Onko keskiverto eurooppalainenkaan kaduntallaaja hyvä maantiedossa?
Että tietää vaikka maailman maiden tarkkoja sijainteja, osaa nimetä kieliä, maanosiin liittyviä asioita jne.? Kun näille jenkeille aina nauretaan youtubessa kun eivät tiedä. Osaako kuitenkaan perus pertsakaan kunnolla?
Voisin kuvitella vastaavani joltain pölvästiä jos kadulla yhtäkkiä joku kysyisi kun huonojen yöunien jälkeen joutuisin johonkin vastaamaan. Toki eivät osaa yksinkertaisiinkaan juttuihin usein vastata, mutta paljonko noihinkin leikataan vain niitä tyhmimpien kommentteja ja jätetään muut pois?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen vanha nuoruudenkaveri joka ei osaa nimetä Saksan sijaintia. Uskallan veikata ettei valtaosalla ihmisistä tule vastaukset kuin kaupan hyllyltä kun mielessä on tuhat muutakin asiaa. Ap
Joo joo, mutta sitten tulee vastaan tämä:
Keskiverto suomalainen ei osaa luetella kaikkia Usa:n osavaltioita, miksi siis kuvittelemme että jenkit tietäisi jokaisen euroopan maan?
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto suomalainen ei osaa luetella kaikkia Usa:n osavaltioita, miksi siis kuvittelemme että jenkit tietäisi jokaisen euroopan maan?
Kunhan jenkki osais tunnistaa edes oman maansa!
Vierailija kirjoitti:
Pst! Ei se perusjenkkikään osaa luetella USAn osavaltioita.
Tyypit! Se perusjenkki on pölvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta pystytkö sinä luettelemaan ulkomuistista kaikki euroopan maat?
Oma maantiedon osaamiseni on ihan onnetonta. Kyllä minä silti aikoinani vaihtarina yllätyin siitä jenkkinuorten tietämättömyydestä. Yhdellä tunnilla oli puhetta manterista ja koko luokalle 18-vuotiaita nuoria tuli yllätyksenä, ettei Afrikka olekaan vain yksi iso valtio.
Ei ainakaan minun ystäväpiirissäni ole. Mutta väliäkö tuolla. Loppujen lopuksi maantiedolla ei ole niin kovin suurta merkitystä muuta kuin yleistiedon kannalta. Jos tiedät muista kulttuureista ja politiikasta yms, niin mitä väliä osaatko sijoittaa kyseistä maata kartalle vai et.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minun ystäväpiirissäni ole. Mutta väliäkö tuolla. Loppujen lopuksi maantiedolla ei ole niin kovin suurta merkitystä muuta kuin yleistiedon kannalta. Jos tiedät muista kulttuureista ja politiikasta yms, niin mitä väliä osaatko sijoittaa kyseistä maata kartalle vai et.
No sais ne nyt oikeaan maanosaan ainakin mennä, eikö vaan? Jos siis jotain muutakin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko itse ruotsin läänit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta pystytkö sinä luettelemaan ulkomuistista kaikki euroopan maat?
Kyllä. Luettelin ne äsken. Missä niissä olisi ylipäänsä ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sais ne nyt oikeaan maanosaan ainakin mennä, eikö vaan? Jos siis jotain muutakin tietää.
No Euroopan maat olisi hyvä tietää. Mutta ei kenellekään oikeasti ole mitään merkitystä sillä, onko joku Bhutan Aasiassa vai Afrikassa vai Mauritius Etelä-Amerikassa vai Afrikassa. Aivan yks hailee eurooppalaiselle kaduntallaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko itse ruotsin läänit
En, enkä ole väittänytkään että kaikkien pitäisi ne osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Euroopan maat olisi hyvä tietää. Mutta ei kenellekään oikeasti ole mitään merkitystä sillä, onko joku Bhutan Aasiassa vai Afrikassa vai Mauritius Etelä-Amerikassa vai Afrikassa. Aivan yks hailee eurooppalaiselle kaduntallaajalle.
Miten onnistuu tulemaan tietämään jonkun maan kulttuurista tai politiikasta tms. jollei samalla tule tietämään missä päin maailmaa se maa sijaitsee? Siis edes suunnilleen.
En tiedä keskiverrosta, mutta Ranskassa tapasin nuoren miehen, joka kehuskeli olleensa Ruotsissa töissä ja oppineensa vähän kieltäkin. Lausui näytteeksi muutaman sanan ja saksaa puhui.
Mä en tiedä suurinta osaa Afrikan maiden sijainneista, Etelä-Amerikan pikkumaiden sijaintia tai USA:n osavaltioita, ja olin vielä ihan hyvä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Amerikan pikkumaiden sijaintia
Mitä ne sellaiset on? Kaikki vähät maat siellä on suuria. Ei siellä mitään Luxemburgia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Amerikan pikkumaiden sijaintia
Mitä ne sellaiset on? Kaikki vähät maat siellä on suuria. Ei siellä mitään Luxemburgia ole.
Guyana ja Surinam varmaan. Vertaa mantereen kesken, äläkä mihinkään Euroopan mikrovaltioihin.
--eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan jenkki osais tunnistaa edes oman maansa!
Tuo Kimmelin karttahan on tahallaan laitettu vaarinpain.
Tulee mieleen vanha nuoruudenkaveri joka ei osaa nimetä Saksan sijaintia. Uskallan veikata ettei valtaosalla ihmisistä tule vastaukset kuin kaupan hyllyltä kun mielessä on tuhat muutakin asiaa. Ap