Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylän keskustan narkomaaniongelma

Vierailija
04.05.2021 |

Kävin keskustassa parin vuoden tauon jälkeen, ja onhan tuo ongelma todella räjähtänyt käsiin. En ole missään muussa suomen kaupungissa nähnyt noin pienellä alueella ja lyhyessä ajassa noin paljon narkkeja. Ei ihme ettei polupyörät pysy tallessa. Ja ihan keskellä päivää.

Kommentit (779)

Vierailija
21/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua nuo feisssarit häiritsevät kuin omissa porukoissaan pyörivät päihdeongelmaiset.

Vierailija
22/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä ”narkit” ovat tehneet? Ovatko aiheuttaneet häiriötä pelkällä olemassaolollaan? Eikö ihmisellä ole perustuslaillinen oikeus olla julkisella paikalla? Muiden ihmisten asenteet heitä kohtaan ei ole narkomaanien aiheuttama järjestyshäiriö.

Itse olen nähnyt kun m-henkilöt ovat virtsanneet sokoksen oven edessä. Siitäkin hajusta syytetään kantasuomalaisia laitapuolenkulkijoita.

Ko. henkilöt eivät kuulu julkisille paikoille. Lapsillakin on oikeus olla lapsia, eikä ihmetellä pilleripäissään sekoilevia sekakäyttäjiä. Perustuslain voit tunkea sinne minne ei aurinko paista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Jyväskylän keskustassa enkä ole huomannut mitään ongelmaa. Ehkä toiset sitten on herkempiä.

Sama täällä. Eipä täällä sen suurempia ongelmia ole kun muuallakaan! Ite saanu aina kulkea ihan rauhassa joka paikassa.

Vierailija
24/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä ”narkit” ovat tehneet? Ovatko aiheuttaneet häiriötä pelkällä olemassaolollaan? Eikö ihmisellä ole perustuslaillinen oikeus olla julkisella paikalla? Muiden ihmisten asenteet heitä kohtaan ei ole narkomaanien aiheuttama järjestyshäiriö.

Itse olen nähnyt kun m-henkilöt ovat virtsanneet sokoksen oven edessä. Siitäkin hajusta syytetään kantasuomalaisia laitapuolenkulkijoita.

Ko. henkilöt eivät kuulu julkisille paikoille. Lapsillakin on oikeus olla lapsia, eikä ihmetellä pilleripäissään sekoilevia sekakäyttäjiä. Perustuslain voit tunkea sinne minne ei aurinko paista.

Olisiko kyse opituista asenteista, jos lapset pelkäävät rauhassa istuvia laitapuolenkulkijoita?

Vierailija
25/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Jyväskylän keskustassa enkä ole huomannut mitään ongelmaa. Ehkä toiset sitten on herkempiä.

Älä valehtele. Niitä narkkeja ei voi olla huomaamatta, ellei nyt sitten satu olemaan ihan täysi puusilmä.

Juu, mutta onko niistä haittaa muille? Eiköhän ne sekoile ihan omissa porukoisa? Vai onko sua pyydetty joskus mukaan?😁🙏

Vierailija
26/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jyväskylä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt viitsi. Vai kuljetko sä jotkut laput silmillä? 

Kokeilepa, aloita vaikka Aren aukiolta ja kävele Gummeruksenkadulle, mieluiten vielä Kirkkopuiston läpi. Syön vaikka hatullisen paskaa, jos et näe vähintään kymmentä narkkaria/juopporenttua. Ekat löydät jo sieltä Aren aukiolta, ne on siellä penkeillä Väinönkeskuksen edustalla tai Amarillon terassin edessä suihkulähteen reunalla. Seruaavat viimeistään Revon ja apteekin välissä penkeillä. Seuraava jengi porttikongissa ennen sokkarin katosta, seuraavat penkeillä siinä tawastinkulman ovien edessä... 

Kyllähän minä heidät näen, mutta en ole havainnut mitään ongelmaa.

Se ongelma taitaakin siis olla esteettistä laatua.

Vierailija
27/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jyskälä ole vihreiden hallussa joten luonnollista että paikka muuttuu painajaiseksi normaaleille

Vierailija
28/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Eipä täällä sen suurempia ongelmia ole kun muuallakaan! Ite saanu aina kulkea ihan rauhassa joka paikassa.

Kyllä täällä on huomattavasti suurempia ongelmia kuin muualla. Kannattaa käydä joskus muissakin kaupungeissa tutustumassa.

Vierailija
29/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä liike kirjoitti:

Eikös jyskälä ole vihreiden hallussa joten luonnollista että paikka muuttuu painajaiseksi normaaleille

Persun pettämätön logiikka. Osa 4.

Vierailija
30/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kyse opituista asenteista, jos lapset pelkäävät rauhassa istuvia laitapuolenkulkijoita?

No nämä ei todellakaan istu kaikki rauhassa. Jotkut juopot joo, mutta aika kovaäänistä se "keskustelu" usein on ja ihan tappelevatki usein. Kyllä se lapselle voi olla aika pelottavaa kun aikuiset rähjää. 

Jonkin verran huutelevat ohikulkijoille, rahaa joskus pummailevat. Sokoksella ovat ihan oikea ongelma, koska alkon myymälä. Häiritsevät muita asiakkaita, varastelevat. 

Vierailija
31/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jyväskylä kirjoitti:

No kyllä tää sama ongelma on ollut ainakin 20 vuotta. Itse olin teini 90-luvun loppupuolella ja kyllä ne juopot ja narkit siellä heilui näkösällä jo silloin. Meno ei ole juuri muuttunut, porukka vaan on vaihtunut sitä mukaa, kun vanhoja kuolee ja uusia ajautuu porukkaan.

Tosi harmi, mutta ei keskustassa kyllä mitään olekaan, miksi sinne menisi. Jos nyt ei terassille halua istumaan, mutta kun sieltäkin saa katsella näiden remuporukoiden sekoilua, niin mielummin menen kyllä terassille satamaan, laivan kannelle katselemaan järvimaisemaa. 

Mä asuin 90-luvun puolivälissä kävelykadun varrella ja olihan siellä kesällä juoppoja. Useimmiten vanhoja miehiä, joista näki että eivät pystyisi tekemään mitään tai esim juoksemaan perään. Nää nuoret tyypit on selvästi huumeissa, ja nykyään poikkeuksellisen nuoria ja huonossa kunnossa. Aiemmin juotiin edes jotenkin salassa mutta nämä tekee kaiken ihan julkisesti ja varastaa ihan kaiken. Fillarilla ei kannata keskustaan mennä.

Vierailija
32/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvapa narkkareita haluaa edes katsella ympäristössään. Toivottavasti vetävät sitä kamaa kerralla sitten niin paljon, että tulee lopulliset överit.

Vierailija
33/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tätä keskustan nykymenoa tietysti puolustella ja kertoa, että se ei itseään haittaa, mutta fakta on, että keskustan viihtyisyys on pudonnut viime vuosien aikana huomattavasti ja keskusta näivettyy vuosi vuodelta. Tämä voi olla tietyille ihmisille ja tahoille ihan ok, mutta ihmettelisin, jos tähän ei jossain vaiheessa aleta alueen toimijoiden ja toivottavasti myös kaupungin päättävien tahojen puolelta kiinnittää huomiota. Keskustan pitäisi olla Jyväskylän yksi valtti niin asukkaille kuin matkailijoille ja nykymuodossaan se ei sellainen todellakaan ole. Voidaan tietenkin valita myös silmien ummistamisen linja, mutta sillä on sitten seurauksensa.

Vierailija
34/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Niitä narkkeja ei voi olla huomaamatta, ellei nyt sitten satu olemaan ihan täysi puusilmä.

Juu, mutta onko niistä haittaa muille? Eiköhän ne sekoile ihan omissa porukoisa? Vai onko sua pyydetty joskus mukaan?😁🙏

On niistä. Katso vaikka polkupyörävarkaustilastoja. Ei ole normaalia, ettei polkupyörää voi jättää minnekään valvomatta.

Vierailija
35/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin asun keskustassa (se on varsin laaja käsite) eikä omilla kotikulmillanikaan näy juoppoja tai pössypäitä. Aloituksessa puhutaan lähinnä kävelykadun ja sen varrella olevien kauppakeskusten nykytilanteesta. Kolmikulma, Sokkari, Torikeskus, Forum, mitä näitä nyt onkaan.

Hyvin pienellä alueella nuo narkit onkin, ja se on sinulle hyvä jos et asioi siellä koskaan. Kävelykatu on yleensä se paikka jonka takia keskustaan tullaan muualta asioimaan. Sitä ei nyt viitsi tehdä

Vierailija
36/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi sinisilmäinen saa olla, jos ei ongelmakäyttäjiä huomaa. Yleensä heistä ei toki ole vaaraa ohikulkijoille. Kyllä minä kuitenkin kierrän vähän kauempaa ja yritän olla katsomatta kohti, etten ärsytä vahingossakaan. Työssä terveydenhuollossa olen nähnyt arvaamattoman puolen, ja ehkä työn takia bongaan käyttäjät helpommin vaikka vain kadulla kävellessäni

Vierailija
37/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt samaan huomiota tai eihän tuota yksinkertaisesti voi olla huomaamatta. Narkkijengejä hengaa vähän joka puolella, Sokkari ja Tawast näyttävät olevan suosiossa. Joku näistä taisi heittää veivinsä, kun vapun aikaan Väinönkeskuksesta löytyi vainaja.

No ei kuule todellakaan kuulunu mihinkään narsujengiin kyseinen kaveri! Ja tämä tieto on fakta ei mutu.....

Kukas se sitten oli? Outoa että vain löytyy.

No en nyt nimeä viitti tänne ruveta laittelee, mutta teki itsarin! Eikös se olisi aika ihme jos tollasesta paikasta ei löydettäisi?

Vierailija
38/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyt itse rikokseen kun nettikiusaat ventovieraita ihmisiä

Vierailija
39/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt samaan huomiota tai eihän tuota yksinkertaisesti voi olla huomaamatta. Narkkijengejä hengaa vähän joka puolella, Sokkari ja Tawast näyttävät olevan suosiossa. Joku näistä taisi heittää veivinsä, kun vapun aikaan Väinönkeskuksesta löytyi vainaja.

No ei kuule todellakaan kuulunu mihinkään narsujengiin kyseinen kaveri! Ja tämä tieto on fakta ei mutu.....

No en nyt nimeä viitti tänne ruveta laittelee, mutta teki itsarin! Eikös se olisi aika ihme jos tollasesta paikasta ei löydettäisi?

No lähinnä uutisoinnissa oli outoa että käytettiin otsikointia vainaja löytyi. Viittaa, ettei ole ihan normaaleilla ihmisten kulkureiteillä silloin ollut.

Vierailija
40/779 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo itsarien tekijätki sais vähän muita miettiä. Julkisella paikalla sitten aamupäivällä otti ja tempas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi