Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Etiopialaista ruokaa, jossa revitään ohuesta leivästä palasia, ja sillä syödään mausteisia mössöjä, esim. linssimössöä ja pinaattimössöä.
Myös intialaista samantapaista ruokaa, naanleipää ja linssimuhennosta, söisin mielelläni.
Muhennosten pitää kuitenkin olla hyvin maustettuja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen sushi
Onko riisin päällä porkkalaa? 🤣🤣
Esim. makirullat, joissa on kalan sijaan esim. kurkkua. Ota selvää asioista.
Miksi joku sellaisia ostaisi?
Aika moni näkyy niitä hakevan paikallisesta sushipaikasta.
Olen tehnyt texmex härkiksestä nachopeltiä ja tortillatäytemössöä. Kyllä meidän lihansyöjät ovat tosi mielellään sitä syönyt. Muutenkin papumössöt/kasvikset sopivat texmex-ruokiin.
En söisi soijarouhetta, herneitä, kikherneitä, papuja (huom härkis!) tai nyhtökauraa, koska vatsani ei niitä kestä. Kasvispizza, jota voisi tehdä juustonkorvikkeella ja oikealla juustolla eri pelleille olisi ehkä hyvä idea. Lisäksi salaattia. Jälkiruoaksi sopisi kaurajäätelö.
Kunhan ei ole vehnää ja sokeria, niin ihan mikä vaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten muistaa annoskoossa, että joku ei-vegaani on tottunut täyttävämpään ruokaan, eli annokset pitää olla isoja.
Ei kukaan syö sitä järkyttävän makuista mössöä isoja annoksia. Kohteliaasti voi ottaa pienen maistiaisen
Mä oon samaa mieltä tuosta, että pysyisin kaukana kaikista korvikkeista. Ne aiheuttaa vaan turhaa vertailua ja närkästystä kun ei maistukaan samalta kuin liha. Puhtaasti kasviksista valmistetusta ruuasta moni taas ei edes välttämättä hoksaa sen olevan vegaanista.
Sushi maistuisi, esim. avokadotäytteellä tai tofulla. Tosin tulee kalliiksi ostaa sushit isolle porukalle.
Avokado on muutenkin omia suosikkeja, esim. maissisipsit ja guacamole olis kiva naposteltava.
Kaikki käy, kunhan siinä ei ole vegaanista juustoa tai vegaanista lihankorviketta. Esim. tofu, pavut ja linssit on hyviä proteiininlähteitä. Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta on monta vegaaniystävää. Eli vegaaninen ruoka on tuttua. Valitettavasti vegaanijuustot ja lihankorvikkeet ovat ihan järkyttäviä. En edes ymmärrä, miksi sellaisia pitää väkisin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En söisi soijarouhetta, herneitä, kikherneitä, papuja (huom härkis!) tai nyhtökauraa, koska vatsani ei niitä kestä. Kasvispizza, jota voisi tehdä juustonkorvikkeella ja oikealla juustolla eri pelleille olisi ehkä hyvä idea. Lisäksi salaattia. Jälkiruoaksi sopisi kaurajäätelö.
MInä taas tykkäisin herneistä, kikherneistä ja pavuista. Olisi mieliruokaa, mutta kasvispitsa ei käy vehnän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten muistaa annoskoossa, että joku ei-vegaani on tottunut täyttävämpään ruokaan, eli annokset pitää olla isoja.
Ei kukaan syö sitä järkyttävän makuista mössöä isoja annoksia. Kohteliaasti voi ottaa pienen maistiaisen
Ethän tiedä edes, mitä AP aikoo tarjota. Ei kaikki vegaaniruoka ole "järkyttävän makuista mössöä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen sushi
Onko riisin päällä porkkalaa? 🤣🤣
Esim. makirullat, joissa on kalan sijaan esim. kurkkua. Ota selvää asioista.
Miksi joku sellaisia ostaisi?
Minä en sellaisia osta, mutta teen itse. Paitsi Japanissa käydessäni ostan niitä sekä ravintoloista että valmiina boxina Lawsonista tai Family Martista.
Sieniä, perunoita, uunijuureksia
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä mautonta paskaa tarvitsee väkisin tuputtaa vieraille
Liha tarjoituna ilman mitään, tai pelkkä maito ei oikeastaan maistu erityisesti millekkään.
Itse olen sekasyöjä, mutta silti sitä mieltä että miksi näitä mauttomia paskakommentteja pitää viljellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän tiedä edes, mitä AP aikoo tarjota. Ei kaikki vegaaniruoka ole "järkyttävän makuista mössöä".
Pääsääntöisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Mihi se vegeruoka sieltä mahasta oikein katoo kun nielaiset sen jos se ei muka mahaa täytä?
Helpoin kun ilmoittaa että vain vegeä tarjolla. Ne joille ei kelpaa voi syödä lähtiessä kotona. En minäkään tee erikseen kasvisruokaa kutsuillani. Jos ei kelpaa niin on syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti on.
Oletko paljonkin maistellut vegaaniruokia?
Syön mitä vain kasvista kunhan ruoka on maukasta ja hyvin tehtyä.