Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mikä on surkein saamasi lahja?

Vierailija
04.05.2021 |

Minä sain synttärilahjaksi mieheltäni suklaapatukan. Sellaista merkkiäkin, jota en syö.

Kommentit (925)

Vierailija
741/925 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni aina halusi arvokkaita, mieleisiään lahjoja. Oli sitten joulu, synttärit, tai isänpäivä. Vihjaili näistä pitkin vuotta. Tuoksuja, merkkivaatteita, kalliimpaa viskiä, ja viimeisimpänä kellopuhelimen. Aina ostin jotain hänen haluamaansa rahatilanteeseeni sopivaan. Itse sain mm. HÄNEN kokoisen suomen mm-pelipaidan (en seuraa lätkää), silitysraudan, liian pienet stringit, ja yhtenä äitienpäivänä ristikkolehden ja suurennuslasin(?!)

Vierailija
742/925 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en porukoiltani saanut mitään lahjaa ja se on ok, kun luvattiin olla hankkimatta toisille lahjoja. Eipä kukaan muukaan saanut lahjoja paitsi koira. Lahjat ovat vaan rihkamaa ja oleellinen on yhdessä olossa. 

Tuntuu jotenkin kurjalta haukkua toisten lahjoja, kun ovat vain hyvää tarkoittaneet lahjoilla, joten en vastaa ap:n kysymykseen.

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari ja hänen naisystävä antoi aikoinaan minulle ja veljelleni vanhentuneen 5mk. Sitten toinen heidän lahjansa, liian isot pitsiset alushousut. Siinä oli pahimmat.

siivoushuiska oli myös aika ikävä, mutta sen antaja antoi muitakin. 

Vierailija
744/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä osti hamsterin, sen häkin ja tarvikkeita. Olin opiskelija ja ei olisi ollut oikein rahaa yhtäkkiseen lemmikkiin edes. Ja meillä oli ollut riitaakin ennen tuota yms. 

Vierailija
745/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh en tiiä onko huono mutta sovittiin perheen kanssa että ei lahjoja tai ei ainakaan yhtään mitään tavaraa niin mitä sieltä taas tuli, saippuaa ja kynttilöitä joka ikisessä värissä ja tuoksussa "kun nehän kuluu". Me ei polteta kynttilöitä eikä käytetä hajustettuja saippuoita.

Vierailija
746/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiotorni-lehti

Vierailija
747/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan pehmeät villasukat sain ja vähän suklaata,  olen ihan

tyytyväinen lahjoihin,  mieltä lämmittää.

Vierailija
748/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä eron jälkeisenä jouluna ex-mies kävi tunkemassa postiluukusta pätkän mustaa makkaraa ja mukana lappu "via oral"!

Vierailija
749/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköviulu, koska olin varma, että opin nopeasti hyväksi viulistiksi.

Mutta se onkin vaikeaa ja nyt kaikki odottaa että opin soittamaan vaikken enää haluakaan.

Vierailija
750/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen yhdelle ruoka-aineelle, ja sain todennäköisesti sitä sisältäviä konvehteja lahjaksi. Vieläpä niin että ne oli poistettu alkuperäisestä pakkauksesta ja vaihdettu lahjapussiin, joten en voi edes tarkistaa josko niissä ei olisi ollutkaan ko. ainetta. En uskaltanut syödä. Vinkki: osta jotain muuta, esim. tavaraa, lahjaksi, jos et enää oikein muista, mitä toinen voi syödä. Tai jätä ainakin pakkausseloste mukaan.

Vierailija
751/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä liian pienet vaatteet. Olen ollut aina normaalipainoinen. Lapsuudessa melko laihakin. Sitten alakoulun lopussa tulee kummeilta paketti jossa liian pieni pusero ja joku lyhyt tiukka minihame. Ensinnäkin en edes ikinä käyttänyt minihametta. Toiseksi ikävää saada jopa laihana lapsena liian pieniä vaatteita. He muutenkin aina ostivat vaan vaatteita. Minä olin herkkäihoinen ja moni vaate jäi jo sen vuoksi käyttämättä jos esim karheaa kangasta tai jokin kova koriste edessä. Joskus soittivat minulle ja kysyivät mitä tahtoisin. Sanoin, että esim pienet leikkihevoset kiinnostavat. Silti eivät ostaneet edes yhtä sellaista. Miksi kysyä jos ei kuitenkaan halua toteuttaa sitä ja ostaa vuodesta toiseen vaan vaatteita. Entäpä tavallinen  maapallo alle kouluikäiselle (olin noin 4 tai 5), joka ei osaa edes lukea tai tiedä edes mikä se maapallo oikein on. Minulle oli pettymys tuolloin. Jollekin tietysti kiva lahja ja ymmärrän sen. 

Vierailija
752/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anopilta lahjaksi boksin sellaisia konvehteja joista en niin välitä. Paremman puutteessa eilen sit avasin sen boksin ja katoin ku oli ihan kuivia ja valkoisia ne suklaat kun kääreet avasi ni oli päiväys menny melkein 2v sitten. Eli oli jotain toissajoulun jämiä kaapin perukoilta, thänx! 

Vierailija
753/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiltani häälahjaksi vaateprässin saatesanoilla että sillä on MINUN kätevä silittää mieheni paidat! Sain siis lahjaksi "työtä" ;-)

Yhtään ukon paitaa en ole silittänyt ennen häitä enkä sen jälkeen.

Komeron perälle jäi tuo kätevä kodinkone, kun kukaan ei sitä tykännyt käyttää.

Anna vaateprässi takaisin vanhemmillesi. 

Vierailija
754/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lapsena sain joululahjaksi jonkun helppoheikin myymän lautapelin. Piti heittää noppaa ja edetä laudalla. Huikeinta oli jos tuli ruutuun jossa sai uusintaheiton. Vanhemmillani meni tuolloin taloudellisesti heikosti joten parhaansa toki yrittivät. Katkeruus eriarvoisuudesta silti jäi kaivelemaan 40:ksi vuodeksi.

Nykypäivänä älyttömin ja vakaumukseni vastainen lahja oli vuohi kehitysmaahan. Ylikansoitus on maailman ongelmista suurin. Ilmastonmuutos johtuu nimenomaan siitä että maailmassa on liikaa ihmisiä. Miksi kehittymätöntä kulttuuria pitää auttaa ilman haluamaamme vastiketta? Vastikkeen tulisi olla länsimaisen kaltainen demokratia, koulutustason nousu ja eläkejärjestelmä joka mahdollistaisi pienemmät perhekoot.

En ymmärrä tätä puhetta eriarvoisuudesta. Siis ihmisethän eivät voi koskaan missään mailman maassa saavuttaa täydellistä tasa-arvoa. Se on mahdottomuus.

Aina joku opiskelee pidemmälle kuin toinen, ja se voi johtua siitä, että joku toinen nyt vain on ahkerampi tai älykkäämpi kuin joku toinen. Ei kaikki köyhyys johdu onnettomista olosuhteista tai väärästä kohtelusta tai "rikkaiden sorrosta". Rikkaampia ei siis kannata kadehtia tai haukkua ahneiksi, vaan kannattaa ensin yrittää itse tehdä kaikkensa eikä tyytyä huonoihin oloihin. Nykymaailmassa voi kouluttautua yliopistoihin asti, koska koulutus on ilmaista. Eniten tarvitaan sitkeyttä. Valtaosa nyt hyvin pärjäävistä on itsekin ponnistanut vaatimattomista oloista, yksinhuoltajaäidin perheestä tai alkoholistiperheestä tms. 

Vierailija
755/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää tunnustaa, että minulla ei enää nykyisin ole ketään, joka antaisi joululahjoja, kun ei ole enää niin läheisiä sukulaisia tai ystäviä. Tämän vuoksi olen salaa ollut todella iloinen firman antamista joululahjoista, koska ne ovat olleet minullekin yllätys. Kunnes ilmoitettiin, että firma antaa hyväntekeväisyyteen työntekijöiden joululahjarahat. No tietysti voi ostaa itse itselleen jotain, mutta kun se ei sitten ole mikään yllätys. Noloa ja lapsellista, mutta ensimmäisenä vuonna oli kyllä pettymys. Nyt olen jo tottunut lahjattomaan jouluun.

Voithan ensi vuonna tilata itsellesi jonkin valmiiksi paketoidun lahjan. Etsi hakusanalla mystery Christmas presents. Kyllä sinäkin olet lahjan arvoinen. 

Vierailija
756/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut diagnoosin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja kertonut perheelle, että lopetan juomisen ainakin toistaiseksi kokonaan, koska haluun saada mielenterveyden tasapainoon. Sain sitten siskoltani lahjaksi seinälle laitettavan ison neliskulmaisen koristeesineen, jonka sisään kerätään viinipullon korkkeja juoduista pulloista. Ne näkyy lasin läpi. 

Vierailija
757/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exältä sipsipussi synttärilahjaksi

Ystävältä hautakynttilä 

Vierailija
758/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 34v nainen ja sain tänä vuonna pikkujouluissa lahjaksi jonkun lasten liikkuvan muovi liskon saate sanoilla "voit laittaa eteenpäin lahjaks jollekin". Ööö kenelle? En tunne lapsia jotka siitä voisi pitää. Pitäiskö laittaa eteenpäin toiselle aikuiselle samoilla saatesanoilla? Vähän sanattomaks kyllä veti ja kun ite oli panostanu lahjaan jonka ite anto ni tuli kyllä oikeesti aika paska fiilis. 

Vierailija
759/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pidä turpasi kiinni, mene yläkertaan tai saat häipyä talosta" eilen kuultuna. Naama punaisena ja turvoksissa itkemisestä, nälkä, ja kauhulla odotan miehen sukulaisia joille pitäisi esittää kaiken olevan hyvin. Sanoin vain yhden asian väärin ja sitten sain kuulla kunniani. Elämäni paskin joululahja. 

Vierailija
760/925 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain siskoltani joululahjaksi nipun kaljatuopinalusia. Olen raitistunut alkoholisti.

.

.

Älkääkä vaan sanoko, että niitä voi käyttää vesilasin(kin) alla...

Montakos kertaa olet ollut humalassa tuon kirjoituksen jälkeen? 10? 20? Enemmän?