, mutta ei ole poistunutkaan. Saisikohan noilla pistoksilla tähän jotain muutosta?
Mieti, olisko vika siinä, että syöt suositusten mukaan? Ei siihen tuo lääke auta, vaan syömisten muuttaminen.
Niin, ku mä käsitin, että se nimenomaan hillitsee ruokahalua (lähes olemattomaksikin?).
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin aloittaa pistokset, mutta en uskalla sivuvaikutusten takia. Onko niitä paljon vai vain joillain harvoilla? En ole enää mikään karkkihiiri (aiemmin olin) olen jo vuosia ollut melkein kokonaan ilman. Pari kolme kertaa vuodessa kokeilen ostaa jotain, mutta ei tee mieli. En syö pitsaa tai sipsejä tai oikeastaan mitään muutakaan kovin epäterveellistä kuin ehkä kesällä, kerran pari vuodessa. Limsoja en juo ikinä. Light-siiderin juon yhden tölkin viikossa. Harrastan liikuntaa ainakin joka toinen päivä.
En ole kuitenkaan saanut kiloja pois, vaikka olen syönyt kaikkien suositusten mukaan. Kiloja ei ole tullut kuitenkaan 10 vuoteen yhtään lisää, mutta ei ole poistunutkaan. Saisikohan noilla pistoksilla tähän jotain muutosta?
Mieti, olisko vika siinä, että syöt suositusten mukaan? Ei siihen tuo lääke auta, vaan syömi
Saattaahan se hillitä, mutta mitä sä hyödyt siitä, jos syömiset on huonot? Muuta syömiset, niin ruokahalu asettuu hyvälle tasolle ilman lääkkeitä. Saat elimistölle hyvää ravintoa ilman haittavaikutuksia, eikä edes maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enkä halua, se on raju lääke.
Nämäkin mielestäni näytti paremmalta aikaisemmin, nyt jotenkin luonnottomilta ja jotkut isopäisiltä suhteessa kroppaansa. Ei näytä terveiltä.
Ja mielestäni se on väärin diebeteslääkettä käyttää hyödyksi laihdutukseen. Lääke on tärkeämpi diabeetikoille, josta saatavuushäiriöitä !
Laskekaa kaloreita, älkää antako mieliteoille periksi. Tuntuu helpolta ratkaisulta tollanen pistäminen, joka on tärkeä diabeetikoille.
Lisää hyviä neuvoja, joita kukaan ei pyytänyt:
-köyhä, mene töihin tienaamaan
-tyhmä, mene kouluun oppimaan
-masentunut, lähde ulos piristymään
-yksinäinen, etsi itsellesi ystäviä
-uneton, mene hyvissä ajoin nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin mielestäni näytti paremmalta aikaisemmin, nyt jotenkin luonnottomilta ja jotkut isopäisiltä suhteessa kroppaansa. Ei näytä terveiltä.
Ja mielestäni se on väärin diebeteslääkettä käyttää hyödyksi laihdutukseen. Lääke on tärkeämpi diabeetikoille, josta saatavuushäiriöitä !
Laskekaa kaloreita, älkää antako mieliteoille periksi. Tuntuu helpolta ratkaisulta tollanen pistäminen, joka on tärkeä diabeetikoille.
-yksinäinen, etsi itsellesi ystäviä
-uneton, mene hyvissä ajoin
Miksi pitäisi Ozempicia alkaa käyttämään, ku laihtua voi vain kaloreitakin laskemalla esim. 1200kcl?
Terveisin tämä laskekaa kaloreita kehottaja, joka olisi hyvä neuvo myös itsellenikin jo vihdoin toteuttaa käytännössä.
En koskisi Ozempic lääkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no meneehän tuo 140e jo herkkuihin ja ylimääräseen ruokaan per kk.
Pakko (taas kerran) korjata tämä ikuimen väärinkäsitys. Monet, etenkin ikääntyvistä naisista valtaosa ylipainoisista syö normaalisti, terveellisesti, ja harrastaa paljonkin liikuntaa. Roskaruoat, pizzat, herkut ja karkit ei kuulu tällaisten ihmisten ruokavalioon. Ihan normaalilla "kotiruoalla" lihoo, usko pois. Joskus aiemmin, esim. lasten ollessa pieniä ja stressaantuneena kerätyt liikakilot ei enää lähdekään vaihdevuosi-ikäiseltä pois ilman tiukkaa ruokavaliota. Rahallista säästöä laihduttaessa ei siten tule.
Ehkä tuo "herkuilla lihominen" pötee ennemminkin lapsiin, nuoriin ja alle 30v ikäisiin.
Tämä on valitettavasti totta joka sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yksinäinen, etsi itselle
1200 kcal -dieetillä ei todellakaan keski-ikäinen vaihdevuosista kärsivä tai ne jo ohittanut nainen laihdu mitenkään. Kokeiltu kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimii, mutta kallis. Maksaa 140 kuukaudessa, ei saa kelakorvausta. Ihan tk-lääkäri kirjoittaa sulle pyynnöstä reseptin. Vaikuttaa ruokahalun eli paino putoaa, kun syö vähän. Pistos otetaan 1 x vko.
Tk-lääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä. Pitää liikkua ja syödä nutrilettia kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yksinäinen, etsi itselle
Kaloreita voi laskea, jos haluaa, mutta vain että tietää saavansa niitä tarpeeksi. Kituuttamalla tai lääkkeillä ei mitään pysyvää saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic aiheuttaa monia ongelmia käyttäjilleen, yleisesti ripulia ja oksentelua. Mielestäni lääke pitäisi varata ainoastaan diabeetikoiden käyttöön, koska he oikeasti tarvitsevat sitä sairauden hoitoon. Jatkuvat saatavuusongelmat läskien takia on viheliäistä.
Ozella pudotettu paino tulee takaisin, jos lääkettä ei jatka loputtomiin.
Oletko varma, tuossa yläpuolellahan juuri joku sanoi pitäneensä kilot poissa.
Epäilen vahvasti, ettei ole onnistunut. 99% pysyvä laihtuminen edellyttää lääkkeen jatkuvaa käyttöä.
Sitä paitsi, Ozempic ei todellakaan toimi kaikilla. Siihenkin tottuu, eli se laihduttava vaikutus voi kestää vain hetken. Suosittelen jättämään lääkkeen diabeetikoille, jotka ihan oikeasti tarvitsevat sitä hoitoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimii, mutta kallis. Maksaa 140 kuukaudessa, ei saa kelakorvausta. Ihan tk-lääkäri kirjoittaa sulle pyynnöstä reseptin. Vaikuttaa ruokahalun eli paino putoaa, kun syö vähän. Pistos otetaan 1 x vko.
Tk-lääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä. Pitää liikkua ja syödä nutrilettia kuulemma.
Eikö sulle ruoka kelpaa?
Valitettavasti oikotie onneen ei toimi laihdutettaessa. Moni jopa laihdutusleikkauksen läpikäynyt lihoo takaisin. Pitää muuttaa koko elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, olisko vika siinä, että syöt suositusten mukaan? Ei siihen tuo lääke auta, vaan syömisten muuttaminen.
Niin, ku mä käsitin, että se nimenomaan hillitsee ruokahalua (lähes olemattomaksikin?).
sivusta
Saattaahan se hillitä, mutta mitä sä hyödyt siitä, jos syömiset on huonot? Muuta syömiset, niin ruokahalu asettuu hyvälle tasolle ilman lääkkeitä. Saat elimistölle hyvää ravintoa ilman haittavaikutuksia, eikä edes maksa paljon.
No en mä tarkoittanut asiaa hyvällä, että lääke hillitsee näläntunnetta ja jengi laihtuu olemattomiin.
140e per kk kallista?
Tuohan menee äkkiä ja tuplaten ku vähä herkuttelee, sitte napostelut ja sipsit vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun juutuuppiin pääsee niin paljon väärää tietoa. Olen seurannut useampaakin tohtoritasoisen ihmisen ohjelmia jossa nykyiset ravintosuositukset heitetään romukoppaan, Olen pyytänyt tytärtänikin Googlailemaan näitä asiantuntijoita nimeltä niin kyllä vain he löytyvät lääketiteen asiantuntijoina. Niin nämä minun seuraamani asiantuntijat suosittelevat välttämään siemenöljyjä, liiallisia hiilihydraatteja ja pätkäpaasto on näitten asiantunjoitten mielestä tehokasta hyvinvoinnin kannalta. Näillä opeilla itseltä on paino pudonnut yli kymmenen kiloa ja nälkä ei ole ollut. Muut voivat laskea kaloreita, syödä vähärasvaisia jugurtteja ja
Sikojakin lihotetaan viljoilla ja perunoilla, miksei sopisi ihmisillekkin.
siirryn viikolla Saxendasta Ozempiciin ja aloitan 0,25 annoksella, Saxenda ollut käytössä josta ei ole ollut minulle hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on laiskuutta, aina!
Sekin on aina laiskuutta, jos haluaa sektion. Kyllä pitää pystyä puskemaan vauva ulos!
Vierailija kirjoitti:
140e per kk kallista?
Tuohan menee äkkiä ja tuplaten ku vähä herkuttelee, sitte napostelut ja sipsit vielä päälle.
Hinta on 112 €/kk. Ei enää ole pulaa ollut lääkkeestä. Nykyään sitä valmistaa kolme eri tehdasta.
Itse maksaen 3kk käyttöä takana, painoa tullut lisää 2kg. Annos on yhä 0,5. Olin jo lopettaa käytön sivuvaikutusten takia mutta seuraavana pistospäivänä jatkoin kuitenkin ja harkinnassa on nyt annoksen pieni nosto 0,75:een. BMI 31 ja diabetes. Lääkettä on jääkaapissa nyt reilu ruutallinen ja näillä näkymillä kokeilu päättyy sen jälkeen. Hyvä kun lääkkeestä on joillekin apua :)
Siihen ennaltaehkäisyyn ei tarvita mitään lääkettä, vaan ruokaa.