G: Mikä on surkein saamasi lahja?
Minä sain synttärilahjaksi mieheltäni suklaapatukan. Sellaista merkkiäkin, jota en syö.
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Kirjan "Sinun kanssasi surussa". Ei ollut kukaan läheinen kuollut edes, siis ihan käsittämätön "lahja".
En ikinä antaisi kelleen tuollaista kirjaa synttärilahjaksi.
On kyllä varsin karmea lahja syntymäpäivänä.Olisi kyllä paha mieli tullut itselle.
Vierailija kirjoitti:
-XL-kokoinen, beige-valkoinen tuulipuku ollessani XS-kokoinen yläasteikäinen.
-teippirulla jossa alelaarin hintalappu 50 senttiä
-tavallisia valkoisia tuikkuja pakattuna tyhjään vessapaperihylsyynKaikki em. lahjat saatu lapsena. Saan edelleen huonoja lahjoja, mutta toisin kuin lapsena, nykyään ei ole mitään odotuksia lahjojen tasosta. Olen pyytänyt, ettei lahjoja anneta.
Ainiin! Unohdin "parhaan". 10-vuotislahjaksi, kun minussa oli vielä ns. lapsen pyöreyttä, sain liian pienen neulehameen ja neuletakin ja mukana kehotuksen laihtua, jotta ne sopisivat mulle.
Äitini serkku toi minulle ylioppilaslahjaksi pienen puisen norsun, jolta puuttui toinen syöksyhammas.
En ole saanut mitään todella surkeaa. Exäni antoi koruja, jotka eivät olleet tyylisiäni ja ihan oudon elokuvan. Ystävä taas antoi teetä, vaikka inhoan teetä.
Saamme puolisoni kanssa usein viiniä ja kuohuvaa, vaikkemme käytä alkoholia. Onneksi niille lahjoille löytyy aina onnellisia ottajia.
Vanhentuneet inkiväärikaramellit.
Valmistujaislahjaksi saatu yhden hengen kirjava pussilakanasetti tädiltä. Olin jo seurustellut mieheni kanssa kolme vuotta ja olimme muuttaneet yhteen. Yhdellä kammottavalla eriparisella setillä ei tehnyt yhtään mitään. Enemmän nauratti silti kuin harmitti.
Kananmunakeitin joka käy sähköllä ja johto seinään!
Sain mieheltäni joululahjaksi Pirkka vanha gouda -paketin ryppyiseen paperiin käärittynä. Tammikuussa tuli sitten ilmoitus, että haluaa erota. Elämää...
"Ystävältä" herkkukassillisen suklaata ja jotain maustekastikkeita yms. jonka parasta ennen päiväykset oli ohitettu yli vuodella. Oli ilmeisesti siivonnut kaappinsa.
Minä sain joskus miehen siskoilta syntymäpäivälahjaksi lastenvaatteita. Meidän lapsi oli silloin noin 1 v. Ja ne tuli ihan paketissa minulle minun syntymäpäivänäni.
yobileet kirjoitti:
Äitini serkku toi minulle ylioppilaslahjaksi pienen puisen norsun, jolta puuttui toinen syöksyhammas.
Tuosta tuli mieleen yksi tapaus. Olin yhdellä kuntoutusleirillä mihin jokainen halukas sai tuoda pienen paketin. Lahjat laitettiin pussiin josta jokainen lahjan antaja otti lahjan. Kaikki muut sai kunnollisen lahjan paitsi yksi sai käytetyn tonttu koristeen mistä puuttui lakki ja toinen käsi. Naama totisena selitti että onpa hieno lahja. 😂
Eräs miehen sukulainen toi aina järkyttävän huonoja lahjoja. Jotain kierrätyslehtiä lapselle sekä kaikkein halvimman roinan mitä kaupasta löytyi huomioimatta lapsen ikää. Oli vaan niin pihi. Kuitenkin juhlimaan saapui jälkeläisineen hyvällä ruokahalulla.
Äitinsä oli yhtä pihi, vaikka kummallakaan ei ollut rahasta pulaa.
Kermatoffeita pussillisen, päivänä jona täytin 18 vuotta. Omilta vanhemmilta, tai oikeastaan isä sen yksin osti.
Mutta toisaalta, en odottanut saavani mitään, joten pelkkää plussaa se yksi pussikin.
Golf osake jonka sain kummiltani ylioppilaslahjaksi. Kuulemma oli tuhansien arvoinen ja annettiin suurella vakavuudella. Vuotuinen vastike/pelioikeusmaksu on noin 500€ ja kun kenttä on toisella paikkakunnalla niin en ole ikinä siellä pelannut. Vuokraan pelioikeuden eteenpäin mutta vuokrataso on aina ollut noin 400 euroa joten 100 euroa tulee takkiin joka vuosi. Osakettaan jotkut yrittävät välillä myydä eurolla mutta kukapa sellaisen ostaisi kun vuokraamalla pääsee halvemmalla ja helpommalla :D
Tuttavani tuli käymään, mutta oli unohtanut tuliaislahjan kotiin. Lupasi toimittaa myöhemmin. Tuosta käynnistä on noin neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs miehen sukulainen toi aina järkyttävän huonoja lahjoja. Jotain kierrätyslehtiä lapselle sekä kaikkein halvimman roinan mitä kaupasta löytyi huomioimatta lapsen ikää. Oli vaan niin pihi. Kuitenkin juhlimaan saapui jälkeläisineen hyvällä ruokahalulla.
Äitinsä oli yhtä pihi, vaikka kummallakaan ei ollut rahasta pulaa.
Meidän juhliin ei pihiä sukulaista kutsuttu. Itse soitin ja sanoin suoraan sinun lahjat ovat niin huonoja, loukkaat niillä sankaria, käytöstavat ovat huonot ja juot liikaa. Meillä on kesällä juhlat ja et ole tervetullut.
Oli mennyt soittamaan äidilleni ja äitini oli kutsunut hänet puolestani. Minä sain tämän pitää taas silmät päästään häpeä -puheen.
Ilmoitin henkilö ei ole tervetullut, ihan sama mitä puhunut.
Vuorokautta ennen soitin vielä ja varmistin et ole edelleenkään tervetullut.
Ukko on niin pihi, meni läpi valehtelu. Sanoin jos tulet, soitan poliisit ja ne vie sut putkaan. Milläs pääset kotiin ? Oli tulossa kimppakyydissä.
Ei tullut.
Mies on niin pahansuopa, en kaipaa häntä meille
Vierailija kirjoitti:
Joululahjaksi mieheltä saatu leikkausveitsi-setti, jota hän itse kuitenkin enimmäkseen käyttää. Itse käytän niistä ainoastaan leipäveistä, en muita. Ne on liian erikoisia ja teräviä. Muutekin mies antaa lahjoja, joista se itse hyötyy eniten.
😂😂 sori, mutta tämä nauratti..
Jdj kirjoitti:
Golf osake jonka sain kummiltani ylioppilaslahjaksi. Kuulemma oli tuhansien arvoinen ja annettiin suurella vakavuudella. Vuotuinen vastike/pelioikeusmaksu on noin 500€ ja kun kenttä on toisella paikkakunnalla niin en ole ikinä siellä pelannut. Vuokraan pelioikeuden eteenpäin mutta vuokrataso on aina ollut noin 400 euroa joten 100 euroa tulee takkiin joka vuosi. Osakettaan jotkut yrittävät välillä myydä eurolla mutta kukapa sellaisen ostaisi kun vuokraamalla pääsee halvemmalla ja helpommalla :D
Eihän tuollaista lahjaa kannata pitää jos ei koskaan pelaakaan. Hyvän tähden, palauta se.
Vierailija kirjoitti:
Miehen sisko antaa aina jotain omia vanhoja vaatteitaan jotka eivät ole edes muodissa enää ja muuta itselleen tarpeetonta tavaraa, mitä löytää kaappiensa kätköistä. Arvostan kierrättämistä joo, mutta tuossa lahjan saaja ikään kuin pakotetaan ottamaan nuo rojut vastaan, kun eihän lahjasta kehtaa kieltäytyä. Eri asia olis, jos tarjoaisi muuten vaan ja kysyisi, että haluatko nämä. Osa vaatteista on tullut käyttöön, mutta osan oon laittanut vähin äänin eteen päin kierrätykseen.
Muutenkin siskon tyyli antaa lahjoja on vähän niin kuin "määrä korvaa laadun". Paketissa saattaa olla vaikka kaulahuivi, tyynynpäällinen, kakkuvuoka, korvikset ja biletoppi. Kivempi lahja olis vaikka yksi pieni juttu, jossa olis ajatusta mukana. Ei mitään kassillista omia roskia....
Anoppi tekee tätä samaa. Kiertää kotoa ympäri ja kasaa tarpeetonta.
Bonuksena hänen lahjatoiveet ovat melkoisia.
Finlandiavoittajan kirja, Jari Sillanpään keikkaliput, Marimekon tietyt mukit. Meitä on 4. Antaa 4 lahjapyyntöä ja odottaa saavansa kaikki.
Me saadaan Ikean kassillinen soopaa.
Oon nakannut ostamisen ilon miehelleni. Joskus onnistuu, aina ei
-XL-kokoinen, beige-valkoinen tuulipuku ollessani XS-kokoinen yläasteikäinen.
-teippirulla jossa alelaarin hintalappu 50 senttiä
-tavallisia valkoisia tuikkuja pakattuna tyhjään vessapaperihylsyyn
Kaikki em. lahjat saatu lapsena. Saan edelleen huonoja lahjoja, mutta toisin kuin lapsena, nykyään ei ole mitään odotuksia lahjojen tasosta. Olen pyytänyt, ettei lahjoja anneta.