Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja olen yh. Lastensuojeluilmoitus on tehty.

Vierailija
05.05.2021 |

Koulun mielestä olen jättänyt lapset (9 v. ja 11 v.) toistuvasti heitteille koska olen iltoja ja joskus öitä pois kotoa. Tämä tuli ilmi kehityskeskusteluissa. Lapsilla pitäisi olla hoitaja. Hoitajaa en kuitenkaan mistään saa. Sosiaalitoimesta sanottiin vain että minun pitää järjestää työni niin että teen päivävuoroa. Tämä taas ei ole työn luonteen vuoksi mitenkään mahdollista. Myöskin palkkaan vaikuttaa monta sataa euroa jos vaihdan jonnekin päivätyöhön. Pelkkä peruspalkka on onneton.

Kommentit (299)

Vierailija
161/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ei ole. Mainitsin aiemmin että hoitajaa ei vain ole.

Ap

Hoitajia on aina, miksi ei muka ole?

Muka? Ei olis meilläkään hoitajaa klo 4 aamulla.

No kerro miksei?

Ainoat on 70v isovanhemmat, en todellakaan voisi pyytää heitä tulemaan aamuyöstä.

Et siis koskaan ole kuullut palkattavista hoitajista?

En ole kuullut kun ei täällä ole hoitajia. Ja jos olisi millä rahalla palkka maksetaan?

Anna lapset sijoitukseen suosiolla. Et selkeästi halua heidän parastaan. 

Täh?

Vierailija
162/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että on tehty lastensuojeluilmoitus holtittomasta vanhemmasta. Se on nimittäin että lastenheitteilejättö on rikos pahimmasta päästä. Alle 12 vuotias ei pärjää yksin ja hoitaja on järjestettävä.

Lasten pahoinvointi ja oireilu johtuu nimenomaan vanhempien hylkäyskokemuksista. Psykiatriset poliklinikat ja osastot ovat aivan täynnä sekopäisiä lapsia kun edes perusturvasta ei viitsitä pitää huolta. 

Lasten äidin on joko järjestettävä joko hoitajat yö-/iltavuorojensa ajaksi tai sitten vaihdettava päivätyöhön. Jos rakastaa lapsiaan niin heidän etunsa on kaikkein tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aloittaja olla ns. pska äiti. Huostaanotto taitaa olla ainoa ratkaisu. En ymmärrä miksi lapsia tehdään jos niistä ei aio huolehtia kunnolla.

Vierailija
164/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

Ainoat on 70v isovanhemmat, en todellakaan voisi pyytää heitä tulemaan aamuyöstä.

En ole kuullut kun ei täällä ole hoitajia. Ja jos olisi millä rahalla palkka maksetaan?

Täh?

No onhan tuo selvää, että työ on tärkeämpää kuin lapset. Ei edes yritetä järjestää hoitaa "kun se maksaa" ja työtäkään ei voi edes yrittää vaihtaa. Lasten on parempi kodissa, jossa heidän turvallisuudestaan ja hyvinvoinnistaan välitetään. 

Vierailija
165/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

Täh?

No onhan tuo selvää, että työ on tärkeämpää kuin lapset. Ei edes yritetä järjestää hoitaa "kun se maksaa" ja työtäkään ei voi edes yrittää vaihtaa. Lasten on parempi kodissa, jossa heidän turvallisuudestaan ja hyvinvoinnistaan välitetään. 

Sori vaan mutta mä ja lapset käännetään kylkeä vielä klo 4.

Vierailija
166/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

Täh?

Sori vaan mutta mä ja lapset käännetään kylkeä vielä klo 4.

No tuo viesti ei sitten ollut sinulle. 

Vierailija
167/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku työtön mennä vahtimaan lapsia noin niin kuin työttömyyskorvauksen vastineeksi. Se ei olisi kovin paljon vaadittu ihmisiltä jotka eivät tee mitään hyödyllistä yhteiskunnan hyväksi.

Vierailija
168/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy lapset orjiksi jonnekin Aasiaan jos vihaat heitä noin paljon että et viitsi edes huolehtia.

Vierailija
169/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsi olis kyllä pärjännyt yksin kotona 9v..vielä 11 v heräili öisin ja kaipasi aikuista, muuten oli turvaton olo.

Vierailija
170/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

Kuinka usein yövuoroja on?

Vierailija
171/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku työtön mennä vahtimaan lapsia noin niin kuin työttömyyskorvauksen vastineeksi. Se ei olisi kovin paljon vaadittu ihmisiltä jotka eivät tee mitään hyödyllistä yhteiskunnan hyväksi.

Ei voi. Työttömän tehtävä on hakea työtä, josta saa palkkaa. Ei vahtia epäonnistuneen äidin kakaroita. 

Vierailija
172/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisempi niillä kahdestaan on kuin tuntemattoman palkattoman hoitajan kanssa.

Vierailija
173/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi törkeä äiti kyseessä. En olisi uskonut että tällaista on vielä nykypäivänä. Eipä tarvitse ihmetellä kun lasten koulunkäynti ei suju ja päihteiden käyttö alkaa. Jälkeenpäin voi sanoa että äiti tuhosi lastensa elämän.

Vierailija
174/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.

Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.

Siis ennenkö ei voinut tapahtua tulipaloja tai ryöstöjä ei ollut? Kyllä 11v ja 9v osaavat jo soittaa itse apua ja poistua palavasta talosta. Voisihan se tulipalo sattua vaikka 14-17 välillä kun lapset ovat yksin kotona...

Vierailija
175/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä sinä mallia. Harkitsen sen jälkeen. 

Vierailija
176/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites 8-16 työpäivää tekevät järjestävät lastensa aamu- ja iltahoidon, kun lapsen koulupäivä saattaa olla vaikka 10-14? Vanhemmilla vielä työmatkat ja kaupassa käynnit päälle.

Lapsi herää tyhjässä kodissa ja palaa tyhjään kotiin. Hirveä hylkäämiskokemus.

Vierailija
177/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.

Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.

Siis ennenkö ei voinut tapahtua tulipaloja tai ryöstöjä ei ollut? Kyllä 11v ja 9v osaavat jo soittaa itse apua ja poistua palavasta talosta. Voisihan se tulipalo sattua vaikka 14-17 välillä kun lapset ovat yksin kotona...

Tulipalo on aika epätodennäköinen vaihtoehto. Sen sijaan nykyaikana on monia sellaisia uhkia, joita ei ennen osattu edes kuvitella. 

Vierailija
178/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli silloin. Nyt on nyt. Tänä päivänä tuo on heitteille jättämistä. Mitä se oli kyllä ennenkin!

T. 70-luvulla syntynyt

Kaikki sympatia aloittajalle! Halaus häntä ymmärtäville.

Olen -75 syntynyt totaaliyh:n lapsi. Olin yksin paljon. Opin itsenäiseksi, selviytymään elämässä, ongelmanratkaisutaitoja ym.

Onko tänä päivänä jotenkin yhtään paremmin, kun joka päivä jää iso kasa nuoria eläkkeelle?! Heillähän piti olla paremmin, vai mitä?

10 v nuorempi ystäväni ei pärjää hetkeäkään ilman vanhempiaan, kun hyysätty alati.

AP käy töissä ja maksaa veroja. Miksi täällä tuomitaan? Lasu palkatkoon hoitajan, huostaanotto voi maksaa satasia vuorokaudessa yhteiskunnalle.

Voimia sinulle nainen ❤️

Vierailija
179/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

No kerro miksei?

Kuinka usein yövuoroja on?

Ei mulla ole mitään yövuoroja.

Sitä paitsi kirjoitin väärään ketjuun, oli tarkotus kirjoittaa tuohon missä äiti ei saa vietyä lasta klo 5 päiväkotiin.

Vierailija
180/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites 8-16 työpäivää tekevät järjestävät lastensa aamu- ja iltahoidon, kun lapsen koulupäivä saattaa olla vaikka 10-14? Vanhemmilla vielä työmatkat ja kaupassa käynnit päälle.

Lapsi herää tyhjässä kodissa ja palaa tyhjään kotiin. Hirveä hylkäämiskokemus.

Meillä hoidetaan niin, että isä vaihtoi iltapainotteisempaan työhön. Näin lapsen ei koskaan tarvitse olla aamuja yksin. Iltapäivällä on tunnin tai kaksi, kunnes minä pääsen töistä (teen 6h päivää). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan