AstraZeneca plus Pfizer - virallinen tuplarokotettujen ketju
Laitetaan vielä että OFFICIAL.
Olen nyt virallisesti saanut kaksi rokotusannosta: Ensimmäinen annos AstraZenecaa, toinen Pfizer & BionTech.
Koska sain toisen rokotteen tänään, ei oireita vielä ole mitään. Tässä ketjussa keskustellaan sekarokotettujen tilasta, eli kaikki jotka ovat saaneet ja saavat kahta eri rokotetta, tänne keskustelemaan hyvässä hengessä ja vaihtamaan kokemuksia!
Kommentit (182)
Astraa ei anneta syöpäriskin vuoksi kuin yli 65-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Astraa ei anneta syöpäriskin vuoksi kuin yli 65-vuotiaille.
Ei oidä paikkaansa. Syövällä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Nyt THL sentään on uutisissa juurikin ja vain tästä, eli koetaan sentään uutusoinnin arvoiseksi.
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Minulla on nyt ekasta AZ piikistä 8 viikkoa ja kesäkuun alussa pitäisi sitten tehoste ottaa Pfizer/ Moderna. En ihan varmasti ole päättänyt vielä mitä teen.
Hyvä, että rokotukset etenee vauhdilla, mutta itse kuuluun monin kertaisesti riskiryhmään yksi ja olen 48 vuotias. Mieheni on samanikäinen perusterve ja pääsi tänään varaamaan rokotusajan joka on reilu viikon päästä. Hänellä nopeammin Pfizerin rokotesuoja kun minulla ja siis eihän siitä ole mitään tietoa toimiiko AZ ja Pfizer miten kimpassa ? Mikä on se suoja kahden eri rokotteen jälkeen.
Vähän samanlainen tilanne minulla. Mietin, jos otan az jälkeen toiseksi rokotukseksi Pfizerin, niin tarvitsenko sille vielä tehosteen Pfizerin, jotta suoja kehittyisi.? Jotenkin en ymmärrä noita nohinekin lausuntoja, en jaksa edes kuunnella enää.
Onko tästä ulkomailla tietoja? Linkkejä joillakin?
Olen saanut Astrazenecan ekana ja tehosteena viikko sitten Modernan. Haittavaikutuksena ihan normi jutut eli pientä lämpöä, rokotetun käden kipeytyminen ja yleinen kipeä olo. Meni ohi vuorokaudessa. Sain rokotteen työnpuolesta ja tiedän, että moni sai oireita rokotuksen jälkeen. Joillekkin ei tullut mitään, mutta suurimmalle osalle tuli jotain oireita. Mistään vakavaa en ole kuullut kellekkään tullee.
Perusperiaatehan noilla rokotteilla on sama. Toimintamekanismi vaan eri. Siksi itse kyllä uskalsin mix rokotteen ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmiä piti niin kovasti suojella, mutta nyt nimenomaan niin ei tapahdu... Ollaan heikoimmassa asemassa.
Joo. Ykkös riskiryhmäläiset. Vanhimmasta päästä. Sai Astraa.......
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo tilanne on mahdollinen?
Kävin rokotuksessa ja todella huonosti järjästetty. Piikin jälkeen ohjattiin ns. 15min odotushuoneeseen jonne oli jo sullottu iso määrä ihmisiä.
Yritin mennä toiseen vapaaseen tilaa mutta ei saanut. Eli oli pakko olla yhdessä tilassa muiden kanssa 15min vaikka alusta asti on sanottu että tauti tarttuu kun on 15min samassa huoneessa! Ja kun taudin itämisaika on yli 2vkoa,niin kuka tahansa voi olla tartuttaja eli tuossakin huoneessa saattoi hyvin olla taudin kantaja ja siten tartuttaja. Uskomatonta tyhmyyttä THL_ltä.
mielisairaat ottaa AstraZeneca ja Pfizer rokotteita
Nyt on otettu yhdistelmä AZ + Pfizer. Sain toisen rokotteen eilen. Nyt iltaa kohti on alkanut viluinen olo. Päätä ja lihaksia särkee. Astra Zenecasta tuli samanlaiset oireet, mutta ne meni päivässä ohi. Kuumetta ei ollut ekalla kerralla, eikä nytkään ainakaan vielä.
Olette kyllä rohkeita. Hattua nostan. Jollain nämäkin on testattava. :D
Vierailija kirjoitti:
mielisairaat ottaa AstraZeneca ja Pfizer rokotteita
Jep, hekin ja sinä siellä muiden joukossa :)
Vierailija kirjoitti:
Estääkö jokainen tuotemerkki koronaa vähän eri mekanismilla? Jospa siitä on tuplasti hyötyä kun pistetään eri rokotteita.
Niin, siihenhän sputnikin teho myös perustuu että on 2 vähän erilaista rokotetta mitkä saa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään vielä sekarokotettu?
Täällä yks. Sain Oxfordin AstraZenecan helmikuun alussa, toukokuun alussa Pfizer&Biontechin Conirnatyn.
Astrasta tuli kovat oireet, lihaskivut, vilunväreet, kuume. Kesti päivän.
Comirnatystä tuli lieviä kipuja ympäri kroppaa, kuume, rokotettu käsi kipetytyi tosi pahasti. Kesti päivän.
Suosittelen lämpimästi ottamaan tämän yhdistelmän, ite olen tyytyväinen että otin!
Nyt vielä kun uutisoidaan, että tällä yhdistelmällä saa vielä vahvemman rokotesuojan :)
Koronarokotteiden yhdistely tulee muutenkin olemaan pian arkipäivää:
"Kuinka monta erilaista rokotevalmistetta ihmisille oikein voi antaa? Voiko joka kerta antaa eri valmistetta ensimmäisellä, toisella ja mahdollisesti useammilla kerroilla?
– Tällä hetkellä olemme valmistautuneet yhdistämään pelkästään Astra Zenecan ja mRNA-rokotteita. Sitten kun tuloksia tulee, on mahdollista, että muutakin yhdistelmiä voidaan ajatella. Esimerkiksi voisi ajatella, että aloitetaan mRNA-rokotteella ja tehosteannos olisi proteiiniadjuvantti. Tällainen on esimerkiksi Novavax, jota odotamme Suomen rokotusohjelmaan. Voisi olla mahdollista myös, että ensimmäinen rokote on ollut Esimerkiksi Pfizerin mRNA-rokote ja toinen Modernan tai Curevacin mRNA-rokote."
Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-11923875
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Minulla on nyt ekasta AZ piikistä 8 viikkoa ja kesäkuun alussa pitäisi sitten tehoste ottaa Pfizer/ Moderna. En ihan varmasti ole päättänyt vielä mitä teen.
Hyvä, että rokotukset etenee vauhdilla, mutta itse kuuluun monin kertaisesti riskiryhmään yksi ja olen 48 vuotias. Mieheni on samanikäinen perusterve ja pääsi tänään varaamaan rokotusajan joka on reilu viikon päästä. Hänellä nopeammin Pfizerin rokotesuoja kun minulla ja siis eihän siitä ole mitään tietoa toimiiko AZ ja Pfizer miten kimpassa ? Mikä on se suoja kahden eri rokotteen jälkeen.Vähän samanlainen tilanne minulla. Mietin, jos otan az jälkeen toiseksi rokotukseksi Pfizerin, niin tarvitsenko sille vielä tehosteen Pfizerin, jotta suoja kehittyisi.? Jotenkin en ymmärrä noita nohinekin lausuntoja, en jaksa edes kuunnella enää.
Et tarvitse toista Pfizeriä siihen päälle. Pfizeriä on tutkittu niin, että jos on aiemmin sairastanut koronan, niin yksi Pfizer riittää, koska siitä tulee huomattavasti voimakkaampi suoja kuin sellaisille, jotka saaneet kaksi Pfizeriä, mutteivät ole sairastaneet koronaa. Jotain 600 kertainen määrä vasta-aineita koronaa vastaan tulee silloin (koska koronan sairastaneilla jo valmiiksi niitäå vasta-aineita veressä). Eli jos sulla on Astra siinä ekana, niin sulla on jo todella tehokas määrä vasta-aineita veressä ja yksi Pfizer tehosteeksi riittää. Ranskassa esim. annetaan koronan sairastaneille vain yksi Pfizer tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne, peruin Pfizerin ajan.
Mäkin peruin, koska pelotti, mutta sitten varasin uuden ja nyt on molemmat piikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Hyvä, että rokotukset etenee vauhdilla, mutta itse kuuluun monin kertaisesti riskiryhmään yksi ja olen 48 vuotias. Mieheni on samanikäinen perusterve ja pääsi tänään varaamaan rokotusajan joka on reilu viikon päästä. Hänellä nopeammin Pfizerin rokotesuoja kun minulla ja siis eihän siitä ole mitään tietoa toimiiko AZ ja Pfizer miten kimpassa ? Mikä on se suoja kahden eri rokotteen jälkeen.Vähän samanlainen tilanne minulla. Mietin, jos otan az jälkeen toiseksi rokotukseksi Pfizerin, niin tarvitsenko sille vielä tehosteen Pfizerin, jotta suoja kehittyisi.? Jotenkin en ymmärrä noita nohinekin lausuntoja, en jaksa edes kuunnella enää.
Et tarvitse toista Pfizeriä siihen päälle. Pfizeriä on tutkittu niin, että jos on aiemmin sairastanut koronan, niin yksi Pfizer riittää, koska siitä tulee huomattavasti voimakkaampi suoja kuin sellaisille, jotka saaneet kaksi Pfizeriä, mutteivät ole sairastaneet koronaa. Jotain 600 kertainen määrä vasta-aineita koronaa vastaan tulee silloin (koska koronan sairastaneilla jo valmiiksi niitäå vasta-aineita veressä). Eli jos sulla on Astra siinä ekana, niin sulla on jo todella tehokas määrä vasta-aineita veressä ja yksi Pfizer tehosteeksi riittää. Ranskassa esim. annetaan koronan sairastaneille vain yksi Pfizer tästä syystä.
Kiitos sulle vastauksesta ja hyvää illan jatkoa!
Hyviä uutisia, alustavien tutkimusten mukaan ristiinrokottaminen on turvallista. Tehokin saattaa olla parempi!
"Snapen mukaan vielä ei tiedetä, onko kahden eri valmistajan rokotteilla ristiin rokottaminen tehokkaampaa kuin vain yhden valmistajan rokotteiden käyttäminen. Sivuvaikutusten yleisempi esiintyminen voi kieliä nimittäin myös korkeammasta tehosta."
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/a15b9227-deac-407f-993c-3ed88bf5…
Astran sain ja mielellään ottaisin toisen samaa laatua kun siitä ei tullut mitään oireita. Saa nähdä sitten mitä tarjotaan.