Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otat koiran, isovanhemmat suuttuu ja katkaisee välit koska eivät siedä koiraa!

Vierailija
05.05.2021 |

Kirjoitin tästä jo aiemminkin.
Vanhemmat kertoivat että koiraa jonka juuri hankin ei saa viedä heille.
He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä.
Syyttävät että laitan koiran ihmisen edelle.

Kysymys kuuluu, miten "paha" ihminen teistä olen kun kuitenkin olen koko ikäni ollut koiraihminen ja muutaman vuoden jälkeen sellaisen haluan.
Sääli käy lastani joka kysyy miksi isovanhemmille ei voi mennä.
Miten te näette asian?
He eivät ole allergisia, omista hienoa asuntoa ja ovat ennen olleet tekemisissä koirien kanssa.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullossa labbista eikä ole minun ensimmäinen koirani. Enkä ole myöskään jättämässä koirapentua syömään kenkiä vanhempieni eteiseen.

Kyse on siitä että he itse luovat säännöt joiden kautta tekevät minusta syntipukin heidän elämänmuutokseen. Minulle muutos on ok. Olisin voinut toki jatkaa elämää kuten ennenkin koira mukanani mutta se ei heille sopinut. Ap

Mutta kyläilyjen jatkaminen oman lapsesi takia - ja niin, että koira on tarvittaessa hoidossa tai käyt kävellen kotona lenkittämässä välillä-- on sinulle itsellesi liian suuri myönnytys, koska haluat vain näpäyttää vanhempiasi ja kiristää lapsenlapsella.

Ei ole kauheasti kyläilyintoa näiden mykkäkoulujen ja lastenhoidosta kiitollisuudenvelkaan asettamisien jälkeen. Ehkä joskus sitten. Ap

Tulihan se sieltä😂

Ongelma on siis OMA asenteesi -ei ikäväänsä itkevä lapsesi, eikä hänen isovanhemmat, joita ei pääse tapaamaan.

Vierailija
122/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh..

Satavarmasti ap:n vanhemmat on auttaneet/makselleet ap:n elämistä muodossa jos toisessa - - ja ap on nyt silti hankkinut ylimääräisiä kustannuksia ja mutkia arkeensa haisevan kuolakoneen muodossa..

Anteeksi mutta olen 45 vuotias työssäkäyvä ihminen, enkä todellakaan ole saanut/pyytänyt nuoruusvuosien jälkeen rahaa vanhemmiltani. Jessus. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat taitaa pelätä, että viet sen koiran heille joskus hoidettavaksi. Eivät halua totuttautua millään lailla asiaan.

Vierailija
124/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa koiran voi jättää kotiin välillä mutta asumme kävelymatkan päässä ja juurikin lenkin lomassa olen heillä useimmiten käynyt.

Juhlapyhät on usein vietetty yhdessä.

En jättäisi koiraa esim. Jouluisin aina yksin.

Mökkeilemme yhdessä. En vaan voi koiraa aina jättää kotiin tai viedä hoitoon. Ap

Sehän on aivan valintakysymys. Onko koirasi tärkeämpi , kuin piipahtaminen isovanhemmilla ilman rakkia.

?

Sama kysymys isovanhemmille , valitkaa molemmat , mikä on tärkeämpää.

Vierailija
125/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhemmat taitaa pelätä, että viet sen koiran heille joskus hoidettavaksi. Eivät halua totuttautua millään lailla asiaan.

No en ole viemässä koiraa hoitoon yli 70 vuotiaille ihmisille jotka muutekin kompuroi koko ajan. No loputon keskustelu.

Tää palsta on loistava, aina syyllisen roolin kysyi mitä tahansa. 😆

Mielestäni vanhempani kiukuttelevat ja tosiaan itse aikovat tämän takia eristäytyä. Ap

Vierailija
126/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanhempien kitistä. Oma on ongelma. Tottakai koiran voi välillä jättää ottamatta kylään, mutta millainen se asenne koiraa kohtaan sitten muuten on? Tulevatko esim. Teille kylään? Jos asenne koiraa kohtaan on ylipäänsä surkea niin laittaisin välit poikki kokonaan, onhan se perheenjäsen ja tuollainen kertoo tarpeeksi ihmisistä itsestään.

Vierailija
127/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan mieluummin koiria kylään ja hoitoon kuin lapsia.

Vierailija
128/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihminen kommentoi täällä rakista ja kuolakoneesta. Hyi mikä ihminen, en haluaisi koskaan olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä eikä onneksi tarvitsekaan. Käytöstapoja ei todennäköisesti ole missään muussakaan asiassa.

Vierailija
129/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaiset puheet eristäytymisestä kuulostaa huomionhakuiselta. Miten ihmeessä heidän nyt tarvitsee eristäytyä? Senkun jatkavat elämää kuten ennenkin. Lapsellista touhua aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
130/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole viemässä koiraa hoitoon yli 70 vuotiaille ihmisille jotka muutekin kompuroi koko ajan. No loputon keskustelu.

Tää palsta on loistava, aina syyllisen roolin kysyi mitä tahansa. 😆

Mielestäni vanhempani kiukuttelevat ja tosiaan itse aikovat tämän takia eristäytyä. Ap

So?

Anna heidän eristäytyä ihan kaikessa rauhassa.

Jatkossa palkkaat ulkopuolisen lapsenvahdin ja hommaat oman mökin, niin hurttasi pääsee mukaan.

Vierailija
131/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn vanhemmat kyllä kuulostaa hankalilta ja epäreiluilta. Ei siksi ettei halua koiraa kotiinsa, sehän on ihan normaali asia, ei todellakaan tartte muiden koiria ottaa kyläilemään. Mutta en voi käsittää että pitää suuttua, kiukutella, kertoa asiasta sille lapselle, käytännössä kiristää että toinen ei sais ottaa koiraa, pitää mykkäkoulua.... Jos kaiken vois hoitaa myös ihan aikuisena ja iloisesti. Onnitella koirasta ja sanoa että se ei kuitenkaan saa heille tulla. Ja kun sulle on nyt tapaamiset hankalampia, niin harmi, mutta järkätään jotain ja kyllä tää tästä.

Eihän toi asia oikeasti estä lainkaan lapsen ja isovanhempien tapaamista. Ainoastaan muuttaa vähän millon ja miten he tapaa. Aika vaikea asiasta on sit sopia mitään, jos sieltä vaan syyllisestetään ja pidetään mykkäkoulua.

En mäkään vie ikinä koiriani äitini luo, mutta ois ihan käsittämätöntä, jos hän millään lailla kiukuttelisi mun aikeista ottaa koira. Tää nyt on kuitenkin mun elämä...

Vierailija
132/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 eri asiaa, molemmat urpoja:

-suuttua ja kiukutella kun joku sukulainen ottaa koira/tekee mitään muutoksia omassa elämässään

-olettaa että oma koira ois tervetullut muiden kotiin

Jos saatte molemmat ongelmat ratkaistua, teillä on paljon lepposampaa jatkossa.

Ja hei joillain vain on vaikeat vanhemmat, jotka valittaa ja tekee kaikesta ongelmaa. Voi olla et sun pitää nyt vaan niellä ne valitukset siitä, miten pilaat kaiken. Nyökyttelet vaan ja sanot selvä selvä. Koska lapsen suhde isovanhempiin on kuitenkin hirveän tärkeä asia... joskus pitää aikuisten vaan antaa periksi.

Vierailija
133/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella, miltä ko vanhusten huusholli/mökki näyttää ja haisee, jos siellä lastenlasten lisäksi riehuu joku noutajan pentu vaikka ihan vaan yhden päivän ajan...

Vierailija
134/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee joko mies yksin lasten kanssa vanhemmilleen( anoppi ei tykkää koirasta) tai sitten mennään koko joukko, jolloin koira mukana. Jotenkin toivon aina, että anoppi on sillä tuulella, ettei siedä koiraa, jolloin voin itse jäädä kotiin lepäämään ilman lapsia. 😂

Sinäpä kiero olet.

Tai sitten olen vaan ratkaissut tilanteen kaikille sopivalla tavalla eli enemminkin ratkaisukeskeinen. Meillä tosin se eroaa AP:n tapaukseen, että asuvat kauempana, joten sinne lähdetään yleensä yöksi, joten koiraa ei voi oikeasti yksin kotiin jättää.

Vierailija
135/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta tollaset isovanhemmat saakin katkaista välit. En todellakaan menisi enää kylään.

Jos minun täys-ikäiset muualla asuvat ottaisivat koiran siitä vaan.Minä en hoitasi sitä koiraa ja hienosti pääsisivät minusta eroonkin olen koirille alleriginen! Kuin linnuille kaneille! mutta en kissoille!Alergiat eläin puhkesi keski ikäisenä!

Vierailija
136/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoni ei näy ulos päin! En siedä koiria! johtuuko uskontoni kieltää sen? Miksi vanhat eläkeläisnaise kuljeet kadulla pieniä koiria? Kadut joissa kävelytie ja pyörätie? Koiran hihna pitkällä,koira pompii edestakas pyörätie/ kävelytie.Mummo hihnan päässä pyörii mukana kuin hyrrä.Inhoan kun lasketaan jalkoja haistelee ja kun en reakoi koiraan,koira haukuu minua!Yritän vain ohitaa,sanomatta mitään!

Vierailija
137/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää, että tytärpuileni tuo koiransa mukanaan, joten hän ei tuo. Siitä syystä en tykkää, koska ko. koira on usein pissannut lattialle ja karvaa lähtee. Kaiken lisäksi koira on sellainen joka paikan kirmailija ja sohvalle hyppijä. Kiitos ei, siivottavaa mulla riittää muutenkin.

Vierailija
138/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään kireyttä aiemmin.

Vanhemmillani on kuitekin aina ollut tapana hyökätä kimppuuni mitä tahansa "suurempaa" teenkin. Nyt valitettiin että he ovat aina hoitaneet lapsia, niin ovatkin mutta omasta tahdostaan. Koskaan en sitä ole vaatinut.

Koiraa en ole pyytänyt hoitamaan. Minun olisi ilmeisesti kiitollisuuden velassa pitänyt olla ottamatta koiraa että olisi voitu elää kuten ennenkin. Ap

Edellinen "suurempi" taisi olla, kun päätit nelikymppisenä putkahtaa paksuksi ja alkaa yksinhuoltajaksi..?

Vierailija
139/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään kireyttä aiemmin.

Vanhemmillani on kuitekin aina ollut tapana hyökätä kimppuuni mitä tahansa "suurempaa" teenkin. Nyt valitettiin että he ovat aina hoitaneet lapsia, niin ovatkin mutta omasta tahdostaan. Koskaan en sitä ole vaatinut.

Koiraa en ole pyytänyt hoitamaan. Minun olisi ilmeisesti kiitollisuuden velassa pitänyt olla ottamatta koiraa että olisi voitu elää kuten ennenkin. Ap

Edellinen "suurempi" taisi olla, kun päätit nelikymppisenä putkahtaa paksuksi ja alkaa yksinhuoltajaksi..?

En ole yksihuoltaja eikä ole muitakaan ongelmia. Ap

Vierailija
140/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätte koiran kotiin tai hoitolaan kyläilyn ajaksi. Mikä ongelma? Hyvällä ystävälläni on kisssa ja en todellakaan kyläile siellä koirani kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi