Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaluokan häälahjoja pitää ostaa nykyään? Kolme hääkutsua kesälle.

Vierailija
07.05.2021 |

Kaikkiin häihin on kutsuttu koko perhe, eli kolmilapsinen perheemme. Rahaa menee juhlavaatteisiin, matkoihin ja yksissä häissä majoitukseen, kun on eri puolella Suomea. Mitä nykypäivän hääparit odottavat saavansa? Onko esim. 50€:n arvoinen lahja ok?

Kaikki häät ovat serkkujen häitä. Ovat läheisiä ja yksi lapsen kumminakin.
¨
Edelliset häät olivat 10 vuotta sitten, kun oma ikäluokka meni naimisiin. Nyt ollaan nelikymppisiä.

Kommentit (920)

Vierailija
821/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan aina hääparille, että olemme tehneet heidän puolesta lahjoituksen SPR:lle 500 euroa. Jotkut tykkää, toiset ei. Kertoo paljon hääparin luonteesta miten lahjaan suhtautuvat.

Ajatus outo. Annat hääparin lahjan jollekin toiselle.

Kerrotko jouluna olen lahjoittanut joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen ?

Oletko parempi ihminen ?

Kuten kirjoitin, jotkut tykkää toiset ei, riippuu hääparin arvoista. Useimmat ovat arvostaneet, jotkut olisivat halunneet rahat itselleen.

Mikset lahjoita omia rahojasi vaan toisten lahjarahoja?

Vierailija
822/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan aina hääparille, että olemme tehneet heidän puolesta lahjoituksen SPR:lle 500 euroa. Jotkut tykkää, toiset ei. Kertoo paljon hääparin luonteesta miten lahjaan suhtautuvat.

Oletko parempi ihminen ?

Kuten kirjoitin, jotkut tykkää toiset ei, riippuu hääparin arvoista. Useimmat ovat arvostaneet, jotkut olisivat halunneet rahat itselleen.

Tuttavapiirissäsi on paljon hyviä näyttelijöitä. Onko yleensäkin tapanasi antaa lahjat jollekin muulle kuin kohteelle itselleen? Minä ainakin loukkaantuisin tuollaisesta. Ihan kuin en olisi lahjan arvoinen. Jos haluat lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, miksi et lahjoita ihan omana itsenäsi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin yhden ison tikkarin per hääpari.

824/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin 50€/ aikuinen hääparin kassaan. Sen verran varman maksaa buffetruokailu per aikuinen.

Vierailija
825/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parempi ihminen ?

Käsittääkseni minun tilillä olevat rahat ovat minun rahoja.

Vierailija
826/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50e rahana on ihan ok.

Laita nyt nolla perään. 50 e häälahjaksi on ihan naurettava summa.

Eipäs nyt aleta liioittelemaan eikä ahnehtimaan. Kyllä viisikymppinen on riittävästi.

Vierailija
827/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieras saa maksaa matkansa ja majoituksensa. Jos ei ole varaa niin ei ole pakko tulla.

Vierailija
828/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kalleinta koska eroan kohta

Vierailija
829/920 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vieras saa maksaa matkansa ja majoituksensa. Jos ei ole varaa niin ei ole pakko tulla.

Pidä tunkkis  höylä

Vierailija
830/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parempi ihminen ?

Käsittääkseni minun tilillä olevat rahat ovat minun rahoja.

Kyllä ne ovat sinun ja jos lahjoitat ne jonnekin hyväntekeväisyyteen muka, mitä kyllä epäilen, niin et ole silloin antanut lahjaksi mitään juhliin mennessäsi vielä. Oletpa tekopyhä 🤣

Vierailija
831/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa hääparille ruokkia 5 henkinen perhe? Ruuat ja juomat? 50e on naurettava summa lahjaksi. 100e kehtaa jo mennä. Mieti itsesi siihen juhlijan asemaan. Saat suursyömäreitä ahmimaan kokonaisen voileipäkakun joka maksaa jo n. 70 e. Lahjoissa köyhäilijät on lokkeja muutenkin. Unohdetaan mitä itse saa ja lasketaan omat vaateostoksetkin hääparin piikkiin.

Tuolla logiikalla ei kannata järjestää juhlia ollenkaan, eikä varsinkaan kutsua perheitä.

Vieraat eivät edes voi tietää, minkä arvoiset kestitykset on odotettavissa. Eikä heidän tarvitsekaan tietää. Juhlien järjestäjä tarjoaa vieraille mitä tarjoaa, ja vieras antaa lahjaksi mitä antaa. Vieras ei maksa lahjallaan kestityksiä.

Juuri taas lokin selittelyjä. Olet se hiekantuoja jota ei toivota.

Kukahan tässä se lokki on??

Sinä joka järjestät juhlia ja oletat, että kutsumasi vieraat maksaa kemusi, vai vieras, joka kutsuttuna tulee juhlimaan?

Ei kutsutuilla vierailla ole mitään velvollisuutta kustantaa sinun juhliasi. Älä pidä juhlia, jos et kykene niitä itse kustantamaan.

Sinulla on ihan väärä luulo, jos luulet, että muiden pitää maksaa juhlasi.

Lokki on se, joka järjestää juhlat ja maksattaa ne vieraillaan.

Lahjakin annetaan pyyteettä, eikä ole tarkoitus juhlijan mieltä pahoittaa. Sulle tarjoaisin lasin vettä koska saan päättää mitä juhlissa tarjoan. Tärkeintähän on juhlat ja että tulet, niin varmasti olet kuumana kesäpäivänä mielissäsi kun tarjoan lasin vettä. Sitten voitkin jo läheä. Kiitos kun kävit ja muistit ❤

Ja huomaat, että laitoin häälahjatilillesi 0 €.

Minä ostan, jos häihin menen tuttuja tapaamaan, 10 € vitsilahjan. Annan kaikkien ymmärtävän, että toin sen vitsinä ja todellinen lahja on matkatilille laitettuna. No ei ole.

Käännetään tämä nyt näin päin kun et muuten tajua:

Sulle vain vettä, ei muille. Itse toimin näin kun menen juhliin/en voi mennä (muistan silti):

Naapurin/ystävän lapsen rippikahville:

Yksin 50e, miehen kanssa vien 75-100e. Sukulais-/kummilapselle 100-150e väh.

Yo-juhliin 100-200e väh.

Häihin 100-300e väh. Tähän vaikuttaa juhlijan läheisyys ja kanssakäyminen.

Vierailija
832/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa hääparille ruokkia 5 henkinen perhe? Ruuat ja juomat? 50e on naurettava summa lahjaksi. 100e kehtaa jo mennä. Mieti itsesi siihen juhlijan asemaan. Saat suursyömäreitä ahmimaan kokonaisen voileipäkakun joka maksaa jo n. 70 e. Lahjoissa köyhäilijät on lokkeja muutenkin. Unohdetaan mitä itse saa ja lasketaan omat vaateostoksetkin hääparin piikkiin.

Tuolla logiikalla ei kannata järjestää juhlia ollenkaan, eikä varsinkaan kutsua perheitä.

Vieraat eivät edes voi tietää, minkä arvoiset kestitykset on odotettavissa. Eikä heidän tarvitsekaan tietää. Juhlien järjestäjä tarjoaa vieraille mitä tarjoaa, ja vieras antaa lahjaksi mitä antaa. Vieras ei maksa lahjallaan kestityksiä.

Miksi kutsut sellaisia, joiden et toivo tulevan?

Täytyyhän sen saada maksaja häilleen. Ja kaikki kutsutaan jotka vain kehdataan ja maksatetaan häät vierailla. 

Sitten vielä kutsuu vieraitaan lokeiksi :)  Kuulostaa ihan Putinin puheilta. Syyttää muita siitä, mitä itse on. Eikä tietenkään nää mitään vikaa omassa toiminnassaan, mutta muut on perseestä, kun eivät suostu tanssimaan kutsujan pillin mukaan=maksaa kutsujan hääpirskeet :D

Sulle vain vettä, ei muille. Itse toimin näin kun menen juhliin/en voi mennä (muistan silti):

Yo-juhliin 100-200e väh.

Vierailija
833/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpari tietenkin tarjoaa yöpymisen pitkämatkalaisille.

Varmasti aikuisilla on jo olemassa jonkinlaiset juhlavaatteet, joten niitä ei tarvitse ostaa. Lapsien kohdalla ymmärrän, että on voinut kasvaa yli aiemmista juhlavaatteista, mutta toki nuoremmat voivat käyttää vanhempien lasten vanhoja juhlavaatteita. Jos se ei millään käy, ostatte H&M:stä jotain halpaa kolttua. Vaikka juhlia olisi kolmet, ei niitä tarvitse joka juhliin eri vaatteita ostaa. 

100 euroa on sopiva lahja.

Yhdistäkää joihinkin häihin kesälomamatka esim. johonkin vesipuistoon tms. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

En kyllä tällaista ole nähnyt, että,hääpari maksaa muiden hotellit.

Mutta samaa mieltä, että 100 e on häälahjaksi sopiva. 50 jollei oikeasti ole varaa enempään

Mitäs siellä sitten satasen edestä tarjotaan? Ostereita, kaviaaria ja samppanjaa?

Kukas tässä nyt laskeekaan että saa lahjarahansa kuitattua mätöillään. Älä pelkää. 20e kuittaantuu helpostikin.

Vierailija
834/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häälahjan ole tarkoitus kattaa ruoka- ja juomakuluja. Ne tarjotaan vieraille, ihan niin kuin kaikissa juhlissa.

Lahjakin annetaan pyyteettä, eikä ole tarkoitus juhlijan mieltä pahoittaa. Sulle tarjoaisin lasin vettä koska saan päättää mitä juhlissa tarjoan. Tärkeintähän on juhlat ja että tulet, niin varmasti olet kuumana kesäpäivänä mielissäsi kun tarjoan lasin vettä. Sitten voitkin jo läheä. Kiitos kun kävit ja muistit ❤

Meilläpä onkin paremmat tarjoilut niillekin jotka ei tuo mitään lahjaa, kuin teillä, kun tarjoatte vain vettä.

Meillä nekin jotka ei tuo lahjaa saavat syödä seisovasta pöydästästä niin kuin kaikki muutkin  juhlaVIERAAT.

Meillä ei juhlia maksateta kutsutuilla vierailla, vaan juhlat pidetään sen kokoisina, että ne pystytään itse kustantamaan.

Luultavasti olet hyvin köyhä, koska joudut juhlasi juhliin pyydetyillä vierailla maksattamaan, mutta silloin kannattaisi reilusti pitää nyyttikestit ja pyytää vieraita tuomaan jotain syötävää juhlapöytään ja asia järjestyisi sillä.  Ei kannat esitää rikkaampaa, kuin mitä on ja järjestää juhlia, joita ei pysty/kykene maksamaan.

Yo-juhliin 100-200e väh.

Vierailija
835/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos aloitetaan siitä että maksaa jokainen oman perheensä ruuat edes, per hlö on noin 40-60€ joten 50€ lahja on 3 hlön perheeltä tosi kiva jos haluat olla saita ja vähän suorastaan tyhmä!

Jos minun täytyy maksaa yhdestä ateriasta 60e/henkilö, niin kyllä se silloin on niin, että minä  en kenenkään häihin mene sillä rahalla syömään, vaan johonkin ravintolaan, jossa saan itse valita ruokani. 

Ja jos maksan kolmen henkilön  ruuasta 180e, niin se ei tule olemaan kenenkään hääpöytä vaan ihan joku muu ruokapaikka.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi häissä maksaa ruokani, kun minut on sinne vieraana kutsuttu?

Vai onko nykyään niin, että vieraat kustantavat juhlat?

Ennen vanhaa tuollaisia juhlia kutsuttiin nyyttikesteiksi. 

Yo-juhliin 100-200e väh.

Vierailija
836/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro kutsussa reilusti, että juhliisi on pääsymaksu, joka kattaa vieraan aiheuttamat kulut. Katsotaan, moniko tulee.

Yo-juhliin 100-200e väh.

Vierailija
837/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan markan ja sekin on liikaa. Jopa ristiäisiin vien vaan nallekarkkeja. Itse kyllä toivon itselleni kunnon muistamiset. Omille lapsilleni ja itselleni. Toivon todella kunnon lahjoja. Ihmettelen kun joku toi minulle sukkahousut vaan.

Vierailija
838/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita lahjoja noteeraa sen tarkemmin? Jos on isommat häät niin sitä rompettahan kertyy sen verran, että ei niitä lahjoittajia siinä stressin lauettua jaksa ihmetellä. Todennäköisesti menee vielä kortit sun muut sekaisin, eikä sitten edes tiedä mikä oli keneltäkin. 

Vierailija
839/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kävi? Hääkesä on ollut ja mennyt, voisitko ap valaista mihin ratkaisuun päädyitte ja mitä siitä seurasi?

Vierailija
840/920 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro kutsussa reilusti, että juhliisi on pääsymaksu, joka kattaa vieraan aiheuttamat kulut. Katsotaan, moniko tulee.

Yo-juhliin 100-200e väh.

Ohis.

Todella vieraanvaraista. Tai eihän tässä mitään vieraita juhliin kutsuta, vaan juhlasta on tehty rahastusta ja sinne halutaan laskun maksavia asiakkaita.

Toivottavasti kutsuissa mainitaan, että tarjoilu juhlissa riippuu lahjarahan määrästä.

Ihmetellä täytyy, millaisesta perheestä tulevat ja millaisen kasvatuksen on näin ahneesti ajattelevat ihmiset saaneet. Köyhiä sekä varoiltaan että mieleltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi