Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
21/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä vain kasvista kunhan ruoka on maukasta ja hyvin tehtyä.

22/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiopialaista ruokaa, jossa revitään ohuesta leivästä palasia, ja sillä syödään mausteisia mössöjä, esim. linssimössöä ja pinaattimössöä.

Myös intialaista samantapaista ruokaa, naanleipää ja linssimuhennosta, söisin mielelläni.

Muhennosten pitää kuitenkin olla hyvin maustettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen sushi

Onko riisin päällä porkkalaa? 🤣🤣

Esim. makirullat, joissa on kalan sijaan esim. kurkkua. Ota selvää asioista.

Miksi joku sellaisia ostaisi?

Aika moni näkyy niitä hakevan paikallisesta sushipaikasta.

Vierailija
24/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt texmex härkiksestä nachopeltiä ja tortillatäytemössöä. Kyllä meidän lihansyöjät ovat tosi mielellään sitä syönyt. Muutenkin papumössöt/kasvikset sopivat texmex-ruokiin.

Vierailija
25/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi soijarouhetta, herneitä, kikherneitä, papuja (huom härkis!) tai nyhtökauraa, koska vatsani ei niitä kestä. Kasvispizza, jota voisi tehdä juustonkorvikkeella ja oikealla juustolla eri pelleille olisi ehkä hyvä idea. Lisäksi salaattia. Jälkiruoaksi sopisi kaurajäätelö.

Vierailija
26/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole vehnää ja sokeria, niin ihan mikä vaan käy. 

Vierailija
27/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten muistaa annoskoossa, että joku ei-vegaani on tottunut täyttävämpään ruokaan, eli annokset pitää olla isoja. 

Ei kukaan syö sitä järkyttävän makuista mössöä isoja annoksia. Kohteliaasti voi ottaa pienen maistiaisen

Vierailija
28/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samaa mieltä tuosta, että pysyisin kaukana kaikista korvikkeista. Ne aiheuttaa vaan turhaa vertailua ja närkästystä kun ei maistukaan samalta kuin liha. Puhtaasti kasviksista valmistetusta ruuasta moni taas ei edes välttämättä hoksaa sen olevan vegaanista.

Vierailija
29/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi maistuisi, esim. avokadotäytteellä tai tofulla. Tosin tulee kalliiksi ostaa sushit isolle porukalle.

Avokado on muutenkin omia suosikkeja, esim. maissisipsit ja guacamole olis kiva naposteltava.

Vierailija
30/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käy, kunhan siinä ei ole vegaanista juustoa tai vegaanista lihankorviketta. Esim. tofu, pavut ja linssit on hyviä proteiininlähteitä. Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta on monta vegaaniystävää. Eli vegaaninen ruoka on tuttua. Valitettavasti vegaanijuustot ja lihankorvikkeet ovat ihan järkyttäviä. En edes ymmärrä, miksi sellaisia pitää väkisin tehdä.

Vierailija
31/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi soijarouhetta, herneitä, kikherneitä, papuja (huom härkis!) tai nyhtökauraa, koska vatsani ei niitä kestä. Kasvispizza, jota voisi tehdä juustonkorvikkeella ja oikealla juustolla eri pelleille olisi ehkä hyvä idea. Lisäksi salaattia. Jälkiruoaksi sopisi kaurajäätelö.

MInä taas tykkäisin herneistä, kikherneistä ja pavuista. Olisi mieliruokaa, mutta kasvispitsa ei käy vehnän takia. 

Vierailija
32/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten muistaa annoskoossa, että joku ei-vegaani on tottunut täyttävämpään ruokaan, eli annokset pitää olla isoja. 

Ei kukaan syö sitä järkyttävän makuista mössöä isoja annoksia. Kohteliaasti voi ottaa pienen maistiaisen

Ethän tiedä edes, mitä AP aikoo tarjota. Ei kaikki vegaaniruoka ole "järkyttävän makuista mössöä".

Vierailija
33/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen sushi

Onko riisin päällä porkkalaa? 🤣🤣

Esim. makirullat, joissa on kalan sijaan esim. kurkkua. Ota selvää asioista.

Miksi joku sellaisia ostaisi?

Minä en sellaisia osta, mutta teen itse. Paitsi Japanissa käydessäni ostan niitä sekä ravintoloista että valmiina boxina Lawsonista tai Family Martista.

Vierailija
34/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä, perunoita, uunijuureksia

Vierailija
35/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia juustoja

Vierailija
36/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä mautonta paskaa tarvitsee väkisin tuputtaa vieraille

Liha tarjoituna ilman mitään, tai pelkkä maito ei oikeastaan maistu erityisesti millekkään.

Itse olen sekasyöjä, mutta silti sitä mieltä että miksi näitä mauttomia paskakommentteja pitää viljellä?

Vierailija
37/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän tiedä edes, mitä AP aikoo tarjota. Ei kaikki vegaaniruoka ole "järkyttävän makuista mössöä".

Pääsääntöisesti on.

Vierailija
38/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihi se vegeruoka sieltä mahasta oikein katoo kun nielaiset sen jos se ei muka mahaa täytä?

Vierailija
39/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin kun ilmoittaa että vain vegeä tarjolla. Ne joille ei kelpaa voi syödä lähtiessä kotona. En minäkään tee erikseen kasvisruokaa kutsuillani. Jos ei kelpaa niin on syömättä.

Vierailija
40/1202 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti on.

Oletko paljonkin maistellut vegaaniruokia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme