Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijaako porukat tukia "perustamalla yrityksiä"?

Vierailija
08.02.2025 |

Mietin vain, että miten kummassa eräät tuntemani henkilöt porskuttavat eteenpäin, kun eivät käy töissä. Ovat kuitenkin perustaneet jo useamman yrityksen, mutta eivät tee kuotenkaan mitään yritystoimintaa. Saako yhteiskunnalta jotain tuki olemalla yrittäjä nimellisesti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista "rahaa tyhjästä" tukea olemassa. Starttirahaa voi hakea, mutta ei sekään ole mikään taikaseinä mistä voi repiä rahaa tekemättä mitään.

Vierailija
2/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, eikä työttömän kannata mitenkään olla yrittäjä. Päinvastoin jos meinaa korvauksilla elellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman nimiin voi ostaa velaksi uuden mersun ja omakotitalon, niin yksi tietty ryhmä tekee

Vierailija
4/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman nimiin voi ostaa velaksi uuden mersun ja omakotitalon, niin yksi tietty ryhmä tekee

Ei kukaan anna vastaperustetulle firmalle lainaa. Vähintään pitää olla henkilökohtaisesti itse takaamassa sitä lainaa.

Vierailija
5/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starttiraha on melko pieni ja sitä voi saada 6-12kk. Business Finlandilta voi saada isompia satsauksia, esim sadan tonnin mittakaavassa.

Vierailija
6/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän yrityksen perustaminen vie vaan kaiken työttömyysturvan

Sitä vastoin jos pyörittää pientä yritystä ja oikeasti tienaakin jotain niin pääsee parhaimmillaan kiinni etuihin ja todella matalaan veroasteeseen. Vielä suht hyvin tienaavat yritys voi hyödyntää runsaita veroporkkanoita ja lisäksi esim kierrättää omia kulujaan yrityksen kuluiksi. Luovuus palkitaan ja kpkkeleita äänestetään. Vielä tuottoisampaa on pyörittää sopivasti miehitettyä toista yritystä siinä rinnalla - se helpottaa ns hallitun, kannattavan konnkurssin tekemistä sitten kun taas vaihteeksi menee toiseen töihin. 

Vierailija
7/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä voi tehdä ja nostaa tukia samalla. Jotkut tienaa 5000 euroa kk ja saavat silti tukia kelasta.

Vierailija
8/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sellaista "rahaa tyhjästä" tukea olemassa. Starttirahaa voi hakea, mutta ei sekään ole mikään taikaseinä mistä voi repiä rahaa tekemättä mitään.

Eikä sitä taida saada kuin kerran? 

Kyllä yrityksen perustamisesta aiheutuu kuluja enemmän kuin mitään muuta. 

Vierailija
9/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starttiraha on melko pieni ja sitä voi saada 6-12kk. Business Finlandilta voi saada isompia satsauksia, esim sadan tonnin mittakaavassa.

Useimmiten BFn tuet on luokkaa 5000-10 000.

Vierailija
10/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt, että on mahdollista saada toimeentulotukea, mutta ei joudu työkkärin toimenpiteiden piiriin, jos on Y-tunnus. Saat asumistuet ja kaikki.

Vierailija
11/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään näistä et saa ilman hyvää liiketoimintasuunnitelmaa. Sen lisäksi pitää ihan oikeasti laittaa se firma pyörimään jos haluaa rahan tulon jatkuvan. Ei kukaan anna isoa kasaa rahaa sinulle pelkästään sillä selityksellä, että haluat perustaa firman.

Vierailija
12/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla business finlandin kaveri niin voi saada ilmaista rahaa.

Vierailija
13/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita on että duunari - etenkin rakennusalalla - lähtee työstä ja perustaa yrityksen. Omat tulot saattavat samasta työstä moninkertaistua, tulee tukia ja. Verohelpotuksia ja kun firma vähän kasvaa voi ruveta pitämään muita duunareita. Homma helpottuu kun ajelee Mersulla kattelemassa miten keikat sujuu. 

Innokas yrittäjö voi kehittyä aivan virtuoosiksi siinä miten voi yhtä aikaa ylilaskuttaa asiakasta, nostaa erilaisia tukia ja palveluita ja minimoida veronmaksun. 

Vierailija
14/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starttiraha peräkkäin veljille, vaimoille, serkuille ja serkun kaimoille!

- Mohammed

Vierailija
15/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän yrityksen perustaminen vie vaan kaiken työttömyysturvan

Sitä vastoin jos pyörittää pientä yritystä ja oikeasti tienaakin jotain niin pääsee parhaimmillaan kiinni etuihin ja todella matalaan veroasteeseen. Vielä suht hyvin tienaavat yritys voi hyödyntää runsaita veroporkkanoita ja lisäksi esim kierrättää omia kulujaan yrityksen kuluiksi. Luovuus palkitaan ja kpkkeleita äänestetään. Vielä tuottoisampaa on pyörittää sopivasti miehitettyä toista yritystä siinä rinnalla - se helpottaa ns hallitun, kannattavan konnkurssin tekemistä sitten kun taas vaihteeksi menee toiseen töihin. 

Kerrotko vielä lisää näistä eduista ja "todella matalasta" veroasteesta?

Päin vastoin, pienyrittäjä joutuu maksamaan veroja vaikka ei olisi tullut tuloja vielä ollenkaan. Ne sentään saa takautuvasti nollattua reilulle tasolle, mutta eläkemaksua joutuu maksamaan jos liikevaihto ylittää jonkin rajan, vaikka siitä ei jäisi kulujen jälkeen varaa maksaa itselle minkäänlaista palkkaa.

Siis olet kerännyt alkupääoman jolla perustat firman, se alkaa saada jonkin verran tilauksia mutta ei vielä tarpeeksi jotta elättäisit itsesi, ja silti joudut maksamaan sitä itse keräämääsi alkupääomaa eläkemaksujen muodossa ulos firmasta joka kuukausi kunnes a) menetät koko pääoman ja firma kaatuu tai b) saat tahkottua niin paljon myyntiä että alat saada jonkinlaista palkkaakin. Siitä palkasta maksat sitten aivan normaalin tuloveron.

Vierailija
16/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ymmärtänyt, että on mahdollista saada toimeentulotukea, mutta ei joudu työkkärin toimenpiteiden piiriin, jos on Y-tunnus. Saat asumistuet ja kaikki.

Tätä juuri ajoin takaa. Eli varmaan saavat asumistuen yms. Ja sitten tuo, että edellisessä firmassa oli toimitusjohtajana mies, nykyisessä on vaimo ja täysi-ikäinen lapsi.

Ap

Vierailija
17/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tämä on hoksattu lainsäädäntöelimissä ja jatkossa tuottamattoman liiketoiminnan pitäjät ajetaan työkkärin listoille.

Vierailija
18/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas näitä juttuja. 

Vierailija
19/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tämä on hoksattu lainsäädäntöelimissä ja jatkossa tuottamattoman liiketoiminnan pitäjät ajetaan työkkärin listoille.

Monikohan noista firmoista on näitä ex-johtajien liikkeenjohdon konsultointiyrityksiä, joilla peitellään omaa työttömyyttä.

Vierailija
20/28 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko ajatuksena työllistää itsensä vai olla kotosalla tekemättä mitään ja yritykseen silti virtaa rahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi