Naapuriin muutti "toinen nainen", on niin häpeissään ettei moikkaa?
Huomasin, että naapurista on vaihtunut nainen lennossa. Edellinen muutti pois, huomasin ja sanoin miehelleni, että huomasitko, että naapurin naisen auto on hävinnyt. Parin päivän päästä olikin uusi auto ja sillä kokonaan uusi kuski. Noh minä en ole tämän naapuruston moraalinvartija, enkä tehnyt mitään päätelmiä. Olisin vain halunnut moikata naapureita normaalisti niinkuin ennenkin.
Tää uus nainen vaan ei suostu ottamaan mitään kontaktia, se kirjaimellisesti katsoo maata tai kengänkärkiään kun kohtaamme, hänen pettäjämiehensä sen sijaan edelleen moikkaa meille.
Mua vaan on alkanu vähän ärsyttämään tuo nainen, turha kuvitella että enää haluaisin moikata tai tehdä tuttavuutta kun on pitänyt ensin puolivuotta luimistella pitkin nurkkia.
Tämän kadun varrella on vain muutama talo ja tuo ON omituista, ettei voi moikata.
Ja kunhan vain halusin kertoa tämän ihmetykseni kaikille....
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät niiden naapureidesi asioista yhtään mitään? Mun lähipiirissä yksi pariskunta erosi hiljattain. Nainen kylmästi jätti miehen, vaikka tämä kuinka yritti, että ero ei tulisi. Mies oli todella surullinen ja teki kaikkensa, mutta mikään ei auttanut. Asuivat kuukausia eropäätöksen jälkeen vielä saman katon alla. Miehellä kävi munkki, kun löysikin netistä mukavan tyttöystävän. Ja tokihan tuo tyttö tuli miehen vieraaksi heti, kun entinen häipyi.
En tiedäkään! Olen tänne jo vastannutkin että EN TIEDÄ oikeasti mitään. Ja että EN missään tapauksessa ole puhunut spekulaatiostani kuin kahden ihmisen kanssa mieheni lisäksi
Nämä luottoihmiset eivät mene sitä eteenpäin tiedottamaan kun kaikille on selvää että kunhan vain pohdimme syitä sille, että uusi naapurini ei katso silmiin ja muutenkin "leikkii pakoon". Ja kyllä se on liikkumista jos monta kertaa käy niin että hänen pitää samantien mennä sisälle kun joku meistä tulee ulos.Väärän käsityksen minusta sai kun heti avauksessa mietiskelin näitä itse keksimiäni syitä. Jos olisin vain pohtinut miksi ei moikkaa meitä mutta muut naapurit moikkaa niin en olisi tullut tuomituksi. Ymmärrän kyllä miksi saan ns. huutia.
Sitten korostan vielä sitäkin, että olen tosi pohtiva tyyppi ja tiedän että peilaamme maailmasta kaiken aina itseemme. Joku ulkopuolinen ärsyttävä asia löytyy meistä itsestä, joku jota ei ole suostunut myöntämään. Tiedän että haluaisin itsekin olla se erakko jonka maailmaan ei naapureita mahdu, mutta en halua olla se outo jota kaikki kummeksuu.
Ap, mökkimatkalla
Olet kyllä jotenkin kilahtanut.
Nii, ni sitte? Säkö oot nyt tosi hyvä ihminen kun harrastat kiusaamista vauva foorumilla?
Tai siis onko tuo ihan asiallista? Enhän mäkään mee sanoo mun naapurille et jotai outoo sussa on ku et voi kattoo silmii, ei ole hyvää käytöstä.
Ap
Vielä vaan jatkuu .. 😂🤦🏻♀️🤣🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää moikata? En minäkään moikkaa naapureita ja ei se liity mihinkään häpeään tai pelkoon. En vaan puhu tuntemattomille, jos ei oo oikeasti asiaa ja naapureista saa riesan, jos niihin tutustuu.
Minä en ole kokenut yhtäkään naapuriani riesaksi? Olen ajatellut, että kun olemme etunimi ja moikkaustuttuja, niin voin pyytää mahdollisesti apua jos joskus tarvitsen. esimerkiksi lukitse itseni ulkopuolelle ja mies on työmatkalla, saatan tarvita naapurin apua soittaakseni äidilleni jossa on vara-avain. Naapuri, jonka oven taakse menen kännykkää kysymään, tunnistaa tulijan ja uskaltaa puhelinta lainata. Jos olisin joku karkuun luikkija jota naapurit eivät tiedä, niin saisinko puhelinta lainaksi, varmaan joo, mutta epäluulon kera.
Esimerkiksi naapurin naisella on pieni vauva, jos hänelle joskus tuleekin joku akuutti tilanne ja tarvitsee apua, miehensä on töissä ja hän tietää minun tekevän etänä, kyllä hänen olisi helpompi pyytää apua, jos hän uskaltaisi katsoa minuun päin.
Tapanani EI ole mennä kahvittelemaan naapureille tylsyyspäissäni, viihdyn yksin kotona, mutta minulle tulee kummallinen olo, jos lähistöllä on ihminen, jonka kanssa esitämme kuin toinen ei olisi siinä.
AP
Just. Olet utelias, ei tässä ole kyse naapurista vaan sinusta ja sinun tarpeistasi.
Olen asunut 6 vuotta omakotitalossa. Tontti on onneksi iso. En koskaan moikkaa ketään enkä halua tutustua. En myöskään tuntenut Hkin keskustassa naapureitani enkä moikannut heitä. Miksi? Koska haluan elää rauhallista häiriötöntä elämää. Mieheni on vielä erakompi. Toki vastaan tervehdykseen jos joku eksyy kulkureitille ja huomaan. Minulla on sosialisoimista varten ihanat ystäväni, se riittää.
Kuulostat samanlaiselta ku mä. Minullakin on omat ystäväni, en tarvitse lisää.
Hienoa, että huomaat jonkun olevan kulkureitillä, et tee itsestäsi omituista tuijottelemalla kenkiäsi vaan reippaasti tervehdit. Kunpa naapurinikin.
Tosin ei asuta Helsingin keskustassa vaan syrjemmällä maalla.
Pääsispä oikeen kunnon korpeen ni ei ois muita ihmisiä joista stressata
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät niiden naapureidesi asioista yhtään mitään? Mun lähipiirissä yksi pariskunta erosi hiljattain. Nainen kylmästi jätti miehen, vaikka tämä kuinka yritti, että ero ei tulisi. Mies oli todella surullinen ja teki kaikkensa, mutta mikään ei auttanut. Asuivat kuukausia eropäätöksen jälkeen vielä saman katon alla. Miehellä kävi munkki, kun löysikin netistä mukavan tyttöystävän. Ja tokihan tuo tyttö tuli miehen vieraaksi heti, kun entinen häipyi.
En tiedäkään! Olen tänne jo vastannutkin että EN TIEDÄ oikeasti mitään. Ja että EN missään tapauksessa ole puhunut spekulaatiostani kuin kahden ihmisen kanssa mieheni lisäksi
Nämä luottoihmiset eivät mene sitä eteenpäin tiedottamaan kun kaikille on selvää että kunhan vain pohdimme syitä sille, että uusi naapurini ei katso silmiin ja muutenkin "leikkii pakoon". Ja kyllä se on liikkumista jos monta kertaa käy niin että hänen pitää samantien mennä sisälle kun joku meistä tulee ulos.Väärän käsityksen minusta sai kun heti avauksessa mietiskelin näitä itse keksimiäni syitä. Jos olisin vain pohtinut miksi ei moikkaa meitä mutta muut naapurit moikkaa niin en olisi tullut tuomituksi. Ymmärrän kyllä miksi saan ns. huutia.
Sitten korostan vielä sitäkin, että olen tosi pohtiva tyyppi ja tiedän että peilaamme maailmasta kaiken aina itseemme. Joku ulkopuolinen ärsyttävä asia löytyy meistä itsestä, joku jota ei ole suostunut myöntämään. Tiedän että haluaisin itsekin olla se erakko jonka maailmaan ei naapureita mahdu, mutta en halua olla se outo jota kaikki kummeksuu.
Ap, mökkimatkalla
Nii, ni sitte? Säkö oot nyt tosi hyvä ihminen kun harrastat kiusaamista vauva foorumilla?
Tai siis onko tuo ihan asiallista? Enhän mäkään mee sanoo mun naapurille et jotai outoo sussa on ku et voi kattoo silmii, ei ole hyvää käytöstä.
Ap
Laita jo puhelin pois. Loppuuko se teidän mökkimatka kohta? Laitat sitten puhelimen kassiin ja menet pilkkomaan vaikka puita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mökkimatkalla
ApLaita jo puhelin pois. Loppuuko se teidän mökkimatka kohta? Laitat sitten puhelimen kassiin ja menet pilkkomaan vaikka puita.
Siirryt sinä vaikka seuraavaan ketjuun ni ei mun monologi häiritse. Problem solved
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en moikkaisi sulle. Vetäisin turpaan jos mussuttaisit jotain.
Mitä mussuttaisin? Sanoisin moi :D
Onneks et oo mun naapuri, täällä kaikki muut sanoo vaan moi et pääsee jatkamaan normaalia elämää :D ei tartte pelätä kenenkään tahon turpiin vetämisiä.
AP
Mieti vähän mitä kirjoitit: "kaikki muut sanoo vaan moi et pääsee jatkamaan normaalia elämää". Sinä puutut muiden elämään epänormaalilla tavaĺla ja tajuat sen tiedostamattasi itsekin.
Jätä rauhaan ihminen, joka vaistoaa että olet qusipääkyylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mökkimatkalla
ApLaita jo puhelin pois. Loppuuko se teidän mökkimatka kohta? Laitat sitten puhelimen kassiin ja menet pilkkomaan vaikka puita.
Siirryt sinä vaikka seuraavaan ketjuun ni ei mun monologi häiritse. Problem solved
Ap
Mene pitämään monologiasi tekstinkäsittelyohjelmaan. Ties vaikka syntyy bestseller "Narsistikyylän muistelmat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks et oo mun naapuri, täällä kaikki muut sanoo vaan moi et pääsee jatkamaan normaalia elämää :D ei tartte pelätä kenenkään tahon turpiin vetämisiä.
AP
Mieti vähän mitä kirjoitit: "kaikki muut sanoo vaan moi et pääsee jatkamaan normaalia elämää". Sinä puutut muiden elämään epänormaalilla tavaĺla ja tajuat sen tiedostamattasi itsekin.
En ymmärrä miten puutun hänen elämään kun en sano hänelle mitään? Ihmeellinen käsitys sinulla puuttumisesta.
Mutta siis todellakin jätän hänet rauhaan!! On mennyt viesti perille että ei halua olla missään tekemisissä. Olen tavallaan loukkaantunut, koska siihen ei ole ainuttakaan syytä. Yritin alussa olla ystävällinen ja hän halusi alusta asti että ei olla huomaavinaan, kunnioitan sitä mutta saan ihmetellä sitä myös.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mökkimatkalla
ApMene pitämään monologiasi tekstinkäsittelyohjelmaan. Ties vaikka syntyy bestseller "Narsistikyylän muistelmat".
Tää on mun ketju ;) etköhän se ole sinä joka menee jos ei kelpaa?
Ap
jos alistuisi tenttiisi MITÄ ENSIMMÄISEKSI KYSYISIT????
OLETKO MUSTIS kirjoitti:
jos alistuisi tenttiisi MITÄ ENSIMMÄISEKSI KYSYISIT????
En ole ajatellut testata häntä mistään? En ole kiinnostunut hänen asioistaan haluisin vain että jos tiellä kuljemme vastakkain, voimme sanoa hei tai Huomenta. En halua tietää hänestä mitään. Voisin kysyä että miksei tervehditä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mökkimatkalla
Ap
En pysty, tämä ketju on niin viihteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko naapurimies varoittanut naista sinusta? Voiko moikkaamisesi myötä tilanne muuttua ja haluatkin jutella uuden naisen kanssa? Tilanne voi olla heillekin vielä epävarma, joten on järkevää olla rakentamatta suhteita ennen kuin he saavat asiansa järjestykseen?
Emme olleet edellisenkään naisen kanssa kavereita, moikkasimme jos katseet kohtasivat, koska esimerkiksi parkkipaikkamme on vastakkain ja kyllähän heitä tulee siinä pihalla nähtyä. Nyt tuntuu siis ihan todella erikoiselta, että mies moikkaa ja me moikkaamme hänet ja naisen kohdalla kaikki esittää kuin ketään ei olisi paikalla. Hän katsoo maahan ja me moikkaamme sitten vain miehen kun tää toinen esittää kuin meitä ei olisi olemassa.
Saa olla ujo, saa haluta olla rauhassa. En minäkään introverttinä halua elämääni uusia ystäviä, mutta haluaisin moikata naapurini, jotta voin jatkaa muihin hommiin ilman että tulee omituinen olo että miksi hän inhoaa minua noin paljon.
Totta hemmetissä hän saa olla sellainen kun haluaa, mutta siis kyllä minua on alkanut ärsyttämään luimuili, ihankuin hän juoksisi karkuun naapureita. Itseasiassa juokseekin, hän oli haravoimassa, tulin itse haravoimaan niin hän meni sisälle.
AP
Sinun kannattaa nyt vetää ilmiselvä johtopäätös: Syystä tai toisesta tämä uusi naapurisi ei halua olla kanssasi tekemisissä. Viestiesi perusteella en sinänsä kauheasti ihmettele, mutta suosittelen vahvasti ihan vaan jatkamaan elämää omiin asioihisi keskittyen. Pääsevät kaikki helpommalla.
No vaikka se uskomattomalta kuulostaakin niin näin olen tehnytkin ja tulen tekemään. Tänä aamuna ärsytti karkuun juokseminen ja minulla oli aikaa tehdä tämä aloitus, se ei kerro minusta yhtään mitään :)
AP
Kyllä se kertoo. Itse asiassa se kertoo paljon, mutta todennäköisesti et tule sitä itse koskaan tajuamaan. Siinä yksi syy, miksi sinua ei välttämättä haluta edes tervehtiä. Mutta kuten sanottu, et tule sitä itse koskaan käsittämään, koska et ole tähänkään asti käsittänyt.
Käsitän. Osaan lukea viestini myös muiden silmillä. Tiedän, että olen sanonut naapurin naista toiseksi naiseksi, naapurin miestä pettäjämieheksi. Se on suhteellisen ilkeää analysointia vaikka en tiedä oliko aito ero tapahtunut ennenkuin uusi nainen jo muuttikin paikalle, toiset on liikkeissään nopeita. En ole "juoruillut" tämän luikkijanaisen käytöstä muiden naapureiden kanssa.
Olen yrittänyt moikata häntä samalla tavalla kuin edellistäkin naista. Ja tätä niin kutsuttua pettäjämiestäkin moikkailen ihan samalla tavalla kuin ennenkin, tietämättä onko hän pettäjä. Sillä asialla ei ole minulle paskankaan väliä.
Tiedän, että tuo kaikki "analysointi" saa minut kuulostamaan siltä, että analysoisin mielelläni kaikkien mahdollisten ihmisten asioita ja joka päivä vieläpä.
Noh en.. Tämä teoria tuli itseasiassa työkaveriltani, jolla ihmettelin jo aikoja sitten naapuriin muuttanutta naista joka ei moikkaa. Että kertoopa paljon minusta kun en edes olisi keksinyt sitä, että hän luikkisikin häpeissään. Kertoo minusta sen, että olen niin hyväuskoinen ja naivi, ettei ollut tullut edes mieleenkään moinen ja nyt pohdin sitä mahdollisuutta täällä.
Edelleen kirjoitat rumasti tästä naisesta, "luikkijanainen". Ja vielä työkaverin kanssa analysoinut hänen käytöstään. Aiotko seuraavaksi kirjoittaa asiasta paikallislehden yleisönosastoon?
No miten muuten pitäisi kirjoittaa ihmisestä, joka ei omaa alkeellisiakaan käytöstapoja, ja osoittaa halveksuntansa tuntemattomia ihmisiä kohtaan avoimesti. Kauniisti pitäisi kirjoittaa ääliömäisestä käytöksestä?
onhan kiikari mukana että pääset mökki naapureita kyyläämään. sieltä voi joku sinut tunteva vaikka pyllistää paljaalla. siitä sitten alkaakin varmaan melkoinen stoori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ole epänormaalia edellyttää aikuisilta ja normaaliälyisiltä ihmisiltä normaaleja käytöstapoja :D Mitä hiton sekopäitä tämä ketju on täynnä, kun "moi" on noin saakelin vaikeaa sanoa naapureille kun sattuu törmäämään jossain :D
voi nyyh nyyh se pyllisti kirjoitti:
onhan kiikari mukana että pääset mökki naapureita kyyläämään. sieltä voi joku sinut tunteva vaikka pyllistää paljaalla. siitä sitten alkaakin varmaan melkoinen stoori
On on tietenkin mökillä kiikarit. Kiikaroin koko järven selän, että ketkä kaikki on uistelemassa. Pistän oikeen käden korvalle jotta kuulisin paremmin mitä siellä naapurissa supistaan. Kaikista kikulinheiluttajista tietenkin soitan poliisit. Kyylään minkä kerkeen.
Tämä oli sarkasmia. Mökkinaapureiden kanssa ollaan hyvissä väleissä ja kumpikin pysyy omalla tontillaan. Puskaakin on onneksi välissä runsaasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää moikata? En minäkään moikkaa naapureita ja ei se liity mihinkään häpeään tai pelkoon. En vaan puhu tuntemattomille, jos ei oo oikeasti asiaa ja naapureista saa riesan, jos niihin tutustuu.
Minä en ole kokenut yhtäkään naapuriani riesaksi? Olen ajatellut, että kun olemme etunimi ja moikkaustuttuja, niin voin pyytää mahdollisesti apua jos joskus tarvitsen. esimerkiksi lukitse itseni ulkopuolelle ja mies on työmatkalla, saatan tarvita naapurin apua soittaakseni äidilleni jossa on vara-avain. Naapuri, jonka oven taakse menen kännykkää kysymään, tunnistaa tulijan ja uskaltaa puhelinta lainata. Jos olisin joku karkuun luikkija jota naapurit eivät tiedä, niin saisinko puhelinta lainaksi, varmaan joo, mutta epäluulon kera.
Esimerkiksi naapurin naisella on pieni vauva, jos hänelle joskus tuleekin joku akuutti tilanne ja tarvitsee apua, miehensä on töissä ja hän tietää minun tekevän etänä, kyllä hänen olisi helpompi pyytää apua, jos hän uskaltaisi katsoa minuun päin.
Tapanani EI ole mennä kahvittelemaan naapureille tylsyyspäissäni, viihdyn yksin kotona, mutta minulle tulee kummallinen olo, jos lähistöllä on ihminen, jonka kanssa esitämme kuin toinen ei olisi siinä.
AP
Just. Olet utelias, ei tässä ole kyse naapurista vaan sinusta ja sinun tarpeistasi.
Olen asunut 6 vuotta omakotitalossa. Tontti on onneksi iso. En koskaan moikkaa ketään enkä halua tutustua. En myöskään tuntenut Hkin keskustassa naapureitani enkä moikannut heitä. Miksi? Koska haluan elää rauhallista häiriötöntä elämää. Mieheni on vielä erakompi. Toki vastaan tervehdykseen jos joku eksyy kulkureitille ja huomaan. Minulla on sosialisoimista varten ihanat ystäväni, se riittää.
Kuulostat samanlaiselta ku mä. Minullakin on omat ystäväni, en tarvitse lisää.
Hienoa, että huomaat jonkun olevan kulkureitillä, et tee itsestäsi omituista tuijottelemalla kenkiäsi vaan reippaasti tervehdit. Kunpa naapurinikin.
Tosin ei asuta Helsingin keskustassa vaan syrjemmällä maalla.
Pääsispä oikeen kunnon korpeen ni ei ois muita ihmisiä joista stressata
Ap
"Tiedän että haluaisin itsekin olla se erakko jonka maailmaan ei naapureita mahdu, mutta en halua olla se outo jota kaikki kummeksuu."
Jos et itsekään haluaisi tervehtiä, niin miksi stressaat tervehtimättömyydestä? Vaikka hän jättäisi tervehtimättä teitä sen takia, ettei tykkäisi teistä, niin entä sitten? Elä omaa elämääsi ja yritä olla miettimättä naapuriasi. Kaikkia ei todellakaan voi miellyttää, eikä missään nimessä tarvitsekaan. Älä anna muiden ajatusten vaikuttaa elämääsi. Mitä siitä, vaikka joku kummeksuisikin? Emme voi vaikuttaa siihen, mitä ihmiset meistä ajattelevat ja sanovat. Tärkeintä on olla oma itsensä ja elää täysillä omaa elämää.
Tulee jotenkin näistä ap:n kommenteista mieleen, että ketju on tehty sillä tarkoituksella, että ap näyttelee inhoamaansa ihmistä ja koettaa kertoa asioita ikäänkuin inhoamansa ihmisen "suulla" nolatakseen tätä.
Eli oikeassa elämässä ap on itse sellainen henkilö, joka inhoaa jotain yli-innokasta tervehtijää ja tämän ketjun avulla koettaa mustamaalata tätä muka "anonyymisti" ja liittää tähän kaikkia muitakin negatiivisiksi miellettyjä ominaisuuksia. Ja sitten kymmenet ihmiset menevät lankaan ja ottavat ketjun tosissaan. Menikö oikein?
Kalahtiko nilkkaan, kun provon oikea ja äärimmäisen kiero motiivi paljastui? Olen ihan satavarma, että ap kirjoittaa ikäänkuin inhoamansa henkilön "puolesta" saadakseen muut vihaamaan tätä entistäkin enemmän. Aika sairaat on huvit joillain. :(