Kannattaako mennä töihin?
Työkkäri nyt sitten pitkän piinaavan odotuksen jälkeen
meinaa minut työllistää. Tänään sain tiedon paikasta ja palkasta.
Meinasin pepulleni lennähtää kun tuon jälkimmäisen kuulin: 1057euroa/kk!!
Siis oikeesti. Joudun laittamaan kaksi nuorimmaista päiväkotiin,
joka tekee yht. 380 euroa + eskarilaisen iltapäivähoito päälle eli yhteensä ainakin 450 euroa/kk!! Voitte itse laskea, mitä tuosta jää käteen. Nyt saan käteen ansiosidonnaista 900e/kk eikä päivähoitomaksuja mene. Tiedän, tiedän ettei tämä työttömänä olo voinut ikuisuuksia jatkua, mutta kyllä sapettaa..
Miten käy, jos en huoli paikkaa? Kuinka pitkiä nuo karenssit ovat? Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Kommentit (26)
haet sitten myöhemmin mielenkiintoisempaa työtä jossa parempi palkka.
Näin kertoi ystäväni, kun olen vastaavanlaisessa tilanteessa nyt ja hän oli itse noin vuosi sitten. Ainakin tosiaan henkilöillä, jotka savat ansiosidonnaista on mahdollisuus jättää ottamatta tarjottu työ. Sinun tilanteessasi en menisi, koska kyllä työnteosta pitää jäädä jotain käteenkin ja tämä riittänee perusteluksi sinunkin tilanteessa, jos jossain perustelua kysytään.
T:10
mutta nuorimmainen on jo täyttänyt 3v.
ap
Ette kai te 100 vuotta kotiäitinä olleet oikeasti oleta, että pääsisitte heti töihin palattuanne huipputuloihin käsiksi? Ei meillä työssäkäyvillä ole käynyt mitään ihme säkää hyväpalkkaisen työn löytämisessä, me vain olemme olleet työmarkkinoilla vuosia ja siitä se palkka on noussut vähitellen. Ja uskokaa älkää, luulen, että sama tie on edessä teilläkin.
Tervetuloa aikuisten maailmaan...
Vierailija:
Ette kai te 100 vuotta kotiäitinä olleet oikeasti oleta, että pääsisitte heti töihin palattuanne huipputuloihin käsiksi? Ei meillä työssäkäyvillä ole käynyt mitään ihme säkää hyväpalkkaisen työn löytämisessä, me vain olemme olleet työmarkkinoilla vuosia ja siitä se palkka on noussut vähitellen. Ja uskokaa älkää, luulen, että sama tie on edessä teilläkin.
Tervetuloa aikuisten maailmaan...
ansiosidonnaista saavilla ole siis vakituista työtä ollut ennen lasten saamista? Vai miten oikein onnistuu tuo homma? Jos on vakkarityö, niin saa vain pientä kodinhoidontukea vai mitä lie?? Sorry, olen aivan pihalla näistä tuista