Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (481)

Vierailija
461/481 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätkö oikein, tuleeko lääkettä varmasti ruiskussa ulos?

Vierailija
462/481 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri Ozempicin, en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia enkä kylläisyyden tunnettakaan. Toivottavasti en kuulu niihin, joihin tämä ei tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/481 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmas viikko meneillään. Ensimmäiset kaksi menivät vähän uutuuden huumassa, jätin iltaruoan syömisen pois, kun ei ollut nälkä. Sitten hoksasin, että nythän minulla on mahtava tilaisuus oikeasti pudottaa painoa ja tarkistaa syömistilanne. Jouduin muokkaamaan ruokavaliota aika paljon, jotta sain sopivasti miinuskaloreita, mutta proteiinipitoista ruokaa paljoilla kasviksilla.

Tämä ruokavalio kävisi minulle loppuelämäksi, jos vain lisäisin hieman hiilihydraattien määrää ja ehkä rasvankin. En aio nytkään olla puritaani ruokavalion kanssa, jos joudun olemaan juhlissa tai toisten ruoilla. Mutta muuten pitäydyn toistaiseksi tässä. 

En alkuun käynyt puntarilla, joten tarkkaa pudotusta en tiedä, mutta jossain kolmen ja neljän kilon välillä on tällä hetkellä. Painoindeksi oli kuitenkin yli 40.

Miten sitten olen lihonut tällaiseksi? Olin ennen punttimimmi, treenasin salilla neljä kertaa viikossa ja kahtena päivänä harrastin aerobista (hiihtoa, pyöräilyä, hölkkää). Ensin meni polvi, sitten selästä välilevy, joka aiheutti ison hermopinteen. Viimeisimpänä leikattiin syöpä. Näiden myötä liikunta on aika minimissä, vaikka kerran viikossa vielä käyn punttisalilla. En hoksannut ajoissa vähentää syömistä vastaamaan kulutusta, eikä siihen oikein ollut energiaakaan, lähinnä keskityin toipumiseen. Tuntui kuitenkin hirvittävän pahalta huomata jatkuva lihominen.

Nyt tämän lääkkeen kanssa on luottavainen olo, vaikka joutuisikin käyttämään loppuiän. Sellaiseen fyysiseen kuntoon en enää pääse, missä ennen olin, joten ruoka on jatkossakin pidettävä seurannassa. 

Elintapamuutokset on huomattavasti helpompi tehdä Ozempicin avulla kuin ilman. Mutta muutoksia on tehtävä, jos aikoo pudottaa painoa.

Vierailija
464/481 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

@463: Muista sisällyttää kaksi ruokalusikallista rypsi- / oliiviöljyä ruokavalioosi. Liian rasvattomalla ruokavaliolla eläessä saa herkästi sappivaivoja. Öljyn lisääminen lisää tietenkin päivittäistä energiamäärää. Saat kuitenkin tarpeelliset rasvahapot ja et ainakaan koe mielialaoireilua aivoille tärkeiden rasvahappojen puutteen vuoksi.

Vierailija
465/481 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliooni kuuluu oliiviöljy, pähkinät ja siemenet.

Vierailija
466/481 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellä sopii näiden kirjoittajien grandiositeettia, kun katsovat voivasna arvostella lääkäreitä. Lihavuus aiheuttaa suoraan useita eri sairauksia ja suolistohormonien vaikutus lihomiseen on tieteellisesti todistettu. Suurin osa lihavista jotka saavat apua näistä lääkkeistä, olisi dm2 potilaita puolessa vuodessa ilman ks lääkkeitä. Ennaltaehkäisy on suomalaisen terveydenhuollon ytimessä. On ihan tuurista kiinni kestääkö itse kunkin elimistö suurat ylipainoa ja diabetesta ennen kuin saa siihen lääkettä. 

Vierailija
467/481 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän yleiset "syö vähemmän, niin laihdut" -kommentit omaan arvoonsa. Niitä on kuultu ihan tarpeeksi eikä vastaa todellisuutta laihduttamisen ongelmista.

Kaikille Ozempic ei toimi, mutta niille joilla se toimii, on ehdottomasti parempi laihtua lääkkeen avulla, kuin lihoa lisää ja hankkia lisää sairauksia.

Itselläni oli suuri kynnys lähteä varaamaan lääkäriaikaa laihdutuslääkettä varten,  kun en ollut vielä sairas. BMI oli 31. Sitten kun sattumalta ymmärsin, että iLääkärit on veloitukseton (kelakorvauksen hinnalla toimiva) lääkäripalvelu, otin riskin joutua naurunalaiseksi ja varasin lääkärin (verkossa etänä).

En joutunutkaan naurunalaiseksi, vaan asiallisen keskustelun kävin tilanteestani ja äärettömän helposti sain reseptin Ozempiciin, ja samalla tavalla veloituksettomat jatkoseurannat etäyhteydellä.

Tuntuu hurjalta, että osa lääkäreistä nauraa potilaalle, joka pyytää reseptiä laihdutuslääkkeeseen.

Itselläni oli tilanne, että selkeästi tiedät kaiken ravitsemussuosituksista ja ruoka-aineiden sisällöstä ja päivittäisestä kaloritarpeesta ja liikunnasta jne. Mutta jos laihtumiseen riittävän pieni kalorimäärä aiheuttaa äärimmäistä näläntunnetta jatkuvasti, on normaalisti ihmisen todella vaikea jatkaa sillä linjalla pitkiä aikoja. Ozempic nimenomaan auttaa hillitsemään tätä näläntunnetta ja vähän syöminen on huomattavasti helpompaa. 2kk takana ja 8 kiloa poissa.

Vierailija
468/481 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muuten, mutta paino ei ole muuttunut mihinkään.

Vierailija
469/481 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides kk alussa, reilu 5kg pudonnut. Ei vaan tunnu toimivan siten kuin oletin juttujen perusteella. Annoskoot on pienentyneet, mutta kaikenlaisten nivelrikkojen takia liikkumaan ei pysty.  Vettä pyrin juomaan n pari litraa päivässä. Oon pettynyt koko Ozempiciin.

Vierailija
470/481 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliota pitää joskus muuttaa todella paljon.

Vierailija
471/481 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän ketjun ja tuli taas todettua, että ei ole sellaista aihetta johon ei joku VHH-uskovainen tulisi riehumaan ja pilaamaan muuten asiallista keskustelua.
Mutta josko tämäkin ketju taas palaisi raiteilleen.
Itse aloitin Ozempicin muutama viikko sitten juurikin nälänhallinnan tueksi kun laihdutan ruokavalion ja elintapojen avulla. Ruoka-asiat on katsottu ravitsemusterapeutin kanssa jo vuosi sitten kuntoon, ruokarytmi on säännöllinen, makrot kunnossa jne. Mutta kun menen miinuskaloreille, nälkä vaivaa nopeasti ja kasvaa pian sellaiseksi että keho ikään kuin vaatii menetetyt kalorit takaisin.
Nyt Ozempicin aloitusannoksella nälkä on hallittavissa. Sitä edelleen on ja miinuskalorit ovat tosi maltilliset. Painoa on pudonnut vähän ja mietinkin sopiiko lääke minulle, mutta tosiaan tuo 0,25mg aloitusannos on vasta totutteluannos ja varsinainen teho alkaa korkeammilla annoksilla. Eli en heitä pyyhettä vielä kehään. Ja itse mittaan siis lääkkeen tehoa sillä, miten hyvin se toimii elintapojen tukena eli miten hyvin kylläisyys tulee ruoka-annoksista. Kokonaan nälättömäksi en halua enkä sellaista tavoittele.
Sivuoireita ei ole ollut. Syön paljon kuituja ja vähärasvaista ruokaa, ja ymmärtääkseni juuri rasvainen ruoka aiheuttaa pahoinvointia ja kuitujen puute ummetusta. Säännöllinen ruokarytmi on nyt lääkkeellä entistä tärkeämpää. Heikotus iskee helposti, jos en syö 3-4 tunnin välein. Eli jos sivuoireena on etova olo, heikotus ja väsymys niin kannattaa tarkistaa ruokarytmi kuntoon. Hiustenlähtöön kuulemma auttaa maltillinen tahti, riittävä proteiinin saanti ja vitamiinilisät.

Mutta tsemppiä kaikille Ozempicin käyttäjille. Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia jos tähän vanhaan ketjuun joku eksyy.

Vierailija
472/481 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enkä halua, se on raju lääke.

Nämäkin mielestäni näytti paremmalta aikaisemmin, nyt jotenkin luonnottomilta ja jotkut isopäisiltä suhteessa kroppaansa. Ei näytä terveiltä. 

https://m.youtube.com/shorts/gpCtPGIFhZg

Ja mielestäni se on väärin diebeteslääkettä käyttää hyödyksi laihdutukseen. Lääke on tärkeämpi diabeetikoille, josta saatavuushäiriöitä !

Laskekaa kaloreita, älkää antako mieliteoille periksi. Tuntuu helpolta ratkaisulta tollanen pistäminen, joka on tärkeä diabeetikoille.

Lisää hyviä neuvoja, joita kukaan ei pyytänyt:

-köyhä, mene töihin tienaamaan

-tyhmä, mene kouluun oppimaan 

-masentunut, lähde ulos piristymään

-yksinäinen, etsi itsellesi ystäviä

-uneton, mene hyvissä ajoin

Rakastan tätä vastausta.

Vierailija
473/481 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut oxempicin rinnakkaistuotteella  eli rybelsus tabletilla. 15 kg lähtenyt. Ruokahalu muuttunut. Tabletti mukavampi kuin pitkittäin. Terveyskeskuslääkäri määräsi. 

Vierailija
474/481 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ozembikin marraskuun lopulla eli 3 kk sitten. Nyt on lähtenyt 10 kg. Aloituspaino 116kg. Minulta lääke vei nälän tunteen jo pienimmmällä annostuksella ja paino putoaa tasaisen hitaasti. Ruokavalio on muovautunut kevyemmäksi itsetkeen ja lääkkeeseen menevå raha säästyy moninkertaisesti kun ruokaa ei enää tarvitse ostaa järkyttäviä määriä. :)  Toistaiseksi ainoana haittavaikutuksena oli paha olo kun annos nostettiin maksimiin, mutta se meni ohi muutamassa päivässä.

Vierailija
475/481 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

474 Kuinka nopeasti sulla nostettiin annosta? Toimiko jo heti ekalla annoksella? Onko maksimiannos siis 1mg? 
3kg kuukaudessa on hyvä vauhti kyllä, vielä terveen pudotuksen rajoissa. 1kg viikko alkaa lähtemään jo lihasta rasvan ohella. 
Itselläkin toiveissa 2-3kg/kk mutta todennäköisesti se asettuu tuohon max. 2kg/kk kun lähtöpaino on 83kg ja normaalipaino minulla jossain 60-65kg tienoilla. 

T: 471 eli Kilpikonna

Vierailija
476/481 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolmas viikko meneillään. Ensimmäiset kaksi menivät vähän uutuuden huumassa, jätin iltaruoan syömisen pois, kun ei ollut nälkä. Sitten hoksasin, että nythän minulla on mahtava tilaisuus oikeasti pudottaa painoa ja tarkistaa syömistilanne. Jouduin muokkaamaan ruokavaliota aika paljon, jotta sain sopivasti miinuskaloreita, mutta proteiinipitoista ruokaa paljoilla kasviksilla.

Tämä ruokavalio kävisi minulle loppuelämäksi, jos vain lisäisin hieman hiilihydraattien määrää ja ehkä rasvankin. En aio nytkään olla puritaani ruokavalion kanssa, jos joudun olemaan juhlissa tai toisten ruoilla. Mutta muuten pitäydyn toistaiseksi tässä. 

En alkuun käynyt puntarilla, joten tarkkaa pudotusta en tiedä, mutta jossain kolmen ja neljän kilon välillä on tällä hetkellä. Painoindeksi oli kuitenkin yli 40.

Miten sitten olen lihonut tällaiseksi? Olin ennen punttimimmi, treenasin salilla neljä kertaa viikossa ja kahtena pä

Miksi et tehnyt näitä muutoksia ennen lääkitystä? Olisit ehkä saanut tuloksia ilman lääkitystä. Sinulla on selkeä kuva siitä, miksi painoa on kertynyt ja miten sitä saa pudotettua ja ilmeisesti  motivaatiota ihan oikeasti tehdä töitä painonpudotuksen eteen. Tämän  sanon siis positiivisena asiana, aika usein lääkitystä käytetään, koska ei ole halua/viitsimistä/sinnikkyyttä oikeasti tarkastella tapoaan ja tehdä muutoksia ja lääkkeestä haetaan helppoa ratksisua, joka ei vaadi itseltä niin paljon. 

Tsemppiä ja toivottavasti saat tehtyä pysyvän muutoksen.

Vierailija
477/481 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin annos oli 0,25, sitä kuukausi. Sitten nostettiin 0,5, sitä taas kuukausi. Sitten nosto 1mg joka on täys annos. Alussa painoa lähti jopa 2 kg viikossa (varmaan nestettä). Nyt on vakiintunut kiloon viikossa, välillä jumittaa hetken ja sitten taas putoaa. :) 

Terveisin 474

Vierailija
478/481 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin annos oli 0,25, sitä kuukausi. Sitten nostettiin 0,5, sitä taas kuukausi. Sitten nosto 1mg joka on täys annos. Alussa painoa lähti jopa 2 kg viikossa (varmaan nestettä). Nyt on vakiintunut kiloon viikossa, välillä jumittaa hetken ja sitten taas putoaa. :) 

Terveisin 474

Huh, kilo viikossa on kyllä hurja tahti edelleen. Minulla tulee nyt täyteen kuukausi 0,25 annoksella ja mietin nostanko 0,5 vai pysynkö tällä kun paino on kuitenkin pudonnut vaikkakin hitaasti. Siis olen kuitenkin onnistunut pysymään maltillisilla miinuskaloreilla vaikka kovaa nälkääkin on ollut.

Kilppari

Vierailija
479/481 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikäviä näyttäisi olevan Ozempic haittavaikutukset https://haittavaikutukset.com/ozempic-haittavaikutukset/

Vierailija
480/481 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän:

"1200 kcal -dieetillä ei todellakaan keski-ikäinen vaihdevuosista kärsivä tai ne jo ohittanut nainen laihdu mitenkään. Kokeiltu kyllä on."

Minä, vaihdevuosissa oleva, lyhyt (alle 160cm) nainen laihdun 1400kcal-dieetillä. Toki katson että nekin kalorit on ns.hyviä eikä mitä tahansa. Liikun suositusten mukaan ja nukun riittävästi. Laihtumiseni on hidasta, mutta se vaatiikin pitkäjänteisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi