Ihan typerä riita teinin kanssa. Nyt harmittaa.
Asutaan syrjäkylällä ja siksi ajattelin yhdistää pojan haun koulusta ja kauppareissun. Pojalla oli kamala vessahätä ja valitti että pitäis päästä heti kotiin. Mä sanoin että käy kaupassa pissalla jos ei pysty pidättämään, mun oli pakko käydä kaupassa. Ei halunnut. Koko matkan valitti että miten tyhmä olen kun haen hänet ja samalla pakotan mukaan hoitamaan asioita. Hänellä ois parempaakin tekemistä. Mulla on ollut tosi rankkaa viimeaikoina ja alkoi tuo narina ja tiuskiminen suututtaa ihan todella. Tiedän että se ei ole puolustus mutta tulin karjaisseeni pojalle että lopettaa valittamisen tai kävelee loppumatkan. Poika karjui takaisin että älä huuda mulle. Mä karjuin että suu kiinni. Oltiin koko loppumatka hiljaa. Edelleen mököttää. Tiedän että mun pitäis olla se aikuinen ja mennä sopimaan, mutta haluan hetken rypeä itsesäälissä. Mistä minä oisin voinut tietää että just tänään on koulun jälkeen kamala vessahätä? Eihän se mun syy oo että maito ja levite loppui just tänä aamuna? Ei oma huono olo oikeuta mulle tiuskimaan (tiedän, itsekin huusin). Ärsyttää vaan kun kilttinä kävin hakemassa ettei tarvi oottaa bussia (joka ois lähtenyt vasta parin tunnin päästä). Ens kerralla en hae vaikka mahis olis. Suututtaa kun ei yhtään kunnioiteta ja kiitetä muita. Pitää aina olla vaan minä ja mun tarpeet. Kulkekoon bussilla nyt hetken.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaja olisi mies , ja teini olisi tyttö, vastaukset olisi ihan jotain muuta tälläkin kertaa
Elämäsi on varmasti hyvin raskasta.
Olen pahoillani.
Ap teillä asuu murkku. Mitä muuta voit häneltä odottaa, kun joka asiasta kiukkuamista. Sinä sen sijaan olet aikuinen, etkä olisi saanut huutaa. Mene pyytämään anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa kaupassa? Kovin monissa kaupoissa tuskin on vessaa, ja levite/maito tuskin on mitään hirveän tärkeitä... Mutta joo provohan tää on.
Melkein kaikissa s-marketeissa on vessa, Prismoista puhumattakaan. Levite on tärkeää, ilman sitä leipää ei voi syödä. Ilman maitoa kahvi on pahaa jne.
Olisit jättänyt kouluun käymään vessassa ja käynyt sillä aikaa kaupassa ja hakenut sitten. Kannattaa kyllä ensi kerralla soittaa et kelpaako kyyti vai ei..
Tiedän ton tunteen ap. Mulla on sellanen juttu että en voi käydä paskalla muualla kuin omassa kotona. Yleiset wc:t on siis likaisia mulle ja en jotenkin pysty rentoutumaan ja paskantamaan kunnolla. Mun pitää myös riisua itseni täysin alasti kun paskannan. Housut jotka roikkuu nilkoissa niin häiritsee sitä paskantamisen tunnetta ja t paita päällä pelottaa että paitaan lentää roiskeita. Yleisissä vessoissa ei voi myös pestä peppua kunnolla kun ei pääse kyykkäämään suihkukaivon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika, adoptioon!
Öööm.
Tuohan on ihan normaalia kasvatusta.
Juttele. Kerro tuo kaikki pojallesi. Kerro mikä harmittaa. Perustele. Pyydä anteeksi. Kerro, että toivot pojan pyytävät sinulta anteeksi.
Ole avoin.
Poika oppii sinä opit. Tunnekasvatusta. Se on tärkeää.
Voit kertoa senkin että ajattelit nyt sitten bussilla. Mutta nyt harkitset itse mitä teet. Voi olla avoin. Se on jotenkin helppo. Se on jotenkin helpottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ton tunteen ap. Mulla on sellanen juttu että en voi käydä paskalla muualla kuin omassa kotona. Yleiset wc:t on siis likaisia mulle ja en jotenkin pysty rentoutumaan ja paskantamaan kunnolla. Mun pitää myös riisua itseni täysin alasti kun paskannan. Housut jotka roikkuu nilkoissa niin häiritsee sitä paskantamisen tunnetta ja t paita päällä pelottaa että paitaan lentää roiskeita. Yleisissä vessoissa ei voi myös pestä peppua kunnolla kun ei pääse kyykkäämään suihkukaivon päälle.
Sen vessanpytyn istuimen voi siivota ennen kuin istuu jos kantaa mukaan desinfiointiainetta tai liinoja. Kannattaa opetella nostamaan paita riittävän ylös niin ei siihen mikään roisku. Sit kannattaa opetella käyttämään pideesuihkua tai voi käyttää intiimipyyhkeitä. Naisilla ehkä helpompaa kantaa kaikkia näitä käsilaukussa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Sä et sit varmaan pahemmin kotoasi poistu ainakaan pitkäksi aikaa.. et reissaa missään kaukana kovin kauaa et pääset kotiin käymään vessassa.
Minä kusen mihin vain olkoon sitten bussi tai sinun autosi. Sanot pojallesi että antaa tulla vaan. Ei pierujakaan pidätellä.
Teinille saa huutaa ja teinille saa suuttua. Se kertoo murkulle, mitä käytöstä muut sietävät. Menisin teinin luo ja sanoisin, että kauppaan kannattaa näillä bensahinnoilla mennä samalla reissulla kun hänet hakee. Siitä ei tarvitse enempää keskustella, asia vain on niin. Sano, että olisit voinut ennakkoon laittaa viestiä, että käydään kaupassa, niin teini olisi koulussa voinut käydä vessassa. Ja sopikaa, että näin toimitaan tulevaisuudessa. Muistan kuinka itse inhosin sitä, että vanhemmat päättivät, missä käydään ja siitä ei neuvoteltu tai kerrottu suunnitelman yksityiskohtia tarkemmin. Olen herkkä kaikille muutoksille, joten on kiva tietää ennakkoon, mitä seuraavaksi luvassa. Esim. polttarit on mun kauhistus!
On noloa jos mutsi vaan ilmestyy pihalle eikä ole sovittu mitään!
Ristiriitoja tulee, mutta ne kannattaa selvittää jälkikäteen. Pyytää anteeksi huutamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu pyydä anteeksi niin seuraavalla kerralla teini haukkuu sinua vielä rajummin omasta typeryydestään.
Jos on mahdollisuus wc käyntiin annettu niin ei pitäisi valittaa. Olisin sanonut, että ole hyvä ja kävele.
Tottakai pitää pyytää anteeksi omaa räjähdystään, sehän on sitä kasvatusta. Samalla selittää miksi räjähti. Siten se teini oppii että a) toiset ihmiset pitää ottaa huomioon b) räjähtäminen ei ole maailmanloppu ja c) puhumalla asiat selviää.
No worries ap!
Teini aloittanut haukkumalla niin äiti pyytää anteeksi?
Kyllä meillä saa ääntäkin korottaa, kun tympäisee. Haukkua ei saa.
Tarviiko sitä kusta pidättää koko päivä? Mikä vika koulun vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä kusta pidättää koko päivä? Mikä vika koulun vessassa?
Ehkä siellä kiusataan ja terrorisoidaan.
Maan kiva koulutapa.
En kuskaisi jos kyyti ei kelpaa. Ootelkoon koululla bussia.
Sillä oli varmaan jotain sovittu koulun jälkeen jos kiukkusi että olisi muutakin tekemistä..
Kuulostaa tosi tyhmältä lapselta