Otat koiran, isovanhemmat suuttuu ja katkaisee välit koska eivät siedä koiraa!
Kirjoitin tästä jo aiemminkin.
Vanhemmat kertoivat että koiraa jonka juuri hankin ei saa viedä heille.
He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä.
Syyttävät että laitan koiran ihmisen edelle.
Kysymys kuuluu, miten "paha" ihminen teistä olen kun kuitenkin olen koko ikäni ollut koiraihminen ja muutaman vuoden jälkeen sellaisen haluan.
Sääli käy lastani joka kysyy miksi isovanhemmille ei voi mennä.
Miten te näette asian?
He eivät ole allergisia, omista hienoa asuntoa ja ovat ennen olleet tekemisissä koirien kanssa.
Kommentit (142)
Katkaise napanuora ja lopeta kiukuttelu, olethan jo aikuinen ihminen. Kummallista draamailua.
Miksi tämä käännetään niin että minä olen riippuvainen vanhemmistani? En ole vaan he roikkuvat meissä. En pyydä rahaa, en päivällisiä enkä lastenhoitoa. He tarjoavat näitä! (Eivät rahaa.) Ap
No miten nämä koiraihmiset voisivatkaan ymmärtää, ettei siitä haisevasta kuolatykistä kaikki pidä, no ei mitenkään. Sinä ja sinun piskisi tietenkin kunnioittaa heidän toivomusta., ei sen vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt vain ap:n sana, että vanhemmat olisivat "suuttuneet" ja "kiukuttelisivat".
Minusta vaikuttaa, että ainoa suuttuja ja kiukuttelija on ap.
Ja että vanhemmat ovat vain sanoneet, että he eivät halua asuntoonsa koiraa, joten se pitää tulevien vierailujen ajaksi jättää kotiin.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ääh, miten kukaan ei ymmärrä pointtia.
Mulle on ok vaikka ei nähtäis ikinä vanhempien kanssa noin rumasti sanottuna.
He kuitenkin nyt kuulemma eristäytyvät ja syyttävät minua koska koira pilasi kaikkien elämän.
Mulle riittää että käyn siellä vain joskus mutta he olisivat halunneet nähdä usein ja se ei nyt ole mahdollista heidän itse asettamansa kiellon vuoksi. Eikö kukaan vieläkään tajua mitä haen? Ap
=========
Tajuan poittisi Ap. Eihän sille sitten mitään voi jos vanhempasi eristäytyvät eivätkä voi nähdä sinua niin usein tulevaisuudessa. Kompromissejä voisi kyllä tehdä, itsehän valitsivat.
Vanhempasi vain yrittävät syyllistää sinua, kun teit jotain kysymättä heiltä ensin.
Koira ei pilaa kaikkien elämää. Miten muut sukulaisesi, mahdolliset sisaruksesi suhtautuvat koiraan?
Minäkään en välttämättä halua kavereitteni koiria meille, mutta lähden mielelläni kavereitteni ja heidän koiriensa kanssa kävelylle. Noin esimerkkinä kompomissista.
Pidän koirista, mutta vaikka tämä varmaan kuulostaa tosi ikävältä, en halua niitä meille kotiin.
On ok, jos vieras ottaa koiran mukaan ja jättää sen pihalle. Tai jos on pakkanen, voidaan katsoa koiralle tila missä se voi oleskella. Meiltä saa kyllä vesikupin ja kupin ruokaakin varten. Mutta en halua että kenenkään koira tulee meille kulje ajelemaan ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
No miten nämä koiraihmiset voisivatkaan ymmärtää, ettei siitä haisevasta kuolatykistä kaikki pidä, no ei mitenkään. Sinä ja sinun piskisi tietenkin kunnioittaa heidän toivomusta., ei sen vaikeampaa.
Tämä herkkä toivomus kerrottiin aluksi lapsilleni vihaisesti ei minulle. Sitten vanhemmat pitivät mykkäkoulun ja odottelin että mitä seuraavaksi tapahtuu
Sen jälkeen tuli puhelu eristäytymisestä yms.
Itse olen vain kertonut että otan koiran. En räyhännyt saati kiukutellut.
Hiukan suututtaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ääh, miten kukaan ei ymmärrä pointtia.
Mulle on ok vaikka ei nähtäis ikinä vanhempien kanssa noin rumasti sanottuna.
He kuitenkin nyt kuulemma eristäytyvät ja syyttävät minua koska koira pilasi kaikkien elämän.
Mulle riittää että käyn siellä vain joskus mutta he olisivat halunneet nähdä usein ja se ei nyt ole mahdollista heidän itse asettamansa kiellon vuoksi. Eikö kukaan vieläkään tajua mitä haen? Ap
Jos asutte naapureina, ei luulisi koiran vaikuttavan teillä millään tavalla vierailuun, koirahan voi olla sen aikaa kotona.
Näin tehdään muidenkin lemmikkien kanssa, ei kait kukaan vie lemmikkikäärmettä mukanaan, kun menee naapuriin vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullossa labbista eikä ole minun ensimmäinen koirani. Enkä ole myöskään jättämässä koirapentua syömään kenkiä vanhempieni eteiseen.
Kyse on siitä että he itse luovat säännöt joiden kautta tekevät minusta syntipukin heidän elämänmuutokseen. Minulle muutos on ok. Olisin voinut toki jatkaa elämää kuten ennenkin koira mukanani mutta se ei heille sopinut. Ap
Mutta kyläilyjen jatkaminen oman lapsesi takia - ja niin, että koira on tarvittaessa hoidossa tai käyt kävellen kotona lenkittämässä välillä-- on sinulle itsellesi liian suuri myönnytys, koska haluat vain näpäyttää vanhempiasi ja kiristää lapsenlapsella.
Ap, jätä kyläilemättä kokonaan. Anteeksi vain, mutta tämän perusteella vanhempasi kuulostavat huomionhakuisilta draamailijoilta. Olkoot sitten omissa oloissaan. Sinulla voi olla koira jopa 15 vuotta tai pidempäänkin joten todella lapsellista käytöstä heiltä. Kyllä se tasan niin on, että joko sietää koiraakin tai sitten ei nähdä ollenkaan, muuten menee turhan vaikeaksi. Toki sitä koiraa ei tarvi aina kuljettaa mukana, mutta onhan sitä väkisinkin siedettävä kun se sinulla kuitenkin vuosia on.
Ap, sinä et ole tehnyt mitään väärää. Itse jättäisin kyläilemättä.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki ei pidä niitä hälisevistä kakaroistakaan, joita niin moni vanhempi raahaa pyytämättä kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullossa labbista eikä ole minun ensimmäinen koirani. Enkä ole myöskään jättämässä koirapentua syömään kenkiä vanhempieni eteiseen.
Kyse on siitä että he itse luovat säännöt joiden kautta tekevät minusta syntipukin heidän elämänmuutokseen. Minulle muutos on ok. Olisin voinut toki jatkaa elämää kuten ennenkin koira mukanani mutta se ei heille sopinut. Ap
Mutta kyläilyjen jatkaminen oman lapsesi takia - ja niin, että koira on tarvittaessa hoidossa tai käyt kävellen kotona lenkittämässä välillä-- on sinulle itsellesi liian suuri myönnytys, koska haluat vain näpäyttää vanhempiasi ja kiristää lapsenlapsella.
Ei ole kauheasti kyläilyintoa näiden mykkäkoulujen ja lastenhoidosta kiitollisuudenvelkaan asettamisien jälkeen. Ehkä joskus sitten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Moni ei myöskään halua toisten lapsia kylään kotiinsa, ei vaan kehtaa sanoa.
Ota koira. Nauti siitä. Älä rasita vanhempiasi koiralla. En minäkään halua koiraa kotiini sotkemaan. Hyvin simppeliä. Hoida koirasi, älä vie sitä vanhemmillesi. Se riittää.
Heh..
Satavarmasti ap:n vanhemmat on auttaneet/makselleet ap:n elämistä muodossa jos toisessa - - ja ap on nyt silti hankkinut ylimääräisiä kustannuksia ja mutkia arkeensa haisevan kuolakoneen muodossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauheasti kyläilyintoa näiden mykkäkoulujen ja lastenhoidosta kiitollisuudenvelkaan asettamisien jälkeen. Ehkä joskus sitten. Ap
Hyvä! Tekisin juuri samoin. Miksi ihmeessä siellä nyt tarvisikaan kyläillä jos meininki on tuollaista? En minä ainakaan kyläilisi. Ei minulla ole noin käyttäytyviä läheisiä ja jos olisi niin en tasan kylään menisi. Joku järki nyt sentään.
Eihän ne vanhemmat ole mitenkään eristäytymässä.
Jatkavat elämää kuin ennenkin, käyvät mökillä, käyvät lomilla, ottavat vastaan vieraita, tekevät mitä nyt tekevätkin.
Se eristäytyjä on ap, joka antaa koiran eristää itsensä.
Maailma on täynnä paikkoja, joihin ei voi viedä koiraa, ja ne ap nyt sulkee itse omalla käytöksellään pois.
Vierailija kirjoitti:
Heh..
Satavarmasti ap:n vanhemmat on auttaneet/makselleet ap:n elämistä muodossa jos toisessa - - ja ap on nyt silti hankkinut ylimääräisiä kustannuksia ja mutkia arkeensa haisevan kuolakoneen muodossa..
Tottakai vanhemmat kustansaa lapsensa elämää ja se on selvä asia jos lapsia haluaa. Miten se mitenkään tähän liittyy? 😂
Ap:lla ei ole mitään velvollisuutta vierailla vanhempiensa luona.
Miksi ihmeessä et voi kunnioittaa vanhempesi päätöstä, etteivät he halua kotiinsa sinun koiranpentua? Ei luulisi olevan mitään ongelmaa, jos asutte lähellä. Jätät koiran kotiin ja vierailette kuin tähänkin asti. Mikä ongelma?