Naapuriin muutti "toinen nainen", on niin häpeissään ettei moikkaa?
Huomasin, että naapurista on vaihtunut nainen lennossa. Edellinen muutti pois, huomasin ja sanoin miehelleni, että huomasitko, että naapurin naisen auto on hävinnyt. Parin päivän päästä olikin uusi auto ja sillä kokonaan uusi kuski. Noh minä en ole tämän naapuruston moraalinvartija, enkä tehnyt mitään päätelmiä. Olisin vain halunnut moikata naapureita normaalisti niinkuin ennenkin.
Tää uus nainen vaan ei suostu ottamaan mitään kontaktia, se kirjaimellisesti katsoo maata tai kengänkärkiään kun kohtaamme, hänen pettäjämiehensä sen sijaan edelleen moikkaa meille.
Mua vaan on alkanu vähän ärsyttämään tuo nainen, turha kuvitella että enää haluaisin moikata tai tehdä tuttavuutta kun on pitänyt ensin puolivuotta luimistella pitkin nurkkia.
Tämän kadun varrella on vain muutama talo ja tuo ON omituista, ettei voi moikata.
Ja kunhan vain halusin kertoa tämän ihmetykseni kaikille....
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
en mene naapuriin kirjoitti:
Onkohan tämä ap meidän naapurin muija, joka oli meistä (tähän muutettuamme juorunnut), että kumma että ne viihtyvät vain siellä omassa pihassaan. (Me siis tervehdimme kyllä naapureita)
Siis pitäisikö meidän mennä naapureiden pihaan viihtymään?
Ovathan hekin omassa pihassaan, eivätkä tule meille. Tätä yhtälöä en ole onnistunut ratkaisemaan. :D
En usko olevani naapurisi, en halua meidän pihalle muita. Haluan, että jos tuolla kapealla hiekkatiellä hän tulee vauvan vaunujen kanssa vastaan ja minä koirien kanssa, että voimme sano "hei" tai "huomenta" ja jatkaa matkaa. EN halua jäädä jauhamaan säästä.
AP
Sinä haluat mutta hän ei ilmiselvästi halua. Joten anna olla. Sillä mitä sinä haluat on yllättävän vähän merkitystä muille ihmisille.
Meillekin saatto tulla naapurin silmin lennosta uusi. Eropäätöksen jälkeen oltiin saman katon alla sopuisasti mutta eri huoneissa melkein puoli vuotta, jotta eksä löysi hyvän kodin läheltä. Siinä ajassa aloin jo treffailla, ja pian sen jälkeen kun eksä lähti alkoi pyöriä usein uusi ihminen kylässä.
Et voi tietää kauanko sitten tosiasiallinen ero on tapahtunut, mullekin joku naapuri jutusti että näin puolisoasi, ja sisäänpäin vain huokaisin hiljaa.
Onko teidät esitelty tälle naapurin uudelle naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuu kovasti menneen AP:llä tunteisiin, ja jääneen vaivaamaan vaivaamasta päästyään, ettei saa naapurin uudelta rouvalta, mitä on vailla, tässä tapauksessa tervehdystä ..
Eikä taida olla kyse siitä, että haluttaisiin vain se tervehdys, eikä muuta ..
Sen verran selittelyä, ja vatvomista ..
Niin, minua tänään ärsyttää. Sekö on sinun maailmassasi ihan ennenkuulumatonta? Ja ihan haluaisin vain tervehdyksen, enkä ihmetellä että miksi hän inhoaa minua.
Jos olet lukenut kaikki selitykseni niin luulisi sen jo menneen perille?
Minulla on tänään aikaa olla täällä, perjantaisin työpäivänä on tällaista ajan tappamista.. ja etänä.
AP
Sinun "selityksesi" pelkkiä tekosyitä.
Naapurin rouvalla ei edelleenkään ole mitään velvollisuutta edes katsoa sinuun päin vastaan tulleessaan, eikä hänen syynsä kuulu sinulle.
Voit olla miten ärsyyntynyt asiasta, mutta se ei ole naapurin rouvan ongelma, eikä päänsärky, eikä näin ollen taatusti hetkauta häntä suuntaan, eikä toiseen, joten tuhlaat tuolla kiukuttelullasi, jota ärsytyksesi kutsut, vain omaa energiaasi, ja aikaasi, kun voit käyttää sen johonkin hyödyllisempään.
Jätä se naapurin rouva rauhaan.
Hän ei halua tervehdyksiäsi, vaan elää, ja olla rauhassa sinulta, ja kaltaisiltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla naisella ei vaan ole mitään käytöstapoja. Näitä on nykyään Suomessa yllättävän paljon. Eli ei ole kasvatettu lainkaan, eivätkä ostaa käyttäytyä kuten sivistyneet ihmiset. Toisaalta ihan hyvä, että ne tunnistaa välittömästi ensitervehdyksellä (tai sen puutteesta), niin tietää ettei ainakaan tarjoa apua tai muuten huomioi heitä positiivisesti jos siitä on itselle mitään vaivaa. Eli tuossa tapauksessa minäkin jatkaisin moikkaamista ihan vain sen takia, että minut on sentään kasvatettu huomioimaan naapurit silloin kun sattuu törmäämään, enkä antaisi tuollaisen kummallisen ja töykeän käytöksen vaikuttaa omaani.
No olen jo ajatellut, että jos vaan luovuttaisin tän ko. naapurin kanssa. Tulkoon sit ite moikkaamaan jos joskus uskaltaakin. Se vaan teki siitä jo itelleenkin aika mahdotonta, miten näin pitkän ajan jälkeen enää luontevasti yhtäkkiä osaakin katsoa silmiin muita ihmisiä?
Ja kiitos, mustakin tuo on huonoa käytöstä. Ensin tosin ajattelin että sitä hävettää se, että muutti heti kun edellinen lähti ja siksi ei kykene katsomaan naapureita silmiin. Syyhän voi olla mitä tahansa ja kunhan niitä vain ihmettelen, kun tosiaan ihan kaikki muut naapurit osaa moikata silleen todella luontevasti ettei tule sellaista miksi tuo inhoaa minua olo.
Takertujille tiedoksi, ettei kaikkin tarvitse pitää minusta...
AP
Mutta kun kukaan ei pidä sinust, kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos se naapurin mies on sanonut uudelle naisystävälleen, että "tuon naapurin eukon kanssa ei kannata olla missään tekemisissä, koska se on hirvee kyylä ja juoruämmä".
Tuntuu kummalliselta, että ap:lla on mennyt niin tunteisiin se, että naapuri ei moikkaa.
Miksi hänen edes pitäisi moikata, ei hän sinun ystäväsi ole?
Entä jos nainen olisi moikannut? Eikö niin, että olisit välittömästi tunkenut juttusille selvittääksesi, mitä perheessä on tapahtunut, mihin entinen nainen on lähtenyt ja miksi, mistä uusi on tullut jne.
Kyllä naapurin uudelle asukille on parasta pysyä sinusta kaukana. Säästyy paljolta.
Olen jo monta kertaa korostanut, että EN HALUA JUTELLA. Minä en halua hänestä ystävää, haluan vain ettei minua juosta karkuun. Haluan vain päästä siitä moikkaus suorituksesta eteenpäin. Täälläpäin moikkaaminen jopa vastaantulijalle on enemmän sääntö kuin poikkeus. Sitten yksi juokee karkuun. Minä saan ihmetellä sitä.
Ja naapurin mies tuskin on varoitellut juoruämmästä, kun sellaista ei täällä ole.
AP
Osa kommentoijista on ilmeisen selkeästi syrjäytyneitä, kerrostalasunnossa pimeässä piileskee ja naureskelee, että kuka tietää naapureidenkin autot.. Täällä meillä maalla tuollainen on vain lapsellista syleskelyä..
Juoksee karkuun???
Oletko nyt aivan varma, että hän on juossut sinua karkuun?
Hän kääntyi kadulla ympäri kun näki minut. Hän meni samantie sisälle kun tulin itse pihalle. Kerrotko jonkun hauskan synoniimin karkuun juoksemiselle sitten
AP
Minäkin välttelen joitain ihmisiä mutta se ei ole sama asia kuin karkuun juokseminen. Välttely ei jodu pelosta tai häpeästä vaan siitä, etten viitsi pilata omaa päivääni olemalla näiden tyyppien kanssa tekemisissä. Yksinkertaisesti en siis pidä näistä ihmisistä, joita välttelen.
Esim. kanssani samassa kerrostalossa asuu yksi naapuri, josta en pidä. En mene hänen kanssaan samaan hissiin, vaan nousen mielummin portaat. Ehkä minunkin käytöstäni nyt ruoditaan jossain sukulaisten ja työkavereiden kanssa - mutta minulla ei ole sosiaalista fobiaa, en häpeä tai koe syyllisyyttä enkä ole syrjäytynyt. Minä vain välttelen itselleni yhdentekeviä ihmisiä, joista en edes pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos se naapurin mies on sanonut uudelle naisystävälleen, että "tuon naapurin eukon kanssa ei kannata olla missään tekemisissä, koska se on hirvee kyylä ja juoruämmä".
Tuntuu kummalliselta, että ap:lla on mennyt niin tunteisiin se, että naapuri ei moikkaa.
Miksi hänen edes pitäisi moikata, ei hän sinun ystäväsi ole?
Entä jos nainen olisi moikannut? Eikö niin, että olisit välittömästi tunkenut juttusille selvittääksesi, mitä perheessä on tapahtunut, mihin entinen nainen on lähtenyt ja miksi, mistä uusi on tullut jne.
Kyllä naapurin uudelle asukille on parasta pysyä sinusta kaukana. Säästyy paljolta.
Olen jo monta kertaa korostanut, että EN HALUA JUTELLA. Minä en halua hänestä ystävää, haluan vain ettei minua juosta karkuun. Haluan vain päästä siitä moikkaus suorituksesta eteenpäin. Täälläpäin moikkaaminen jopa vastaantulijalle on enemmän sääntö kuin poikkeus. Sitten yksi juokee karkuun. Minä saan ihmetellä sitä.
Ja naapurin mies tuskin on varoitellut juoruämmästä, kun sellaista ei täällä ole.
AP
Osa kommentoijista on ilmeisen selkeästi syrjäytyneitä, kerrostalasunnossa pimeässä piileskee ja naureskelee, että kuka tietää naapureidenkin autot.. Täällä meillä maalla tuollainen on vain lapsellista syleskelyä..
Juoksee karkuun???
Oletko nyt aivan varma, että hän on juossut sinua karkuun?
Hän kääntyi kadulla ympäri kun näki minut. Hän meni samantie sisälle kun tulin itse pihalle. Kerrotko jonkun hauskan synoniimin karkuun juoksemiselle sitten
AP
Unohti jotain ja meni hakemaan? Ja toinen keissi: ehkä vaan nyt sattui menemään juuri silloin sisälle kun sinä tulit ulos. Vai olisiko hänen pitänyt jäädä siihen hengailemaan että varmasti sinulle ei tule tunnetta, että sinut ignoorataan? Kaikki ei ap pyöri sinun ympärilläsi.
Hän tekee näin usein, en tietenkään alkaisi ihmettelemään ensimmäisestä kerrasta vielä, senhän nyt luulisi olevan itsestään selvää.
Onneksi kaikki ei pyöri ympärilläni, ahdistuisin valtavasti.
AP
Ap kertoi välillä kuin asuisi kerrostalossa ja välillä taas kuin asuisi ok-talossa. Onkohan kyylä keksinyt koko jutun, kun ei ole ketään kenestä oikeasti juoruaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleeni muutama seikka tästä aloituksesta:
1. Tämä on provo, jossa koetetaan leimata tervehtiviä ihmisiä jotenkin epäilyttäviksi. Oma kokemukseni on kuitenkin se, että ne reilusti tervehtivät ovat niitä mukavimpia muuteniin ja ne kyräilevät monesti juoruilevat selän takana eniten.
2. Jos aloitus on totta, niin ehkä se uusi nainen on kaunis ja/tai kotoisin ehkä sellaisesta kodista, jossa ei ole opetettu käytöstapoja. Monesti kauniit naiset ovat tottuneet käyttäytymään varautuneesti, ettei kukaan vain ihastu heihin tai kiinnostu liikaa. Jos hän on keskiverron näköinen, hän voi olla myös kotoisin olosuhteista, joissa ei käytöstapoja ole korostettu.
En tiedä onko provo, mutta kohdasta 1 olen täysin eri mieltä. Kyräilijät ovat niitä, jotka haluavat olla rauhassa ja antavat muidenkin olla rauhassa. Nämä mielistelijät ja väkisin tervehtijät ovat niitä, jotka juoruavat muista ja jahtaavat pihalla jokaista asukkia kysellen kuulumisia tai jotain muuta ihan epäolennaista.
Mä olen se, jonka postiluukusta mummeli tunki munkkeja. Mun mies on sellainen karjalainen höpöttelijä ja jää aina juttelemaan noiden talon vanhempien asukkien kanssa. Mä yritän sillä moikkaamisella luistaa aina paikalta. Mutta onhan se nyt huvittavaa, kun lähikaupassa joku mummo, jota en tietääkseni ole koskaan tavannut (ei munkki-mummo) tulee kyselemään, joko meidän kissan vatsa on parantunut :D. Olen mä sanonut miehelle, että vähän jarrua nyt siihen höpöttelyyn. Riittää kun yksi mummo on jo tunkemassa sisään munkkeineen.
Mitäpä tuo haittaa, jos joku tulee kysymään kissasi kuulumisia? Itse olisin imarreltu ja hymyilisin varmaan itsekseni koko loppupäivän, jos joku suhtautuisi noin kivasti minuun. Tasan eivät käy onnen lahjat tässä maailmassa.
Minusta ei ole tasan kukaan kiinnostunut hyvässä mielessä ja sinkkukin olen. Ilmeisesti minusta huokuu ympärilleni jotain epämiellyttävää ilmapiiriä tietämättäni. Joistain tykätään vähän liikaakin ja joistain ei välitä kukaan. Epistä, sanon mä.
Joo, olet oikeassa. Onhan se aika herttaista loppujen lopuksi. Mun pelko on vaan se, että tullaan liian "lähelle", kuten on käynyt munkki-mummelin kanssa. Ei kyllä aika, energia tai mielenkiintokaan riittäisi muuhun kuin siihen tavalliseen moikkaamiseen.
On tässäkin talossa niitä jotka ei moikkaa koskaan tai katso edes päin, mutta en vaivaa sillä päätäni. Ihan yhdentekevää mulle.
Apllä paljon aikaa työn ohessa kirjoitella soopaa, mitähän työnantaja tykkää?
Ap on huono myös työntekijänä, ei pelkästään naapurina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä ap meidän naapurin muija, joka oli meistä (tähän muutettuamme juorunnut), että kumma että ne viihtyvät vain siellä omassa pihassaan. (Me siis tervehdimme kyllä naapureita)
Ovathan hekin omassa pihassaan, eivätkä tule meille. Tätä yhtälöä en ole onnistunut ratkaisemaan. :D
En usko olevani naapurisi, en halua meidän pihalle muita. Haluan, että jos tuolla kapealla hiekkatiellä hän tulee vauvan vaunujen kanssa vastaan ja minä koirien kanssa, että voimme sano "hei" tai "huomenta" ja jatkaa matkaa. EN halua jäädä jauhamaan säästä.
AP
Sinä haluat mutta hän ei ilmiselvästi halua. Joten anna olla. Sillä mitä sinä haluat on yllättävän vähän merkitystä muille ihmisille.
Kyllä, asia on juurikin näin. Ei sillä olekaan mitään väliä. Pointti ja ongelma olikin se, että siitä tulee ihan helvetin omituinen olo, jos joku lähelläsi esittää, että sinä et ole olemassa. Hän siis tekee kaikkensa, että katsekontaktia tai mitään kontaktia ei tulisi.
Ja kyllä todellakin jätän hänet rauhaan, ihan yhtä rauhaan kuin on tähänkin mennessä saanut olla.
AP
En minäkää moikkaa naapureita, ihan yksinkertaseksi siksi että
ei voi vähempää kiinnostaa muut ihmiset 😂
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi välillä kuin asuisi kerrostalossa ja välillä taas kuin asuisi ok-talossa. Onkohan kyylä keksinyt koko jutun, kun ei ole ketään kenestä oikeasti juoruaisi.
Ei tuossa jutussa mikään viittaa kerrostaloon sinänsä. Silti provolta haiskahtaa tämä ketju. En usko todella, että joku vähemmän kaunis eli "miesmäinen" nainen päätyisi "toiseksi naiseksi". Se on vain mahdotonta. Ei sellaista tapahdu oikeassa elämässä, eivätkä sellaiset saa vauvojakaan. Ja miksi ap jaksaisi jauhaa näin paljon aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
AP
Miten musta tuntuu että sä nimenomaan haluat jäädä juttelemaan, koska kihiset uteliaisuudesta ja sua harmittaa kun et tiedä koko kuviota tästä kuvittelemastasi kolmiodraamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuu kovasti menneen AP:llä tunteisiin, ja jääneen vaivaamaan vaivaamasta päästyään, ettei saa naapurin uudelta rouvalta, mitä on vailla, tässä tapauksessa tervehdystä ..
Niin, minua tänään ärsyttää. Sekö on sinun maailmassasi ihan ennenkuulumatonta? Ja ihan haluaisin vain tervehdyksen, enkä ihmetellä että miksi hän inhoaa minua.
Minulla on tänään aikaa olla täällä, perjantaisin työpäivänä on tällaista ajan tappamista.. ja etänä.
AP
On sinulla ihmeellinen ajatusmaailma!
Kirjoitat: ...miksi hän inhoaa minua.
Siis mitä? Miksi luulet olevasi niin tärkeä ihminen, että ko. nainen soisi sinulle ajatuksen puolikastakaan saati, että jollain lailla inhoaisi sinua. Oletko vainoharhainen?
Sinä olet ko. naiselle täysi nolla, jonka tekemiset, moikkaamiset ja muut touhut eivät kiinnosta häntä tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
En minäkää moikkaa naapureita, ihan yksinkertaseksi siksi että
ei voi vähempää kiinnostaa muut ihmiset 😂
Muutenkin varmaan ylpeilet huonoilla käytöstavoillasi?
Ja ikää oli 17?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
On sinulla ihmeellinen ajatusmaailma!
Kirjoitat: ...miksi hän inhoaa minua.
Siis mitä? Miksi luulet olevasi niin tärkeä ihminen, että ko. nainen soisi sinulle ajatuksen puolikastakaan saati, että jollain lailla inhoaisi sinua. Oletko vainoharhainen?
Sinä olet ko. naiselle täysi nolla, jonka tekemiset, moikkaamiset ja muut touhut eivät kiinnosta häntä tuon taivaallista.
Niin varasti olenkin, se ei minua harmita. Se ärsyttää ettei kanssakulkijoilla ole käytöstapoja. Käsitätkö jo vihdoin eron?
Kun nopeesti moikkaa niin pääsee jatkamaan normi juttuja, nytkun esitetään ettei ole mitään niin se on omituista.
AP
Miksi sen naisen pitäisi hävetä? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kyllä, että joku kerrostalo tyyppi osallistui keskusteluun.
AP
Niilläkin on koira
AP