Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?
Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Täällä menossa seitsemäs vikko. Painonpudotus on kolmisen kiloa. Olen vähentänyt äyttömästi syömistä enkä syö makeaa juuri yhtään eikä silti tulos ole tuon parempi. Masentaa. Minulle ei ole ollut mitään vaikutusta koko lääkkeestä, odotan annosnostoa, jos sitten alkaisi tuntua.
Olet edellen vasta totutteluannoksella. Puoli kiloa viikossa on erittäin hyvä tahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun teidän läskien takia diabeetikkojen lääkkeet on loppu!
Oikeasti mikään tässä hullussa maailmassa ei enää yllätä. Viedä lääke kuolemansairaalta vain jotta voi itse mässäillä.Luuletko että lääkkeen kanssa ei tarvi ajatella mitä syö? Mies käyttää ja koko ruokavalio mennyt uusiksi. Ei se luule että voi mässätä. Ei se mikään taikatemppu ole tuo lääke ja vie painoa itsestään.
Varmasti pitää miettiä, mitä syö. Eri asia on sitten, onko se mietitty ruoka järkevä painonhallintaa ajatellen. Mutta sen korjaamiseen on se lääke :)
On kyllä hämmentävä lääke! Olen ottanut yhden pistoksen, ja kaikki mieliteot ja oikeastaan ruokahalukin on hävinnyt. Olen nyt kahtena päivänä syönyt aamupalan ja kevyen lounaan, siinä kaikki.
Toimii.
Olen käyttänyt ozea vuoden! Paino tippunut 47.4kg. Ruoka annos koot pienentyneet ja sokeri arvot laskeneet. Ongelmana on vain ummetus/vatsa todella kovalla. Vielä on matkaa noin 17kg taivoite painoon. Metformiini käytössä 2 tyypin diabetes. Olen 2014-2016 itse omilla syömis tapojen ja liikunnan avulla tiputtanut -62.5kg. 2016-2018 lihosin tuon laihdutetun määrän lisäksi +15.5kg sen päälle. Tämä on järkyttävää!! Nyt kun olen ozempicin ja liikunnan+ruokalautas mallin avulla laihduttanut 2021-2022 tämän 47.4kg alkaa pelottaa..Ihminen pystyy niin nopeasti, muuttamaan ruoka tapoja taas huonoksi! On matkaa jäljellä vielä, olen N50v en voi enää jojoilla painoni ja pelleillä terveyteni kanssa. Pelottaa jos/ ja kun pääsen taas taivoite painoon, niin retkahdan taas syömään herkkuja ja mättää ruokaa kilo tolkulla. Onko täällä muita joilla on sairaanylipainon kanssa jojoilua?? Pelottaa tuleva! Onko neuvoja antaa? Voimia kaikille painonpudotukseen
245/jatko vuoden käytöllä paino tippunut viikottain vaihtelevasti 0.8-1.0kg vko vauhtia. Kroppa kovilla, vaikka kuinka jumppaa löystynyt nahka ei kyllä, palaa ennalleen 50v. Vuonna 2014-2016 kun laihdutin itse ilman lääkkeitä -62.5kg iho palautuin vielä hyvin..Kun meni pehvalleen lihoin tosiaan sen 62.5 + 15.5kg päälle. Joten älkää lopettako ruokamalleja ja iän myötä lisäkää vaikka hyöty liikuntaa. Älkää olko niin ankaria itsellenne kuin minä, en syönyt rasvaa, sokeria ja vältin suolaisia tuotteita 2 vuotta. Sain painoni hetkeksi ja repesin syömään. Nyt tosiaan vuoden ozempicia ja taas -47.4kg ja matka jatkuu. Tämän lääkkeen avulla diabetes ja ruokalautas mallit kunnossa. En syö sokeria, herkkuja tai rasvaisia tuotteita. Ei tee mieli! Mutta jännittää, joulu tulossa. Viime jouluna ei mennyt kuin 4 pientä palaa kinkkua, ei mitään rasvaista tai sokerista tehnyt mieli. Oksetti ajatuskin. Nyt hyvä olo on energiaa kuin duracell pupulla, terveys paljon parempi ja 10 vuotta vanhat vaatteet mahtuu päälle. Aviomies on tietysti iloinen ja onnellinen puolestani. Minä olen tyytyväinen, jatkan matkaani eteenpäin. Tosiaan ainoa asia pelottaa, että TAAS mokaan tämän. Mutta jos ozempiciä saa jatkaa vielä tavoite painoon päästyä, vuoden se olisi mahtavaa. En pelkäisi ratkeamista niin paljon ja tämä on pysyvä terveellinen linja millä pitään nyt minun pysyä! Voimia!
Ilmeisesti lääkettä voi jatkaa vaikka loppuelämän?
Voiko käyttää? Olen se sarja laihduttaja..Kyllä 2-tyypin diabetes mutta en kysynyt lääkäriltä onko tämä pysyvä lääke vai ei! Onko tavoitepainossaan olevia joilla ozempicia olisi jatkettu, enemmän kuin vuoden mikä on ketjussa?? 245/246 Jojolaihduttaja:(
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ozea vuoden! Paino tippunut 47.4kg. Ruoka annos koot pienentyneet ja sokeri arvot laskeneet. Ongelmana on vain ummetus/vatsa todella kovalla. Vielä on matkaa noin 17kg taivoite painoon. Metformiini käytössä 2 tyypin diabetes. Olen 2014-2016 itse omilla syömis tapojen ja liikunnan avulla tiputtanut -62.5kg. 2016-2018 lihosin tuon laihdutetun määrän lisäksi +15.5kg sen päälle. Tämä on järkyttävää!! Nyt kun olen ozempicin ja liikunnan+ruokalautas mallin avulla laihduttanut 2021-2022 tämän 47.4kg alkaa pelottaa..Ihminen pystyy niin nopeasti, muuttamaan ruoka tapoja taas huonoksi! On matkaa jäljellä vielä, olen N50v en voi enää jojoilla painoni ja pelleillä terveyteni kanssa. Pelottaa jos/ ja kun pääsen taas taivoite painoon, niin retkahdan taas syömään herkkuja ja mättää ruokaa kilo tolkulla. Onko täällä muita joilla on sairaanylipainon kanssa jojoilua?? Pelottaa tuleva! Onko neuvoja antaa? Voimia kaikille painonpudotukseen
Oletko käynyt ravintoterapeutilla tai ihan terapeutilla? Suosittelen käymään ennennkuin pääset tavoitepainoon. Yksin ei kannata eikä tarvi olla ajatusten kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 6käyttänyt ozea vuoden! Paino tippunut 47.4kg. Ruoka annos koot pienentyneet ja sokeri arvot laskeneet. Ongelmana on vain ummetus/vatsa todella kovalla. Vielä on matkaa noin 17kg taivoite painoon. Metformiini käytössä 2 tyypin diabetes. Olen 2014-2016 itse omilla syömis tapojen ja liikunnan avulla tiputtanut -62.5kg. 2016-2018 lihosin tuon laihdutetun määrän lisäksi +15.5kg sen päälle. Tämä on järkyttävää!! Nyt kun olen ozempicin ja liikunnan+ruokalautas mallin avulla laihduttanut 2021-2022 tämän 47.4kg alkaa pelottaa..Ihminen pystyy niin nopeasti, muuttamaan ruoka tapoja taas huonoksi! On matkaa jäljellä vielä, olen N50v en voi enää jojoilla painoni ja pelleillä terveyteni kanssa. Pelottaa jos/ ja kun pääsen taas taivoite painoon, niin retkahdan taas syömään herkkuja ja mättää ruokaa kilo tolkulla. Onko täällä muita joilla on sairaanylipainon kanssa jojoilua?? Pelottaa tuleva! Onko neuvoja antaa? Voimia kaikille painonpudotukseen
Oletko käynyt ravintoterapeutilla tai ihan terapeutilla? Suosittelen käymään ennennkuin pääset tavoitepainoon. Yksin ei kannata eikä tarvi olla ajatusten kanssa!
Hyvä ajatus! Olen paininut vartalo ja paino asioiden kanssa nuoresta saakka. Nyt kun ajattelen, olen jojoillut koko elämäni. Ainaista taistelua nuorena onko tarpeeksi hoikassa kunnossa. Mieleni on kuin nuorena ja ilmeisesti ajatukseni on samalla linjalla. Ruoka tavoissani on aina ollut ongelmia. Nyt ozempic antaa aivoille merkin ei tee mieli herkkuja ja aika vähän. Myös liikun ja kuntopyöräilen kotona paljon. En halua pelätä tulevaa elämää vaan oppia pysyvästi syömään oikein koko loppu elämäni. Joku tai jotkut asiat saavat minut ahmimaan ruokaa ja herkkuja..Tietääkö pääseekö normaaliin T.a.maan ravintoterapeutille tai terapeutille puhumaan näistä, ruoka suhde ongelmista?? Niihin on varmaan kauhea jono, kun on paljon ihmisiä jotka tarvitsevat neuvoja/apua. Mutta kiitos tästä. Pääkoppa kuntoon kaikille, kun pudottaa painoa, siihen on välillä vaikea suhtautua kun vartalo oma mieli ja kaikki asiat muuttuu elämässä. Kiitos!! :)
Jatkakaa tätä ketjua ja kertokaa lisää, omista onnistumisesta ja miltä elämä näyttää laihtumisen jälkeen? Onko pysyvää vai ei? Öitä jojoilia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä menossa seitsemäs vikko. Painonpudotus on kolmisen kiloa. Olen vähentänyt äyttömästi syömistä enkä syö makeaa juuri yhtään eikä silti tulos ole tuon parempi. Masentaa. Minulle ei ole ollut mitään vaikutusta koko lääkkeestä, odotan annosnostoa, jos sitten alkaisi tuntua.
Olet edellen vasta totutteluannoksella. Puoli kiloa viikossa on erittäin hyvä tahti.
Samat sanat! Ainoa ilo, että pissattaa koko ajan!
Siihen ois furesis halvempaa. Meen terveydenhoitajalle, pitänee jutella.
Vierailija kirjoitti:
1 mgOzempic maksaa kelakorvattuna n 43 €.
Saman kuin nuo pienemmätkin.
Pelkkään laihdutukseen ei kela-korvausta saa, Ja diabetekseenkin vain jos on kokeiltu kahta muuta diabeteslääkettä eikä ne tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä,millaisella ruokavaliolla sait lihottua ton 80kg parissa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä,millaisella ruokavaliolla sait lihottua ton 80kg parissa vuodessa?
Liikuntakyky meni selkä ja polvi. Eli kipulääkkeet liikuntakyvyn menettäminen. 2 litraa jädeä 2 pussia sipsä pullaa valmisruokia suklaata irtonameja. Söin kaiken miten eteeni sain. Kaikki meni hirveäksi. Inhosin itseäni en katsonut peiliin ja verkkarit kokoa 12Xl kauheata. Olin piilottanut puntarin kaappiin. Sit menin kekurin takia puntariin ja Alko taas ruoka ja elämän tapa remontti. Ei ole helppoa..pelottaa taas mutta nyt terveys Ok liikunta ja elämä maistuu -47.4kg voimia taas kaikille! Jojoilia :)
Joloilia kysyy Onko pysyviä tavoite painossa olevia? Oze auttaa, kyllä mutta koko elämä pitää muuttaa forever! Olen N50v 2 tyypin diabetes laihtunut varmaan useita satoja kiloja elämäni aikana. Joten tämän kerran jälkeen halua ja tahdon, toivon että elämäni jatkuisi terveempänä ja onnellisena elämäni loppuun asti. Olen joka vko saanut vähintään 0.8kg pois. Nyt vko 53 Paino pysähtynyt. Odotan ja jatkan terveellisellä ja pienikokoisella lautasmallilla. Myös liikun ja hyötyliikuntassa kulutetut kalorit ovat plussaa. Älkää luovuttako jos Paino pysähtyy hetkeksi vaan jatkakaa vaan eteenpäin. Ja olkaa iloisia jos voitte. Kun kroppa muuttuu, ruokavalio, niin täytyy se ihmisenmielikin muuttua pysyvästi. Oze ei auta jos itse ei tee mitään ruuan liikunnan ja ruoka määrien pienentämisen suhteen. Huom! Mulla on nyt taas vaikeaa huomata miten paljon Paino on tippunut pienemmät ja pienemmät vaatteet menee päälle. Älkää tehkö niinkuin minä eli puntariin joka pvä. Joskus vaatteilla kokeileminen on ihanaa, kun huomaa jonkun menevän taas päälle!! Ne jotka aloittavat kandee mittanauha ottaa esiin ja mitata paikkoja joskus senttejä menee paljon, kun laihdutus on päätöksessä eli oot sun normi painossa. Kertokaa lisää omista kokemuksista ja jos haluatte kysyä lisää niin niitä sitten kehiin. Voimia jojoilialta :)
Onko muilla sama ongelma lääkkeen kanssa, eli alussa ripulia mutta nyt erittäin kovalla vatsa tai ummetus. Tietty tavaraa ei tule ulos jos sitä ei paljon sinne sitä tunge. Mutta tää pukertaminen ei ole mukavaa. Kokeilin kuituvalmisteita meni lisää papanoille. Nyt luumunektariinia ja sokerinta mansikkakeittoa vähän sekaan yhteen lasilliseen aamusta ja tuore luumuja pari. Toimiin joka toinen pvä kovalla mut parempi vähän, kun ei mitään;). Onko muilla pitkäaikais käyttäjillä tullu ummetusta? Jojolia
Helmikuusta käyttänyt Ozempia, ei sivuoireita. Paino pudonnut 23%, tyytyväinen tuotteeseen
Diabeetikot keksi heti yrittää omia Ozempicin kun kuulivat että sitä käytetään myös painonpudotukseen ja on vieläpä useimmilla tehokas. Yhtäkkiä ei mikään muu diabeteslääke kuulemma tehonnut xD Joo olen käyttänyt ja paino pudonnut 20 kg. Jatkan käyttöä vaikka lopun ikääni että paino ei enää nouse.
Vierailija kirjoitti:
Diabeetikot keksi heti yrittää omia Ozempicin kun kuulivat että sitä käytetään myös painonpudotukseen ja on vieläpä useimmilla tehokas. Yhtäkkiä ei mikään muu diabeteslääke kuulemma tehonnut xD Joo olen käyttänyt ja paino pudonnut 20 kg. Jatkan käyttöä vaikka lopun ikääni että paino ei enää nouse.
Mutta kirjoittaako lääkäri reseptin vielä kun olet normaalipainoinen?
Luuletko että lääkkeen kanssa ei tarvi ajatella mitä syö? Mies käyttää ja koko ruokavalio mennyt uusiksi. Ei se luule että voi mässätä. Ei se mikään taikatemppu ole tuo lääke ja vie painoa itsestään.