Naapuriin muutti "toinen nainen", on niin häpeissään ettei moikkaa?
Huomasin, että naapurista on vaihtunut nainen lennossa. Edellinen muutti pois, huomasin ja sanoin miehelleni, että huomasitko, että naapurin naisen auto on hävinnyt. Parin päivän päästä olikin uusi auto ja sillä kokonaan uusi kuski. Noh minä en ole tämän naapuruston moraalinvartija, enkä tehnyt mitään päätelmiä. Olisin vain halunnut moikata naapureita normaalisti niinkuin ennenkin.
Tää uus nainen vaan ei suostu ottamaan mitään kontaktia, se kirjaimellisesti katsoo maata tai kengänkärkiään kun kohtaamme, hänen pettäjämiehensä sen sijaan edelleen moikkaa meille.
Mua vaan on alkanu vähän ärsyttämään tuo nainen, turha kuvitella että enää haluaisin moikata tai tehdä tuttavuutta kun on pitänyt ensin puolivuotta luimistella pitkin nurkkia.
Tämän kadun varrella on vain muutama talo ja tuo ON omituista, ettei voi moikata.
Ja kunhan vain halusin kertoa tämän ihmetykseni kaikille....
Kommentit (306)
Vanhempani asuivat aiemmin pitkään paritalossa ja naapureinaan oli toinen pariskunta. Olivat kuitenkin tekemisissä, niin kohteliaisuudesta myös tervehdin heitä kun vanhempieni luona kävin. Kuitenkin pariskunnan mies, (kirurgi vieläpä), ei katsonut päinkään kun tulin pihaan. Hän kyllä kuuli ja hänen ystävänsäkin katsoi tilannetta jotenkin kiusaantuneena. :D Koin tämän vähän outona ja tylynä käytöksenä. En ole ikinä jutellut heidän kanssa tai muutakaan, mutta kohteliaisuudesta halusin tervehtiä.
PAriskunnnan nainen sen sijaan oli mukava ja tervehti aina. No, syitä ei voi tietää. Ehkä hän oli ujo. Kerrostalossakaan ei kaikki moikkaa, se on ihan ok. Mä moikkaan tiettyjä ja tietyt jätän rauhaan tai vaan nyökkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä tivaa hyviä käytöstapoja, jotka perustuvat koodistoon, jotka ihmiset ovat erilaisella viestinnällä kehittäneet toimivaksi keskenään.
Tähän viestintään olennaisena osana kuuluu kehon kieli. Joten kun AP raivosta kihisten kohtaa naapurin, joka kenties on erittäin ujo, naapurin valtaa ahdistus, eikä hän kykene toimimaan muutoin kuin väistämällä. Ellei karkuun kerkiä, etsii katselleen kohdetta kengistä tai muualta, mistä vain, jotta ei joutuisi kohtaamaan APn sanattomia, aggressiivia viestejä.
Hän odottaa ja pelkää koko ajan, koska AP toteuttaa mielitekonsa ja alkaa tivaamaan, miksi inhoat minua, miksi et toimi, kuten minä haluan sinun toimivan, kaikki muut täällä toimivat siten, kuin minä katson hyväksi toimia, mikä sinussa on vikana, kun et sinä et niin toimi?
Tämän vuoksi siis AP naapurisi välttelee sinua ja juoksee karkuun. Ja kuten joku sanoikin, se, kenelle hän moikkaa, saattaa olla vaikka hänen serkkunsa. Et sinä sitäkään tiedä.
Tuokin voi olla totta, minä otan kaikki teoriat vastaan. Tosin minä en ole päättänyt, että miten tässä yhteisössä kuuluu toimia. Minäkin olen tullut tänne uutena ihmisenä 5-vuotta sitten ja joutunut moikkaamaan uudet naapurit ja haistelemaan, että miten heidän kanssaan tulisi kommunikoida. Varmasti herkkyyteni muiden ihmisten lukemisessa ajaa minut äärimmilleen välillä..
Tuo teoria ärtymyksestäni varmasti pitää paikkansa, mutta se ei alkanut ärtymyksestä. Ensi hetkinä vilpittömästi yritin tervehtiä uutta naapuria, joka on muuttanut minua vastapäätä. Vasta kun hän torjui minut, minua kävi ärsyttämään.
AP
Niin, mutta hän oli ensi hetkinä se sama ihminen, joka on nytkin, eli ehkäpä vain todella estynyt ja ujo. Ensi hetkistä asti hänestä on ehkä moikkaamistilanteet tuntuneet kiusallisilta ja vaikeilta. Hän ehkä kuule toivoisi niin olevansa ihminen, jolle sosiaaliset tilanteet ovat helppoja, tai että edes olisi helppo olla "normaalisti". Mutta ei pysty.
Ja sinä ärsyynnyt siitä, alat miettiä, että hän on tehnyt jotain hävettävää ja ärsyynnyt raivoon saakka. Tietysti hän tämän vaistoaa, mutta minkäs hän sille mahtaa, että on sellainen kuin on, vaikka ei toivoisi olevansa.
Oletkohan sinä nyt hieman minäminä tämän ärsytyksesi kanssa?
Tottakai olen minäminä ärsytykseni kanssa. MINUA vituttaa, että tällä kadulla asuu joku, joka katsoo kiviä kun ohitan hänet. Minulle tulee kiusallinen olo.
Joudun itsekin katsomaan jotain koivun oksaa hänen kohdallaan kun kaikki on kiusallista. Ongelma on minun, ja vain minun työstettävissäni. Ihan niin lapsellinen en ole, että siitä hänen ongelmansa tekisin. Ja kuten olen jo kirjoittanutkin, niin jatkossa en enää yritä mitään. Kohtelen häntä yhtä ilmana kuin hän minua, niin hän varmasti toivoo (kohtele muita kuten haluat itseäsi kohdeltavan, näin raamatullisesti jos sanoisin). Silti saan pitää sitä kummallisena.
AP
Saat toki, mutta on kyllä asiatonta mielestäni alkaa keksimään hänelle narratiiveja, kuten se, että hän on tehnyt jotain hävettävää.
Ei sinun ole mikään pakko alkaa katselemaan koivuja. MIelestäni saat ja voit edelleen reippaasti sanoa moi kun kohtaatte. Se on sinun tapasi kohdata naapurit, eikä sinun tarvitse muuttua hänen vuokseen.
Sen sijaan voit olla ärsyyntymättä siitä, että hän on myös sellainen kuin on, katselee kengänkärkiään ja eikä vastaa.
Kävelette toistenne ohi kumpikin omalla tavallaan.
Olen tuo joka kirjoitti samanlaisesta naapurista ja juuri näin mä toimin. Huikkaan moi aidan yli enkä piittaa, ettei sieltä vastata.
Uskon, että kumpikin tajuaa että ei tässä mitään pahaa tarkoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä tivaa hyviä käytöstapoja, jotka perustuvat koodistoon, jotka ihmiset ovat erilaisella viestinnällä kehittäneet toimivaksi keskenään.
Tähän viestintään olennaisena osana kuuluu kehon kieli. Joten kun AP raivosta kihisten kohtaa naapurin, joka kenties on erittäin ujo, naapurin valtaa ahdistus, eikä hän kykene toimimaan muutoin kuin väistämällä. Ellei karkuun kerkiä, etsii katselleen kohdetta kengistä tai muualta, mistä vain, jotta ei joutuisi kohtaamaan APn sanattomia, aggressiivia viestejä.
Hän odottaa ja pelkää koko ajan, koska AP toteuttaa mielitekonsa ja alkaa tivaamaan, miksi inhoat minua, miksi et toimi, kuten minä haluan sinun toimivan, kaikki muut täällä toimivat siten, kuin minä katson hyväksi toimia, mikä sinussa on vikana, kun et sinä et niin toimi?
Tämän vuoksi siis AP naapurisi välttelee sinua ja juoksee karkuun. Ja kuten joku sanoikin, se, kenelle hän moikkaa, saattaa olla vaikka hänen serkkunsa. Et sinä sitäkään tiedä.
Tuokin voi olla totta, minä otan kaikki teoriat vastaan. Tosin minä en ole päättänyt, että miten tässä yhteisössä kuuluu toimia. Minäkin olen tullut tänne uutena ihmisenä 5-vuotta sitten ja joutunut moikkaamaan uudet naapurit ja haistelemaan, että miten heidän kanssaan tulisi kommunikoida. Varmasti herkkyyteni muiden ihmisten lukemisessa ajaa minut äärimmilleen välillä..
Tuo teoria ärtymyksestäni varmasti pitää paikkansa, mutta se ei alkanut ärtymyksestä. Ensi hetkinä vilpittömästi yritin tervehtiä uutta naapuria, joka on muuttanut minua vastapäätä. Vasta kun hän torjui minut, minua kävi ärsyttämään.
AP
Niin, mutta hän oli ensi hetkinä se sama ihminen, joka on nytkin, eli ehkäpä vain todella estynyt ja ujo. Ensi hetkistä asti hänestä on ehkä moikkaamistilanteet tuntuneet kiusallisilta ja vaikeilta. Hän ehkä kuule toivoisi niin olevansa ihminen, jolle sosiaaliset tilanteet ovat helppoja, tai että edes olisi helppo olla "normaalisti". Mutta ei pysty.
Ja sinä ärsyynnyt siitä, alat miettiä, että hän on tehnyt jotain hävettävää ja ärsyynnyt raivoon saakka. Tietysti hän tämän vaistoaa, mutta minkäs hän sille mahtaa, että on sellainen kuin on, vaikka ei toivoisi olevansa.
Tottakai olen minäminä ärsytykseni kanssa. MINUA vituttaa, että tällä kadulla asuu joku, joka katsoo kiviä kun ohitan hänet. Minulle tulee kiusallinen olo.
Joudun itsekin katsomaan jotain koivun oksaa hänen kohdallaan kun kaikki on kiusallista. Ongelma on minun, ja vain minun työstettävissäni. Ihan niin lapsellinen en ole, että siitä hänen ongelmansa tekisin. Ja kuten olen jo kirjoittanutkin, niin jatkossa en enää yritä mitään. Kohtelen häntä yhtä ilmana kuin hän minua, niin hän varmasti toivoo (kohtele muita kuten haluat itseäsi kohdeltavan, näin raamatullisesti jos sanoisin). Silti saan pitää sitä kummallisena.
AP
Saat toki, mutta on kyllä asiatonta mielestäni alkaa keksimään hänelle narratiiveja, kuten se, että hän on tehnyt jotain hävettävää.
Ei sinun ole mikään pakko alkaa katselemaan koivuja. MIelestäni saat ja voit edelleen reippaasti sanoa moi kun kohtaatte. Se on sinun tapasi kohdata naapurit, eikä sinun tarvitse muuttua hänen vuokseen.
Sen sijaan voit olla ärsyyntymättä siitä, että hän on myös sellainen kuin on, katselee kengänkärkiään ja eikä vastaa.
Kävelette toistenne ohi kumpikin omalla tavallaan.
Niin, työkaverin kanssa tämä spekulaatio saatiin aluille, että hän häpeilisi olevasa toinen nainen. Minä en edes tuomitse pettämistä, elämä ei ole mustavalkoista. Työkaverini ei tiedä minkänäköinen nainen tämä on yms. EN halua hänelle mitään vahinkoa, olen yrittänyt korostaa kaikille (eli ne kaksi) kenenkanssa juttelen, että EN TIEDÄ mitään.
Jatkossa kävelemme toistemme ohi tavallamme :) tosin ehkä itsetuntosi sitten ei kestäisi moikkausta johon ei vastata, joten menemme hänen tavallaan. Se käy, ehkä ärtymykseni laantuu. Tavallaan jopa tietynlainen kiinnostus ja huoli naapurista on olemassa, hän vaikuttaa yksinäiseltä naiselta. Ja ilmesesti kuvittelen elämäntehtäväkseni olla kaikille ystävällinen ja jos joku ei sitä suostu vastaanottamaan se käy itsetunnolleni.
Lupaan työstää itseäni :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei hän ole lainkaan häpeissään ..
Vaikka kuinka kyyläät, kyttäät, ja analysoit, et kuitenkaan totuutta tiedä, eikä se sinulle kuulukaan.
Ehkä häntä ei vaan kiinnosta moikkailla, tai kommunoida muutenkaan AP:n, tai kenenkään muunkaan kanssa ..
Eikä ole mitään velvollisuutta.Ehkä on huomannut AP:n mielipuolisen tarpeen kyyläämiseen, ja kyttäämiseen ..
Onko AP:n oma elämä kenties tylsää, ja yksinäistä, kun täytyy moista toimintaa harjoittaa ?
On minulla paljonkin muuta tekemistä, lähden kohta mökille viikoksi ja saa naapurin nainen rauhassa olla ei tarttee pelätä, että hullu naapuri yrittää väkisin moikata :)
Ei kenelläkään ole velvollisuutta moikata, kyllähän kaikki tämän tietää. Aloituksessani lukikin, etät kunhan tässä vain ihmettelen :) Aamun ihmettelyni, varmaan sinä luulit, että joka aamu täällä ikkunastani katselen kun naapurin nainen on pihalla ja mitähän se siellä tekee ja menisikö taas ahdistelemaan ja yrittämään ottaa katsekontaktia :) Ei, en ole kiusaaja.
Ja sana ihmetellä miksi minua juostaan karkuun, etkö itse ihmettelisi? Sitä saa ihmetellä päänsä sisällä tai vaikka AV:lla? eikö?
AP
Saattaa tulla ehkä järkytyksenä, mutta minulla ei tosiaankaan riitä edes mielenkiintoa vaivautua uhraamaan ajatustakaan sille, miksi joku ei moikkaa, tai miksi joku juoksee karkuun yms.
Parempaakin tekemistä ..
Annan muiden elää omaa elämäänsä, ja minä elän omaani.
Kiusantekoa tuo sinun toimintasi nimenomaan on.
Luonnollisestikaan et itse näe siinä mitään väärää ..Ei ole mitään kiusantekoa noudattaa normaaleja ja kohteliaita käytöstapoja :D Sinua näköjään hyvinkin paljon häiritsee se, että muut ihmiset kykenevät sanomaan moi silloin kun se on tapojen mukaista, ja näköjään uhraat sille montakin ajatusta kun noin tuohdut jo pelkästä ajatuksesta. Juuri kaltaisiasi naapureita minä moikkailen ihan tarkoituksella ja äärimmäisen kohteliaasti :D Enkä ole AP, pidän vain erittäin junttina ja epäkohteliaana tuollaista käytöstä.
Pidä kaikessa rauhassa vaan. Pitäisikö sen vaikuttaa jotenkin kasvattavasti? Suurten ikäluokkien roolipeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Aika huolestuttavaa, jos maisemien katselu ohittaessa on kiusallista. Ajattele, että hän on joku tuntematon, jonka ohitat kaupungilla. Aika itsekeskeistä on, jos ärsyynnyt siitä, ettei joku halua katsoa sinua ohitustilanteessa. Suosittelen keskusteluapua. Sinulla on liian suuret luulot itsestäsi. Huono merkki on myös vitutuksesi (ja sen voimakkuus). Tällainen pikkujuttu ei pitäisi vaatia monen ihmisen kanssa keskustelua livenä sekä netissä.
Niinhän jo totesinkin, että jatkossa ajattelen hänen olevan ilmaa :)
Väitän, että kuka tahansa jakaa mieltä askarruttavat asiat LÄHIpiirinsä kanssa, oli se kuinka pieni ja naurettava tahansa. Huolestuttavaa toki olisi, jos tämä olisi jokapäiväistä ja jatkuvasti olisin ihan, että se naapurin muija sitä ja tätä. Yhden kerran olen lähipiirilleni maininnut ihmetyksestäni.
Minustakin tämä on pikkujuttu ja viihdytän itseäni täällä ja tällä nyt tämän päivän, sopiiko?
AP
Viihdytät itseäsi naapurisi kustannuksella. Olet todella kuvottava ihminen.
Miten naapurini kärsii tästä vauvafoorumin avauksesta, jossa lähinnä minä saan lokaa niskaani? Olen kyllä todellä ällöttävä :D
AP
Kenties hän näkee tämän keskustelun? Ja vaikka ei näkisi, niin silti moraaliton tämä keskustelunavauksesi.
Olen muuttanut asioita ja meitä ei tunnisteta tästä. tarina on toki vaikea pitää kasassa muutettujen asioiden takia, mutta naapurini ei tiedä olevansa naapurini tämän keskustelun perusteella, vaikka toki silti toivon hänen tähän vahingossa törmäävän.
Koko av on moraaliton, lokasanko suorastaan, jos tämä aloitus olisi tehty asialliselle foorumille nimimerkin takaa niin silloin häpeäisin kyllä itseäni. Nyt tämä on vain joku anonyymi vauvalla
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venakko ei osaa suomea.
Ei hän kyllä näytä venakolta, suomalaisen oloinen.
AP
Miksi olet noin herkkä tuomitsemaan toisen luimuilut? Mitä jos on ujo? Jokin trauma? Mitä jos hän vain haluaa välttää kontaktia naapureiden kanssa? Missä velvoitetaan olemaan naapurin kanssa tekemisissä?
Kyllä toinen nainen kuuluu tuomita. Naiset harvoin ymmärtävät, että naiset ovat syyllisiä useimpiin parisuhdeongelmiin ja -eroihin. Pointsit ap:lle, kerrankin nainen joka ymmärtää mitä naiset tekevät.
t. mies
En halua sun pointseja. Vaikka aamuinen aloitukseni olikin kärkkäästi kirjoitettu niin en tuomitse naapureitani mistään, tiedän etten itsekään mikään pulmunen ole
AP
Olipa yllätys, ettet ole mikään pulmunen🤣
Mikä jonne siellä "argumentoi"?
Itseasiassa on yllätys ettei minua pidetäkään pulmusena :O OMG Eikö naapurikyylät yleensä tykkää vahtia toisten ikkunoista sisään ja soittaa poliisille jos näkyy esim. kasvivaloja :D
AP
Onpa kumma kuvio. Jotenkin olet utelias ja paheksuva samaan aikaan, haluat asettua yläpuolelle ja samaan aikaan esittää mukavaa ulospäin. Ole oma itsesi. Pääsette kumpikin vähemmällä. Ole oikein avoimen paheksuva, niin naapurisi heti tietää mitä mieltä olet. Pahinta kaikesta on teeskennellä ystävällistä, kun oikeasti on ihan eri jauhot pussissa.
Itse tervehdin vain naapuruston sporttisia beibejä. Riisun heitä myös mielessäni alasti. M50
Miksi pitää moikata? En minäkään moikkaa naapureita ja ei se liity mihinkään häpeään tai pelkoon. En vaan puhu tuntemattomille, jos ei oo oikeasti asiaa ja naapureista saa riesan, jos niihin tutustuu.
Miten paljon voi noin mitätön asia vaivata?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää moikata? En minäkään moikkaa naapureita ja ei se liity mihinkään häpeään tai pelkoon. En vaan puhu tuntemattomille, jos ei oo oikeasti asiaa ja naapureista saa riesan, jos niihin tutustuu.
Minä en ole kokenut yhtäkään naapuriani riesaksi? Olen ajatellut, että kun olemme etunimi ja moikkaustuttuja, niin voin pyytää mahdollisesti apua jos joskus tarvitsen. esimerkiksi lukitse itseni ulkopuolelle ja mies on työmatkalla, saatan tarvita naapurin apua soittaakseni äidilleni jossa on vara-avain. Naapuri, jonka oven taakse menen kännykkää kysymään, tunnistaa tulijan ja uskaltaa puhelinta lainata. Jos olisin joku karkuun luikkija jota naapurit eivät tiedä, niin saisinko puhelinta lainaksi, varmaan joo, mutta epäluulon kera.
Esimerkiksi naapurin naisella on pieni vauva, jos hänelle joskus tuleekin joku akuutti tilanne ja tarvitsee apua, miehensä on töissä ja hän tietää minun tekevän etänä, kyllä hänen olisi helpompi pyytää apua, jos hän uskaltaisi katsoa minuun päin.
Tapanani EI ole mennä kahvittelemaan naapureille tylsyyspäissäni, viihdyn yksin kotona, mutta minulle tulee kummallinen olo, jos lähistöllä on ihminen, jonka kanssa esitämme kuin toinen ei olisi siinä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Onpa kumma kuvio. Jotenkin olet utelias ja paheksuva samaan aikaan, haluat asettua yläpuolelle ja samaan aikaan esittää mukavaa ulospäin. Ole oma itsesi. Pääsette kumpikin vähemmällä. Ole oikein avoimen paheksuva, niin naapurisi heti tietää mitä mieltä olet. Pahinta kaikesta on teeskennellä ystävällistä, kun oikeasti on ihan eri jauhot pussissa.
Harmi, että jäit siihen käsitykseen, että tuomitsen naapurit. Minä en ole mikään tuomitsemaan, tämä pettämysspekulaatio oli työkaverini keksintö ja sekin olisi minulle aivan sama, minua on enemmän ihmetyttänyt se ettei ikinä ole voitu katsoa päinkään ja siksi ajattelen sen johtuvan häpeästä. Eikö normaalit ihmiset sentään käyttäydy kuin tuo toinen tuossa olisi ja osaa jopa sen nyökkäyksen tehdä saamatta paniikkihäiriötä..
En ole avoimen paheksuva, koska en ole siihen oikea henkilö, minä en ole mikään paheksumaan tai tuomitsemaan muita.
Suhtaudun naapuriini uteliaasti ja osittain huolella, hän vaikuttaa yksinäiseltä, siellä ei käy juuri ketään ja pieni vauva.
AP
Odotas vaan, kohta sinunkin tilalle muuttaa "toinen nainen".
Moikkailevat sitten keskenään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Taidat vain mielikuvitella lukevasi toisia herkästi, kun ulospäin kyllä näyttää siltä, että juu, teet toisista herkästi johtopäätöksiä ja teorioita, mutta eihän se tee niistä totta, anteeksi suora sanomiseni.
Mitä todennäköisemmin (yksinkertaisin selitys on yleensä paras) naapurissasi asuu samankaltainen henkilö kuin minun. Minun naapuriini muutti viime vuoden lopulla pariskunta parin pikkulapsensa kanssa ja siellä käy säännöllisesti myös jomman kumman edellisestä avioliitosta oleva isompi lapsi.
Alusta asti olen rupatellut niitä näitä hänen miehensä kanssa ja myös tämän isomman lapsen, meillä on siis yhteinen aita, eli asumme vierekkäisinä naapureina. Nainen on moikannut, mutta ei tullut esim. esittäytymään, vaikka oli pihalla, kun miehensä esittäytyi. Tiedän hänestä etunimen. Hän ei tervehdi, vaikka ollaan pihatiellä yhtä aikaa.
Eipä tullut mieleeni ajatella, että se johtuukin varmaan siitä, että vanhempi lapsi on muuten miehen ja hän varmaan rikkoi aikanaan perheen ja nyt häpeää sitä!
Eipä tullut mieleeni ajatella, että jessus, tuo nainen inhoaa minua!
Tuli mieleen ajatella, että hän taitaa olla tyyppiä, joka ei tykkää moikkailla naapurien kanssa.
Joo, minäkin ajattelisin näin, jos en tietäisi, että hän kyllä moikkaa muille naapureille, mutta ei miulle ja miehelleni. Ja siis miehenikin miettii, että miksi hän välttelee meitä, emme kuitenkaan tuhlaa arki-iltojamme murehtimassa tätä suurta surua. Silloin tällöin kun tulee kiusallinen törmääminen ihmisen kanssa jota kiinnostaa kivetkin sillä hetkellä enemmän :)
AP
AP
Tämä 3/5 alkaa rakoilla.
Ensin moikkailtiin vain yhdelle autolla ohi ajavalle, sitten moikkailtiin autolla naapurustoon tulevalle ja nyt moikkaillaan jo kaikille muille paitsi AP:lle.
Näin ne murenee viihdyttävätkin provot.
Näin se on, pakettia on hankala pitää kasassa kun ei halua olla tunnistettava. EN halua, että naapurinnainen äitiyslomallaan tunnistaa olevansa kohde.
Tämä kyllä on umpikatu, mutta oikeasti taloja on enemmän kuin muutama.
Hän moikkaa tällä kadulla asuville muille naapureille.
AP
Senkö takia lisätietoa tulee tipoittain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Taidat vain mielikuvitella lukevasi toisia herkästi, kun ulospäin kyllä näyttää siltä, että juu, teet toisista herkästi johtopäätöksiä ja teorioita, mutta eihän se tee niistä totta, anteeksi suora sanomiseni.
Mitä todennäköisemmin (yksinkertaisin selitys on yleensä paras) naapurissasi asuu samankaltainen henkilö kuin minun. Minun naapuriini muutti viime vuoden lopulla pariskunta parin pikkulapsensa kanssa ja siellä käy säännöllisesti myös jomman kumman edellisestä avioliitosta oleva isompi lapsi.
Alusta asti olen rupatellut niitä näitä hänen miehensä kanssa ja myös tämän isomman lapsen, meillä on siis yhteinen aita, eli asumme vierekkäisinä naapureina. Nainen on moikannut, mutta ei tullut esim. esittäytymään, vaikka oli pihalla, kun miehensä esittäytyi. Tiedän hänestä etunimen. Hän ei tervehdi, vaikka ollaan pihatiellä yhtä aikaa.
Eipä tullut mieleeni ajatella, että se johtuukin varmaan siitä, että vanhempi lapsi on muuten miehen ja hän varmaan rikkoi aikanaan perheen ja nyt häpeää sitä!
Eipä tullut mieleeni ajatella, että jessus, tuo nainen inhoaa minua!
Tuli mieleen ajatella, että hän taitaa olla tyyppiä, joka ei tykkää moikkailla naapurien kanssa.
Joo, minäkin ajattelisin näin, jos en tietäisi, että hän kyllä moikkaa muille naapureille, mutta ei miulle ja miehelleni. Ja siis miehenikin miettii, että miksi hän välttelee meitä, emme kuitenkaan tuhlaa arki-iltojamme murehtimassa tätä suurta surua. Silloin tällöin kun tulee kiusallinen törmääminen ihmisen kanssa jota kiinnostaa kivetkin sillä hetkellä enemmän :)
AP
AP
Tämä 3/5 alkaa rakoilla.
Ensin moikkailtiin vain yhdelle autolla ohi ajavalle, sitten moikkailtiin autolla naapurustoon tulevalle ja nyt moikkaillaan jo kaikille muille paitsi AP:lle.
Näin ne murenee viihdyttävätkin provot.
Näin se on, pakettia on hankala pitää kasassa kun ei halua olla tunnistettava. EN halua, että naapurinnainen äitiyslomallaan tunnistaa olevansa kohde.
Tämä kyllä on umpikatu, mutta oikeasti taloja on enemmän kuin muutama.
Hän moikkaa tällä kadulla asuville muille naapureille.
AP
Senkö takia lisätietoa tulee tipoittain?
Noh niinkai, tarpeen mukaan kerron jotain jos se on oleellista. Nyt ei ehkä ole enää mitään kerrottavaa. aihehan on jo ihan todella ruodittu
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka kyyläät, kyttäät, ja analysoit, et kuitenkaan totuutta tiedä, eikä se sinulle kuulukaan.
Ehkä häntä ei vaan kiinnosta moikkailla, tai kommunoida muutenkaan AP:n, tai kenenkään muunkaan kanssa ..
Eikä ole mitään velvollisuutta.Ehkä on huomannut AP:n mielipuolisen tarpeen kyyläämiseen, ja kyttäämiseen ..
Onko AP:n oma elämä kenties tylsää, ja yksinäistä, kun täytyy moista toimintaa harjoittaa ?
On minulla paljonkin muuta tekemistä, lähden kohta mökille viikoksi ja saa naapurin nainen rauhassa olla ei tarttee pelätä, että hullu naapuri yrittää väkisin moikata :)
Ei kenelläkään ole velvollisuutta moikata, kyllähän kaikki tämän tietää. Aloituksessani lukikin, etät kunhan tässä vain ihmettelen :) Aamun ihmettelyni, varmaan sinä luulit, että joka aamu täällä ikkunastani katselen kun naapurin nainen on pihalla ja mitähän se siellä tekee ja menisikö taas ahdistelemaan ja yrittämään ottaa katsekontaktia :) Ei, en ole kiusaaja.
Ja sana ihmetellä miksi minua juostaan karkuun, etkö itse ihmettelisi? Sitä saa ihmetellä päänsä sisällä tai vaikka AV:lla? eikö?
AP
Saattaa tulla ehkä järkytyksenä, mutta minulla ei tosiaankaan riitä edes mielenkiintoa vaivautua uhraamaan ajatustakaan sille, miksi joku ei moikkaa, tai miksi joku juoksee karkuun yms.
Parempaakin tekemistä ..
Luonnollisestikaan et itse näe siinä mitään väärää ..No nyt meni aika paksuksi. Miten kiusaan häntä? Ei hän tietääkseni ole häiriintynyt siitä, että minua ihmettyttää miksei hän voi moikata? Mitä väärää siinä on? Osoita vääryys..
Jotenkin aika ylimielistä kuvitella, että minulla ei olisi mitään parempaakaan tekemistä tai tämä olisi joku suurin murheeni.
AP huvittuneena
Eihän sulla näytäkään olevan parempaakaan tekemistä, kuin ihmetellä naapurisi tekemisiä, sekä tekemättä jättämisiä.
Hän ei halua moikata sinua, hän ei halua jutella sinulle, hän haluaa olla sinulta rauhassa, ja on sen sinulle käytöksellään ilmaissut, ja siitä huolimatta, jatkat toimintaasi.
Mitä toimintaani jatkan? Ymmärsitköhän nyt ihan oikein mitä olen kertonut..
Minä IHMETTELEN miksi hän ei moikkaa, minä EN VÄKISIN MOIKKAILE häntä.
Eli mitä toimintaa minä jatkan?
Hän ei ole joutunut kärsimään katsekontakteistani tai selälle huudetuista moroista. Olen sanonut että en väkisin moikkaa. Minua ihmetyttää hänen karkuun juoksemisensa.
Minä olen ymmärtänyt, että hän ei halua. Minä en yritä. Minua ihmetyttää. Pohdin, että johtuuko välttely häpeästä? Koska muiden naapureiden kanssa pystymme normaalisti tervehtimään ja sitten jatkamaan elämää. En puhu kenenkään kanssa sen enempää, koska en itsekään halua.
AP
Sinä arvioit, luokittelet, kategorisoit: toinen nainen, luimistelija, luikkija, kengän kärkiin katsoja jne. Jos olisit tehnyt aloituksen, ihmettelen, miksi naapuriin muuttanut ihminen ei tervehdi, olisit itse kuulostanut ihan toisenlaiselta ihmiseltä. Tuollaisella aloituksella tunnut hyvin vastenmieliseltä ja sen vuoksi myös saamasi vastaukset ovat hyökkääviä.
-ohis-Siis se on totta, että kun minua lievästi ärsytti äsken aamulenkillä se kivien tutkiminen, niin kirjoitin aloituksen asenteellisesti. Ja olen käynyt täällä vauvalla niin monta vuotta, että hyökkäämistä osasin odottaakin.
Melkein toivoin, että osa vastaajista olisi naapurini, koska hän on tällä hetkellä vauvan kanssa kotona. Olen muuttanut tässä aloituksessa tiettyjä asioita, ettei häntä tunnistettaisi. Oikeasti hän on pyörinyt tuossa jo kauemmin, koska vauva syntyi viime viikolla. Nähtiin maha ja nähtiin vaunut postilaatikolla, ei niiden ikkunasta sisälle katsomalla.
Olisin halunnut onnitella vauvasta, mutta hän kääntyi tiellä karkuun. Siksi tämän aamuinen avaus.
AP
Siis sinä ihmettelet, että pandemian aikana sua tuntematon raskaana oleva/kuuri synnyttänyt nainen poistuu paikalta, kun sinä tulet? Oikeesti, onko sulla ollenkaan aivoja? Jokainen, jolla on järkeä kiertää tuossa tilanteessa naapurit kaukaa ja välttelee viimeiseen asti, koska ei voi tietää mikä rutto niillä on. Sen koronan oikeasti voi saada myös ulkoilmassa, omat serkut sai sen niin. Toinen sai sen työpaikaltaan ja ennen kuin tiesi tartunnasta jutteli ulkona siskonsa kanssa, joka tekee töitä kotona, on lapseton ja muutenkin elää aika erakkona ja kappas, kun siskollaankin oli alle viikon päästä hirveä kuume, yskä ja positiivinen testitulos. Raskaana olevalle ja pienelle vauvalle se ei oo mikään leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Parempaakin tekemistä ..
Luonnollisestikaan et itse näe siinä mitään väärää ..No nyt meni aika paksuksi. Miten kiusaan häntä? Ei hän tietääkseni ole häiriintynyt siitä, että minua ihmettyttää miksei hän voi moikata? Mitä väärää siinä on? Osoita vääryys..
Jotenkin aika ylimielistä kuvitella, että minulla ei olisi mitään parempaakaan tekemistä tai tämä olisi joku suurin murheeni.
AP huvittuneena
Eihän sulla näytäkään olevan parempaakaan tekemistä, kuin ihmetellä naapurisi tekemisiä, sekä tekemättä jättämisiä.
Hän ei halua moikata sinua, hän ei halua jutella sinulle, hän haluaa olla sinulta rauhassa, ja on sen sinulle käytöksellään ilmaissut, ja siitä huolimatta, jatkat toimintaasi.
Mitä toimintaani jatkan? Ymmärsitköhän nyt ihan oikein mitä olen kertonut..
Minä IHMETTELEN miksi hän ei moikkaa, minä EN VÄKISIN MOIKKAILE häntä.
Eli mitä toimintaa minä jatkan?
Hän ei ole joutunut kärsimään katsekontakteistani tai selälle huudetuista moroista. Olen sanonut että en väkisin moikkaa. Minua ihmetyttää hänen karkuun juoksemisensa.
Minä olen ymmärtänyt, että hän ei halua. Minä en yritä. Minua ihmetyttää. Pohdin, että johtuuko välttely häpeästä? Koska muiden naapureiden kanssa pystymme normaalisti tervehtimään ja sitten jatkamaan elämää. En puhu kenenkään kanssa sen enempää, koska en itsekään halua.
AP
Sinä arvioit, luokittelet, kategorisoit: toinen nainen, luimistelija, luikkija, kengän kärkiin katsoja jne. Jos olisit tehnyt aloituksen, ihmettelen, miksi naapuriin muuttanut ihminen ei tervehdi, olisit itse kuulostanut ihan toisenlaiselta ihmiseltä. Tuollaisella aloituksella tunnut hyvin vastenmieliseltä ja sen vuoksi myös saamasi vastaukset ovat hyökkääviä.
-ohis-Siis se on totta, että kun minua lievästi ärsytti äsken aamulenkillä se kivien tutkiminen, niin kirjoitin aloituksen asenteellisesti. Ja olen käynyt täällä vauvalla niin monta vuotta, että hyökkäämistä osasin odottaakin.
Melkein toivoin, että osa vastaajista olisi naapurini, koska hän on tällä hetkellä vauvan kanssa kotona. Olen muuttanut tässä aloituksessa tiettyjä asioita, ettei häntä tunnistettaisi. Oikeasti hän on pyörinyt tuossa jo kauemmin, koska vauva syntyi viime viikolla. Nähtiin maha ja nähtiin vaunut postilaatikolla, ei niiden ikkunasta sisälle katsomalla.
Olisin halunnut onnitella vauvasta, mutta hän kääntyi tiellä karkuun. Siksi tämän aamuinen avaus.
AP
Siis sinä ihmettelet, että pandemian aikana sua tuntematon raskaana oleva/kuuri synnyttänyt nainen poistuu paikalta, kun sinä tulet? Oikeesti, onko sulla ollenkaan aivoja? Jokainen, jolla on järkeä kiertää tuossa tilanteessa naapurit kaukaa ja välttelee viimeiseen asti, koska ei voi tietää mikä rutto niillä on. Sen koronan oikeasti voi saada myös ulkoilmassa, omat serkut sai sen niin. Toinen sai sen työpaikaltaan ja ennen kuin tiesi tartunnasta jutteli ulkona siskonsa kanssa, joka tekee töitä kotona, on lapseton ja muutenkin elää aika erakkona ja kappas, kun siskollaankin oli alle viikon päästä hirveä kuume, yskä ja positiivinen testitulos. Raskaana olevalle ja pienelle vauvalle se ei oo mikään leikin asia.
No voi luoja nyt oikeesti... Ei mulla varmaan ookkaan ollenkaan aivoja päässä, kappas ne tipahti sinne lenkille.
Hänen turvaväli onkin sitten ihan todella valtava.
Siis ihanku tähän ees viittis vastata mitään. Ilmeisesti joillekin on väännettävä perus käytöstapoja ihan ratakiskosta: Juuri syntyneen vauvan lähelle ei mennä räkäisenä, pesemättömillä käsillä eikä ilman äidin lupaa.
Jos huikkaan moikat toistemme ohittaessa, en mene hänen iholle. Tai sitten hän saa kyllä juosta karkuun paljon jengiä jos yrittää vältellä muitakin kuin minua, itseasiassa hänen ei tulisi poistua nyt sitten kotonta mihinkään.
Olet tosin eka, joka keksi että hänen huonot käytöstavat onkin koronan syytä. No katsotaan sitten kun korona on ohi, että pystyykö hän silloinkaan katsomaan silmiin..
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että jäit siihen käsitykseen, että tuomitsen naapurit. Minä en ole mikään tuomitsemaan, tämä pettämysspekulaatio oli työkaverini keksintö ja sekin olisi minulle aivan sama, minua on enemmän ihmetyttänyt se ettei ikinä ole voitu katsoa päinkään ja siksi ajattelen sen johtuvan häpeästä. Eikö normaalit ihmiset sentään käyttäydy kuin tuo toinen tuossa olisi ja osaa jopa sen nyökkäyksen tehdä saamatta paniikkihäiriötä..
En ole avoimen paheksuva, koska en ole siihen oikea henkilö, minä en ole mikään paheksumaan tai tuomitsemaan muita.
Suhtaudun naapuriini uteliaasti ja osittain huolella, hän vaikuttaa yksinäiseltä, siellä ei käy juuri ketään ja pieni vauva.
AP
Hienoja oletuksia tosiaan. Nyt on korona-aika, ja vaikkei olisi, ei vieraiden puute tarkoita välttämättä yksinäisyyttä. Puhut "normaaleista" ihmisistä, mutta kukaan ei ole "normaali". Kaikilla on omat käsityksensä, mikä on normaalia. Ja voit olla varma, etteivät kaikki voi tai halua nyökätä. Vaikuttaa siltä, että ymmärrät vain omia tapojasi ja itsesi kaltaisia ihmisiä. Suosittelen sinua laajentamaan ihmiskäsitystäsi ja muutenkin maailmankuvaasi. Luulen, ettei naapurillasi ole paniikkihäiriötä, vaan yksinkertaisesti hän ei vain halua juuri sinua ja miestäsi tervehtiä. Keskity omaan elämääsi ja kehittämään itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hienoja oletuksia tosiaan. Nyt on korona-aika, ja vaikkei olisi, ei vieraiden puute tarkoita välttämättä yksinäisyyttä. Puhut "normaaleista" ihmisistä, mutta kukaan ei ole "normaali". Kaikilla on omat käsityksensä, mikä on normaalia. Ja voit olla varma, etteivät kaikki voi tai halua nyökätä. Vaikuttaa siltä, että ymmärrät vain omia tapojasi ja itsesi kaltaisia ihmisiä. Suosittelen sinua laajentamaan ihmiskäsitystäsi ja muutenkin maailmankuvaasi. Luulen, ettei naapurillasi ole paniikkihäiriötä, vaan yksinkertaisesti hän ei vain halua juuri sinua ja miestäsi tervehtiä. Keskity omaan elämääsi ja kehittämään itseäsi.
Harmi kun mun pitää nyt lähteä. Olisi niin ihanaa riidellä koko päivä vauvalla siitä, kuka on juntein ja huonotapaisin ja kuka paras ja oikeassa. Kuka on normaalein ja mikä on normi.
Sovitaan, että sinä olet paras <3
AP
Olipa yllätys, ettet ole mikään pulmunen🤣