Voiko kukaan rakastaa aseksuaalia?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, kaikkia ihmisiä voi rakastaa.
🥰
En tiedä. Toivoisin kovasti, että voisi...
Tietysti. Ainakin toinen aseksuaali.
Jos sun etunimi alkaa K:lla, niin ilman muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut mieheen, joka on, jos ei ihan täysin aseksuaali, niin jolla kiinnostus seksiin on vähäinen. Rakastan häntä, mutta emme ole yhdessä, eikä hän ei tunne mua kohtaan syviä tunteita...
Hei, totta kai voi. Tapasin kumppanini netissä ja hän kertoi jo ilmoituksessaan olevansa aseksuaali, joten asia oli sillä selvä eikä sitä tarvinnut myöhemmin ihmetellä. Rakastan häntä todella paljon ja meillä on hyvä, syvä ja onnellinen suhde.
Olisko bseksuaali tai cseksuaali?
toki vanhempi voi rakastaa aseksuaalista lastaan, mutta miksi ihmeessä kukaan olisi parisuhteessa sen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Hei, totta kai voi. Tapasin kumppanini netissä ja hän kertoi jo ilmoituksessaan olevansa aseksuaali, joten asia oli sillä selvä eikä sitä tarvinnut myöhemmin ihmetellä. Rakastan häntä todella paljon ja meillä on hyvä, syvä ja onnellinen suhde.
Kiitos paljon tästä viestistä.
Ihanaa kuulla, että (ainakin joillekkin) on mahdollista!
Onnekseni olen aromantikko aseksuaali, eli en kaipaa romanttista enkä seksuaalista suhdetta keneenkään. Yksi täysin turha huolenaihe vähemmän elämässä, ja bonuksena ei koskaan mitään lapsiin liittyviä huolenaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni olen aromantikko aseksuaali, eli en kaipaa romanttista enkä seksuaalista suhdetta keneenkään. Yksi täysin turha huolenaihe vähemmän elämässä, ja bonuksena ei koskaan mitään lapsiin liittyviä huolenaiheita.
Kyllä on ankea asenne. Taidat olla asberger/autisti.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jos aromantikko vielä päälle, niin ei varmaan niin haittaa.
Kun ei kaikaa romantiikkaa.
Saanko kysyä, vertailetko itseäsi muihin ihmisiin, tai pitikö sinun oppia olemaan sujut asian/itsesi kanssa?
Vai oletko aina ollut rauhassa asian kanssa?
Itse tulee vertailtua ja mietittyä miksi piti tälläiseksi syntyä, en halua olla erilainen.
Tottakai voi.
Tiedän yhden pariskunnan.
99% pariskunnista on aseksuaaleja. Luultavasti joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ankea asenne. Taidat olla asberger/autisti.
Miksi ihmeessä noin sanot? Aseksuaalisuus ei mitenkään liity autismikirjoon.
Ja jos ei kaipaa seksiä, sitä ei millään tavoin koe puutteeksi. Peilaat siis omis mielipiteitäsi muihin, mikä on hyvin typerää.
Ohis
Miksi ihmeessä ei voisi? Tuo ominaisuutensa kannattaa tietenkin varhaisessa vaiheessa tuoda ilmi, koska useimmat odottavat parisuhteelta molemminpuolisia halun tuntemuksia ja seksin harrastamista.