Poika kaatui pahasti skeitatessa. Kaverit kuvasivat snapchattiin
Kertoi että yritti tehdä jotain temppua kaiteella kun lauta lipsahti ja poika putosi kaiteen päälle niin että kaide jäi haaroväliin. Teki kipeää jonka uskonkin mutta sen sijaan että kaverit olisi oikeasti kysyneet miten voi ja kävikö pahasti, nauroivat ja kuvasivat snapchattiin. Poika oli pyytänyt etteivät kuvaisi mutta olivat jo kuvanneet. Nyt minulle tuli kertomaan että harmittaa kun hänestä on sellainen video olemassa. Hitto tätä nykynuorisoa.
Ps. Sen verran kipeää kävi että mies katso parhaaksi käyttää poika lääkärillä. Ärsyttää niin hirveästi, että toinen oikeasti kipeästi loukkaa itsensä ja toiset pitää sitä hauskanakin viihteenä. Mikä meidän lasten kasvatuksessa meni pieleen...
Kommentit (25)
Sano mitä sanot ja usko mitä uskot mutta jos tuollaisessa porukassa pyörii, olisi itsekin kuvannut kaveria vastaavassa tilanteessa. Nyt se vaan loukkasi kun joutui itse uhriksi..
Vierailija kirjoitti:
Sano mitä sanot ja usko mitä uskot mutta jos tuollaisessa porukassa pyörii, olisi itsekin kuvannut kaveria vastaavassa tilanteessa. Nyt se vaan loukkasi kun joutui itse uhriksi..
Mm. En kai sitä missään vaiheessa kiistänytkään. Ihmettelin vain yleisesti että mikä meni pieleen. Miksi lapsemme eivät enää välitä muista. Ajatellaan vaan tilanteita joista saa hyvää matskua kuvattavaksi.. Toisaalta ihan käsi sydämellä en luule, että mun poika ei kysyisi kaverilta että kävikö pahasti. Ollaan sen verran puhuttu muiden auttamisesta ja huomioimisesta. Ap
No me ainakin jo 35v sitten naurettiin katketaksemme kun kavereille sattui ja tapahtui.Videoita ei silloin pystynyt tekemään mutta olisimme takuulla kuvanneet ja julkaisseet jokaisella alustalla
Toivottavasti ei pahemmin loukannut. Tiedän kaverin jonka kives repeytyi vastaavanlaisessa onnettomuudessa.. älä ap siis ota niitä lapsenlapsia itsestäänselvyytenä..
Jos poika olisi onnistunut olisi tullut siisti skeittausvideo. Nyt ei tullut. Toivottavasti ovat sen verran fiksuja kavereita, että jättää jakamatta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei pahemmin loukannut. Tiedän kaverin jonka kives repeytyi vastaavanlaisessa onnettomuudessa.. älä ap siis ota niitä lapsenlapsia itsestäänselvyytenä..
Onneksi useimmilla on varakives sen yhden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. En kai sitä missään vaiheessa kiistänytkään. Ihmettelin vain yleisesti että mikä meni pieleen. Miksi lapsemme eivät enää välitä muista. Ajatellaan vaan tilanteita joista saa hyvää matskua kuvattavaksi.. Toisaalta ihan käsi sydämellä en luule, että mun poika ei kysyisi kaverilta että kävikö pahasti. Ollaan sen verran puhuttu muiden auttamisesta ja huomioimisesta. Ap
Miksi lapset osaisi jotenkin paremmin kuin aikuiset? Lapsethan oppii esimerkistä, ei sanomalla. Luuletko, että tästä ketjusta tulee hyvä esimerkki lapsille?
Ei se sinunkaan kontrolli ulotu kodin seinien ulkopuolella ja se sinunkin lapsen persoonallisuus muuttuu kun joukossa se tyhmyys tiivistyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos poika olisi onnistunut olisi tullut siisti skeittausvideo. Nyt ei tullut. Toivottavasti ovat sen verran fiksuja kavereita, että jättää jakamatta.
Luitko aloitusta, ap kertoi että olivat jo kuvanneet.. kun snäpissä kuvaa ni se myös jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän lapsi niin tekisi... Niin niin... Tuollaista kohellusta ja sähellystä se on varmaan koko poikaporukalla ja kuvataan ja naureskellaan toisten skeittionnettomuuksia. Siitähän on ihan viihdeohjelmiakin olemassa.
No nuo snäppi ilmiöt haihtuvat ennen, kuin alkavatkaan. Kuvat katoavat äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan oli kuvaamassa sitä temppua jo valmiiksi. Siihen vaan sattu tulemaan tuollainen loppu. Tottakai se teinejä naurattaa, vaikka ei saisi. Ja varmasti lapsesi välittää muista jos siihen on kasvatettu, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy.
No turposko kassit vai miksi lääkäriin? Itsellä käynyt kloppina pari kertaa sama. En kertaakaan käynyt lääkärissä. Mukuloita kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää? Ainahan on poikaporukat naureskelleet toisten kömmähdyksille... Tosin aina ei ole ollut mitään snäppejä, mutta kyllä näitä "hassunhauskoja" videoita on kuvattu siitä lähtien, kun nuoriso on välineet löytäneet... Sitä ennen vaan naurettiin ja se jäi miesmuistiin.
Vierailija kirjoitti:
No turposko kassit vai miksi lääkäriin? Itsellä käynyt kloppina pari kertaa sama. En kertaakaan käynyt lääkärissä. Mukuloita kolme.
Lääkärinä sanon, että jos jää merkittävä kipu tai jomotus, tulee turvotusta tai kivespussiin tulee mustelma on lääkärin arvio paikallaan. Trauma voi olla myös lieväoireinen, mutta silti potilaalla voi olla esimerkiksi repeämä. Näitäkin on. Nuoren kohdalla varsinkin herkästi lääkäriin.
Youtube on täynnä näitä erilaisia fail videoita. Ja näillehän sitä hauskoissa kotivideoissakin naureskellaan. Mutta tietty olisi hyvä kysyä lupa ennen kuin julkaisee missään. Ap:n oma poika tasan tarkkaan kuvaa ja julkaisee samanlaisia. Toivottavasti osaa myös kysyä, kävikö kuinkaan ja auttaa tarvittaessa.
Toivottavasti oli kypärä päässä. Ikävämpi homma jos feilaa jotain pahemmin, kaatuu ja kopsauttaa pään betoniin...
Ap, ymmärrän poikasi loukkaantumisen tunteen. Toivottavasti kaverit ovat sentään oikeita kavereita, eivätkä pane videota Youtubeen tai Instaan.
Mutta kannattaa joskus katsoa vaikkapa "Hauskoja" kotivideoita. Mitäpä ne ovat täynnä?
Juu, ihmisiä loukkaamassa ja kolhimassa itseään. Ja niille ihan aikuisetkin nauravat vedet silmissä. Tai osa aikuisista.
Minä en ole oikein koskaan kyennyt nauramaan niille, koska heti tulee olo, että herranen aika, tuo sattui varmaan hirveästi.
Mutta olenkin jo yli viisikymppinen täti-ihminen ja tässä suhteessa ilmeisesti kasvanut empaatisempana aikana.
Eli ne muut pojat tuskin edes hetkeksikään pysähtyivät miettimään, sattuiko poikaasi. Heistä se vaan NÄYTTI hauskalta tunaroinnilta.
Nyt onkin ap aivan erinomainen tilaisuus jutella poikasi kanssa ja opettaa ainakin hänelle empatiaa. Älä jätä tilaisuutta käyttämättä. Muistuta hänelle, miltä tul tuntui ja kysy, onko hän nauranut vastaavanlaisille videoille televisiossa ja netissä ja onkohan niiden kohteisiin myös sattunut...
Toivottavasti fyysiset vammat paranevat pian.
Ovat varmaan kovia Duudson faneja nämä kaverit.