En jaksa enää asua vuokralla. Millaisen asuntonalainan voi saada 1600e/kk bruttotuloilla?
Asun PK-seudulla, ja täältä pitäisi asunto hommata...Millaisia asuntolainoja olette saaneet tuollaisilla tuloilla?
Ikää 32v, ja asun yksin
Kommentit (124)
Onko tämä provo?
Ethän sinä mitään lainaa noilla tuloilla saa, jolla pk-seirulta mitään asuntoa ostaisi.
Säästä asumisoikeusasuntoon! Mene nyt jo jonoon,
Et minkäänlaista, sori. Millä maksat nyt asumisesi, asumistuella?
Hiljalleen on alkanut tuntua ettei tässä töissä käymisessä ole mitään järkeä, kun ei säästöön jää edes asunnon muodossa varallisuutta...Siksi tuli tämä halu ostaa asunto.
ap
Tuttuni osti suunnilleen tuollaisilla tuloilla 50 000 euroa maksavan kolmion täältä Keski-Suomesta. Mutta tietenkään tuolla rahalla ei pääkaupunkiseudulla mitään saa.
150-200k maksimissaan, riippuu paljon muistakin tekijöistä.
Bruttotuloilla? Millanen omarahoitus sulla on ?
Eihän noilla tuloilla makseta kuin juoksevat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni osti suunnilleen tuollaisilla tuloilla 50 000 euroa maksavan kolmion täältä Keski-Suomesta. Mutta tietenkään tuolla rahalla ei pääkaupunkiseudulla mitään saa.
Työt ja koko muut elämäni on PK-seudulla, koska täällä olen aina asunut.
Joten muutto Keski-Suomeen ei ole vaihtoehto.
ap
Minä ostin samoilla tuloilla talon maineen päivineen hintaan 30000e.
Mutta en asu pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse maksan palkastani 780e vuokran
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten muutto Keski-Suomeen ei ole vaihtoehto.ap
Sitten et voi ostaa asuntoa.
No voi että, käväise pankkien sivuilla lainalaskureita näpyttelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Hiljalleen on alkanut tuntua ettei tässä töissä käymisessä ole mitään järkeä, kun ei säästöön jää edes asunnon muodossa varallisuutta...Siksi tuli tämä halu ostaa asunto.
ap
Moni kaltaisesi säästää sivuun rahastoon tai osakkeisiin. Tai edes säästötilille vaikka sen 50e kk. Asunto ei ole edes kaikkien tähtäimessä, ainakaan pk seudulta.
Ja se kaupungin asunto, siihen on jo paremmat saumat jos tulot on pienet. Kannattaa myös miettiä voisiko muuttaa halvempaan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Riittäisikö 50.000 edes autotalliin taloyhtiön pihalta?
Vierailija kirjoitti:
Bruttotuloilla? Millanen omarahoitus sulla on ?
Eihän noilla tuloilla makseta kuin juoksevat kulut.
Veroprosentti on erittäin pieni noilla tuloilla, kaikkine kuluineen nettopalkkaa tulee joku 1300eur, ja maksimissaan 30% asumiseen, niin lainanlyhennys sen 400eur, kuinka suuren lainan sillä saa? joku 100000eur ehkä?
Viime kesänä pyysin tarjouksia 1800 euron bruttotuloilla ja laskelmat lupailivat 100-110 k€. Eipä tuolla vielä kummoista asuntoa osteta pk-seudulla enkä muutenkaan saanut lainaa määräaikaisen työsopimuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse maksan palkastani 780e vuokran
ap
Mikset hae asumistukea?? 1600 brutosta jää käteen max 1400, siitä melkein 800 vuokraan.. sulla jää elämiseen reilu 500e ja muihin laskuihin? Enpä taida uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten muutto Keski-Suomeen ei ole vaihtoehto.ap
Ymmärsin sen, mutta tahdoin vain tuoda esille, että yhtälösi on heikko. Ellei ole säästöjä kunnolla.
En usko, että saat niin isoa lainaa noilla tuloilla, että riittäisi omaan asuntoon pk-seudulla. Kannattaa miettiä asumisoikeusasuntoa.
Kehä kolmosen sisältä on aika heikot mahdollisuudet noilla tuloilla saada koirankoppia suurempaa asuntoa.