Aloin syömään vaan kolme ateriaa päivässä
Lähinnä hampaiden takia, mutta yllätyksekseni kropasta onkin lähtenyt senttejä! Vyötäröltä 2 cm ja vatsanympäryksestä lähemmäs 5 cm kahdessa viikossa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku näkee tämän. MIHIN KELLON AIKOIHIN SYÖTTE? :)
Haluaisin syödä vain 1-3 krt päivässä, mutta tuntuu, että energia ei riitä kaikkiin tekemisiini.
No mä syön noin klo.12 ja 21. Herään seitsemän aikaan. Energiaa on vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin syödä vain 1-3 krt päivässä, mutta tuntuu, että energia ei riitä kaikkiin tekemisiini.
Lounasaikaan klo 11, muut sitten vähän vaihtelevasti, joskus 15-17 ja viimeisin 19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä syön noin klo.12 ja 21. Herään seitsemän aikaan. Energiaa on vaikka mihin.
Minun on pakko syödä neljän aikoin tuolla aikataululla. Siltikin energiaa riitää vaikka mihin kun syön tuossa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että täällä on pulskaa porukkaa kun suositukset on järjettömiä.
2 tai ainakin mulle riittää jopa 1 ateria. Aamupala lounas, päivällinen tarvittaessa ja iltapala. En tarvi mitään välipaloja! Ei ihme että lihotaan kun kokoajan pitää jotain puputtaa. Kunnon pihvi pitää mulla nälkää sen 6h! Jos taas ituja vetää ja jonku höttöleivän niin sitte onki tunnin päästä nälkä. Eli pitää myös kattoa mitä syöMeillä on eri käsitys selkeästi. Minusta aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala ei ole "1 ateria päivässä".
Niinpä, tuossahan on jo neljä ateriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho tottuu yllättävänkin nopeaa vähäisempään ateria määriin. Itse aloitin myös 3 aterialla päivässä ja nykyään syön vain 2. Keho tottui nopeasti ja tuntuu myös siltä että useampi määrä aterioita olisi aivan liikaa, eikä edes haluta syödä. Itseltäni myös lähti senttejä, aika reilusti ja nopeaa. Olen siis ylipainoinen.
On kyllä ihan loogista. En ole laskenut kaloreita ikinä, mutta tuleehan niitä vähemmän, kun aterioitakin on vähemmän.
Ap
Hmmm. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset suositukset jostain viidestä sapuskasta päivässä on ihan naurettavia. Aina olen pärjännyt syömällä 1-2 kertaa päivässä. Ehkä siksi olenkin edelleen näin keski-ikäisenä hoikka.
Lienee myös eroa välipalalla ja aterialla. Välipala voi olla esim. yksi hedelmä. Tuskin missään suositellaan viittä ateriaa päivässä.
Välipalat on turhia. Se hedelmä muuten kannattaa syödä aterian yhteydessä. Liittyy insuliiniin.
Yleensä syön lounaan ja illallisen ja pakko on kyllä jotain syödä välipalaksi neljän aikaan, että jaksaa.
Välipalat on aikuiselle aivan turhia. Syö ruokaa.
Mitä välipala on, jos ei ruokaa?
Turhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset suositukset jostain viidestä sapuskasta päivässä on ihan naurettavia. Aina olen pärjännyt syömällä 1-2 kertaa päivässä. Ehkä siksi olenkin edelleen näin keski-ikäisenä hoikka.
Lienee myös eroa välipalalla ja aterialla. Välipala voi olla esim. yksi hedelmä. Tuskin missään suositellaan viittä ateriaa päivässä.
Välipalat on turhia. Se hedelmä muuten kannattaa syödä aterian yhteydessä. Liittyy insuliiniin.
Yleensä syön lounaan ja illallisen ja pakko on kyllä jotain syödä välipalaksi neljän aikaan, että jaksaa.
Turhaa
Eli et oikein osaa sanoa, millä tavalla välipala ei ole ruokaa. Niin ajattelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole sitten kovin herkkä kroppa. ..Koska pystyt olemaan noin kauan syömättä.
Itse en pystyisi... verensokeri laskee liian alas tuollaisella pitkällä syömättömyydellä.
Minun ainakin pitää syödä lyhyemmillä väleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa
No en minä ainakaan jaksa olla syömättä 8 tuntia vaan ihan pakosta tulee syötyä välipala tuossa välissä.
Jos ei ole lapsi tai ammatikseen urheileva, kolme atriaa , jopa kaksi , riittää. Mutta yksilöitä ollaan ja jokainen etsiköön itselleen sopivan rytmin.
Ei taas yllätä, että suomalaisetkin ovat sellaisia läskejä suurimmaksi osaksi.
Sama, syön nykyään 3 ateriaa päivässä, ja olen huomannut, että tämä sopii minulle ehdottomasti parhaiten. Teen istumatyötä enkä urheile mitenkään hurjasti, joten jos söisin 5 ateriaa päivässä, tulisi jokaisen niistä olla todella pieni. Mieluummin syön 3 kunnon ateriaa, kuin 5 pikkuateriaa, joista ei lähde edes nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keho tottuu yllättävänkin nopeaa vähäisempään ateria määriin. Itse aloitin myös 3 aterialla päivässä ja nykyään syön vain 2. Keho tottui nopeasti ja tuntuu myös siltä että useampi määrä aterioita olisi aivan liikaa, eikä edes haluta syödä. Itseltäni myös lähti senttejä, aika reilusti ja nopeaa. Olen siis ylipainoinen.
On kyllä ihan loogista. En ole laskenut kaloreita ikinä, mutta tuleehan niitä vähemmän, kun aterioitakin on vähemmän.
Ap
Mitähän kettua taas? Meinaat, että sillä annoksen sisällöllä tai määrällä ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole sitten kovin herkkä kroppa. ..Koska pystyt olemaan noin kauan syömättä.
Itse en pystyisi... verensokeri laskee liian alas tuollaisella pitkällä syömättömyydellä.
Minun ainakin pitää syödä lyhyemmillä väleillä.
Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Aina ei ole pakko syödä edes lounasta kun ei ole nälkä. Voin helposti olla syömättä vaikka sen 24h ja toimin ihan normaalisti. Ikää 40v.
Vierailija kirjoitti:
Klo 12, 16 ja 20. Itse pärjään noilla tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön lounaan klo 11-12.30, välipalan siinä neljän aikaan ja iltaruuan klo 19. Jos mulla on nälkä aamulla tai johonkin muuhun aikaan, syön kyllä, mutta harvemmin on. Jos mun pitää aamusta lähteä johonkin juttuun, jossa ollaan pitkään, tai tehdä aamusta jotain ruumiillista hommaa, syön aamupalan myös.
Aterioiden vähentäminen ei ole kuitenkaan kaikilla mikään oikotie onneen (esim. siihen, että laihtuu). Mulla kesti aika kauan tottua siihen, että aamupala jää pois. Olen mennyt 2-3 aterialla nyt kaksi vuotta, enkä ole merkittävästi laihtunut. Nälkä mulle ei enää tule kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että täällä on pulskaa porukkaa kun suositukset on järjettömiä.
2 tai ainakin mulle riittää jopa 1 ateria. Aamupala lounas, päivällinen tarvittaessa ja iltapala. En tarvi mitään välipaloja! Ei ihme että lihotaan kun kokoajan pitää jotain puputtaa. Kunnon pihvi pitää mulla nälkää sen 6h! Jos taas ituja vetää ja jonku höttöleivän niin sitte onki tunnin päästä nälkä. Eli pitää myös kattoa mitä syöMeillä on eri käsitys selkeästi. Minusta aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala ei ole "1 ateria päivässä".
Tämä. Mammat selittää syövänsä kerran päivässä koska vain se lihapullat ja muusi lasketaan. Ne aamu-väli- ja iltapala leivät, jogurtit ym. ei olekaan ruokaa.
Itse syön 2-3 kertaa päivässä ja tällä todellakin tarkoitan kaikkea mitä suuhuni laitan. Ei paino-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 2 kertaa päivässä. Aamupalalla on yleensä aina jotain proteiinia ruisleivän lisäksi. Toinen ruoka on illalla, lämmin ruoka. En laihdu, olen siis ylipainoinen. Mutta väkisin en ala syömään useammin kun ei ole nälkä.
No mitä syöt illalliseksi tarkalleen? Jos vedät pitsaa, hampurilaisia ja muuta epäterveellistä, niin ei varmasti laihdu.
Pizzaa syön ehkä kerran kolmessa kuukaudessa, hampurilaisia en syö koskaan.
Esim. nyt on kanafilepihvejä, kastike, lohkoperunoita. Usein jauheliharuokia. Olen pienituloinen, mulla ei ole varaa roskaruokaan.
Viikonlopuksi ajattelin tehdä lämppäreitä tonnikalasta. Ne on kyllä muhkeita ja runsasjuustoisia.
Olis kyllä heti alkuun mun pitänyt kertoa että lipitän punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 2 kertaa päivässä. Aamupalalla on yleensä aina jotain proteiinia ruisleivän lisäksi. Toinen ruoka on illalla, lämmin ruoka. En laihdu, olen siis ylipainoinen. Mutta väkisin en ala syömään useammin kun ei ole nälkä.
No mitä syöt illalliseksi tarkalleen? Jos vedät pitsaa, hampurilaisia ja muuta epäterveellistä, niin ei varmasti laihdu.
Ei sen tarvitse olla noinkaan. Voihan sitä olla lihava ihan tavallisella kotiruollakin, annoskoko ratkaisee aika paljon...
Ruuan sisältö ratkaisee.
Ja v.tut. Elin pari viikkoa syömällä tasan yhden hampurilaisaterian päivässä. Laihduin 6kg. Olin alunperinkin normaalipainoinen.
Meillä on eri käsitys selkeästi. Minusta aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala ei ole "1 ateria päivässä".