Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja olen yh. Lastensuojeluilmoitus on tehty.

Vierailija
05.05.2021 |

Koulun mielestä olen jättänyt lapset (9 v. ja 11 v.) toistuvasti heitteille koska olen iltoja ja joskus öitä pois kotoa. Tämä tuli ilmi kehityskeskusteluissa. Lapsilla pitäisi olla hoitaja. Hoitajaa en kuitenkaan mistään saa. Sosiaalitoimesta sanottiin vain että minun pitää järjestää työni niin että teen päivävuoroa. Tämä taas ei ole työn luonteen vuoksi mitenkään mahdollista. Myöskin palkkaan vaikuttaa monta sataa euroa jos vaihdan jonnekin päivätyöhön. Pelkkä peruspalkka on onneton.

Kommentit (299)

Vierailija
181/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku työtön mennä vahtimaan lapsia noin niin kuin työttömyyskorvauksen vastineeksi. Se ei olisi kovin paljon vaadittu ihmisiltä jotka eivät tee mitään hyödyllistä yhteiskunnan hyväksi.

Kuka sen työttömän lapsia vahtii?

Vierailija
182/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.

Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.

Siis ennenkö ei voinut tapahtua tulipaloja tai ryöstöjä ei ollut? Kyllä 11v ja 9v osaavat jo soittaa itse apua ja poistua palavasta talosta. Voisihan se tulipalo sattua vaikka 14-17 välillä kun lapset ovat yksin kotona...

Tulipalo on aika epätodennäköinen vaihtoehto. Sen sijaan nykyaikana on monia sellaisia uhkia, joita ei ennen osattu edes kuvitella. 

Ennen oli sellaisia uhkia joita ei nykyään osata edes kuvitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites 8-16 työpäivää tekevät järjestävät lastensa aamu- ja iltahoidon, kun lapsen koulupäivä saattaa olla vaikka 10-14? Vanhemmilla vielä työmatkat ja kaupassa käynnit päälle.

Lapsi herää tyhjässä kodissa ja palaa tyhjään kotiin. Hirveä hylkäämiskokemus.

Enpä saanut traumoja, vaikka olin 8-16 vanhempien lapsi. Nykyisin on iltapäiväkerhoja yms. jonne lapset voivat mennä koulun jälkeen. 

Vierailija
184/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.

Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.

Siis ennenkö ei voinut tapahtua tulipaloja tai ryöstöjä ei ollut? Kyllä 11v ja 9v osaavat jo soittaa itse apua ja poistua palavasta talosta. Voisihan se tulipalo sattua vaikka 14-17 välillä kun lapset ovat yksin kotona...

Tulipalo on aika epätodennäköinen vaihtoehto. Sen sijaan nykyaikana on monia sellaisia uhkia, joita ei ennen osattu edes kuvitella. 

Ennen oli sellaisia uhkia joita ei nykyään osata edes kuvitella.

Kuten?

Vierailija
185/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä ymmärtäviä kommentteja. Eikö jokaiselle ole selvää, ettei tuon ikäisiä jätetä yksin illoiksi ja yöksi? Jos työpaikka ei jousta, on vaihdettava työpaikkaa. Ei ole mitään tekosyitä miksi olisi ok tuollainen järjestely.

Vierailija
186/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitaja hankkii kolme lasta? Tollokin tajuaa ettei rahat riitä.

Vierailija
187/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin isot lapset ei voi joskus olla keskenään kun maalla jätetään taaperotkin nukkumaan ja lähdetään itse klo 5 navettaan.

Vierailija
188/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin sitten näet lapsiasi ja vietät aikaa heidän kanssaan, jos olet illat ja yöt poissa? 

Ei se riitä, että saa soittaa jos on hätä. Lapsille jää turvaton olo, jos he joutuvat olemaan yksin. Jos he alkavat oireilla jotenkin, et tiedä siitä koska et ole näkemässä. 

Kyllä lasu on minusta tässä ihan paikallaan. Ei se tarkoita, että lapset viedään pois, vaan ensin siinä neuvotellaan perhetyöntekijän kanssa eri vaihtoehdoista. 

Tästä näkee että täällä kirjoittelevat pääasiassa työttömät ja syrjäytyneet. Ei edes tiedetä mitä tarkoittaa kolmivuorotyö. Komivuorotyötä tekevä ei ole yhtään enempää poissa kotoa kuin ns. virka-aikaan työskentelevä.

Ootteko muuten kyselleet kaupan kassoilla, kuka hoitaa lapsesi kun olet täällä töissä?

Vierailija
189/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yh-äiti kävi kolmivuorotyössä. Minua viisi vuotta vanhempi isoveli käytti seksuaaliseati hyväkseen kolme vuotta, olin 6-9vuotias

Ja tämä johtui vain siitä, että äitisi kävi vuorotöissä. Perhana kun olisi tajunnut ottaa päivätyön, niin veljesi olisi tajunnut että ei käytä sinua hyväkseen. 

Vierailija
190/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli silloin. Nyt on nyt. Tänä päivänä tuo on heitteille jättämistä. Mitä se oli kyllä ennenkin!

T. 70-luvulla syntynyt

Kaikki sympatia aloittajalle! Halaus häntä ymmärtäville.

Olen -75 syntynyt totaaliyh:n lapsi. Olin yksin paljon. Opin itsenäiseksi, selviytymään elämässä, ongelmanratkaisutaitoja ym.

Onko tänä päivänä jotenkin yhtään paremmin, kun joka päivä jää iso kasa nuoria eläkkeelle?! Heillähän piti olla paremmin, vai mitä?

10 v nuorempi ystäväni ei pärjää hetkeäkään ilman vanhempiaan, kun hyysätty alati.

AP käy töissä ja maksaa veroja. Miksi täällä tuomitaan? Lasu palkatkoon hoitajan, huostaanotto voi maksaa satasia vuorokaudessa yhteiskunnalle.

Voimia sinulle nainen ❤️

Minä -73 syntynyt yhn lapsi. Yksin joka päivä klo 21 asti, viikonloppuisin äiti myös töissä. Joo, itsenäinen musta tuli, mutta siinäpä se. Pidän huolen ettei mun lapset joudu kokemaan samaa, on vähemmän rahaa mutta enemmän läsnäoloa.

Vierailija
191/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin isot lapset ei voi joskus olla keskenään kun maalla jätetään taaperotkin nukkumaan ja lähdetään itse klo 5 navettaan.

"Vähän" eri asia jättää lapsi hetkeksi nukkumaan kuin koko yöksi yksin. En kyllä itse jätä taaperoa yksin nukkumaan missään olosuhteissa, vaikka maalla asunkin. 

Vierailija
192/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vähän" eri asia jättää lapsi hetkeksi nukkumaan kuin koko yöksi yksin. En kyllä itse jätä taaperoa yksin nukkumaan missään olosuhteissa, vaikka maalla asunkin. 

Hetkeksi, navetassa menee 2-3h.

Ja aika moni joutuu näin tekemään kun ei ole hoitajia.

Vierailija
193/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkeksi, navetassa menee 2-3h.

Ja aika moni joutuu näin tekemään kun ei ole hoitajia.

No on se hyvinkin lyhyt hetki verrattuna kokonaiseen yöhön. Ainakin meilläpäin yöt kestävät enemmän kuin 2-3h.

Vierailija
194/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sitten näet lapsiasi ja vietät aikaa heidän kanssaan, jos olet illat ja yöt poissa? 

Ei se riitä, että saa soittaa jos on hätä. Lapsille jää turvaton olo, jos he joutuvat olemaan yksin. Jos he alkavat oireilla jotenkin, et tiedä siitä koska et ole näkemässä. 

Kyllä lasu on minusta tässä ihan paikallaan. Ei se tarkoita, että lapset viedään pois, vaan ensin siinä neuvotellaan perhetyöntekijän kanssa eri vaihtoehdoista. 

Tästä näkee että täällä kirjoittelevat pääasiassa työttömät ja syrjäytyneet. Ei edes tiedetä mitä tarkoittaa kolmivuorotyö. Komivuorotyötä tekevä ei ole yhtään enempää poissa kotoa kuin ns. virka-aikaan työskentelevä.

Ootteko muuten kyselleet kaupan kassoilla, kuka hoitaa lapsesi kun olet täällä töissä?

Selvästi tänne kirjoittelee lapsettomat, jotka ei tajua, ettei lapsia pidä jättää yksin yöksi. On ihan sama, onko se äiti töissä vai ei päiväsaikaan jolloin lapset koulussa ja koulun jälkeen päiväsaikaan kotona. Yöt ja illat on eri asia. Missään muussa Euroopan maassa ei löytyisi puolustajia lasten jättämiselle yksin yöksi tai edes illalla. Ei missään.

Vierailija
195/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kaksi. Eikä hän voinut arvata että isä hylkää lapsensa.

Vierailija
196/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi tänne kirjoittelee lapsettomat, jotka ei tajua, ettei lapsia pidä jättää yksin yöksi. On ihan sama, onko se äiti töissä vai ei päiväsaikaan jolloin lapset koulussa ja koulun jälkeen päiväsaikaan kotona. Yöt ja illat on eri asia. Missään muussa Euroopan maassa ei löytyisi puolustajia lasten jättämiselle yksin yöksi tai edes illalla. Ei missään.

Monissa maissa jos sellaista yrittäisi, olisi lapset äkkiä huostassa ja äiti linnassa. Ja tämä yhtään liioittelematta. Muistelisin, että joku europarlamentaarikko kertoi haastattelussa, että Brysselissä ei saa alle 12v edes kävellä yksin kouluun, vaan aikuisen on hänet haettava ja vietävä. 

Vierailija
197/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä, isovanhemmat tai palkattu hoitaja. 

t. kaupan kassa

Vierailija
198/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kaksi. Eikä hän voinut arvata että isä hylkää lapsensa.

Ensin hylkäsi isä ja nyt äiti. Voin vain kuvitella miten vaikeaa lapsilla on kun äiti jättää yksin yöksi. Hyvä että lastensuojelu puuttuu asiaan ja ajaa lasten etua kun kukaan muu ei näin tee. Ihmetyttää onko tämä äiti työtehtäviensä tasalla jos edes lapsistaan ei osaa huolehtia.

Vierailija
199/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

Lapset on ohjeistettu soittamaan hätänumeroon ja lähtemään ulos jos tulee tulipalo ja kuinka usein täällä ryöstetään ihmisiä suoraan ovelle tultaen

Vierailija
200/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

Lapset on ohjeistettu soittamaan hätänumeroon ja lähtemään ulos jos tulee tulipalo ja kuinka usein täällä ryöstetään ihmisiä suoraan ovelle tultaen

Ja siellä sitten keskenään ilman äitiä värjöttelevät talvipakkasessa. Aika karua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme