G: Mikä on surkein saamasi lahja?
Minä sain synttärilahjaksi mieheltäni suklaapatukan. Sellaista merkkiäkin, jota en syö.
Kommentit (925)
Joskus lapsena sain joululahjaksi jonkun helppoheikin myymän lautapelin. Piti heittää noppaa ja edetä laudalla. Huikeinta oli jos tuli ruutuun jossa sai uusintaheiton. Vanhemmillani meni tuolloin taloudellisesti heikosti joten parhaansa toki yrittivät. Katkeruus eriarvoisuudesta silti jäi kaivelemaan 40:ksi vuodeksi.
Nykypäivänä älyttömin ja vakaumukseni vastainen lahja oli vuohi kehitysmaahan. Ylikansoitus on maailman ongelmista suurin. Ilmastonmuutos johtuu nimenomaan siitä että maailmassa on liikaa ihmisiä. Miksi kehittymätöntä kulttuuria pitää auttaa ilman haluamaamme vastiketta? Vastikkeen tulisi olla länsimaisen kaltainen demokratia, koulutustason nousu ja eläkejärjestelmä joka mahdollistaisi pienemmät perhekoot.
Tia.a-68v mummo kirjoitti:
Suurimat saaman lahjat 2 oman lapsen tekemät kortit.Myöhemmin lapsen lapsieni tekemät kortit.Enkä koskaan unohda siskon poikieni lahjaa 60-luku heitä oli silloin 2.Kari ja Timo. Omilla rahoilaan ostaneet joulukahan minulle: sädetikut ja tulitikut,jotta voin sytytää ne sädetikut .Me oltiin köyhiä todella kaikki ja tuo hetki kun pienet pojat lahjansa minulle antoivat ,säilyy koko elämäni.
Jäikö sinulta lukematta tämän ketjun otsikko? Tässä ketjussa on siis kyse surkeista lahjoista.
Vierailija kirjoitti:
Sain siskoltani joululahjaksi nipun kaljatuopinalusia. Olen raitistunut alkoholisti.
.
.
Älkääkä vaan sanoko, että niitä voi käyttää vesilasin(kin) alla...
Käytän kahvi- ja teemukien alla.
Suklaarasia jonka parasta ennen päivä oli mennyt ja konvehdit pahan makuisia.
On surkeampiakin, mutta en kirjoita niistä julkisesti.
Kakkatyyny, siis se Whatsupin naurava, ruskea kakka.
Erikoista sinällään, että normaalisti ystäväni tietävät minun arvostavan enemmän yhteistä aikaa kuin tavaraa. Erityisesti sellaista, jolla en tee mitään. Hän siis tuntee minut hyvin. Toki, ajatus tärkein ja ehkä hän koki siinä jokin ajatuksen tai yhteyden mukaviin keskusteluihimme.
Toinen oli joskus eri kaverilta sellainen poliisin sininen rälläkkä, mikä vilkkuu. Migreeni-ihmiselle Erikoinen valinta.
Jos haluaa tuoda jotain, tuo vaikka jotain iltaan sopivaa. Olen itse tylsä ja vien kahvia juovaan talouteen usein kahvia mukanani ja ehkä jotain kahvin kanssa.
Sain eksältä (silloiselta nyksältä) joululahjaksi lupauksen yhteisestä kylpyläviikonlopusta. Seuraavat puoli vuotta kyselin milloin kerettäisiin menemään. No sellaista hetkeä ei tullut ja nielin pettymykseni. Seuraavana jouluna sain lahjaksi... mitä muutakaan kuin lupauksen yhteisestä kylpyläviikonlopusta. Koin sen todella loukkaavaksi. Eikä sekään ikinä toteutunut jos joku jäi sitä miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuohi nimissäni.
Voi kun olisikin pilaa mutta ei, eräs ystäväni muutama vuosi sitten antoi minulle joululahjaksi vuohen nimissäni johonkin kehitysmaahan.
Ja mitähän pahaa tässä oli? Kerro minulle, en oikeasti ymmärtänyt.
Voin kuvitella sen ilon jota se kehitysmaan perhe on tuntenut kun on saanut vuohen. Se lypsää parikin litraa päivässä ja tulee toimeen karuissakin oloissa.
Mitähän se perhe sillä maidolla tekee? Lapset juovat sen ravitsevan maidon tai maidosta tehtyä juustoa, tai maito ja juusto voidaan vaikka myydä.
Kotonani täällä rikkaassa Suomessa oli useampiakin lypsyvuohia, niiden maito muuten sopii maitoallergigoille, en tiedä takemmin mitä sillä tarkoitetaan, ei kuitenkaan laktoosi-intoleranssia. Ja meiltä ostettiinkin vuohenmaitoa allergisille lapsille. Eräs lääkäri on todennut, että vuohenmaito estää myös osteoporoosia paremmin kuin lehmänmaito.
Ystäväsi oli tosi fiksu, hänen antamansa lahja ilahdutti ja ilahduttaa varmasti monin kerroin enemmän siellä kehitysmaassa, kuin että sinä olisit saanut lahjaksi vaikka lahjakortin jalkahoitoon tms.
Oletko oikeasti noin naiivi, vai kirjoititko sarkastisesti?
Äidinkielenopettajani Urpo oli tullut yo-juhliini etuajassa. Koska ketään ei ollut kotona, oli lähtenyt pois. Ja syönyt lahjaksi tarkoittamansa suklaarasian itse. Näin kertoi jälkeen päin. :)
Ehkä kun joka lahja on joku kynttiläkippo.
Vierailija kirjoitti:
Täyttäessäni 60v sain kälyltäni lahjaksi vihreän koriste sammakon, jossa voi kuulemma polttaa hyttys savuja.
Tää on ihan paras,
nauran itseni tärviölle👍
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapsena sain joululahjaksi jonkun helppoheikin myymän lautapelin. Piti heittää noppaa ja edetä laudalla. Huikeinta oli jos tuli ruutuun jossa sai uusintaheiton. Vanhemmillani meni tuolloin taloudellisesti heikosti joten parhaansa toki yrittivät. Katkeruus eriarvoisuudesta silti jäi kaivelemaan 40:ksi vuodeksi.
Nykypäivänä älyttömin ja vakaumukseni vastainen lahja oli vuohi kehitysmaahan. Ylikansoitus on maailman ongelmista suurin. Ilmastonmuutos johtuu nimenomaan siitä että maailmassa on liikaa ihmisiä. Miksi kehittymätöntä kulttuuria pitää auttaa ilman haluamaamme vastiketta? Vastikkeen tulisi olla länsimaisen kaltainen demokratia, koulutustason nousu ja eläkejärjestelmä joka mahdollistaisi pienemmät perhekoot.
Nyt on pakko kirjoittaa: haista idiootti 💩. Oikein iso.
Kaverilta vanhaa kosmetiikkaa mikä jäi käyttämättä.
Hmmmmmm.niitä onkin paljon nykyäänjos niitä onnistuu saamaan esim töistä.. joku ite tehty hökötysjolla ei tee mitään. Ja joka on ihan järjetön tekele. Ajatus ei todellakaan ole tärkein !
Vierailija kirjoitti:
Tia.a-68v mummo kirjoitti:
Suurimat saaman lahjat 2 oman lapsen tekemät kortit.Myöhemmin lapsen lapsieni tekemät kortit.Enkä koskaan unohda siskon poikieni lahjaa 60-luku heitä oli silloin 2.Kari ja Timo. Omilla rahoilaan ostaneet joulukahan minulle: sädetikut ja tulitikut,jotta voin sytytää ne sädetikut .Me oltiin köyhiä todella kaikki ja tuo hetki kun pienet pojat lahjansa minulle antoivat ,säilyy koko elämäni.
Jäikö sinulta lukematta tämän ketjun otsikko? Tässä ketjussa on siis kyse surkeista lahjoista.
Nimenomaan, tuo mummo pitää heittää ulos täältä.
Muinainen ex antoi joululahjaksi suklaarasian (minulla on laktoosivaivaa) sekä rihkamarannekorun joka värjäsi ihon vihreäksi ja kutitti.