Sähköpyöräilijä, tunnetko olevasi edistyksellinen asioita helpolla tavalla tekevä vai laiska lihasten käyttöä ja hikeä karttava kermaperse?
Kommentit (15)
Pyörä on kätevä kulkuväline. Ei tarvitse odotella busseja, liikennettä jne. Teen fyysistä työtä, joten jos vain kruisailen kohteiden välillä, niin se on mielestäni vain järkevää energiansäästöä. Teen työnikin paremmin, kun voin vapaasti kulkea, eikä tarvitse miettiä, että joko joudun nyt nopeuttamaan tai sitten joudun odottamaan puoli tuntia seuraavaa bussia.
Miksiköhän nuo sähköpuörät herättää näin suuria tunteita joissain ihmisissä.
Palstalle tyypillinen joko - tai combo. Joillekin elämässä on vain kaksi vaihtoehtoa tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät herättäisi jos kaikilla olisi varaa niihin. Kateus on katoamaton luonnonvara meillä Suomessa.
Mä olen ylipainoinen ja paljon. Painan yli 140kg.n Tekisi tiukkaa edes istua 10min pyörän päällä. Jos hankkisin pyörän niin sähköpyörä olisi ainoa vaihtoehtoa.
Sähkis on hyvä peli pitkille työmatkoille, koska ei tule hiki. Ikävää mennä töihin selkä märkänä hiestä.
Sähkikset lisääntyy ja kansan hyvinvointi myös. Eikö se olekin hieno asia?
Minusta avustuksen poistaminen oli huono asia, sen vaikutus kansanterveyteen on iso. En itsekään olisi tullut ajatelleeksi ostaa sähköpyörää ilman avustusta.
Kaikkihan me olemme kermaperseitä jos vertaa vaikka Rion favelassa asuviin.
Minulla ei ole vielä sähköpyörää, mutta harkitsen sellaista. Olen sydänsairas ja jaksan pyöräillä noin 10 - 20 km, riippuu vähän siitä onko hiekkatie vai asvaltti ja onko mäkiä. Jos hankkisin sähköpyörän, pääsisin pyörällä kauempanakin sijaitseviin kohteisiin. Toisaalta hirvittää ajatus, että sähköpyörän akku saattaa syttyä tuleen. Mutta esittämistäsi vaihtoehdoista en tunnista kumpaakaan, en ole edistyksellinen mutta en myöskään laiska.
Vierailija kirjoitti:
Luulevat kai että elon musk on vastuussa niistäkin
En käytä sähköpyörää vaan en polje ollenkaa eli vuokrasähköpotkulaudalla. Töihin sillä on mukava mennä parin kilometrin matka. On yhtä nopea kuil auto, itseasiassa nopeampi kun ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa. Eikä lukita kuten omaa polkupyörää. Tulee selvästi halvemmaksi kuin kumpikaan eikä tarvitse murehtia huoltoja tai säilytystä.
Mitä tulee liikuntaan, niin työmatkaan en sellaista halua enä tarvitse. Töissä tulee paljon kävelyä ja muuta liikettä. Liikunnat hoidan vapaa-ajalla. Autolla ajaessa ei muuten myöskään tule liikuntaa että paljon on kermaperseitä tässä maassa.
Palstan aloittaja. Oletko syrjässä asuva sikahuntti, äö rapiat 80? Äänestät peräsuoliloisia, lukio loppui 2 viikon jälkeen. Luulen niin
Koen olevani ihminen, joka pääsee 20 minuutissa työpaikalle. Julkisilla menisi 45 min. ja vihaan pysäkeillä odottelua.
Minulla ei ole autoa, enkä halua hankkia.
Pyörää tosin pitää huoltaa paljon, koska kuluu ympärivuotisessa käytössä paljon, eli kyllä siinäkin kuluja on.
Minulle se ei ole kuntoiluväline. Vähän ihmetyttää, kun monet tokaisee suoraan, että "ei tuolla kunto kasva!"
Taas spandex hihhuli mökeltää, pyörällä mummot kumoon ja suksilla huitoo lapsia.
Arvaa mitä, koen olevani monisairas reumaatikko, jolle sähköpyörä mahdollistaa pitkät ihanat ulkoilureissut, joissa maisemat vaihtuu ja mieli virkistyy.