Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja olen yh. Lastensuojeluilmoitus on tehty.

Vierailija
05.05.2021 |

Koulun mielestä olen jättänyt lapset (9 v. ja 11 v.) toistuvasti heitteille koska olen iltoja ja joskus öitä pois kotoa. Tämä tuli ilmi kehityskeskusteluissa. Lapsilla pitäisi olla hoitaja. Hoitajaa en kuitenkaan mistään saa. Sosiaalitoimesta sanottiin vain että minun pitää järjestää työni niin että teen päivävuoroa. Tämä taas ei ole työn luonteen vuoksi mitenkään mahdollista. Myöskin palkkaan vaikuttaa monta sataa euroa jos vaihdan jonnekin päivätyöhön. Pelkkä peruspalkka on onneton.

Kommentit (299)

Vierailija
141/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pärjää varsin hyvin työttömänä yksinhuoltajanakin. Koulu on täysin oikeassa. Ajattelisit lapsiasi, etkä varallisuuttasi. Läsnäolo on tärkeintä, ei uudet vaatteet.

Voi helvetti mikä aivoton kommentti 🤦🏼‍♀️ Ota pää pois pensaasta ja katso asioita vähän laajemmin.

Vierailija
142/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Lapset voivat soittaa jos tulee hätä. Olen töissä lähellä, alle kahden kilometrin päässä päässä. Lapsilla on hätänumero tallessa, sekä naapurin rouva yläkerrassa jonka kelloa voi soittaa hädässä.

Ap

Näin toimittiin silloin kun itse olin lapsi. Vanhemmat oli pitkiä päiviä töissä ja äiti teki vuorotyötä. Asuttiin maalla. Vanhemmat ohjeistivat aina joka kerta miten tulee toimia jos tulee joku hätä. Heille molemmille sai aina soittaa ja oltiin myös sovittu naapurissa asuvan mummon kanssa siitä, että voin myös mennä sinne jos tulee joku asia tai jos minua pelottaa olla kotona. 7-vuotiaasta asti olin siis yksin kotona joskus pitkiäkin aikoja.  En saanut traumoja tuosta tms, mutta kyllä jotkut nykyajan äidit ja sossutädit haukkoisivat varmasti henkeään ja säälisivät miten kauhea ja traumaattinen lapsuus on ollut :D

Itse en näe tuossa mitään kamalaa jos tuonikäiset lapset ovat kotona keskenään kun äiti on töissä. Työpaikka kuitenkin lähellä ja voi soittaa tai mennä naapurin ovelle käymään.

Mutta lasun tehnytpä näkee 🤷‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää palkata lapsille hoitaja, joka nukkuu yönsä lasten kanssa ja lähtee sitten aamulla, kun tulet kotiin.

Ei tuossa oikein muu auta. Kalliiksi voi tulla, mutta jos sun palkka on kuitenkin satasia suurempi kuin päivävuorossa, niin kai osan siitä rahasta voi käyttää hoitajaan? 

Vierailija
144/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

No mikä se ratkaisu on?

Eikö tämä olisi pitänyt miettiä jo siinä vaiheessa, kun

A) lapsia ruvetaan tekemään, jos työ oli ensin

B) otetaan työ vastaan, jos lapset oli ensin

C) erotaan, jos kumppani on ollut yöt kotona

D) jne.

Turha se on itkeä, kun pää on jo paskassa.

Asiat mietitään ETUKÄTEEN miten tehdään tai on yleensä mahdollista tehdä ja valitaan uudet toimet sen mukaan.

Ei mietitä vasta sitten, kun ollaan jo suossa. Vaan etukäteen.

Aivan, eli hyvällä suunnittelulla voi estää esimerkiksi yksinhuoltajaksi jäämisen ja erittäin huolellisella suunnittelulla leskeksi jäämisen.

Jep jep.

Vierailija
145/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sitten näet lapsiasi ja vietät aikaa heidän kanssaan, jos olet illat ja yöt poissa? 

Ei se riitä, että saa soittaa jos on hätä. Lapsille jää turvaton olo, jos he joutuvat olemaan yksin. Jos he alkavat oireilla jotenkin, et tiedä siitä koska et ole näkemässä. 

Kyllä lasu on minusta tässä ihan paikallaan. Ei se tarkoita, että lapset viedään pois, vaan ensin siinä neuvotellaan perhetyöntekijän kanssa eri vaihtoehdoista. 

Vierailija
146/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yh-äiti kävi kolmivuorotyössä. Minua viisi vuotta vanhempi isoveli käytti seksuaaliseati hyväkseen kolme vuotta, olin 6-9vuotias

Niin pahoillani lapsuudestasi, toivottavasti olet selviytynyt noin kauheasta asiasta. Saanko kysyä, mitkä ovat välinne tänä päivänä veljen kanssa. Ottiko vastuuta teoistaan, ja miten perheenne selviytyi tästä. Ovatko vanhempanne tekemisissä veljen kanssa. Pystyitkö antamaan anteeksi? Tietääkö sukunne tämän asian, vai onko kaikki lakaistu maton alle. Mietin näin itse vanhempana, mitä tekisin. Haluaisinko olla sellaiselle, kuin veljesi on siis olla enää äiti/isä. Onko veljesi pyytänyt vilpittömästi anteeksi sinulta, näin aikuisena ? Onko hänellä lapsia/vaimoa ja tietääkö ne asiasta? Kyllä täytyy olla jotain vikaa, ja pahasti, että pystyy vuosia sinulle näin tekemään. Tuhoaisin hänet, jos olisi ollut minun veljeni. Kertoisin kaikille ja pistäisin kohtaamaan tekonsa. Vain se auttaisi pääsemään elämässä eteenpäin. Kaikkea hyvää sun elämään.

Vierailija
147/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unettomuudesta kärsivä työtön. Voin ruokapalkalla tulla yöksi valvomaan ap:n lapsia. Olen aikaisemmin työskennellyt au pairina sekä tehnyt monipuolisesti erilaisia asiakaspalvelutehtäviä. Oman unirytmin sotki vuorotyö ja siitä sitten lähti unettomuuskierre päälle. Korkeakoulututkinto löytyy. Voin esim. öisin katsoa leffoja.

Vierailija
148/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu tehty ja silti täällä porukka on sitä mieltä että olkoon yksinään ja äänestää vastuulliset kommentit alas 🤦

Jättäkää ne penskat tekemättä, jos ette ymmärrä, että tuon ikäiset tarvitsevat vielä aikuisen kotiin yöajaksi ym.

Koulun jälkeen on täysin eri asia olla kehitystason mukaisesti pari tuntia yksin kotona, kunnes vanhempi tulee töistä.

Vierailija
149/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuossa iässä pelkäsin olla yksin kotona, päivälläkin pimeään vuodenaikaan. Vanhemmat olivat eronneet ja asuttiin äidin kanssa kaksin. Mulla oli ja on todella vilkas mielikuvitus ja "näin" mörköjä kaikkialla. En koskaan kertonut äidille, kuinka paljon pelkäsin olla yksin. Voikohan olla että lapset tai toinen lapsista oireilee ja huomattu koulussa? Riippuu hyvin paljon lasten persoonallisuuksista, kuinka hyvin pärjäävät. Eikö pidä tyytyä siihen että vanhempi lapsista vaikuttaa reippaalta, koska nuorempi voi kuitenkin kokea turvattomuutta.

Vierailija
150/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuossa iässä pelkäsin olla yksin kotona, päivälläkin pimeään vuodenaikaan. Vanhemmat olivat eronneet ja asuttiin äidin kanssa kaksin. Mulla oli ja on todella vilkas mielikuvitus ja "näin" mörköjä kaikkialla. En koskaan kertonut äidille, kuinka paljon pelkäsin olla yksin. Voikohan olla että lapset tai toinen lapsista oireilee ja huomattu koulussa? Riippuu hyvin paljon lasten persoonallisuuksista, kuinka hyvin pärjäävät. Eikö pidä tyytyä siihen että vanhempi lapsista vaikuttaa reippaalta, koska nuorempi voi kuitenkin kokea turvattomuutta.

Todennäköisesti lapsi on koulussa asiasta sanonutkin, tuskinpa ne sitä lasua muuten olisi tehneet.

Vierailija
151/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

No mikä se ratkaisu on?

Irtisanoutuminen jos ei päivävuoro ole mahdollinen. Lasten etu menee kaiken edelle. Tietenkin.

Vierailija
152/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ei ole. Mainitsin aiemmin että hoitajaa ei vain ole.

Ap

Hoitajia on aina, miksi ei muka ole?

Muka? Ei olis meilläkään hoitajaa klo 4 aamulla.

No kerro miksei?

Ainoat on 70v isovanhemmat, en todellakaan voisi pyytää heitä tulemaan aamuyöstä.

Vierailija
153/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten ei tarvitse pärjätä yksin öitä. Ei tarvitse eivätkä saa olla yksin. Kyllä päivät ja illatkin esim. viikonloppuisin ovat liikaa. Jos haluaa, pystyy kyllä vaihtamaan päivätyöhön.

Vierailija
154/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se ratkaisu on?

Irtisanoutuminen jos ei päivävuoro ole mahdollinen. Lasten etu menee kaiken edelle. Tietenkin.

Niin, sitten haukutaan kun loinen elää tuilla.

Vierailija
155/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista saa käsityksen, että ap olisi kaikki yöt ja illat töissä näinhän ei ole.

On hyvä, että lasten hyvin vointiin kiinnitetään huomiota, mutta minkälainen kuulustelu siellä koulussa on pidetty ? Ihme vaatimuksista näitä ilmoituksia tänä päivänä ainakin tämän palstan mukaan tehtaillaan , lähes tyyliin lapsella ei ole applen uusinta puhelinta a' 900e, samaan aikaan ne akuuttia ja kriittistä apua tarvitsevat jätetään oman onnensa nojaan .

Aiheeseen palatakseni minusta on täysin ties minkä oikeuksien vastaista, että työssä käyvää perhestään huolehtivaa ihmistä aletaan yhteiskunnan taholta määräämään missä ja milloin hänen tulisi työnsä tehdä. Sen määrää työnantaja ei sossu. Tämä ei ole Maon Kiina , jossa lääkärit pantiin ojaa kaivamaan tasa-arvon nimissä.

Ja ne lapset pärjää kyllä ja jos ei niin ap huomaa sen varmasti ihan itse. Tuon ikäiset voi olla 8h yksinään päivälläkin kun vanhemmat ovat töissä , pitäisikö sossun mukaan silloinkin olla hoitaja ?

Työllistämistä huudetaan, mutta näköjään pitäisikin lusia tuilla kotona.

Arghhh!!!

Vierailija
156/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

Ainoat on 70v isovanhemmat, en todellakaan voisi pyytää heitä tulemaan aamuyöstä.

Et siis koskaan ole kuullut palkattavista hoitajista?

Vierailija
157/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä sanot lastensuojelulle että hankkivat sitten hoitajan tai hoitopaikan siksi aikaa kun olet töissä. Huostaanotto tai sun työttömyytesi tulisivat yhteiskunnalle monin verroin kalliimmaksi.

Missä muuten isä on?

Se sika on jätetty!

Vierailija
158/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko isä samassa kaupungissa?

Sika jätettiin edelliseen kaupunkiin!

Vierailija
159/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

En ole kuullut kun ei täällä ole hoitajia. Ja jos olisi millä rahalla palkka maksetaan?

Vierailija
160/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

En ole kuullut kun ei täällä ole hoitajia. Ja jos olisi millä rahalla palkka maksetaan?

Anna lapset sijoitukseen suosiolla. Et selkeästi halua heidän parastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä