Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?
Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?
Kommentit (467)
Jos muuten terveellä ihmisellä on ylipainoa,se on vain laiskuutta,ja typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sehän se on aina vhh-uskovaisten vakiovastaus, väärin veehoohoiltu jos ei sopinut. Vähän väsynyttä. Eikö vain voi myöntää että kaikille ei välttämättä sovi vaikka itselle sopisikin? Tuolla tavalla luodaan juuri sitä kultti- ja huuhaauskontovaikutelmaa koko ruokavalion ympärille."
Nooh, jotain voinee päätellä siitäkin että tiukka vhh-dieetti korrelo tutkimuksissai alhaisen koulutustason kanssa.
Koulutus ja älykkyys ei ole sama asia.
Pitääpä nyt oikein muistuttaa, että älykkyys ja makeanhimo eivät myöskään ole toisiaan poissulkevia.
Älykäs ymmärtää, mitä kannattaa syödä välttääkseen makeanhimon.
Lihavuus voi myös olla suolistohormonin puutetta, siksi semaglutidi. Kilpirauhashormonin puutteeseenkin määrätään thyroxiniä. Ei se kilpirauhasen vajaatoimintakaan ihmisen laiskuudesta johdu.
Laihdutin vuoden - 22 aikana 45 kiloa. Lähes kaikki on pysyneet poissa. Käytän vielä ylläpitoa noin neljä ruiskua vuodessa. Liikun paljon. En syö roskaruokaa, enkä käytä alkoholia. Karkkia menee jonkin verran.
Maksoin lääkkeet kokonaan itse. Pääsin eroon mm verenpainelääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus voi myös olla suolistohormonin puutetta, siksi semaglutidi. Kilpirauhashormonin puutteeseenkin määrätään thyroxiniä. Ei se kilpirauhasen vajaatoimintakaan ihmisen laiskuudesta johdu.
Suolistohormoneihin vaikutetaan syödyllä ruualla. Mitään lääkettä siihen ei tarvii.
Niin kuin jo aikaisemmin joku mainitsi, niin älykäs tämän ymmärtää.
Olen pistänyt viikottain 1 mg Ozempicia diabeteksen hoitamiseksi muutaman vuoden, eli siitä asti kun se saI kelakorvattavuuden.
Ozempicilla oli aluksi ruokahalua hillitsevä vaikutus. Sittemmin vaikutus on tasaantunut ja painoni on nykyään samoissa lukemissa kuin käytön aloittaessani. Viimeaikoina olen alkanut kärsiä lievästä ripulista.
Ozempicin yhteydessä ei voi olla mainitsematta saatavuusongelmia, joita diabeetikoiden kohdalla pahentaa useimpien apteekkien käytäntö olla ottamatta vastaan varauksia (edes muutamaksi tunniksi). Meilläpäin ihmiset seuraavat Lääkehausta milloin ja mihin apteekkiin lääkettä on tullut ja käyvät poimimassa apieekkiin tulleet 10-20 pakkausta muutaman tunnin kuluessa.
Tämä on hieman outoa kohtelua massoittain rahaa tuovia asiakkaita kohtaan. Toisaalta kyllähän jotkin apteekit rahastavat satojen eurojen lastin hakeneelta asiakkaalta vielä 35 senttiä mainosmuovikassstaan.
Ozempic aiheuttaa monia ongelmia käyttäjilleen, yleisesti ripulia ja oksentelua. Mielestäni lääke pitäisi varata ainoastaan diabeetikoiden käyttöön, koska he oikeasti tarvitsevat sitä sairauden hoitoon. Jatkuvat saatavuusongelmat läskien takia on viheliäistä.
Ozella pudotettu paino tulee takaisin, jos lääkettä ei jatka loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic aiheuttaa monia ongelmia käyttäjilleen, yleisesti ripulia ja oksentelua. Mielestäni lääke pitäisi varata ainoastaan diabeetikoiden käyttöön, koska he oikeasti tarvitsevat sitä sairauden hoitoon. Jatkuvat saatavuusongelmat läskien takia on viheliäistä.
Ozella pudotettu paino tulee takaisin, jos lääkettä ei jatka loputtomiin.
Oletko varma, tuossa yläpuolellahan juuri joku sanoi pitäneensä kilot poissa.
Haluaisin aloittaa pistokset, mutta en uskalla sivuvaikutusten takia. Onko niitä paljon vai vain joillain harvoilla? En ole enää mikään karkkihiiri (aiemmin olin) olen jo vuosia ollut melkein kokonaan ilman. Pari kolme kertaa vuodessa kokeilen ostaa jotain, mutta ei tee mieli. En syö pitsaa tai sipsejä tai oikeastaan mitään muutakaan kovin epäterveellistä kuin ehkä kesällä, kerran pari vuodessa. Limsoja en juo ikinä. Light-siiderin juon yhden tölkin viikossa. Harrastan liikuntaa ainakin joka toinen päivä.
En ole kuitenkaan saanut kiloja pois, vaikka olen syönyt kaikkien suositusten mukaan. Kiloja ei ole tullut kuitenkaan 10 vuoteen yhtään lisää, mutta ei ole poistunutkaan. Saisikohan noilla pistoksilla tähän jotain muutosta?
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on laiskuutta, aina!
Niin? Mikä laiskuudessa on vikana? Suomalaisen pahin loukkaus toista kohtaan jos sanoo laiskaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun juutuuppiin pääsee niin paljon väärää tietoa. Olen seurannut useampaakin tohtoritasoisen ihmisen ohjelmia jossa nykyiset ravintosuositukset heitetään romukoppaan, Olen pyytänyt tytärtänikin Googlailemaan näitä asiantuntijoita nimeltä niin kyllä vain he löytyvät lääketiteen asiantuntijoina. Niin nämä minun seuraamani asiantuntijat suosittelevat välttämään siemenöljyjä, liiallisia hiilihydraatteja ja pätkäpaasto on näitten asiantunjoitten mielestä tehokasta hyvinvoinnin kannalta. Näillä opeilla itseltä on paino pudonnut yli kymmenen kiloa ja nälkä ei ole ollut. Muut voivat laskea kaloreita, syödä vähärasvaisia jugurtteja ja margariineja, minä en näihin koske niin jääpä muille enemmän näitä terveystuotteita.
Rauralangasta: viralliset ravitsemussuositukset ei sosittele sokeria vaan päinvastoin suositusten mukaan sokerin käyttöä tulisi rajoittaa. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää? Kannattaisi edes lukea ne suositukset, joita arvostelee.
Ei ole enkä halua, se on raju lääke.
Nämäkin mielestäni näytti paremmalta aikaisemmin, nyt jotenkin luonnottomilta ja jotkut isopäisiltä suhteessa kroppaansa. Ei näytä terveiltä.
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin mielestäni näytti paremmalta aikaisemmin, nyt jotenkin luonnottomilta ja jotkut isopäisiltä suhteessa kroppaansa. Ei näytä terveiltä.
Ja mielestäni se on väärin diebeteslääkettä käyttää hyödyksi laihdutukseen. Lääke on tärkeämpi diabeetikoille, josta saatavuushäiriöitä !
Laskekaa kaloreita, älkää antako mieliteoille periksi. Tuntuu helpolta ratkaisulta tollanen pistäminen, joka on tärkeä diabeetikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielestäni se on väärin diebeteslääkettä käyttää hyödyksi laihdutukseen. Lääke on tärkeämpi diabeetikoille, josta saatavuushäiriöitä !
Laskekaa kaloreita, älkää antako mieliteoille periksi. Tuntuu helpolta ratkaisulta tollanen pistäminen, joka on tärkeä diabeetikoille.
Moni laihdutuslääkkeen käyttäjistä olisi pian diabeetikko ilman sitä lääkettä. Halvemmaksi tulee yhteiskunnalle kun eivät sairastu diabetekseen ja maksavat lääkkeensä itse.
Jos he sairastuvat, niin sitten yhteiskunta maksaa ne lääkkeet sekä diabeteksen myötä tulevien oheissairauksien lääkkeet ja hoidot.
Ennaltaehkäisy on halvempaa ja helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin aloittaa pistokset, mutta en uskalla sivuvaikutusten takia. Onko niitä paljon vai vain joillain harvoilla? En ole enää mikään karkkihiiri (aiemmin olin) olen jo vuosia ollut melkein kokonaan ilman. Pari kolme kertaa vuodessa kokeilen ostaa jotain, mutta ei tee mieli. En syö pitsaa tai sipsejä tai oikeastaan mitään muutakaan kovin epäterveellistä kuin ehkä kesällä, kerran pari vuodessa. Limsoja en juo ikinä. Light-siiderin juon yhden tölkin viikossa. Harrastan liikuntaa ainakin joka toinen päivä.
En ole kuitenkaan saanut kiloja pois, vaikka olen syönyt kaikkien suositusten mukaan. Kiloja ei ole tullut kuitenkaan 10 vuoteen yhtään lisää, mutta ei ole poistunutkaan. Saisikohan noilla pistoksilla tähän jotain muutosta?
Minä olen saanut paljon muutosta aikaan tablettimuotoisella lääkkeellä. Siinä on sama vaikuttava aine kuin ozempikissä. Jos sinulle ei pistäminen ole kauhean tärkeä asia, niin suosittelen tablettimuotoista lääkettä.
Ennen lääkityksen aloittamista sain 2 vuodessa 10 kiloa pois todella suurella yrittämisellä. Lääkityksen aloittamisen jälkeen painoa on tippunut 10 kiloa 3 kuukaudessa. Verenpainekin on laskenut lääkityksen aikana, vaikka ei se liian korkea ole koskaan edes ollut. Viimeksi mitattaessa se oli 110/72.
Kyllähän tämä lääke helpottaa laihduttamista. Suurin apu tulee siitä, että enää ei ole koko ajan nälkä. Mieliteotkin ovat kadonneet. Ei tule tarvetta saada makeita eikä rasvaisia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun juutuuppiin pääsee niin paljon väärää tietoa. Olen seurannut useampaakin tohtoritasoisen ihmisen ohjelmia jossa nykyiset ravintosuositukset heitetään romukoppaan, Olen pyytänyt tytärtänikin Googlailemaan näitä asiantuntijoita nimeltä niin kyllä vain he löytyvät lääketiteen asiantuntijoina. Niin nämä minun seuraamani asiantuntijat suosittelevat välttämään siemenöljyjä, liiallisia hiilihydraatteja ja pätkäpaasto on näitten asiantunjoitten mielestä tehokasta hyvinvoinnin kannalta. Näillä opeilla itseltä on paino pudonnut yli kymmenen kiloa ja nälkä ei ole ollut. Muut voivat laskea kaloreita, syödä vähärasvaisia jugurtteja ja margariineja, minä en näihin koske niin jääpä
Rauralangasta: viralliset ravitsemussuositukset ei sosittele sokeria vaan päinvastoin suositusten mukaan sokerin käyttöä tulisi rajoittaa. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää? Kannattaisi edes lukea ne suositukset, joita arvostelee.
Näille pahvipäille hedelmä = sokeri, peruna = sokeri, ruisleipä = sokeri ... Niin heille on youtube-tohtori opettanut. Siksi he kokevat, että virallisissa ravitsemussuosituksissa suositellaan sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, olisko vika siinä, että syöt suositusten mukaan? Ei siihen tuo lääke auta, vaan syömisten muuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista kun juutuuppiin pääsee niin paljon väärää tietoa. Olen seurannut useampaakin tohtoritasoisen ihmisen ohjelmia jossa nykyiset ravintosuositukset heitetään romukoppaan, Olen pyytänyt tytärtänikin Googlailemaan näitä asiantuntijoita nimeltä niin kyllä vain he löytyvät lääketiteen asiantuntijoina. Niin nämä minun seuraamani asiantuntijat suosittelevat välttämään siemenöljyjä, liiallisia hiilihydraatteja ja pätkäpaasto on näitten asiantunjoitten mielestä tehokasta hyvinvoinnin kannalta. Näillä opeilla itseltä on paino pudonnut yli kymmenen kiloa ja nälkä ei ole ollut. Muut voivat laskea kaloreita, syödä vähärasvaisia jugurtteja ja margariineja, minä en näihin koske niin jääpä
Joo, lue ne suositukset, niin huomaat, mistä siinä suositellaan saavan noin puolet kaloreista. Olisko sokeri?
Pitääpä nyt oikein muistuttaa, että älykkyys ja makeanhimo eivät myöskään ole toisiaan poissulkevia.