Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja olen yh. Lastensuojeluilmoitus on tehty.

Vierailija
05.05.2021 |

Koulun mielestä olen jättänyt lapset (9 v. ja 11 v.) toistuvasti heitteille koska olen iltoja ja joskus öitä pois kotoa. Tämä tuli ilmi kehityskeskusteluissa. Lapsilla pitäisi olla hoitaja. Hoitajaa en kuitenkaan mistään saa. Sosiaalitoimesta sanottiin vain että minun pitää järjestää työni niin että teen päivävuoroa. Tämä taas ei ole työn luonteen vuoksi mitenkään mahdollista. Myöskin palkkaan vaikuttaa monta sataa euroa jos vaihdan jonnekin päivätyöhön. Pelkkä peruspalkka on onneton.

Kommentit (299)

Vierailija
121/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MLL:n kautta saa edullisesti hommattua yöksi hoitajan. Ei ole mikään elämää suurempi asia. Voit käydä yötyössä ja lapsille on hoitaja. 

Mikä on mielestäsi edullista? 80 yö ei minusta ole lainkaan edullista. Pitäisikö sinun mennä halailemaan puita ja miettimään aikuisten raha-asioita?

80e yö pari kertaa kuussa ei tunnu missään, jos sillä saa pidettyä työn ja lapsille hoitajan.

T: 3600e/kk 

Ei kun parempi jättää lapset heitteille ja säästyy se 80 euroa viinaan ja tupakkaan. T:palstamamma 

Vierailija
122/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut tukiperhettä? Sellaiseen voisi lapset saada yöksi 1-2 kertaa kuussa. Mll hoitaja voisi myös joskus käydä sen tunnin pari illan aikana. Olen itsekin alalla missä suurin osa töistä on vuorotyötä. Miesvaltaisella alalla, vielä vaikeampi saada työvuoroja sovittua. Minulla lapset sentään joka toisen viikon isällään, mutta ei ne just tällä alalla halua vuoroja sovitella. Lapset ekalla ja tokalla. Ratkaisuna ollut se, että olen ollut työtön 1,5v. Ansiosidonnaisella pärjätty hyvin. Nyt löysin päivätyön, tosin määräaikaisen. Kesä tuottaa kyllä ongelmia, kun ei ole hoitopaikkaa. Onneksi kuitenkin isovanhemmat on. En vaan ymmärrä miksi ei alle 10-vuotiaille ole järjestetty ilta tai kesähoitoa. Rahasta varmaan kiinni, mutta kyllähän se lisäisi työllisyyttä, kun yksinhuoltajat voisi käydä helpommin töissä. Ja kyllähän noihin hoitopaikkoihin pitäisi myös palkata väkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaverkot täytyy rakentaa. Siis ihan tietoisesti tutustua lasten kavereiden vanhempii, omiin sukulaisiin, naapureihin jne. Sitten pystyy sopimaan tarvittaessa yöhoitajan. Ja minkä ikäisestä asti lapset on olleet yksin yötä kotona?

Vierailija
124/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

Tulipalo tai ryöstäjä voi ihan yhtä hyvin tulla päivälläkin, joten kyllä pitää lapset sitten vahtia 24/7 18 vuotiaiksi asti.

Vierailija
125/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku lukiolainen yövuoroöiksi teille nukkumaan. Sovitte ettei tarvi olla mikään ohjelmatoimisto vaan tulla teille just laste

nukkumaan mennessä tai kun itse lähdet töihin. Luulen, että momi lukiolainen voisi tulla ihan mielellään eikä tarvitsisi varmaan maksaa paljon.

Vierailija
126/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut tukiperhettä? Sellaiseen voisi lapset saada yöksi 1-2 kertaa kuussa. Mll hoitaja voisi myös joskus käydä sen tunnin pari illan aikana. Olen itsekin alalla missä suurin osa töistä on vuorotyötä. Miesvaltaisella alalla, vielä vaikeampi saada työvuoroja sovittua. Minulla lapset sentään joka toisen viikon isällään, mutta ei ne just tällä alalla halua vuoroja sovitella. Lapset ekalla ja tokalla. Ratkaisuna ollut se, että olen ollut työtön 1,5v. Ansiosidonnaisella pärjätty hyvin. Nyt löysin päivätyön, tosin määräaikaisen. Kesä tuottaa kyllä ongelmia, kun ei ole hoitopaikkaa. Onneksi kuitenkin isovanhemmat on. En vaan ymmärrä miksi ei alle 10-vuotiaille ole järjestetty ilta tai kesähoitoa. Rahasta varmaan kiinni, mutta kyllähän se lisäisi työllisyyttä, kun yksinhuoltajat voisi käydä helpommin töissä. Ja kyllähän noihin hoitopaikkoihin pitäisi myös palkata väkeä.

Tukiperhe EI ole mikään ilmainen hoitopaikka. Niihin on pitkät jonot ja niitä saa ihan eri syillä kuin ilmaiseksi lastenhoitajaksi.

Vierailija
127/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan purematta nielisi suorilta aapeen tarinaa. Lähipiirissä oli samanlainen tapaus. Äiti sairaanhoitaja, isää ei kuvioissa. Lapset keskenään yöt. Lopulta toinen lapsista sijoitettiin, mutta siellä olikin taustalla suurempia ongelmia, joiden takia lasu kiinnostui. Velvollisuushan lasu on tehdä, jos huolta lapsista. 

Vierailija
128/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäisin liiton rahoille nautiskelemaan 2 vuodeksi, jonka jälkeen lapset olisivat riittävän isoja pärjätäkseen yksin. Välillä voisi vaikka tehdä sijaisuuksia lisätienestien toivossa.

Vierailija
129/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon ikäiset pärjäävät, yöllä kuitenkin nukkuvat ja ovat tarpeeksi vanhoja ottamaan vastuuta iltahommien hoitamisesta ja siitä että menevät ajallaan nukkumaan. On myös turvaa toisesta kun ovat kahdestaan.

Lapsista ei ole turvaa toisilleen.

Pärjääminen väkisin ei ole sama asia kuin hyvinvointi.

Pärjäämismentaliteetilla kasvatetaan rikkinäisiä aikuisia. Kokemusta on.

Vanhemman tärkein tehtävä on saada lapsi tuntemaan olonsa turvalliseksi. Ap on tässä jo epäonnistunut, kun perhe ei ole ehjä. Isän hylkäämiskokemuksen jälkeen hän sitten tarjoilee näitä pienempiä hylkäämiskokemuksia jatkuvalla syötöllä.

Minusta on vain hyvä ja tervettä että lapset joutuvat välillä kokemaan epämiellyttäviäkin tunteita, esimerkiksi pelkoa. Nykyään lapsia paapotaan liikaa, lastenohjelmiakin pitää sensuroida ettei vain pelottaisi ja tulisi paha mieli. Sillä tavalla kasvaa aikuisia jotka järkkyvät pienistäkin vastoinkäymisistä kun joutuvat oikeaan maailmaan.

Vierailija
130/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon ikäiset pärjäävät, yöllä kuitenkin nukkuvat ja ovat tarpeeksi vanhoja ottamaan vastuuta iltahommien hoitamisesta ja siitä että menevät ajallaan nukkumaan. On myös turvaa toisesta kun ovat kahdestaan.

Lapsista ei ole turvaa toisilleen.

Pärjääminen väkisin ei ole sama asia kuin hyvinvointi.

Pärjäämismentaliteetilla kasvatetaan rikkinäisiä aikuisia. Kokemusta on.

Vanhemman tärkein tehtävä on saada lapsi tuntemaan olonsa turvalliseksi. Ap on tässä jo epäonnistunut, kun perhe ei ole ehjä. Isän hylkäämiskokemuksen jälkeen hän sitten tarjoilee näitä pienempiä hylkäämiskokemuksia jatkuvalla syötöllä.

Minusta on vain hyvä ja tervettä että lapset joutuvat välillä kokemaan epämiellyttäviäkin tunteita, esimerkiksi pelkoa. Nykyään lapsia paapotaan liikaa, lastenohjelmiakin pitää sensuroida ettei vain pelottaisi ja tulisi paha mieli. Sillä tavalla kasvaa aikuisia jotka järkkyvät pienistäkin vastoinkäymisistä kun joutuvat oikeaan maailmaan.

Lisään vielä että ap:n lapsilla on kuitenkin turvallinen aikuinen lähellä, jonka luo voi mennä jos tarvitsee. Ja äiti on vain puhelinsoiton päässä, nykyään on paljon helpompaa ja turvallisempaa kun kaikilla on kännykät.

Vierailija
131/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan purematta nielisi suorilta aapeen tarinaa. Lähipiirissä oli samanlainen tapaus. Äiti sairaanhoitaja, isää ei kuvioissa. Lapset keskenään yöt. Lopulta toinen lapsista sijoitettiin, mutta siellä olikin taustalla suurempia ongelmia, joiden takia lasu kiinnostui. Velvollisuushan lasu on tehdä, jos huolta lapsista. 

Ongelmia voidaan luoda jos joku niitä haluaa. Pitää osua lähelle että tajuaa.

Vierailija
132/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsista, mutta pärjää ne tuon ikäiset keskenään. On totta, että maailma on muuttunut, mutta lapset on ihan yhtä kehittyneitä, kuin silloin ennen. Mietitäänpä kumpi on parempi skenaario: Lapset keskenään kotona, jos kumpikaan ei pelkää olla kahden. Vai lastensuojelun haluama: Lapset väkisin pois kotoa laitokseen, jonka tarkoitus on tehdä bisnestä heillä. Paras olisi tietysti hoitaja lapsille, mutta jos noista kahdesta pitää valita, niin nykyajassa on jotain pahasti vialla. Oikeasti, kuinka moni laitoksessa kasvanut, ja sieltä 18v. ulosheitetty oikeasti pärjää elämässä? Ei moni, olen nähnyt.

Vierailija
133/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ei ole. Mainitsin aiemmin että hoitajaa ei vain ole.

Ap

Hoitajia on aina, miksi ei muka ole?

Vierailija
134/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsista, mutta pärjää ne tuon ikäiset keskenään. On totta, että maailma on muuttunut, mutta lapset on ihan yhtä kehittyneitä, kuin silloin ennen. Mietitäänpä kumpi on parempi skenaario: Lapset keskenään kotona, jos kumpikaan ei pelkää olla kahden. Vai lastensuojelun haluama: Lapset väkisin pois kotoa laitokseen, jonka tarkoitus on tehdä bisnestä heillä. Paras olisi tietysti hoitaja lapsille, mutta jos noista kahdesta pitää valita, niin nykyajassa on jotain pahasti vialla. Oikeasti, kuinka moni laitoksessa kasvanut, ja sieltä 18v. ulosheitetty oikeasti pärjää elämässä? Ei moni, olen nähnyt.

Lastensuojelu ei ole viemässä lapsia mihinkään, jos kaikki on hyvin. Lasu on vain keino saada perheelle apua, esimerkiksi se hoitaja. Tietenkin, jos ne lapset kärsii, tulee kysymykseen muut tukitoimet, mutta huostaanotto silloinkin ihan viimeinen.

Vierailija
135/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

Muka? Ei olis meilläkään hoitajaa klo 4 aamulla.

Vierailija
136/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukiperhe EI ole mikään ilmainen hoitopaikka. Niihin on pitkät jonot ja niitä saa ihan eri syillä kuin ilmaiseksi lastenhoitajaksi.

Tiedän kyllä. Ap:lla ei ole mitään tukiverkostoa. Sillä perusteella saa tukiperheen. Ja mitäs väliä sillä on, missä ap silloin on, kun lapset sinne menee. Baariin meno ilmeisesti on hyväksyttävä syy, työt ei. Toki niitä jonoja noihin on, riippuen paikkakunnasta.

Vierailija
137/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yh-äiti kävi kolmivuorotyössä. Minua viisi vuotta vanhempi isoveli käytti seksuaaliseati hyväkseen kolme vuotta, olin 6-9vuotias

Vierailija
138/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen lasu. Vaihda sinne päivätyöhön, vaikka palkka tippuisikin. Lasten heitteillejättö nyt ei vaan ole vaihtoehto.

Vierailija
139/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Lapset voivat soittaa jos tulee hätä. Olen töissä lähellä, alle kahden kilometrin päässä päässä. Lapsilla on hätänumero tallessa, sekä naapurin rouva yläkerrassa jonka kelloa voi soittaa hädässä.

Ap

Näin toimittiin silloin kun itse olin lapsi. Vanhemmat oli pitkiä päiviä töissä ja äiti teki vuorotyötä. Asuttiin maalla. Vanhemmat ohjeistivat aina joka kerta miten tulee toimia jos tulee joku hätä. Heille molemmille sai aina soittaa ja oltiin myös sovittu naapurissa asuvan mummon kanssa siitä, että voin myös mennä sinne jos tulee joku asia tai jos minua pelottaa olla kotona. 7-vuotiaasta asti olin siis yksin kotona joskus pitkiäkin aikoja.  En saanut traumoja tuosta tms, mutta kyllä jotkut nykyajan äidit ja sossutädit haukkoisivat varmasti henkeään ja säälisivät miten kauhea ja traumaattinen lapsuus on ollut :D

Itse en näe tuossa mitään kamalaa jos tuonikäiset lapset ovat kotona keskenään kun äiti on töissä. Työpaikka kuitenkin lähellä ja voi soittaa tai mennä naapurin ovelle käymään.

Vierailija
140/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ap

Muka? Ei olis meilläkään hoitajaa klo 4 aamulla.

No kerro miksei?