Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otat koiran, isovanhemmat suuttuu ja katkaisee välit koska eivät siedä koiraa!

Vierailija
05.05.2021 |

Kirjoitin tästä jo aiemminkin.
Vanhemmat kertoivat että koiraa jonka juuri hankin ei saa viedä heille.
He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä.
Syyttävät että laitan koiran ihmisen edelle.

Kysymys kuuluu, miten "paha" ihminen teistä olen kun kuitenkin olen koko ikäni ollut koiraihminen ja muutaman vuoden jälkeen sellaisen haluan.
Sääli käy lastani joka kysyy miksi isovanhemmille ei voi mennä.
Miten te näette asian?
He eivät ole allergisia, omista hienoa asuntoa ja ovat ennen olleet tekemisissä koirien kanssa.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä jo valmiiksi kireät välit? Tunnutte kaikki suhtautuvan toisiinne jotenkin vihamielisesti.

Vierailija
82/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Mun anoppi ilmoitti, ettei koskaan enää tule meille, tai hoida meidän lapsia, jos otan koiran. Ja siis mulla ei ollut edes mitään aikeita viedä koiraa heille, pelkkää kontrollointiahan tuo on. Otin sitten kuitenkin 😛

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä ettå en voisi viedä lastani kävellen heille kylään.

He saavat päättää kodistaan.

Tietävät vaan että tällä menettelyllä elämme eri tavalla kuin ennen. Se on mulle ok.

He kuitekin kiuttelevat minulle koska otin koiran ja sekoitin koko pakan, ymmärtääkö kukaan mitä haen? Ap

Siis minkä pakan nyt sekoitit? Oliko teillä joku yhteistalous? 

Vierailija
84/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on itselläänkin ollut koira joten minusta tämä on kohtuutonta kiukuttelua.

He eivät myöskään ikinä ikänsä puolesta olisi joutuneet hoitamaan koiraa. Minulla on hoitajia vaikka miten kun lähden vaikka ulkomaille. Ap121

Sinulla on jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä mikä on heiltä kohtuutonta ja mikä ei? Sinulle kerrottiin pelin säännöt ja nyt sinun pitää niillä pelata. Otit koiran ja se muutti sinun kuviot.

Vierailija
85/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiraa ei opeta olemaan myös yksin niin ei pitäisi ottaa koiraa kun ei sen kanssa kuitenkaan voi olla 24/7.

Vierailija
86/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään kireyttä aiemmin.

Vanhemmillani on kuitekin aina ollut tapana hyökätä kimppuuni mitä tahansa "suurempaa" teenkin. Nyt valitettiin että he ovat aina hoitaneet lapsia, niin ovatkin mutta omasta tahdostaan. Koskaan en sitä ole vaatinut.

Koiraa en ole pyytänyt hoitamaan. Minun olisi ilmeisesti kiitollisuuden velassa pitänyt olla ottamatta koiraa että olisi voitu elää kuten ennenkin. Ap

Vierailija
87/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt vain ap:n sana, että vanhemmat olisivat "suuttuneet" ja "kiukuttelisivat".

Minusta vaikuttaa, että ainoa suuttuja ja kiukuttelija on ap.

Ja että vanhemmat ovat vain sanoneet, että he eivät halua asuntoonsa koiraa, joten se pitää tulevien vierailujen ajaksi jättää kotiin.

Vierailija
88/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on itselläänkin ollut koira joten minusta tämä on kohtuutonta kiukuttelua.

He eivät myöskään ikinä ikänsä puolesta olisi joutuneet hoitamaan koiraa. Minulla on hoitajia vaikka miten kun lähden vaikka ulkomaille. Ap121

Siinäpä se. Heillä koirista/koiranpennusta kokemusta, mahdollisesti jopa lappiksesta ja mitenkä minusta tuntuu ap. olevan ensimmäinen koira eli täysin tietämätön siitä, miten pentukoira saattaa käyttäytyä.

Pureskelevat kengät, jyräsivät huonekalut, pissaavat lattialle, rikkovat sohvat jne. Jne.

Meillä lappikset oli vajaan vuoden ja lähdettiin joulukirkkoon, joka kesti odotettua kauemmin ja kun tultiin kotiin, molemmat sohvat oli tuhottu ja koirat olivat levitelleet pitkin huushollia superlonit.

Vierailija
89/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, miten kukaan ei ymmärrä pointtia.

Mulle on ok vaikka ei nähtäis ikinä vanhempien kanssa noin rumasti sanottuna.

He kuitenkin nyt kuulemma eristäytyvät ja syyttävät minua koska koira pilasi kaikkien elämän.

Mulle riittää että käyn siellä vain joskus mutta he olisivat halunneet nähdä usein ja se ei nyt ole mahdollista heidän itse asettamansa kiellon vuoksi. Eikö kukaan vieläkään tajua mitä haen? Ap

Vierailija
90/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sinä olet kohtuuton kun vaadit heitä sopeutumaan sinun muuttuneeseen tilanteeseen. Kiristät ja uhkaat heitä lapsella, että he taipuu sinun tahtoon? Miksi et hyväksy, että ”mokasit” ihan itse?

Vierailija
91/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua muiden koiria meille kylään ottaa, vaikka meillä on oma koira eli emme koiria inhoa. Koirassamme ei ole ongelmaa, se sinänsä tulee muiden koirien kanssa toimeen hienosti jos toinen koirakin on ystävällinen. Mutta kaikilla ihmisillä ei ole niin rauhallisia tai talon tavoille opetettua koiria kuin omamme, vaan hyppivät huonekaluille, varastavat ruokaa tai kerjäävät pöydästä tai haukkuvat. Kerran tutun koira kävi juomassa ja tämän jälkeen hieroi kuolaa ja vesiroiskeita naamasta mattoomme. Meillä käy töissä välillä yhden työkaverin koira, ja tämä työkaveri antaa koiran nousta kahvihuoneessa seisomaan tassut pöydällä ja nuolla lautasia ihmisten nenän edestä.

Hyvin käyttäytyvät ja tutut koirat ovat tervetulleita, mutta sanoisin, että nämä ovat vähemmistöä. Varsinkin koiranpennut ovat lähes poikkeuksetta liian villejä. Minulle ei ole okei, jos koira tunkee vaikka sohvalla viraiden kanssa kahvitellessa syliin ja yrittää syödä ruokaani lautaseltani.

Vierailija
92/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He kuitenkin nyt kuulemma eristäytyvät ja syyttävät minua koska koira pilasi kaikkien elämän.

Mulle riittää että käyn siellä vain joskus mutta he olisivat halunneet nähdä usein ja se ei nyt ole mahdollista heidän itse asettamansa kiellon vuoksi. Eikö kukaan vieläkään tajua mitä haen? Ap

Tajuan. Sinun on aika itsenäistyä ja katkaista se napanuora.

Vierailija
93/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä ON kokemusta koirista - ja niiden aiheuttamasta liasta, karvoista ym tuhoista asunnossa- niin on vain vieläkin ymmärrettävämpää, etteivät enää sellaista kotiinsa halua.

Sinä tässä kohtuuttomasti kiukuttelet - ja vedät vielä säälipistelapsikortinkin mukaan.

Ja jos sinulla kerran on niitä hoitajiakin koiralle "vaikka miten", niin miten ihmeessä saat tällaisen draaman aikaan yhden rakin takia?

Vierailija
94/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se. Heillä koirista/koiranpennusta kokemusta, mahdollisesti jopa lappiksesta ja mitenkä minusta tuntuu ap. olevan ensimmäinen koira eli täysin tietämätön siitä, miten pentukoira saattaa käyttäytyä.

Pureskelevat kengät, jyräsivät huonekalut, pissaavat lattialle, rikkovat sohvat jne. Jne.

Meillä lappikset oli vajaan vuoden ja lähdettiin joulukirkkoon, joka kesti odotettua kauemmin ja kun tultiin kotiin, molemmat sohvat oli tuhottu ja koirat olivat levitelleet pitkin huushollia superlonit.

Miksi opetat aikuista ihmistä? Mitä sitten vaikka se olisi ap:n eka koira? Siinähän sitä oppii kun se koira on talossa.

En muuten kyllä ymmärrä tätä aloittajan perhedraamaa.

Vierailija
95/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labradorinnoutaja on lyhennettynä labbis eikä mikään lappis. Ihan ohiksena.

Vierailija
96/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuora poikki ja elä omaa elämääsi. 

Itse en noutajaa nurkkiini huolisi, en jouluna, enkä juhannuksena. Kauhian kokoinen, karvaava ja kuolaava häslääjä. Hyise! 

Vierailija
97/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Voitte nähdä vaikka joka päivä, jos vaan haluat. Eivät he eristäydy mitenkään.

Vierailija
98/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään kireyttä aiemmin.

Vanhemmillani on kuitekin aina ollut tapana hyökätä kimppuuni mitä tahansa "suurempaa" teenkin. Nyt valitettiin että he ovat aina hoitaneet lapsia, niin ovatkin mutta omasta tahdostaan. Koskaan en sitä ole vaatinut.

Koiraa en ole pyytänyt hoitamaan. Minun olisi ilmeisesti kiitollisuuden velassa pitänyt olla ottamatta koiraa että olisi voitu elää kuten ennenkin. Ap

Ap:ta harmittaa, kun ilmaiset lastenhoidot/seuraneidit/kestitsemiset/mökkeilyt ym nyt vähenee, kun hurtta ei pääse mukaan.

Lokinpojan onkin jo korkea aika itsenäistyä.

Vierailija
99/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullossa labbista eikä ole minun ensimmäinen koirani. Enkä ole myöskään jättämässä koirapentua syömään kenkiä vanhempieni eteiseen.

Kyse on siitä että he itse luovat säännöt joiden kautta tekevät minusta syntipukin heidän elämänmuutokseen. Minulle muutos on ok. Olisin voinut toki jatkaa elämää kuten ennenkin koira mukanani mutta se ei heille sopinut. Ap

Vierailija
100/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on älytöntä että apn vanhemmat SUUTTUU tästä asiasta. On aivan ok todeta, että koira ei meille tule, ja sitten ratkaistaan asia jotenkin. Esim nähdään harvemmin, nähdään apn luona, vain lapsi tulee kylään yms yms kyllä keinoja löytyy ja eihän toi ole edes riidan aiheen arvoista. Perus arjen ongelma, et miten saa kaikki palat loksahtamaan kohdalleen.

Onko he siis suuttuneet siitä, että elämä tulee nyt muuttumaan, vai mikä sen tunteen aiheutti? Kerro että saavat edelleen tavata sun muksua ja ei hätää, vaikka koiran omistaminen tietysti vähän muuttaa sitä arjen pyöritystä.

Sitä en enää ottaisi puheeksi, että saako koira tulla mukaan. Heidän koti ja päätös, sitä tietysti kunnioitetaan mukisematta.

Vähän kyllä ihmetyttää onko taustalla jotain muuta... siis miksi he suuttui sinulle?

En ole missään vaiheessa sanonut etteikö koiraa voisi herran jumala jättää yksin.

Kyse on nyt siitä että he ITSE asettavat totaali kiellon ja sitten syyttävät minua miksemme voi elää kuten ennen. Siksi ei nyt kauheasti huvita lähestyä heitä koiran kanssa tai ilman. Ap

Eiväthän he mitään totaalikieltoa asettaneet. Te voitte lapsen kanssa käydä siellä ihan entiseen tapaan. Ainoastaan koiraa ette voi ottaa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän