Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa kasvattaa elintasoani

Vierailija
06.05.2021 |

Palkka on vuosien varrella likimain tuplaantunut, mutta elän samalla tavalla kuin opiskeluaikoina. Elämässä on varmasti muutakin kuin rahastosalkun kasvatus. Olisiko ehdotuksia millä tavalla voisin kohottaa elintasoani, kun en keksi mitään mitä erityisemmin haluaisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos säästäminen kuukausipalkasta ei toimi tai muutkaan varallisuuden lisäämiseen liittyvät toimet, vähiimpä nuo vaihtoehdot jää.

Säästämiseen ja eri instrumentteihin sijoittamiseen pääset varmasti tutustumaan esim. oman pankkisi kautta

2/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyytyväinen noin niin anna mennä entisellä tyylillä. Materian hamuaminen on aika tyhmää

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos säästäminen kuukausipalkasta ei toimi tai muutkaan varallisuuden lisäämiseen liittyvät toimet, vähiimpä nuo vaihtoehdot jää.

Säästämiseen ja eri instrumentteihin sijoittamiseen pääset varmasti tutustumaan esim. oman pankkisi kautta

Sijoitan jo passiivisiin indeksirahastoihin 1500e/kk, vaikka mulla on omaisuutta enemmän kuin tarpeeksi. Olen kateellinen ihmisille, jotka haluaa jotain mihin ei ole vielä varaa.

AP

Vierailija
4/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas ruoka, hieronta tai muut hoidot, läheisten hemmottelu... sit vois harrastaa jotain vaikka ratsastusta tai ostaa kitaran ja opetella soittamaan. Ehkä ostaisin rotukissan. Johonkin tällaisiin minä tuhlaisin, jos olisi ylimääräistä.

Vierailija
5/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan jo passiivisiin indeksirahastoihin 1500e/kk, vaikka mulla on omaisuutta enemmän kuin tarpeeksi. Olen kateellinen ihmisille, jotka haluaa jotain mihin ei ole vielä varaa.

AP

Ei sinun tarvitse välttämättä muuttaa mitään jos et halua. Jatkaisin sijoittamista, aina sitä on hyvä olla ylimääräistä rahaa. Ja jos jotakin haluat itsellesi ostaa niin siitä vaan! Muista että sinulla on asiat erittäin hyvin.

Vierailija
6/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama. En oikein osaa ostaa mitään enkä saa suuremmin nautintoa ostamisesta. No, auton nyt vaihdoin.

Mulla on myös jotenkin jatkuvasti pelko, että tapahtuu jotain pahaa ja raha loppuu kesken. En oikein edes uskalla tuhlata. Olen nelikymppinen. Asuntolainan viimeinen lyhennys menossa ensikuussa, ajattelin että sen jälkeen voisin yrittää ottaa rennommin, mutta varmaan samat rahankäyttötottumukset jatkuu sen jälkeenkin ja kaikki menee vaan säästöön. Vaikea on itseään muuttaa. En välitä vaateshoppailuista, uusista astioista tms

Vierailija
7/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttää kokaiinia.

Vierailija
8/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda rahastoja. Sijoitat nyt ilmeisesti rahastoihin, jotka sijoittavat osingot uudelleen. On paljon sellaisia vaihtoehtoja, joissa maksavat osingot vuosittain sijoittajalle. Säästät edelleen, mutta toki käytännössä hieman vähemmän.

Olen jo varttunut keski-ikäinen. Omasta, rajoittuneesta kokemuksestani sanoisin, että nuoruuden euro on paljon keski-iän tai vanhuuden euroa arvokkaampi. Ei kannata tuhota nykyistä elämää, jos on ihminen joka tykkää rahalla hankittavista asioista ja ei käytä varojaan.

Minulle raha on ihan se ja sama. Vaimo siitä näyttää tykkäävän.

Vierailija
9/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan omalta historialtani. Ensin piti nuukailla vuosikaudet ja kun vihdoin oli rahaa, ei sitä raaskinut käyttää.

PIkkuhiljaa sitä on oppinut nauttimaan rahoistaan. Parempi asunto, auto, enemmän matkustelua, enemmän vapaa-aikaa jne. Minulle sopii nykyisin puolivälimalli, eli puolet ylimääräisestä säästöön ja puolet säästöön ja sijoittamiseen.

Vierailija
10/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu, hemmotteluhoidot, laatukosmetiikka, ulkona syöminen, rotukissa, laadukkaat vaatteet (toki turhia ei kannata hankkia), joku kummilapsi kehitysmaasta tai jo olemassaolevien omien tai kummilasten elämän merkkipaaluihin säästäminen (opiskeluvaihto, ensiasunto, ajokortti). Oma asunto, jota voi remontoida mieleisekseen. Onhan noita vaikka mitä, mihin rahaa voisi laittaa jos sitä olisi.

Vierailija
11/13 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko ikäni tehnyt töitä. Nyt saan palkkaa vähän yli 4000, käteen 2800. Laskut kun maksaa ja asumisen totta kai, niin käteen jääkin sitten vajaa tonni. Ruokamenot ja polttoaineet. Sijoittamiseen 100 euroa, enempää en uskalla sijoittaa. Ärsyttää kun oikeastaan kaikki mitä tulee niin menee, ei todellakaan ole varaa mitään 1500 sijoitella indeksirahastoihin niinkuin joku. Olen kade sulle :)

Vierailija
12/13 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikivi on kasvanut Saksassa noin 20%/v viimeiset kaksi vuotta ja on erittäin hyvissä asemissa hyökkäämään Saksassakin uusilla Karelia- ja Pielinen-mallistoillaan. Saksassa joudutaan vaihtamaan 31.12.2024 mennessä 6-7 miljoonaa takkaa, eli tasaisella taulukolla noin 150 000 takkaa joka ikinen kuukausi vuoden 2024 loppuun saakka.

"Sääntely tukee myynnin kasvua S a k s a s s a lähivuosina. Suurimassa vientimaassamme Saksassa kysyntää tukee Covid-pandemian ohella tulisijakannan uudistaminen viranomaisohjeisiin perustuen. Saksassa on voimassa Bim SchV – asetus, joka määrittää rajat päästöille ja hyötysuhteelle. Ne vaikuttavat myös olemassa olevaan laitekantaan ja vanhat toimimattomat tuotteet poistetaan käytöstä. Vuoden 2020 lopussa ennen vuotta 1994 asennetut tulisijat oli vaihdettava tai niiden on täytettävä nykyiset päästövaatimukset. Vuoden 2024 lopussa sama vaatimus koskee kaikkia ennen vuotta 2010 asennettuja tulisijoja. Ne on vaihdettava uuteen, jos ne eivät täytä sen hetkisiä päästö- ja hyötysuhdevaatimuksia. Tulikiven jälleenmyyjäverkosto on laajentunut Saksassa viime vuosina ja on hyvissä asemissa ottamaan osuutensa mahdollisesta markkinan kasvusta"

Vierailija
13/13 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikiven Q1/2021

* Liikevaihto nousi 12,7 % (5,7 -> 6,5 m€)

* Tilauskanta nousi 18,2 % (4,4 -> 5,2 m€), mikä lupaa erittäin hyvää tulevalle.

5.5.2021 posarissa luvattiin liikevaihdon kasvavan 29,2 m€ -> 31-33 m€, eli vain 6-13%, joten uusi posari on tuossa lähitulevaisuudessa. 18.12.2020 alkanut posareiden sarja tulee saamaan jatkoa.