Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otat koiran, isovanhemmat suuttuu ja katkaisee välit koska eivät siedä koiraa!

Vierailija
05.05.2021 |

Kirjoitin tästä jo aiemminkin.
Vanhemmat kertoivat että koiraa jonka juuri hankin ei saa viedä heille.
He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä.
Syyttävät että laitan koiran ihmisen edelle.

Kysymys kuuluu, miten "paha" ihminen teistä olen kun kuitenkin olen koko ikäni ollut koiraihminen ja muutaman vuoden jälkeen sellaisen haluan.
Sääli käy lastani joka kysyy miksi isovanhemmille ei voi mennä.
Miten te näette asian?
He eivät ole allergisia, omista hienoa asuntoa ja ovat ennen olleet tekemisissä koirien kanssa.

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä voin viettää jouluni ja viikonloppuni ilman vanhempiani mutta he ovat aina halunneet meidät heille. En ole myöskään kieltänyt tulemasta meille enkä korottanut ääntäni.

He vaan itse tietävät että koska asettavat tämän ehdottoman kiellon emme voi juuri nähdä. Tai ainakaan jatkaa elämäämme kunten ennen teimme. Ap

Sinä et jousta niin sinä et jousta. Get over it!

Vierailija
62/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä voin viettää jouluni ja viikonloppuni ilman vanhempiani mutta he ovat aina halunneet meidät heille. En ole myöskään kieltänyt tulemasta meille enkä korottanut ääntäni.

He vaan itse tietävät että koska asettavat tämän ehdottoman kiellon emme voi juuri nähdä. Tai ainakaan jatkaa elämäämme kunten ennen teimme. Ap

==================

No sitten vietät joulut, juhannukset  ja viikonloput ilman vanhempiasi, jos koira kuuluu perheeseesi eikä ole tervetullut vanhemmillesi. Lapsi voi käydä yksin isovanhempien luona, ts. sinä saatat hänet sinne ja haet pois. Onko lapsella muuten toista vanhempaa? Hänestä ei puhuta mitään. Jos on, hän voi joskus jäädä koiran kanssa kotiin ja sinä ja lapsi menette vanhemmillesi. Jos olet yksinhuoltaja, niin tämä ratkaisu ei tietenkään onnistu.

Koiran ottaminen muuttaa aina paljon elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan olevinasi murheissasi lapsesi takia, kun kyselee, miksei isovanhempia voi tavata.

Todellisuudessa haluat vaan näpäyttää ja kiristää lapsenlapsen tapaamisella, kun eivät halua haisevat ja likaavaa hurttaasi kotiinsa.

Katso peiliin ja kasva aikuiseksi.

Vierailija
64/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vanhemmilla on varmaan joku muu ongelma ja se manifestoituu koiravihana. Koira ei varmasti ole se ongelma.

Vierailija
65/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä veisit koiran paikkaan, johon koiria ei toivota?

Oletan, että hauva jää kotiin silloinkin, kun itse menet töihin, hammaslääkäriin, uimahalliin tai ravintolaan?

Ei ap enää koskaan menekään töihin, hammaslääkäriin, uimahalliin tai ravintolaan. Tai niihin muuhun miljoonaan paikkaan, joihin koiria ei saa viedä.

Ap itse kertoi, että elämä muuttuu totaalisesti. Ja muuttuuhan se, kun eristää itsensä vapaaehtoiseen karanteeniin koiran kanssa.

Vierailija
66/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä ettå en voisi viedä lastani kävellen heille kylään.

He saavat päättää kodistaan.

Tietävät vaan että tällä menettelyllä elämme eri tavalla kuin ennen. Se on mulle ok.

He kuitekin kiuttelevat minulle koska otin koiran ja sekoitin koko pakan, ymmärtääkö kukaan mitä haen? Ap

Joo joo kyl me ymmärretään. Elämään liittyvät muutokset vaikuttaa moneen asiaan ja nyt koiran ottaminen ”maksoi” nämä ihmissuhteet ja sen kanssa sinun on opittava elämään. Ei kukaan voi odottaa, että muut sopeutuu kun se oma elämän tilanne muuttuu.

Vierailija
67/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa koiran voi jättää kotiin välillä mutta asumme kävelymatkan päässä ja juurikin lenkin lomassa olen heillä useimmiten käynyt.

Juhlapyhät on usein vietetty yhdessä.

En jättäisi koiraa esim. Jouluisin aina yksin.

Mökkeilemme yhdessä. En vaan voi koiraa aina jättää kotiin tai viedä hoitoon. Ap

Ettekö käy töissä lainkaan? Monet koirat joutuvat olemaan päivät yksin ja pärjäävät hyvin, kun koira yksinollessaan nukkuu suurimman osan.

Jossakin viestissä kerrot koirran olevan lappiksen ja se ei ole mikään pieni koira, vaan hyvin aktiivinen ja seurallinen, karvaa lähtee jatkuvasti, pitää olla omat juoma- ja ruoka-astiat jne.

Meillä jo kolmas lappis, mutta ei edes tulisi mieleen ottaa vierailulle mukaan tai kenenkään mökille, ellei koira saisi erikseen kutsua ja toivomusta ottaa se mukaan. Ei kaikki ole koiraihmisiä, eikä siitä pidä loukkaantua.

Itse en tykkää yhtään kissoista ja en haluaisi niitä kotiini, kun kissan karvoja on joka paikassa ja sitten pitää siivota.

Vierailija
68/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä asiassa ainut joka on väärässä on ap. Vaikutat juuri sellaiselta raskaalta koiraihmiseltä mitä suurin osa koirafanaatikoista on.

Vierailija
69/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on älytöntä että apn vanhemmat SUUTTUU tästä asiasta. On aivan ok todeta, että koira ei meille tule, ja sitten ratkaistaan asia jotenkin. Esim nähdään harvemmin, nähdään apn luona, vain lapsi tulee kylään yms yms kyllä keinoja löytyy ja eihän toi ole edes riidan aiheen arvoista. Perus arjen ongelma, et miten saa kaikki palat loksahtamaan kohdalleen.

Onko he siis suuttuneet siitä, että elämä tulee nyt muuttumaan, vai mikä sen tunteen aiheutti? Kerro että saavat edelleen tavata sun muksua ja ei hätää, vaikka koiran omistaminen tietysti vähän muuttaa sitä arjen pyöritystä.

Sitä en enää ottaisi puheeksi, että saako koira tulla mukaan. Heidän koti ja päätös, sitä tietysti kunnioitetaan mukisematta.

Vähän kyllä ihmetyttää onko taustalla jotain muuta... siis miksi he suuttui sinulle?

Vierailija
70/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on itselläänkin ollut koira joten minusta tämä on kohtuutonta kiukuttelua.

He eivät myöskään ikinä ikänsä puolesta olisi joutuneet hoitamaan koiraa. Minulla on hoitajia vaikka miten kun lähden vaikka ulkomaille. Ap121

Vierailija
71/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaukana vanhemmat asuvat? Eli voitteko käydä muutaman tunnin vierailulla, vai meneekö useampi päivä?

Lyhyet vierailut voi tehdä ilman koiraa, se on opetettava olemaan yksin kotona muutamia tunteja. Pidempien vierailujen ajaksi voi pyytää jotain eläinrakasta kaveria ottamaan koiran hoitoon, tai viette lemmikkihotelliin.

Sinä et ole tehnyt mitään väärää, aivan älyvapaata vanhemmiltasi pillastua asiasta. On myös muutenkin tökeröä käyttäytyä niin kuin ovat käyttäytyneet.

Vanhemmilla on oikeus kieltää koiran vierailut kotonaan, sinun täytyy miettiä minkä verran haluat joustaa asiassa ja pyritkö silti käymään kylässä, vaikka vanhempasi noin tylysti ovat sinua kohdelleet ja alkaneet riehua asiasta joka ei heille kuulu. Vanhempiesi ei tosiaan tarvitse koirasta tykätä, mutta kaikenlainen sinun syyttely ja haukkuminen on asiatonta käytöstä.

Vierailija
72/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit kävellä koiran ja lapsen kanssa sinne isovanhemmille. Jätät lapsen sinne ja meet koiran kanssa kotiin. Eikö se ratkaisisi kaikki ongelmat?

Ei ap halua ratkaista ongelmia vaan näyttää mieltään vanhemmilleen.

Vierailija
73/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään huoli koiria kotiini sisälle, vaikka niistä sinänsä pidänkin. Kaverini tietävät tämän. Kesällä kutsun koirallisia kavereita meidän pihalle. Tytär on vähän ajatellut ottaa koiraa ja olen tehnyt selväksi, että en halua sitä tänne, voin kyllä tulla hänen luokseen koiravahdiksi, jos hän lähtee vaikka viikonlopuksi johonkin. 

Vierailija
74/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä ettå en voisi viedä lastani kävellen heille kylään.

He saavat päättää kodistaan.

Tietävät vaan että tällä menettelyllä elämme eri tavalla kuin ennen. Se on mulle ok.

He kuitekin kiuttelevat minulle koska otin koiran ja sekoitin koko pakan, ymmärtääkö kukaan mitä haen? Ap

SINÄ otit koiran ja SINÄ valitsit koiran. Olet jo iso tyttö ja nyt sinun pitää vaan tulla toimeen niiden omien valintojesi kanssa. Anna heidän kiukutella ihan rauhassa.

Vierailija
75/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se koira ei voi olla yksin kotona? Outoo jos se ei pärjää hetkeekään itsekseen.

Vierailija
76/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon koirasta. Alle 10kg kauniisti käyttäytyvä, sisäsiisti, haukkumaton (sisätiloissa), kuolaamaton ja sellainen, mistä ei lähde pahemmin karvaa on oikein kiva. Jos kotiini pyrkisi 40kg kuolaava ja karvaava koira, jolla ei olisi sisäsiisteys kunnossa, niin kieltäisin tulemasta, vaikka lähtökohtaisesti koirista tykkäänkin. Lähes jokaisessa kunnassa on koirahoitoloita, minne koiran voi viedä vaikka viikonlopuksi, kun vierailee. 

Ei riipu. Jos ihminen ei halua koiraa kotiinsa, niin sitä ei silloin sinne viedä. Ihan sama vaikka paskois kultaharkkoja kaikkien iloksi.

Moni koirakammoinen ei edes osaa nähdä tuollaista eroa koirissa. Heille koira on vaan koira.

Puhuin nyt vaan ihan itsestäni, en yleisellä tasolla. Oma mielipide. Luetun ymmärtäminen...

Vierailija
77/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee joko mies yksin lasten kanssa vanhemmilleen( anoppi ei tykkää koirasta) tai sitten mennään koko joukko, jolloin koira mukana. Jotenkin toivon aina, että anoppi on sillä tuulella, ettei siedä koiraa, jolloin voin itse jäädä kotiin lepäämään ilman lapsia. 😂

Sinäpä kiero olet.

Vierailija
78/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt tällänen vaihe elämää. Ennen vierailitte paljon. Nyt vierailette vähemmän. Yrittäkää pitää hyvät välit, vie niille vaikka pullaa ja sano että rakastat. Älä yritä viedä koiraasi sinne, kun ne ei sitä halua. Järjestäkää tapa, jolla lapsi tapaa isovanhempia.

Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
79/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on älytöntä että apn vanhemmat SUUTTUU tästä asiasta. On aivan ok todeta, että koira ei meille tule, ja sitten ratkaistaan asia jotenkin. Esim nähdään harvemmin, nähdään apn luona, vain lapsi tulee kylään yms yms kyllä keinoja löytyy ja eihän toi ole edes riidan aiheen arvoista. Perus arjen ongelma, et miten saa kaikki palat loksahtamaan kohdalleen.

Onko he siis suuttuneet siitä, että elämä tulee nyt muuttumaan, vai mikä sen tunteen aiheutti? Kerro että saavat edelleen tavata sun muksua ja ei hätää, vaikka koiran omistaminen tietysti vähän muuttaa sitä arjen pyöritystä.

Sitä en enää ottaisi puheeksi, että saako koira tulla mukaan. Heidän koti ja päätös, sitä tietysti kunnioitetaan mukisematta.

Vähän kyllä ihmetyttää onko taustalla jotain muuta... siis miksi he suuttui sinulle?

En ole missään vaiheessa sanonut etteikö koiraa voisi herran jumala jättää yksin.

Kyse on nyt siitä että he ITSE asettavat totaali kiellon ja sitten syyttävät minua miksemme voi elää kuten ennen. Siksi ei nyt kauheasti huvita lähestyä heitä koiran kanssa tai ilman. Ap

Vierailija
80/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 72, kannattaisi lukea ketju ennen kuin vastaa.

Ap ja vanhemmat asuvat naapureina. Mutta hauveli on pakko ottaa mukaan, kun se on ap:n siamilainen kaksonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi